
Martwy pixel w iMac 27 i7? Czy to się reklamuje?
#1
Napisano 12 stycznia 2010 - 20:05
#2
Napisano 12 stycznia 2010 - 20:15
#4
Napisano 12 stycznia 2010 - 23:11

#5
Napisano 13 stycznia 2010 - 08:29
#6
Napisano 13 stycznia 2010 - 08:35

#7
Napisano 13 stycznia 2010 - 09:02
jest takie coś? rany, nie wiedziałem,, że wadę fabryczną można róbować naprawić programikiem. Na jakie zasadzie to działa. Co do autora, to szczerze współczuje - kupić kompa za 8k i mieć wadliwy piksel, jak bym się chyba zdenerwował.może pixel da się jeszcze uratować? Puść mu na noc lub na kilka godzin jakiś program do naprawy pixeli wyświetlający dziwne kolorki na ekranie. Mi kiedyś w konsoli PSP pomogło
#8
Napisano 13 stycznia 2010 - 09:25

#9
Napisano 13 stycznia 2010 - 10:20
Dell wymienia ekran bez sprawdzania.
Dobrze wiedziec. Mam jeszcze na koncowce gwarancji monitor. Dziala super, matryca cudo... ale oddam do wymiany, powiem ze mam cala mase bad pixeli, wymienia mi bez sprawdzania i puszcze na Allegro jako monitor z nowka matryca :-D
#10
Napisano 13 stycznia 2010 - 10:35
#11
Napisano 13 stycznia 2010 - 10:52
#12
Napisano 13 stycznia 2010 - 10:55

#13
Napisano 13 stycznia 2010 - 11:05
Dobrze wiedziec. Mam jeszcze na koncowce gwarancji monitor. Dziala super, matryca cudo... ale oddam do wymiany, powiem ze mam cala mase bad pixeli, wymienia mi bez sprawdzania i puszcze na Allegro jako monitor z nowka matryca :-D
no ale kurier ma Ci sprawdzać?

---- Dodano 13-01-2010 o godzinie 13:07 ----
Ja możliwości sprawdzenia wyczekiwanego od dawna i7 nie mam... do cortlandu daleko... modlę się o sprzęt bez tych wszystkich usterek/wad o których się czyta. Zdam relację jak komputer będzie mi dostarczony
przy komputerze za 8k, poświęciłbym ułamek procenta i pojechał do Cortlandu. W końcu Cortland jest i Warszawie i w Poznaniu. A z Łodzi to nie jest taka trageida. Ledwo 200 km. Zamniesz się*w 100 zł w benzynie. Ja bym jechał

#14
Napisano 13 stycznia 2010 - 11:55

#15
Napisano 13 stycznia 2010 - 11:58
#16
Napisano 13 stycznia 2010 - 12:11
I jak sprawdza się tą matrycę ? Czy są jakieś programy, sposoby dodatkowe, żeby szybko zauważyć ten pixel ?
Czekam na info.
Pzdr.
Wyjma z pudelka, uruchomia Ci i tyle. Nic instalowac nie bedziesz bo najpierw trzebaby bylo przejsc procedure ustawiania systemu (rejestracja itp). A tego nie zrobia.
#17
Napisano 13 stycznia 2010 - 12:29
"Odrzucenie wszystkich paneli LCD z wyjątkiem doskonałych spowodowałoby znaczny wzrost cen detalicznych produktów używających z ekranów LCD. Te uwagi mają zastosowanie do wszystkich producentów korzystających z technologii LCD – nie tylko do produktów firmy Apple."O wadliwych pikselach w ekranach LCD
Pozdrawiam
Co za bzdura i kpina ze strony firmy Apple! Jakoś takie firmy jak LG czy Samsung mają politykę tzw "zero wadliwych pixeli" i wymieniają bez gadania swoje produkty na nowe przy choćby jednym wadliwym sub-pixelu. Nie wiem czemu Apple wprowadza swoich klientów w błąd.
#18
Napisano 13 stycznia 2010 - 12:30
Witam mam pytanie odnosnie tych pixeli.
W najbliższych tygodniach wybieram się do Ispotu do Krakowa po Macbooka.
Jaka jest tam obsługa ?
Czy bez problemu rozplombują mi pudełko przed zakupem i gdy mi się nie spodoba np. będzie miał tego pixela mogę wybierać kolejny i szukać bez tego pixela, czy po otwarciu muszę już go kupić ?
I jak sprawdza się tą matrycę ? Czy są jakieś programy, sposoby dodatkowe, żeby szybko zauważyć ten pixel ?
Czekam na info.
Pzdr.
hmmm... najlepiej optyczne, chociaż oko może czasem zawieść. Ale jak zawiedzie to i tak nie masz się co martwić, bo nie będziesz i tak tego widział.
Ale załóżmy, że dostrzeżesz a wykonasz to tak. Jasne tło na cały ekran i szukasz czarnego punktu. Jeśli nie znajdziesz to znaczy, że bad pixeli brak.
Następnie robisz czarne tło i szukasz stuck (kolorowych) i hot (białych) punktów. Jeśli nie zauważasz takowych to znaczy, że i ich nie ma.
Monitor czysty.
Dla pewności daj sobie jeszcze raz szary ekran i sprawdź ewentualne ciemniejsze/jasniejsze plamy wskazujące na niejednorodność podświetlenia. Poza tym sprawdzisz wtedy czy biel jest wszędzie bielą czy ma jakieś zafarby.
#19
Napisano 13 stycznia 2010 - 12:41
Informacje o gwarancji SAMSUNG
http://www.samsung.c...pport/norma.pdfGwarancją nie są też objęte nieaktywne piksele zgodnie z dopuszczalnymi normami, obowiązującymi w monitorach, notebookach oraz odbiornikach wyposażonych w panele LCD lub plazmowe.
LG faktycznie wymienia przy każdym, ale do 30 dni.
#20
Napisano 13 stycznia 2010 - 12:43
#21
Napisano 13 stycznia 2010 - 12:51
#22
Napisano 13 stycznia 2010 - 12:52
No nie do końca masz rację, ponieważ Samsung być może nie we wszystkich, ale w niektórych modelach swoich produktów stosuje gwracje 0 pixeli:goodboy - no chyba nie
Informacje o gwarancji SAMSUNG
http://www.samsung.c...pport/norma.pdf
LG faktycznie wymienia przy każdym, ale do 30 dni.
Gwarancja ZeroBright Dot
Modele monitorów LCD firmy Samsung takie jak 173P+, a także 193P+ objęte są gwarancją ZeroBright Dot, czyli gwarancją braku jasnych pikseli w matrycy. Wadliwe jasne piksele (czerwone, zielone, niebieskie i białe) oznaczają piksele, które zawsze świecą, czyli są "włączone". Niniejsza gwarancja umożliwia wymianę lub naprawę produktu w ciągu 14 dni od daty zakupu.
LCD4You.pl - Gwarancja Samsung
Dobrze by więc było, jakby Apple nie oszukiwało swoich klientów, informując, że taką politykę (jak Apple) stosują wszyscy inni producenci, bo jak widać wiele firm stosuje znacznie korzystniejszą dla klientów politykę niż Apple.
#23
Napisano 13 stycznia 2010 - 13:00

#24
Napisano 13 stycznia 2010 - 13:05
#25
Napisano 13 stycznia 2010 - 13:21
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych