„Chmura” firmy Amazon gotowa do rywalizacji z iCloud
Wiele wskazuje na to, że gdy usługa iCloud zadebiutuje w pełnej krasie na jesieni bieżącego roku, będzie musiała ona stoczyć niełatwy bój z konkurencją o klientów.

Amazon.com wprowadził ważne zmiany do swojej własnej „chmury”, tym samym czyniąc swoją usługę godnym rywalem nadchodzącego iCloud. Najważniejszą nowością (przy czym oferta ta jest tylko tymczasowa) jest nieograniczone miejsce na utwory muzyczne (format MP3 bądź AAC) dla wszystkich klientów korzystających z płatnej wersji Amazon Cloud Drive - najtańszy abonament to 20 USD rocznie. W tej cenie użytkownik otrzymuje ponadto 20 GB w „chmurze” na inne dane. W wersji darmowej użytkownik otrzymuje 5 GB (bez nieograniczonego miejsca na muzykę).
Na tym nowości się nie kończą - od tej pory wszystkie piosenki zakupione w muzycznym sklepie Amazon mogą być przechowywane w Cloud Drive całkowicie za darmo. Co ważne, odnosi się to także do utworów zakupionych już wcześniej.
Odtwarzacz muzyczny Amazona w przeglądarce internetowej, czyli Cloud Player for Web od teraz działa także na iPadzie. Usługa została specjalnie przystosowana do tabletu firmy Apple. Oczywiście wciąż możliwy jest dostęp z poziomu komputerów Mac/PC oraz urządzeń z systemem Android.
Wszystko to w dużym stopniu przypomina usługę iCloud firmy Apple - 5 GB darmowej miejsca na dane użytkownika, umieszczenie biblioteki muzycznej w „chmurze” przy wykorzystaniu iTunes Match w cenie 24,99 USD rocznie itd. Aczkolwiek w odróżnieniu od Amazonu, Apple zaoferuje to wszystko dopiero za kilka miesięcy. W tym momencie iCloud działa tylko częściowo (możliwe jest np. ponowne pobranie z iTunes Music Store wcześniej zakupionej piosenki).
Źródło: Amazon.com, MacRumors