Naprawa gwarancyjna - Regenersis
#1826
Napisano 01 lutego 2014 - 14:30
#1827
Napisano 01 lutego 2014 - 14:49
#1828
Napisano 01 lutego 2014 - 22:41
Taki jak można przeczytać w poprzednich postach,czyli Play umywa ręce,a my czekamy po kilka-kilkanaście tygodni na wymianę i nikt nie potrafi podać nawet przypuszczalnej daty dostaw urządzeń.
Jak miałem problem z operatorem to pisałem do UOKiK.
Pomogło
#1829
Napisano 03 lutego 2014 - 08:57
a ja troszkę z innej półki;
odpalcie swoje iphone poprzez odblokowanie, 2 razy klik home będąc w menu głównym i co tam widzicie w menu na dole?
obrazując widzicie swój komputer laptop-a bądź stacjonarkę (we wczesnych czasach iphone był przedstawiany jako komputer przenośny)
włączcie film, przeglądarkę, jakąś grę a nawet dwie jeśli starszawe i to wszystko działa w tle, galeria zdjęć też się przyda oczywiście WIFI i bluetooth
zamula ?
ZAMULA RESTARTUJE IPHONE ?
;D
Ja to czyszczę na bieżąco! :-) poza tym po tym wyłączeniu na 40% baterii, nie mogę przez jakis czas wlaczyc go ponownie. Dopiero po paru minutach jest to możliwe, po tym uruchomienie jakiejkolwiek aplikacji powoduje znowu wyłączenie sie :-(
#1830
Napisano 03 lutego 2014 - 20:02
#1831
Napisano 05 lutego 2014 - 07:13
https://www.facebook...t=share_comment
#1832
Napisano 05 lutego 2014 - 17:03
Kilka dni temu zaniosłem do salonu Orange swój telefon żądając wymiany na nowy, wolny od wad, z tytułu rękojmi (jako, że brany był na firmę). Omówiłem w piśmie przedmiotową wadę, oraz wskazałem uchwałę SN w sprawach praktyki w ramach rękojmi, iż "wymieniony sprzęt nie może polegać na zastąpieniu ich rzeczami regenerowanymi". Sprzedawca zrozumiał dokładnie o co mi chodzi i poinformał, iż wyślą telefon do Regenersis w celu stwierdzenia, czy wada ma miejsce, aby na tej podstawie mogli wydać mi telefon. Sporządziłem pismo w dwóch kopiach, mając podpis przyjmującego reklamację. Sprzedawca również sporządził pismo z tytułu rękojmi do Regenrsis podając w nim numer IMEI TELEFONU oraz opis usterki. W rubryczce uwagi dodał, iż "żądanie wymiany na nowy lub ekspertyza". Jako, że wcześniej byliśmy tej samej myśli uznałem, iż chce wiedzieć czy w ramach rękojmi mogą uznać wymianę na nowy lub zażądać eskpertyzę odmowy. Zadowolony wyszedłem z salonu, iż mam spore szanse na nowe zafoliowane pudełko.
Dzisiaj otrzymałem od salonu SMS o treści: "Telefon gotowy do odbioru". Zadowolony z szybkiego obrotu sprawy, zabrałem papiery i wręcz pobiegłem do salonu. Na miejscu pracownik przynosi mi stare opakowanie, białe pudełko z telefonem i kartkę od serwisu, iż telefon został wymieniony. Nie ukrywam mojego zdziwienia. Przez niemal pół godziny próbowałem, im przetłumaczyć, że nie tego żądałem. Wszyscy spoglądali na mnie jak na głupka, ponieważ miałem przed sobą sprzęt w zafoliowanym pudełku. Tłumaczyłem im, że gdybym oczekiwał takiego obrotu sprawy sam wysłałbym w ramach gwarancji urządzenie do Regenersis, a nie wysilał się w stosownych pismach. Nie odebrałem modelu refurbished.
Czy w tym momencie mam jakieś szanse, by uzyskać nowe oryginalne zafiolowane pudełko od salonu?
Nie powinny interesować mnie wzajemne relacje między salonem, a serwisem Regenersis.
Salon sprzedaży wypiera się w tym momencie mówiąc, iż gdyby serwis wystawił tylko ekspertyzę i przesłał ją do salonu to mogliby wydać mi zupełnie nowe opakowanie z telefonem. W tej sytuacji zostaje mi to co otrzymałem..
Zgłosiłem się z zapytaniem do Regenersis, aby odpisali mi czy w wysłanym do Nich telefonie wystąpiła wada fizyczna uprawniająca mnie do pociągnięcia do odpowiedzialności sprzedawcy w ramach rękojmi. Czy jeśli uzyskam pozytywną informację, będzie to stanowić podstawę do ubiegania się o nowy telefon od salonu?
Czy znajduję się na z góry przegranej pozycji i powinienem odebrać telefon wysłany przez Regenersis?
PROSZĘ O POMOC
@OleYek, potrzebuję Cię tutaj : )
#1833
Napisano 06 lutego 2014 - 10:07
#1834
Napisano 06 lutego 2014 - 10:39
Z Twojego punktu widzenia Regenersis nie jest stroną w sprawie, bo Ciebie łączy umowa kupna z Orange a nie z Regenersis. Napisz ostre pismo do kierownika salonu oraz kopie do centrali, powołując się na ustawę oraz na to co już przytoczyłeś. Trochę powalczysz z nimi, bo będzie opór materii, ale sprawa jest do wygrania. Nie podpowiem Ci dokładnie jakich argumentów użyć, bo rękojmi akurat nigdy nie przerabiałem i nie pamiętam dokładnie zapisów ustawy, jednakże procedura jest podobna do niezgodności, więc muszą wydać i Ciebie nie powinno obchodzić co oni sobie z Regenersis poustalali albo powysyłali.
Tylko właśnie niestety podpisałem się pod pismem przygotowanym przez pracownika salonu. W rubryczce uwagi dodał, iż "proszę o wymianę iphone na telefon w nowym pudełku lub ekspertyza". Tak jak napisałem wcześniej, skoro dokładnie wiedział wcześniej o co mi chodzi, uznałem że chce wiedzieć, aby serwis się określił czy mogą wydać nowy czy wydać ekspertyzę odmowy. Zaznaczone jest w nim, że reklamacja następuje z tytułu rękojmi.
Twierdzą, że do serwisu wysyłali tylko swoje zgłoszenie, które przygotowali i które podpisałem, a moje pismo dot. rękojmi było zbędnym świstkiem. Dodali, że gdybym chciał otrzymać nowy sprzęt wówczas musieliby wysłać tylko do ekspertyzy. Próbują ze mnie zrobić idiotę.. Przecież sam bym sobie nie zapreczał do tego co napisałem w piśmie. Myślałem, aby powołać się na wadę oświadczenia woli i jawnemu wprowadzeniu w błąd przez pracownika w przygotowanym przez niego piśmie..
Powołałem się oczywiście na art. 560 §1 KC w zw. z art. 556 § 1 (wady fizyczne)
Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
I w tym momencie zastanawiam się, czy nie prowadzę się sam w błędne koło. Sprzedawca może rzecz wymieć na wolną od wad. Czy w takim razie mogę żądać nowego telefonu, w nowym opakowaniu jak to się dzieje w przypadku ustawy o szczególncyh warunkach sprzedaży? Czy według nich może być tak traktowany refurb, który wysłał Regenersis? Oni argumentują, że refurby są dostarczane przez Apple, jako urządzenia nowe i to ich poniekąd stawia na wygranej pozycji. Z racji tego przytoczona przeze mnie uchwała SN (iż nie zgadzam się na rzeczy regenerowane), nie znajduje u nich zrozumienia. Momentami mam już ochotę iść po tego refurba, bo mam wrażenie że nic nie ugram..
Nie mam telefonu, który reklamowałem. Nawet oni go już nie mają. Czeka na mnie w salonie refurb, wymieniony przez Regenersis.
#1835
Napisano 06 lutego 2014 - 11:26
Mam pytanie. A co konkretnie chcesz ugrać w tej sprawie? Chodzi Ci o sam fakt, że chcesz nowe pudełko, że w Twojej opinii refub jest gorszy od nowego, chcesz mieć gwarancję od nowa, czy planujesz telefon sprzedać?
Jeżeli chodzi o gwarancję, to z tego co wiem, to rękojmia i niezgodność towaru z umową to dwie różne rzeczy. W twoim wypadku była to rękojmia więc nie obowiązuje cię zapis z KC:
Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
Więc Twoja rękojmia nawet przy wymianie telefonu na zupełnie nowy nie jest uregulowana prawnie i byłaby ważna od daty zakupu pierwszego telefonu.
Wydaje mi się, że tak to wygląda, ale prawnikiem nie jestem więc mogę się mylić.
#1836
Napisano 06 lutego 2014 - 11:32
Przecież sam bym sobie nie zapreczał do tego co napisałem w piśmie. Myślałem, aby powołać się na wadę oświadczenia woli i jawnemu wprowadzeniu w błąd przez pracownika w przygotowanym przez niego piśmie..
Pytanie podstawowe, masz potwierdzenie złożenia u nich swojego pisma, czy tylko to na tym ich bzdurnym formularzu? Bo to, że chcesz dostać nowe pudełko nie oznacza automatycznie nowego telefonu tylko "nowe pudełko" co dokładnie im dałeś i na co masz potwierdzenia?
#1837
Napisano 06 lutego 2014 - 12:03
Po prostu jeśli dostanę nowe pudełko, nowy numer IMEI będzie miał cały rok gwarancji, na czym mi bardzo zależy.@vannityy
Mam pytanie. A co konkretnie chcesz ugrać w tej sprawie? Chodzi Ci o sam fakt, że chcesz nowe pudełko, że w Twojej opinii refub jest gorszy od nowego, chcesz mieć gwarancję od nowa, czy planujesz telefon sprzedać?
Nie twierdzę, że refurby są z góry złe. Ale akurat nie mam czasu, by przekonywać się o ich trwałości. Jeden otrzymuje świetny egzemplarz, inny wymienia po pięć razy...
#1838
Napisano 06 lutego 2014 - 12:08
Po prostu jeśli dostanę nowe pudełko, nowy numer IMEI będzie miał cały rok gwarancji, na czym mi bardzo zależy.
Nie twierdzę, że refurby są z góry złe. Ale akurat nie mam czasu, by przekonywać się o ich trwałości. Jeden otrzymuje świetny egzemplarz, inny wymienia po pięć razy...
Tak, sporządziłem dwie kopie mojego pisma. W posiadanym przeze mnie egzemplarzu mam podpis przyjmującego.
Wyraźnie zaznaczyłem tam zgodnie z powyższą uchwałą w sprawach rękojmi "Jeżeli dokonywana jest wymiana poszczególnych elementów rzeczy to nie może ona polegać na użyciu części o niższej wartości lub zastąpieniu ich elementami regenerowanymi".
Tym samym nie wyrażam zgody na wymianę przez firmę Regenersis mojego telefonu na "nowy" odnonowiony/refubished, który zostanie dostarczony w niezafoliowanym, nieoryginalnym opakowaniu. Przesłanki te uznaję za łączne i kumulatywne.
W piśmie pracownika, pod którym się podpisałem i również mam swoją kopię w uwagach dodatkowych jest adnotacja: Wada przycisku włączania, nie działa na całej powierzchni (przyciskając z prawej strony słyszalny jest klik i wtedy działa), proszę o wymianę iphona na telefon w zafolowiowanym pudełku lub ekspertyzę"
Przecież sam nie zaprzeczałbym sobie w dwóch pismach. Pracownik jeszcze poinfomował mnie, że te pismo które przygotowałem i tak pójdzie do serwisu. Myślałem, że zwrot "proszę o wymianę iphona na telefon w zafoliowanym pudełku" oznacza, iż serwis ma po prostu ustosunkować się do mojego żądania. A podana wyżej ekspertyza stanowiłaby wyraz nieprzychylnego stanowiska do mojego żądania.
Teraz okazuje się, że salon wysłał do serwisu tylko swój formularz i zgodnie z tym co jest napisane, wymienili mi na nowy "refurb" w białym pudełeczku.
Przez tę cholerną rękojmię nie wstawi się za mnie Rzecznik Praw Konsumentów, gdyż nie jestem konsumentem w rozumieniu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży.. Nawet nie mam tam po co dzwonić.
Pisałem o tym wcześniej. Jeżeli powołasz się na rękojmie to prawdopodobnie gwarancji Ci nie przedłużą, bo nie obowiązuje tutaj KC.
#1839
Napisano 06 lutego 2014 - 12:21
Pisałem o tym wcześniej. Jeżeli powołasz się na rękojmie to prawdopodobnie gwarancji Ci nie przedłużą, bo nie obowiązuje tutaj KC.
Będę miał roczną gwarancję producenta u Regenersis od momentu aktywacji, co jest w moim wypadku świetną opcją, gdyż uprawnienia z tytułu rękojmi, jak i gwarancji w odesłanym modelu kończą się w kwietniu b.r.
Nowy numer IMEI w tym wypadku to oddzielny sprzęt, żaden sprzedawca poza serwisem Regenersis nie bawi się w ingerencję numeru, aby zmienić czas gwarancji.
Pytanie podstawowe, masz potwierdzenie złożenia u nich swojego pisma, czy tylko to na tym ich bzdurnym formularzu? Bo to, że chcesz dostać nowe pudełko nie oznacza automatycznie nowego telefonu tylko "nowe pudełko" co dokładnie im dałeś i na co masz potwierdzenia?
Tak, sporządziłem dwie kopie mojego pisma. W posiadanym przeze mnie egzemplarzu mam podpis przyjmującego.
Wyraźnie zaznaczyłem tam zgodnie z powyższą uchwałą w sprawach rękojmi "Jeżeli dokonywana jest wymiana poszczególnych elementów rzeczy to nie może ona polegać na użyciu części o niższej wartości lub zastąpieniu ich elementami regenerowanymi".
Dodałem również, że nie wyrażam zgody na wymianę przez firmę Regenersis mojego telefonu na "nowy" odnonowiony/refubished, który zostanie dostarczony w niezafoliowanym, nieoryginalnym opakowaniu. Przesłanki te uznaję za łączne i kumulatywne.
W piśmie pracownika, pod którym się podpisałem i również mam swoją kopię w uwagach dodatkowych jest adnotacja: Wada przycisku włączania, nie działa na całej powierzchni (przyciskając z prawej strony słyszalny jest klik i wtedy działa), proszę o wymianę iphona na telefon w zafolowiowanym pudełku lub ekspertyzę". Nawet jest zaznaczony ptaszek, że rękojmia.
Przecież sam nie zaprzeczałbym sobie w dwóch pismach. Pracownik jeszcze poinfomował mnie, że te pismo które przygotowałem i tak pójdzie do serwisu. Myślałem, że zwrot "proszę o wymianę iphona na telefon w zafoliowanym pudełku" oznacza, iż serwis ma po prostu ustosunkować się do mojego żądania. A podana wyżej ekspertyza stanowiłaby wyraz nieprzychylnego stanowiska do mojego żądania.
Teraz okazuje się, że salon wysłał do serwisu tylko swój formularz i zgodnie z tym co jest napisane, wymienili mi na nowy "refurb" w białym pudełeczku.
WIDZISZ DLA MNIE JAKIEŚ PERSPEKTYWY W TYM ZAKRESIE?
Przez tę cholerną rękojmię nie wstawi się za mnie Rzecznik Praw Konsumentów, gdyż nie jestem konsumentem w rozumieniu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży.. Nawet nie mam tam po co dzwonić.
#1840
Napisano 06 lutego 2014 - 13:49
#1841
Napisano 06 lutego 2014 - 13:59
#1842
Napisano 06 lutego 2014 - 15:28
#1843
Napisano 06 lutego 2014 - 15:50
Co tam mi z ich ustosunkowania się.. Na dzisiaj oni widzą sprawę jasno. Telefon jest nowy zapakowany (refurb), który mogę odebrać. Patrzą się na mnie jak na dziwaka.
Powiem Ci szczerze, że ja także niezbyt widzę sens upierania się przy nowym. Niejedna osoba z forum mając informację, że czeka na nią wymieniony na refurb telefon rzuciłoby forum i pogoniło po odbiór.
#1844
Napisano 06 lutego 2014 - 19:21
#1845
Napisano 06 lutego 2014 - 20:01
#1846
Napisano 06 lutego 2014 - 23:08
#1847
Napisano 07 lutego 2014 - 00:30
vannityy - idąc Twoim tokiem myślenia, każdy by tylko czekał, aż mu się zepsuje Iphone w drugim roku gwarancji i ubiegałby sie wymiany na kompletnie NOWY telefon. Mało tego, nowszy model! I jeszcze mogliby 64 GB dać!
Nie bądź złośliwy, takie są prawa konsumenta. Myślalem o 5S z tego względu, że 5 zostały wycofane ze sprzedaży i nawet dopłaciłbym za możliwość otrzymania 5S.
#1848
Napisano 07 lutego 2014 - 09:38
#1849
Napisano 07 lutego 2014 - 12:59
#1850
Napisano 07 lutego 2014 - 13:57
@rafalik1
Dostaniesz nowego iPhone
Chyba jednak refurb to bedzie czekamy i zobaczymy podzielę się na forum co i jak
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych