Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Martwy pixel w iMac 27 i7? Czy to się reklamuje?


  • This topic is locked This topic is locked
93 replies to this topic

#26 Roberto

Roberto
  • 13752 posts
  • SkądWrocław

Posted 13 January 2010 - 13:55

Dobrze by więc było, jakby Apple nie oszukiwało swoich klientów, informując, że taką politykę (jak Apple) stosują wszyscy inni producenci, bo jak widać wiele firm stosuje znacznie korzystniejszą dla klientów politykę niż Apple.

faktem jest jednak, że Apple nie tyle wprowadza w błąd co stosuje bardzo wygodne dla siebie generalizowanie, że wszyscy producenci tak robią, że dopusczają wadliwe piksele.


u mnie w szkole chyba bardziej kładli nacisk na czytanie ze zrozumieniem niż u was :D

Czasami tranzystor nie działa prawidłowo, co może powodować, że dany subpiksel będzie włączony (jasny) lub wyłączony (ciemny). Przy milionach subpikseli na wyświetlaczu istnieje pewne prawdopodobieństwo, że w panelu LCD wystąpi niewielka liczba uszkodzonych tranzystorów. W związku z tym określona liczba wadliwych subpikseli jest uważana za akceptowalną. Odrzucenie wszystkich paneli LCD z wyjątkiem doskonałych spowodowałoby znaczny wzrost cen detalicznych produktów używających z ekranów LCD. Te uwagi mają zastosowanie do wszystkich producentów korzystających z technologii LCD – nie tylko do produktów firmy Apple.

gdzie tu jest napisane, że wszyscy producenci mają taką samą politykę jak apple w tej kwestii?
tak na serio?
czy odrzucenie wszystkich paneli oprócz tych bezbłędnych nie zwiększa kosztów? i to jest chyba jedyna 'uwaga', bo reszta to raczej fakty?
czy określona liczba nie jest akceptowalna? tak. i są normy, które je definiują (czyżby 0 nie było liczbą? :D)
czy u wszystkich producentów jest prawdopodobieństwo wystąpienia czegoś takiego? tak

no i goodboy25 to już w ogóle się popisuje albo tym, że nie wie co to bad pixel, albo tym, że nie rozumie gwarancji 'ZeroBright Dot' (która wcale nie oznacza, że jak będziesz mieć jeden bad pixel to ci wymienią te monitory, tylko jak będziesz mieć jakiś bad pixel typu 1 - całkiem spora różnica raczej...)

#27 goodboy25

goodboy25
  • 4354 posts
  • SkądWaWa

Posted 13 January 2010 - 14:03

gdzie tu jest napisane, że wszyscy producenci mają taką samą politykę jak apple w tej kwestii?

Tu:
Te uwagi mają zastosowanie do wszystkich producentów korzystających z technologii LCD – nie tylko do produktów firmy Apple.

Jak pokazałem ja i jeszcze ktoś - jak widać nie wszystkich :) To tak a propo "czytania ze zrozumieniem"... Jeśli masz inną interpretację - twoja broszka. Ja uważam, że Apple w tamtym akapicie wprowadza klientów w błąd i nie przedstawia rzeczywistości rynkowej. Więcej mi się nie che z tobą dyskutować i nie zamierzam odpowiadać na kolejne twoje obrazoburcze posty.

#28 Roberto

Roberto
  • 13752 posts
  • SkądWrocław

Posted 13 January 2010 - 14:10

geez, nadal widzę że nie wiesz o co chodzi?
no to może inaczej: wymień mi te uwagi z tekstu?
bo tam naprawdę nigdzie nie jest napisane "wszyscy akceptują taką samą jak my liczbę bad pixeli" czy coś w tym guście

obrazoburcze? :lol:

#29 iPestek

iPestek
  • 564 posts
  • SkądKópertino

Posted 13 January 2010 - 14:33

JScreenFix - Fix stuck pixels

#30 goodboy25

goodboy25
  • 4354 posts
  • SkądWaWa

Posted 13 January 2010 - 14:39

@iPestek Programy tego typu w 99% nie działają :) Jedyna metoda, bardziej skuteczna, ale też słaba to mechaniczny nacisk. Polega to na tym, że przy wyłączonym monitorze naciskamy np końcem długopisu na miejsce ekranu, gdzie jest uszkodzony pixel, a następnie przy tak wciśniętym ekranie włączamy i po jakimś czasie zwalniamy nacisk. Jest to też mało skuteczne i działa tylko w przypadku hot pixeli, nie dead. Tak, czy inaczej, jeśli ekran jest pokryty dodatkową warstwą szyby jak to ma miejsce w iMakach to i tak nie sposób skorzystać z tej metody ;)

#31 mtini

mtini
  • 2 posts

Posted 13 January 2010 - 15:52

ja kupiłam iMaca 27" 3.06GHz w sklepie internetowym Cortland. 2 martwe piksele okazały się dwoma śmieciami za szybą. Czekam na odpowiedź Cortlandu czy coś mi z tym zrobią...

#32 RiQ

RiQ

  • 2567 posts
  • SkądWrocław

Posted 13 January 2010 - 16:14

Zaproponują czyszczenie :) Tylko może się zdarzyć, że z takiego czyszczenia wróci bardziej zabrudzony. W myśl porzekadła z "Piątego elementu", jeśli chcesz aby coś zostało zrobione dobrze - zrób to sama.

#33 goodboy25

goodboy25
  • 4354 posts
  • SkądWaWa

Posted 13 January 2010 - 17:42

Raczej wątpię, aby na własną rękę udało się komukolwiek wyczyścić ekran, skończy się to jeszcze większą ilością paprochów. Do tego potrzebne są idealnie sterylne warunki, a takimi nie dysponują ani użytkownicy domowi, ani Cortland :) Nawet jak widać w fabrykach zdarza się, że w czasie montażu jakiś paproch się dostanie. Jest to kolejna wada ekranów pokrywanych szybami, z "gołymi" nie byłoby tego problemu.

#34 Szefu_eNHa

Szefu_eNHa
  • 119 posts
  • SkądKraków (PL)/ Haifa (IL)

Posted 13 January 2010 - 17:56

do "pbor2" Jeśli o Kraków chodzi to zależy o której galerii mówimy, ja zakupując mojego Maczka najpierw pojechałem do Galerii Krakowskiej ale szczerze ją odradzam, osobiście poczułem się jak w real czyli obsługa masowa i olej klienta. Oczywiście obsługa zanim się mną zainteresowała jako potencjalnym klientem musiałem swoje wyczekać bo chłopaki bawiły sie na nasza-klasa.pl (troche karygodne ale cóż) a gdy już ktoś łaskawie do mnie podszedł to nie potrafił odpowiedzieć mi na podstawowe pytania dotyczące sprzętu, tak więc chcąc nie chcąc wsiadłem do samochodu i pojechałem do Bonarki jako ze od niedawna maja tam iSpot. Ku mojemu zdziwieniu obsługa bardzo miła i fachowa, fakt faktem że ich troszke pomęczyłem ale co jak co sprzedawca nawet sie nie skrzywił wręcz przeciwnie był zadowolony że miał okazje z kims porozmawiać. Jak się później dowiedziałem to poprostu mało kto odwiedza Bonarke w tygodniu tak więc polecam odwiedzić w tygodniu a nie w weekendy. Taka moja drobna rada: zanim wyjdziesz z salonu ze sprzętem poproś sprzedawce o ile sam nie zaproponuje aby rozpakował Maczka z pudełeczka i go odpalił, sprawdź czy nie ma martwych pixeli i dokładnie obejrzyj obudowę. Chcąc nie chcąc mieszkamy w Polsce a tu raczej do klienta nie podchodzi się zbyt poważnie, tyczy się to nie tylko Apple

#35 goodboy25

goodboy25
  • 4354 posts
  • SkądWaWa

Posted 13 January 2010 - 20:03

Taka moja drobna rada: zanim wyjdziesz z salonu ze sprzętem poproś sprzedawce o ile sam nie zaproponuje aby rozpakował Maczka z pudełeczka i go odpalił, sprawdź czy nie ma martwych pixeli i dokładnie obejrzyj obudowę. Chcąc nie chcąc mieszkamy w Polsce a tu raczej do klienta nie podchodzi się zbyt poważnie, tyczy się to nie tylko Apple

A jak to sprawdzisz na "świeżym" maku, na którym jeszcze nie ma zainstalowanego systemu? Aby dokładnie sprawdzić matrycę trzeba to zrobić oglądając CAŁĄ powierzchnię ekranu na białym i czarnym tle. Na szarościach i bielach startowych ekranów instalacyjnych OS-X's wiele defektów pixeli może w ogóle nie być zauważalnych.

#36 MacAztek

MacAztek
  • 223 posts

Posted 14 January 2010 - 00:25

A ja nie polecam ani jednego, ani drugiego iSpota w Krakowie - jak chcesz coś kupić w Krakowie to tylko RCS (i mają kilka i76 na stanie :- ) czego nie uświadczysz w iSpocie). Polecam RCS!

---- Dodano 14-01-2010 o godzinie 00:28 ----
Już mi przeszło z tym pikselem, może być. Jedyna rzecz, która mnie tylko zdziwiła to niezbyt zauważalna różnica pomiedzy iMac 27 3.0 GHz a i7! Myślałem, że przyśpieszenie na i7 będzie kolosalne, a tu klapa - wyniki podobne. Pracowałem od listopada na 3.0 27 cali, a teraz i7 i wiem co mówię!

#37 RiQ

RiQ

  • 2567 posts
  • SkądWrocław

Posted 14 January 2010 - 07:45

może to zależy od tego co robiłeś na nim. Może różnica szybkości się objawia tylko przy niektórych specyficznych czynnościach.

#38 thozo

thozo
  • 1956 posts

Posted 14 January 2010 - 07:59

Proponuję ustawić Activity Monitor Menu View/Dock Icon/CPU History Może procek nie ma się na czym wyhasać? Już mój skromniutki 2.0 z podpisu zazwyczaj się nudzi tak na 5%, WoW potrafił podkręcić na 60-70% na dwóch rdzeniach. A co dopiero taki potwór i7. Takiemu trzeba dać coś konkretnego do roboty by poczuć różnicę. Tak normalnie to największe "wrażenie" przyspieszenia systemu może dać chyba dysk SSD, pod warunkiem, że RAM jest wystarczająco duży. Zrób kompresję dużego pliku systemowym finderem pod 10.6 na Core2Duo i i7 dla porównania. Powinny być wyniki! na korzyść i7 z powodu GCD. Pozdrawiam

#39 focus

focus
  • 267 posts

Posted 14 January 2010 - 08:04

\ Jedyna rzecz, która mnie tylko zdziwiła to niezbyt zauważalna różnica pomiedzy iMac 27 3.0 GHz a i7! Myślałem, że przyśpieszenie na i7 będzie kolosalne, a tu klapa - wyniki podobne. Pracowałem od listopada na 3.0 27 cali, a teraz i7 i wiem co mówię!


no właśnie na jakich aplikacjach nie odczułeś różnicy? czy móże chodzi o system ogólnie?
Pracujesz może na Photoshop'ie, jakie są odczucia między tymi maszynami? - szukam czegoś wydajnego do obróbki dużej ilości jak się okazuje gigantycznyh RAW-ów z Canona 5DII...

#40 wieslawo

wieslawo
  • 3698 posts
  • SkądL-no/P-ń

Posted 14 January 2010 - 08:26

@Roberto no nie wiem ;) Są*dość*tanie monitory, które jednak nie mają*tolerancji dla piksela. I gdyby napisali "większość"*producentów byłoby poprawnie. Bo większość*owszem jak najbardziej ale nie wszyscy jak twierdzi Apple. Oczywiście można się spierać i udowadniać, że nawet przytoczony przeze mnie Dell ma w swojej ofercie tanie ekrany nie objęte tego rodzaju gwarancją, jednak jak porównywać to porównywać*podobnej klasy ekrany. A tutaj akurat wybierając coś lepszego niż TN znajdziemy producentów, którzy stosują politykę zero złych pikseli a ich monitory wcale nie należą do najdroższy. Dlatego uważam, że Apple w tym fragmencie uogólniło. Nie było to kłamstwo ale przemilczenie. Z drugiej strony, cholera ich wie z kiedy ten tekst pochodzi. Acz polityka Apple, zwłaszcza w przypadku komputerów AllinOne właściwie jedyna możliwa i słuszna, pomimo, że dla klienta mniej korzystna. Ale nie wyobrażam sobie wymiany całych komputerów bo się zjawił piksel. Oczywiście można trzymać*zwały magazynowe tak na wszelki wypadek, ale Apple nie produkuje ekranów więc zamówienie na zasadzie odrywania płatków kwiatka milion-dwa miliony-milion-dwa miliony w ciemno partii ekranów na wymianę to nieodpowiedzialność*ekonomiczna. A w końcu ten iMac jak już mówiłem jest tak naprawdę*komputerem tanim. Gdyby kosztował 3000-4000 USD to wtedy jak najbardziej by się można domagać polityki 0 wadliwych pikseli, przebarwień, kurzu. Ale on kosztuje połowę tego dając bardzo wiele w zamian.

#41 Roberto

Roberto
  • 13752 posts
  • SkądWrocław

Posted 14 January 2010 - 13:48

wieslawo - czy w takim razie dell nie ma w takich przypadkach nie toleruje określonej liczby pixeli? 0 to dla mnie też jest określona liczba ;) tylko czy to jest w sumie uwaga? gdyby testowali wszystkie ekrany wcześniej, bądź wymieniali wszystkie - to sądzę że cena by wzrosła właśnie. bądź gdyby podpisali umowę z producentem na wyższą QoS

#42 krakers

krakers
  • 8135 posts
  • SkądNibylandia

Posted 14 January 2010 - 16:43

@Roberto: pominę iMaci bo dla jednych są drogie, a dla innych taki sprzęt za taką kasę to prawie darmo. Ale według tego co jest napisane na stronie Apple dotyczy to również ACD, a te z tego co się orientuję nie są sprzedawane niemal po kosztach i tam raczej by się obyło bez podnoszenia kosztów. Zresztą nie oszukujmy się, sprzęt produkowany w Chinach nigdy nie będzie miał stuprocentowej bezawaryjności. Tu chodzi o podejście do klienta w stylu "kupiłeś, Twój problem. Sam się martw". Kupując sprzęt w jakimś tam stopniu premium chyba powinienem mieć pewność, że jak coś będzie nie tak to zostanę profesjonalnie obsłużony. A wychodzi na, że trzeba ze sobą wziąć najlepiej całą rodzinę żeby wszyscy obejrzeli dokładnie i nic nam nie umknęło bo "po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy". Chociaż te 30 dni jak w przypadku innego podanego wcześniej producena.

#43 Roberto

Roberto
  • 13752 posts
  • SkądWrocław

Posted 14 January 2010 - 16:50

dla mnie jak ktoś chce sprzęt premium to powinien takowy zakupić - czyli I klasy, a nie II ;]

#44 wieslawo

wieslawo
  • 3698 posts
  • SkądL-no/P-ń

Posted 14 January 2010 - 16:59

hmm szczerze mówiąc Roberto nie bardzo wiem o co chodzi bo generalnie się*zgadzamy tylko że ja uważam że Apple troszkę*uogólniło a z drugiej strony wcale się*nie czepiam ich polityki tolerancji dla określonej liczby pikseli (większej od 0 ;) ). A czy Apple jest drogie czy nie należy rozpatrywać przez pryzmat rynku docelowego jakim są*dla Apple Stany Zjednoczone i Europa Zachodnia. I tutaj trzeba patrzeć*na koleracje cen. U nas Apple to droga przyjemność, dlatego też traktowany jest tak jak jest traktowany z wielkim namaszczeniem oczekując cudów. Studenci w stanach targają*swoje MacBooki a dawniej iBooki tak jak my traktujemy grajki Creativa. Niewielu kupuje dla nich specjalny pokrowiec z miliardem warstw pianki wyprodukowanej w kosmicznych warunkach. Ot zeszyt ołówek macbook i lecimy. U nas to specjalne plecaki, silikonowe pokrowce a na to wszystko pianka. Potrafię*zrozumieć*takie zachowanie ale też staram się*zrozumieć*Apple. Jesteśmy dla nich niewiele znaczącym rynkiem zbytu, może i perspektywicznym ale póki co bez polskiego rynku Apple by sobie świetnie dało radę a nie wiem czy słupki sprzedaży by widocznie drgnęły.

#45 Roberto

Roberto
  • 13752 posts
  • SkądWrocław

Posted 14 January 2010 - 17:05

może by drgnęły, gdyby Polacy nie kupowali sprzętu z zagranicy ;) no po prostu - jeżeli ktoś nie toleruje bad pixeli to powinien kupić sobie minitor klasy I, której to norma nie dopuszcza istnienia bad pixeli jakiegokolwiek typu - jak się pojawi to jest wymiana na podstawie gwarancji a nie kupować klasy II, której norma dopuszcza ileś tam bad pixeli na milion

#46 goodboy25

goodboy25
  • 4354 posts
  • SkądWaWa

Posted 14 January 2010 - 17:05

hmm szczerze mówiąc Roberto nie bardzo wiem o co chodzi bo generalnie się*zgadzamy tylko że ja uważam że Apple troszkę*uogólniło a z drugiej strony wcale się*nie czepiam ich polityki tolerancji dla określonej liczby pikseli (większej od 0 ;) ).

Ja się też tego nie czepiam. Czepiam się oszukiwania klientów, bo nie można mówić, że polityka jaką stosuje Apple tyczy się "wszystkich producentów", skoro inne firmy dają gwarancje na 0 wadliwych pixeli i wymiane monitora w przypadku ich wystąpienia w ciągu X dni od daty zakupu. A to, czy Apple ma uczciwą politykę względem konsumentów i czy owa politya pasuje do wizerunku tej firmy to już każdy musi sobie sam ocenić wg własnego zdania.

Dla mnie pewne jest jedno - Apple nie jest marką premium, ale robi dobre i ładne produkty, po bardzo wysokiej cenie (w korelacji do konkurencji), natomiast warunki gwarancji ma (przynajmniej w Polsce) jedne z najgorszych jakie tylko sobie można wyobrazić, począwszy od skróconego okresu gwarancji (1rok), skończywszy na takich kwiatkach jak owa polityka w kwestii wadliwych pixeli i podejście do klienta w tej sprawie.

#47 Roberto

Roberto
  • 13752 posts
  • SkądWrocław

Posted 14 January 2010 - 17:09

no to ty oszukujesz ludzi, bo tam nie ma nic takiego napisanego proszę - napisz jakie tam są uwagi.

#48 goodboy25

goodboy25
  • 4354 posts
  • SkądWaWa

Posted 14 January 2010 - 17:12

Cytowałem, wystarczy umieć czytać ze zrozumieniem. Apple napisało "wszystkich", a guzik prawda, bo nie wszystkich.

#49 Roberto

Roberto
  • 13752 posts
  • SkądWrocław

Posted 14 January 2010 - 17:14

bo tamte uwagi tyczą się wszystkich producentów
dlatego proszę cię o wypisanie tych uwag
i znalezienie takiej, która mówi "wszyscy akceptują taką samą liczbę złych pixeli jak nasza firma"

już któryś raz o ile pamiętam chwalisz się tym, że nie wiesz co oznacza termin "czytać ze zrozumieniem", przynajmniej w praktyce

#50 krakers

krakers
  • 8135 posts
  • SkądNibylandia

Posted 14 January 2010 - 17:29

może by drgnęły, gdyby Polacy nie kupowali sprzętu z zagranicy ;)

Może gdyby ceny były inne to by Polacy nie kupowali za granicą. Ot, taki sens mają oba stwierdzenia. To ja jestem winien, że mając możliwość kupienia za granicą znacznie taniej z niej korzystam?

A poza tym chyba cała sprawa nie polega na tym, że "jak chcesz lepsze to se kup co innego"?




2 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)