Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Martwy pixel w iMac 27 i7? Czy to się reklamuje?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
93 odpowiedzi w tym temacie

#1 MacAztek

MacAztek
  • 223 postów

Napisano 12 stycznia 2010 - 20:05

Kupiłem dzisiaj długooczekiwanego iMaca 27'' qc i7, mam jednego martwego pixela. Podpowiedźcie czy to się reklamuje? Czy mogę liczyć na wymianę? Komputer ma 1 dzień. Miał ktoś podobne przeprawy? MacAztek

#2 Aryman

Aryman
  • 678 postów
  • SkądEdinburgh

Napisano 12 stycznia 2010 - 20:15

tak, odrazu pędź do sklepu gdzie go kupiłeś

#3 thozo

thozo
  • 1 956 postów

Napisano 12 stycznia 2010 - 20:15

O wadliwych pikselach w ekranach LCD

Pozdrawiam

#4 tHE-oNE

tHE-oNE
  • 193 postów

Napisano 12 stycznia 2010 - 23:11

współczucia... ja dostanę w tym tygodniu swojego i7. Mam nadzieję, że obędzie się bez problemów :(

#5 wieslawo

wieslawo
  • 3 698 postów
  • SkądL-no/P-ń

Napisano 13 stycznia 2010 - 08:29

"Odrzucenie wszystkich paneli LCD z wyjątkiem doskonałych spowodowałoby znaczny wzrost cen detalicznych produktów używających z ekranów LCD. Te uwagi mają zastosowanie do wszystkich producentów korzystających z technologii LCD – nie tylko do produktów firmy Apple." No nie zgodzę się z Apple. Dell wymienia ekran bez sprawdzania. A ceny monitorów Dell są*bardzo korzystne. Wystarczy zadzwonić i powiedzieć, że ekran ma wadliwy piksel (sztuk jeden) a na drugi dzień, kurier podrzuca sprawny ekran pozbawiony wady.

#6 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 13 stycznia 2010 - 08:35

może pixel da się jeszcze uratować? Puść mu na noc lub na kilka godzin jakiś program do naprawy pixeli wyświetlający dziwne kolorki na ekranie. Mi kiedyś w konsoli PSP pomogło ;)

#7 Baronik

Baronik
  • 395 postów
  • SkądOtwock

Napisano 13 stycznia 2010 - 09:02

może pixel da się jeszcze uratować? Puść mu na noc lub na kilka godzin jakiś program do naprawy pixeli wyświetlający dziwne kolorki na ekranie. Mi kiedyś w konsoli PSP pomogło ;)

jest takie coś? rany, nie wiedziałem,, że wadę fabryczną można róbować naprawić programikiem. Na jakie zasadzie to działa. Co do autora, to szczerze współczuje - kupić kompa za 8k i mieć wadliwy piksel, jak bym się chyba zdenerwował.

#8 BlackBox

BlackBox
  • 1 026 postów
  • SkądToruń

Napisano 13 stycznia 2010 - 09:25

Mam to samo w MBP 13'. Niestety jeden piksel się nie kwalifikuje na wymianę gwarancyjną. Teraz przynajmniej wiem, że następnego maca kupię w sklepie (a nie przez internet) i dokładnie go obejrzę :)

#9 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 13 stycznia 2010 - 10:20

Dell wymienia ekran bez sprawdzania.


Dobrze wiedziec. Mam jeszcze na koncowce gwarancji monitor. Dziala super, matryca cudo... ale oddam do wymiany, powiem ze mam cala mase bad pixeli, wymienia mi bez sprawdzania i puszcze na Allegro jako monitor z nowka matryca :-D

#10 Szefu_eNHa

Szefu_eNHa
  • 119 postów
  • SkądKraków (PL)/ Haifa (IL)

Napisano 13 stycznia 2010 - 10:35

no ja swojego iMack'a 27" kupiłem w salonie i zanim zabrałem do domu to przetestowałem dosłownie wszystko. fakt faktem sprzedawca nie był zbyt szczęśliwy gdy na oczach kilkunastu klientów szukałem przysłowiowej dziury w cały i szukałem choćby drobnej rysy (nie mam zamiaru kupować tandety), a sam jako handlowiec wiem ze klienci maja swoje prawa do przetestowania sprzętu zanim go zakupią. Fakt jestem zwolennikiem zakupów przez internet ale uczciwość sprzedawcy była by jednak mile widziana Pozdrawiam

#11 dsy

dsy
  • 633 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 stycznia 2010 - 10:52

Ja swojego imaca też w sklepie sprawdziłem. Już raz mi się zdarzyło, że kupiłem iphona z ery nie sprawdziłem wyszedłem ze sklepu i po krótkiej zabawie odpadł przycisk od głośności. Później musiałem czekać 2 tyg. na nowy. Tak czy inaczej żyjemy w kraju gdzie zazwyczaj olewa się klienta. W us by ci wymienili taki monitor.

#12 tHE-oNE

tHE-oNE
  • 193 postów

Napisano 13 stycznia 2010 - 10:55

Ja możliwości sprawdzenia wyczekiwanego od dawna i7 nie mam... do cortlandu daleko... modlę się o sprzęt bez tych wszystkich usterek/wad o których się czyta. Zdam relację jak komputer będzie mi dostarczony :)

#13 wieslawo

wieslawo
  • 3 698 postów
  • SkądL-no/P-ń

Napisano 13 stycznia 2010 - 11:05

Dobrze wiedziec. Mam jeszcze na koncowce gwarancji monitor. Dziala super, matryca cudo... ale oddam do wymiany, powiem ze mam cala mase bad pixeli, wymienia mi bez sprawdzania i puszcze na Allegro jako monitor z nowka matryca :-D


no ale kurier ma Ci sprawdzać? ;) przyjeżdża kurier pakuje starego Dell'a zostawia sprawnego Della i jedzie dalej.

---- Dodano 13-01-2010 o godzinie 13:07 ----

Ja możliwości sprawdzenia wyczekiwanego od dawna i7 nie mam... do cortlandu daleko... modlę się o sprzęt bez tych wszystkich usterek/wad o których się czyta. Zdam relację jak komputer będzie mi dostarczony :)


przy komputerze za 8k, poświęciłbym ułamek procenta i pojechał do Cortlandu. W końcu Cortland jest i Warszawie i w Poznaniu. A z Łodzi to nie jest taka trageida. Ledwo 200 km. Zamniesz się*w 100 zł w benzynie. Ja bym jechał ;)

#14 pbor2

pbor2
  • 49 postów

Napisano 13 stycznia 2010 - 11:55

Witam mam pytanie odnosnie tych pixeli. W najbliższych tygodniach wybieram się do Ispotu do Krakowa po Macbooka. Jaka jest tam obsługa ? :) Czy bez problemu rozplombują mi pudełko przed zakupem i gdy mi się nie spodoba np. będzie miał tego pixela mogę wybierać kolejny i szukać bez tego pixela, czy po otwarciu muszę już go kupić ? I jak sprawdza się tą matrycę ? Czy są jakieś programy, sposoby dodatkowe, żeby szybko zauważyć ten pixel ? Czekam na info. Pzdr.

#15 thozo

thozo
  • 1 956 postów

Napisano 13 stycznia 2010 - 11:58

Jakby nie dawali możliwości przetestowania takiego sprzętu przed zakupem, to byłoby dziwne.

#16 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 13 stycznia 2010 - 12:11

I jak sprawdza się tą matrycę ? Czy są jakieś programy, sposoby dodatkowe, żeby szybko zauważyć ten pixel ?
Czekam na info.

Pzdr.


Wyjma z pudelka, uruchomia Ci i tyle. Nic instalowac nie bedziesz bo najpierw trzebaby bylo przejsc procedure ustawiania systemu (rejestracja itp). A tego nie zrobia.

#17 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 13 stycznia 2010 - 12:29

O wadliwych pikselach w ekranach LCD

Pozdrawiam

"Odrzucenie wszystkich paneli LCD z wyjątkiem doskonałych spowodowałoby znaczny wzrost cen detalicznych produktów używających z ekranów LCD. Te uwagi mają zastosowanie do wszystkich producentów korzystających z technologii LCD – nie tylko do produktów firmy Apple."

Co za bzdura i kpina ze strony firmy Apple! Jakoś takie firmy jak LG czy Samsung mają politykę tzw "zero wadliwych pixeli" i wymieniają bez gadania swoje produkty na nowe przy choćby jednym wadliwym sub-pixelu. Nie wiem czemu Apple wprowadza swoich klientów w błąd.

#18 RiQ

RiQ

  • 2 567 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 stycznia 2010 - 12:30

Witam mam pytanie odnosnie tych pixeli.
W najbliższych tygodniach wybieram się do Ispotu do Krakowa po Macbooka.
Jaka jest tam obsługa ? :)
Czy bez problemu rozplombują mi pudełko przed zakupem i gdy mi się nie spodoba np. będzie miał tego pixela mogę wybierać kolejny i szukać bez tego pixela, czy po otwarciu muszę już go kupić ?
I jak sprawdza się tą matrycę ? Czy są jakieś programy, sposoby dodatkowe, żeby szybko zauważyć ten pixel ?
Czekam na info.

Pzdr.


hmmm... najlepiej optyczne, chociaż oko może czasem zawieść. Ale jak zawiedzie to i tak nie masz się co martwić, bo nie będziesz i tak tego widział.

Ale załóżmy, że dostrzeżesz a wykonasz to tak. Jasne tło na cały ekran i szukasz czarnego punktu. Jeśli nie znajdziesz to znaczy, że bad pixeli brak.

Następnie robisz czarne tło i szukasz stuck (kolorowych) i hot (białych) punktów. Jeśli nie zauważasz takowych to znaczy, że i ich nie ma.

Monitor czysty.

Dla pewności daj sobie jeszcze raz szary ekran i sprawdź ewentualne ciemniejsze/jasniejsze plamy wskazujące na niejednorodność podświetlenia. Poza tym sprawdzisz wtedy czy biel jest wszędzie bielą czy ma jakieś zafarby.

#19 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 stycznia 2010 - 12:41

goodboy - no chyba nie
Informacje o gwarancji SAMSUNG

Gwarancją nie są też objęte nieaktywne piksele zgodnie z dopuszczalnymi normami, obowiązującymi w monitorach, notebookach oraz odbiornikach wyposażonych w panele LCD lub plazmowe.

http://www.samsung.c...pport/norma.pdf

LG faktycznie wymienia przy każdym, ale do 30 dni.

#20 JEDI_V-03965dee98

JEDI_V-03965dee98
  • 2 630 postów
  • Płeć:
  • SkądOBERSCHLESIEN

Napisano 13 stycznia 2010 - 12:43

Byc moze piksel sie tylko zawiesil,poszukaj w necie,sa stronki ktore takie piksele odblokowuja.

#21 maziboss

maziboss
  • 550 postów
  • SkądTychy

Napisano 13 stycznia 2010 - 12:51

robic problem z 1 pixelem na matrycy gdzie jest ich 3 686 400 lol... Czlowieku zacznij korzystac z iMaca...

#22 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 13 stycznia 2010 - 12:52

goodboy - no chyba nie
Informacje o gwarancji SAMSUNG

http://www.samsung.c...pport/norma.pdf

LG faktycznie wymienia przy każdym, ale do 30 dni.

No nie do końca masz rację, ponieważ Samsung być może nie we wszystkich, ale w niektórych modelach swoich produktów stosuje gwracje 0 pixeli:

Gwarancja ZeroBright Dot

Modele monitorów LCD firmy Samsung takie jak 173P+, a także 193P+ objęte są gwarancją ZeroBright Dot, czyli gwarancją braku jasnych pikseli w matrycy. Wadliwe jasne piksele (czerwone, zielone, niebieskie i białe) oznaczają piksele, które zawsze świecą, czyli są "włączone". Niniejsza gwarancja umożliwia wymianę lub naprawę produktu w ciągu 14 dni od daty zakupu.

LCD4You.pl - Gwarancja Samsung

Dobrze by więc było, jakby Apple nie oszukiwało swoich klientów, informując, że taką politykę (jak Apple) stosują wszyscy inni producenci, bo jak widać wiele firm stosuje znacznie korzystniejszą dla klientów politykę niż Apple.

#23 wieslawo

wieslawo
  • 3 698 postów
  • SkądL-no/P-ń

Napisano 13 stycznia 2010 - 13:00

A Dell przez 3 lata ;) Co firma to polityka, faktem jest jednak, że Apple nie tyle wprowadza w błąd co stosuje bardzo wygodne dla siebie generalizowanie, że wszyscy producenci tak robią, że dopusczają wadliwe piksele. Owszem jest ich wielu, ba! być może i większość, ale to nie znaczy że wszyscy i wcale nie odnosi się to do producentów z najwyższej półki. Co nie zmienia jednak faktu, że wszycy oczekują po tak tanim komputerze jak iMac (zwłaszcza w wydaniu 27"), że będzie perfekcja*w każdym calu. Cieszcie sie*po prostu mocą i7, wielkością*ekranu, fantastyczną rozdzielczością, niezłym wyglądem a piksele, no cóż, coś*za coś. Te kilka wadliwych pikseli w zamian za 27" na S-IPS'ie, i7 pod maską za "tak naprawdę realnie patrząc" tylko za 8-9 tysięcy to cena jaką*można przeżyć. Tylko dla nas takie iMac to wydatek 3 miesięcznej pensji, takiej średniej, dla większości ludów Euroy to jednomiesięczna pensja. Lub dwie najniższe, u nas 3 średnie i jakieś 8 najniższych. I dlatego też*oczekiwania wobec Apple są*takie a nie inne, a wystarczy sobie uświadomić ten stosunek cen do zarobków odnosząc go do priorytetowych dla Cupertino rynków jak Ameryka i stara bogata Europa Zachodnia by przestać doszukiwać*się*perfekcji w komputerze z taką*matrycą, rozdzielczością*i wielkością za tak niewygórowaną cenę.

#24 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 13 stycznia 2010 - 13:05

@wiesławo Akurat dla mnie wysokość zarobków i ich korelacja z cenami produktów Apple ma niewielkie znaczenie, ponieważ obojętnie jak drogo lub jak tanio bym nie zapłacił za dany produkt, nic tak bardzo mnie nie denerwuje i wkurza jak skopany pixel na matrycy, czy to monitora, czy to ekranu iPoda, czy jakiegokolwiek innego sprzętu z ekranem LCD. Po prostu tego nie znoszę i mnie to denerwuje, dlatego wymieniałem mój monitor Samsunga aż 3x zanim trafiłem na egzemplarz wolny od wad. Myślę, że najlepiej jest kupowac w dużych elektromarketach typu Saturn/Mediamarkt - tam wymieniają bez problemu.

#25 wieslawo

wieslawo
  • 3 698 postów
  • SkądL-no/P-ń

Napisano 13 stycznia 2010 - 13:21

oczywiście że piksel jest wkurzający...jakieś pierwsze 2 miesiące, potem mija i wogóle przyzywczajasz się do tego a z czasem przestajesz zauważać. Wiele firm ma tolerancję na piksele i Apple jest jedną z nich. Szkoda że generalizują że wszystkie firmy tka robią. Mojemu Dellowi zaświecił się*piksel i wymienili mi ekran. Jednak wybierając ekran jednym z kryteriów była gwarancja na wadliwe piksele i sposób w jaki zostaje wymieniony panel. Dlatego wybrałem Dell'a. Gydbym miał*wybrać*iMaka zapoznałbym się*z polityką*Apple odnośnie pikseli i starał się*najpierw wybrać*coś co dobrze wygląda, a jak wystąpi piksel być świadomym że jest to coś*za coś. Ale że ja nie lubię*kompromisów i wszystkiego z jednej firmy to nie wybieram All In One.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych