Apple wprowadzi zmiany w iAd - platformie reklam mobilnych
Mobilna sieć reklam Apple - iAd - nie okazała się prawdopodobnie takim sukcesem, na jaki Steve Jobs liczył w 2010 r. Według informacji podanych przez serwis BuzzFeed News, firma z Cupertino pracuje nad wdrożeniem gruntownych zmian do tej platformy, która zadebiutowała wraz z iPhone OS 4 niemal sześć lat temu.
Do tej pory firma Apple była pośrednikiem między deweloperami a reklamodawcami, dzięki czemu zarabiała 30 centów z każdego dolara przekazywanego pomiędzy wspomnianymi przed chwilą kontrahentami. Ma to się jednak zmienić. Nowy system pozwoli twórcom aplikacji i sprzedawcom reklam na działanie na własną rękę. Firma z Cupertino zrezygnuje w przypadku tego typu transakcji z zysku, który wynosił przed laty 40%, aby z czasem zostać ograniczonym do 30%.
Platforma iAD nigdy nie była zbyt popularna, zarówno po stronie wydawców jak i twórców. Rewolucyjne na swój sposób zmiany, jakie mają w niej zajść, mogą sprawić, że Apple będzie w stanie konkurować z takimi gigantami rynku jak Yahoo!, Bing czy Google. Różnica polega jednak na tym, że dla firmy z Mountain View reklamy to ogromne źródło przychodu, czego nie można było nigdy powiedzieć o producencie z Cupertino. Niemniej jednak pojawienie się usługi News oraz zmiany w iAd, które mają wejść w życie w ciągu dwóch miesięcy, sugerują, że Apple nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa w świecie mobilnych reklam. Więcej na ten temat możecie przeczytać w moim felietonie na temat wspomnianej wyżej aplikacji News oraz AdBlockerów, które pojawiły się w App Store.
Aktualizacja 18 stycznia, 2016 r.
Jak poinformowało Apple, opisane wyżej zmiany wejdą w życie z dniem 30 czerwca.
Źródło: The Verge, BuzzFeed News