Apple Music ma już 10 milionów płatnych subskrybcji
Muzyczny serwis streamingowy firmy Apple zadebiutował 30 czerwca 2015 roku. Jako, że osoby decydujące się na uruchomienie tej usługi na swoich urządzeniach otrzymują 90-dniowy bezpłatny okres próbny, pierwsze wyniki Apple Music dotyczące liczby płatnych subskrypcji zostały podane w październiku. Dyrektor generalny Apple Tim Cook w wywiadzie dla Wall Street Journal poinformował wtedy, że z serwisu korzysta odpłatnie 6,5 miliona osób, a kolejne 8,5 miliona nie zakończyło jeszcze przysługującego im darmowego okresu testowego.
Według "Financial Times" aktualna liczba płatnych abonentów Apple Music przekroczyła 10 milionów osób. Tym samym usługa streamingowa firmy z Cupertino w odniesieniu do swojego największego konkurenta, serwisu Spotify, posiadającego bazę 20 milionów płatnych subskrybentów osiągnęła 50 procent tej liczby w niespełna sześć miesięcy. Jest to znakomity wynik zważywszy na fakt, iż założonemu w 2007 roku Spotify osiągnięcie adekwatnego zajęło sześć lat. Nie można tutaj porównywać liczby aktywnych użytkowników obu serwisów, bo choć łącznie Spotify posiada ich 75 milionów, to większość z nich korzysta z tego serwisu za darmo, bez ograniczeń czasowych w zamian za reklamy, a Apple Music prócz 3-miesięcznego okresu próbnego nie oferuje swojej darmowej wersji.
Na podaną w październiku liczbę użytkowników Apple Music, złożyły się wyłącznie osoby korzystające z serwisu na mobilnych urządzeniach firmy Apple oraz na komputerach Mac i PC. W listopadzie muzyczna usługa firmy z Cupertino trafiła także na najnowszą generację Apple TV oraz na urządzenia z systemem Android, a w kolejnym miesiącu, produkty z logo nadgryzionego jabłka były odpowiedzialne za blisko połowę nowych aktywacji urządzeń mobilnych w okresie świątecznym. Pomimo, iż w ten sposób w przeciągu dwóch poprzednich miesięcy w znaczący sposób wzrosła liczba potencjalnych subskrybentów Apple Music, to nie mogli oni zostać i tak uwzględnieni w raporcie "Financial Times" ze względu na wspomniany bezpłatny okres. Być może nowe dane dotyczące serwisu poznamy oficjalnie 26 stycznia, kiedy Apple przedstawi swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał fiskalny (Q4 2015) zakończony 28 grudnia.
Źródło: 9 to 5 Mac