Apple Music to bez wątpienia jeden z największych konkurentów Spotify wśród usług oferujących muzykę na żądanie. I choć ten założony w 2006 roku w Szwecji serwis może pochwalić się znacznie większą liczbą użytkowników, także tych płacących abonament, to Apple Music skutecznie walczy z nim o użytkowników.

Oba serwisy mają swoje zalety i wady, dość szybko też wprowadzają podobne funkcjonalności, które mają zadowolić słuchaczy. Jednak w przypadku użytkowników produktów Apple usługa muzyczna tej firmy ma jedną istotną przewagę - dostępność aplikacji nie tylko dla iPhone'a, iPada i komputera Mac (w tym wypadku w ramach iTunes), ale także dla Apple TV. Podłączone do telewizora, amplitunera czy soundbaru staje się wygodnym w użyciu źródłem dźwięku.

Dla mnie jest to jedna z zalet Apple Music, która skłania mnie bardziej ku tej właśnie usłudze (mimo jej pewnych wad). Wybór byłby trudniejszy, gdybym mógł korzystać z aplikacji Spotify właśnie na Apple TV. Nie ukrywam, że liczę na to, że pojawi się ona w App Store.

Dzisiaj spore zamieszanie wzbudziła informacja podana w dyskusji w serwisie GitHub przez Samuela Erdtmana ze Spotify, o tym, że firma właściwie wstrzymała prace nad wsparciem dla Spotify w aplikacjach dla Apple TV. Na popularnych blogach technologicznych zinterpretowano to początkowo właśnie jako deklarację tego, że Spotify nie wyda swojej aplikacji dla przystawki telewizyjnej Apple. Erdtman nic o niej jednak nie wspomniał.

Nie wiadomo jednak czy Spotify w ogóle nad taką aplikacją pracuje. Warto przy tym zaznaczyć, że Apple nie blokuje konkurencyjnych usług muzycznych. Swoją aplikację dla Apple TV posiada Pandora - dostępna w USA konkurencyjna usługa oferująca muzykę na żądanie.

Ciekawi mnie powód braku aplikacji Spotify dla Apple TV. Możliwe, że jest to efekt przepychanek z Apple o udział we wpływach z subskrypcji opłacanych przez iTunes. Apple zabiera 30 procent od każdej opłaty subskrypcyjnej i zabrania odsyłania użytkowników z aplikacji dostępnych dla iOS i tvOS do innych miejsc w sieci, w których można dokonać płatności za daną usługę.

Możliwe jednak, że powody są inne. Być może Spotify nie dostrzega potencjału w Apple TV. Oceniło je negatywnie i zdecydowało się nie inwestować swoich pieniędzy i czasu w tę platformę.

O tym rozmawiamy w dzisiejszym odcinku podcastu MyApple Daily.

Przypominamy jednocześnie o kampanii MyApple Daily w serwisie Patronite.

Patronite

MyApple Daily w iTunes Store.

Źródło: GitHub