Naprawa błędu związanego z nieotwierającymi się aplikacjami na nowych iPhone'ach
Niewielka grupa użytkowników iPhone'ów 7 skarży się na błąd, który powoduje, że aplikacje Apple nie chcą się otworzyć. Problem ten dotyczy tylko urządzeń, które zostały skonfigurowane „na czysto” i nie przywrócono na nich wykonanej wcześniej na innym urządzeniu kopii zapasowej.
Błąd, o którym piszę wyżej, dotyczy wyłącznie aplikacji Apple, które nie są domyślnie zainstalowane na nowych iPhone'ach - Numbers, Pages, iMovie, Garageband itd. Programy takie jak Safari, Przypomnienia czy Kalendarz działają bezproblemowo.
Problem da się jednak łatwo rozwiązać. Na początku należy zainstalować najnowszą wersję systemu iOS tj. 10.0.2. Problem dotyczy bowiem wyłącznie iOS 10.0. W tym celu konieczne będzie otwarcie ustawień i przejście w sekcji Ogólne do zakładki Uaktualnienia oraz zatwierdzenie oczekującej aktualizacji.
Po przeprowadzeniu całego procesu konieczne będzie otwarcie App Store i pobranie nowej aplikacji. Najlepiej bezpłatnej. Zanim smartfon zacznie pobierać program, na naszym ekranie pojawi się ekran dotyczący warunków licencji. Należy zaakceptować opisane zmiany, a aplikacje zaczną działać poprawnie i problem zostanie rozwiązany.
Źródło: OS X Daily