Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Nowe zasady wysyłania sprzętu Apple do serwisu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
74 odpowiedzi w tym temacie

#26 goly

goly
  • 658 postów
  • Skądhell

Napisano 12 lutego 2009 - 17:21

na szczęście za iPhone się nic nie płaci :D

#27 Macio

Macio
  • 331 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 17:28

NIe chcę być upierdliwy ale jak mają się warunki serwisowania postawione przez apple do przepisów dotyczących ochrony danych osobowych . nawet jeśli uda ci się wydłubać twardziela z kompa to tracisz gwarancje. Może wypowie się jakis wodzu z SAD-a

#28 dudik

dudik
  • 12 postów
  • SkądKnurów

Napisano 12 lutego 2009 - 17:31

a jak sie maja warunki serwisowania w isource a w regeneris ?:P

#29 myapple_123

myapple_123
  • 776 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 17:37

Dudik: a jak sie maja miec ? Pewnie sa tacy ktorzy niezadowoleni iSource, a sa pewnie i tacy, ktorzy sa niezadowoleni z Regenersis (aka CRC). Na forum zreszta sa opisane rozne przypadki (takze pozytywne). W kazdym badz razie to napewno nie jest ta sama liga co serwis Della (ale tez i gwarancja inna).

#30 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 lutego 2009 - 17:58

Ja z serwisu della nie byłem zadowolony, natomiast serwis w iSource mnie usatysfakcjonował. Co do dysku - jak dysk jest do samodzielnego wyjęcia - MB - to nie tracisz gwarancji, ale jak rozgrzebiesz komputer, to już nie jest różowo. Serwisant z reguły ma w ...nosie Twoje pliki, ale zawsze możesz włączyć FileVault lub chociażby założyć hasło przy logowaniu. Myślę, że serwis Regenersis dużo zyska, przy takiej polityce iSource.

#31 ma9dalena

ma9dalena
  • 34 postów
  • SkądBielsko Biała

Napisano 12 lutego 2009 - 17:58

Osobiscie jestem bardzo zadowolona z obslugi serwisowej Apple - iSource.
Dwa razy kozystalam korzystałam juz z uslug serwisu - iSource z Warszawy i przy obu naprawach gwarancyjnych pokrywali koszty transportu w obie strony.

#32 Blade__

Blade__

    Pytong Was obserwuje !!!


  • 3 327 postów
  • SkądPółnoc

Napisano 12 lutego 2009 - 18:05

No to teraz sie skończyło - trzecia naprawa bulisz za wysyłkę :)

#33 xanael

xanael
  • 387 postów
  • SkądPL

Napisano 12 lutego 2009 - 18:12

nie, ja mysle, ze trzeba zrobic pare rzeczy: m.in. bojkotowac kupno sprzetu u resellerow, walczyc o swoje prawa no i przydaloby sie napisac jakas petycje do Apple, poparta jakimis solidnymi argumentami;

#34 Blotniaks

Blotniaks
  • 98 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 18:19

Ok kupilem komputer w UK nadal mam wsparcie gwarancyjne, ale nie posiadam oryginalnego pudelka. Jak w takim razie moge reklamowac produkt?

#35 boloney

boloney
  • 315 postów
  • SkądWalthamstow Central, Bochnia, Krakow

Napisano 12 lutego 2009 - 18:35

Po co bawic sie w gwarancje skoro jestescie pozbawienie podstawowych praw?
polecam poczytac ta ustawe Dz.U.02.141.1176 - Szczególne warunki sprzedaży konsumenckiej oraz zmiana Kodeksu cywilnego
z ktorej jasno wynika ze to sprzedawca ponosi koszty dostarczenia towaruart.8.2
polecam poczytac rowniz to Prawa konsumenta :: Archiwum :: Numer 7, lipiec 2004
w razie pytan zapraszam na priv
nie dajcie sie ludzie oszukiwac, sprzedwca ponosi wieksza odpowiedzialnosc od gwaranta, dlaczego z tego nie korzystac?

#36 bartSz

bartSz
  • 46 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 19:12

co do trzymania opakowań. Jak zostało to wspomniane, prawo mówi jasno że gwarancji nie można uzależniać od posiadanego opakowania, każdy serwis musi go przyjąć nawet w nieoryginalnym opakowaniu.
Serwisy stosują zgodną z prawem klauzulę że jeśli sprzęt w takim opakowaniu ulegnie uszkodzeniu mechanicznemu to odpowiedzialność za to spada na nadawce.


a czy moglbys uscislic jakie przepisy o tym mowia?

Po co bawic sie w gwarancje skoro jestescie pozbawienie podstawowych praw?
polecam poczytac ta ustawe Dz.U.02.141.1176 - Szczególne warunki sprzedaży konsumenckiej oraz zmiana Kodeksu cywilnego
z ktorej jasno wynika ze to sprzedawca ponosi koszty dostarczenia towaruart.8.2


dokladnie:
"art8.ust2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia."

Dodatkowo to sprzedawca czyli dla niektorych iSource a nie jakikolwiek serwis odpowiada za doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umowa, jego naprawie lub wymianie. Nie dajcie sobie mydlic oczu i jak sie cos zepsuje trzeba sie zaopatrzyc w ustawe i do salonu:)

#37 amadeuo

amadeuo
  • 12 postów
  • SkądKatowice

Napisano 12 lutego 2009 - 19:16

a maki kupione w saturnie są wysyłane na koszt saturna : ) po za tym są tańsze : )

#38 oops2k

oops2k
  • 544 postów
  • SkądKrakow

Napisano 12 lutego 2009 - 19:42

To ja mam prosbe do redakcji. Napiszcie tego newsa do centrali europejskiej Apple co sie u nas wyrabia. Jesli czesto beda poruszane sprawy jak traktowany jest klient w Polsce to moze Apple w trosce o marke cos moze na Polskim rynku zrobi. Ale tylko konsekwencja ze strony redakcji moze przyniesc skutek i jako rodzaj mediow moze naciskac na Apple'a. Natomiast mysle, ze Apple nie rozwija rynku bo nie ma pojecia ile komputerow w Polsce sprzedalo. Jesli wezmie pod uwage sprzedaz przez oficjalnego dystrybutora to faktycznie wyglada to beznadziejnie, ale komputerow jest o wiele wiecej przywozonych z USA czy Anglii. Wiec mysle, ze tylko kompleksowe i systematyczne dzialanie ze strony portalu moze cos zmienic. Nadzieja jest ... :)

#39 jaco88

jaco88
  • 781 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 19:52

no rzeczywiście jakiś nacisk ze stron portalu mógł by odnieść jakiś skutek ale z drugiej strony jesteśmy tak małym (biorąc pod uwagę maki kupione w Polsce a nie użytkowane w Polsce) i "egzotycznym" rynkiem że... mogą to po prostu olać :]

#40 nicomsw

nicomsw
  • 728 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa, Polska

Napisano 12 lutego 2009 - 19:54

Normalnie jak czytam te wszystkie mądrości to się zastanawiam gdzie mam najpierw wchodzić na jomonster.org, czy na myapple.pl. Jaki news (sorry redakcjo), taka dyskusja. EDIT: Huuraaa, właśnie zauważyłem że zniknęło to różowe coś obok mojego avatara ;) end ot.

#41 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 20:27

UPDATE: FIRMA ISOURCE NIE JEST JEDYNYM AUTORYZOWANYM SERWISEM APPLE W POLSCE. ZAJMUJE SIĘ TYM RÓWNIEŻ FIRMA REGENERSIS. O KOMENTARZ DO POWYŻSZEJ SYTUACJI POPROSIMY PRZEDSTAWICIELI OBU FIRM. SZCZEGÓŁY NIEBAWEM NA MYAPPLE.PL

#42 darekpoznan

darekpoznan
  • 203 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań, PL

Napisano 12 lutego 2009 - 21:14

a jak wygląda kwestia ubezpieczenia przesyłki - koszt komputera to przecież ok. 3 - 12 tys. zł (najtańszy Macbook - najdroższy Macbook Pro)? ja nie zdecydowałbym się na wysyłkę bez ubezpieczenia paczki - wolałbym już przejechać się 2 razy z Poznania do Warszawy czy ktoś może rozpoznawał kwestię naprawy w Niemczech - w Berlinie lub Frankfurcie/n Odrą (miałbym bliżej) jak wyglądałaby prosta wymiana np. wentylatorka (czy jest to oferowane "na poczekaniu" np. w ramach Apple Genius/Genius Bar) darekpoznan

#43 OzzyMac

OzzyMac
  • 324 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 lutego 2009 - 21:18

Miałem już pisać.... Ale powiem tyle. Jak mi się popsuło dvd za 220 zł to przyszedł po nie kurier, potem odniósł je do mnie i.... I nic mnie to nie kosztowało. No ale to jest APPPLLEE.

#44 dudik

dudik
  • 12 postów
  • SkądKnurów

Napisano 12 lutego 2009 - 21:41

tak samo jest z gwarancja na dvd lg, wbija do domu ziomek daje nowy naped i po sprawie:)

#45 ono

ono
  • 44 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 lutego 2009 - 21:55

Ale dno. Zamiast zbliżać się do europejskich standardów, oddalamy się. A miało być tak pięknie, Apple Polska, etc.

#46 RobAndzik

RobAndzik
  • 365 postów
  • SkądIngolstadt DE

Napisano 12 lutego 2009 - 22:04

a jak wygląda kwestia ubezpieczenia przesyłki - koszt komputera to przecież ok. 3 - 12 tys. zł (najtańszy Macbook - najdroższy Macbook Pro)? ja nie zdecydowałbym się na wysyłkę bez ubezpieczenia paczki - wolałbym już przejechać się 2 razy z Poznania do Warszawy
czy ktoś może rozpoznawał kwestię naprawy w Niemczech - w Berlinie lub Frankfurcie/n Odrą (miałbym bliżej)
jak wyglądałaby prosta wymiana np. wentylatorka (czy jest to oferowane "na poczekaniu" np. w ramach Apple Genius/Genius Bar)
darekpoznan


Bodajze do 50tys w DHL koszt ubezpieczenia przesylki wynosi 2 zl.

Edit:

http://www.dhl.com.p..._krajowych.pdf

Dokladnie. Cale 2 zl

#47 JędrekMac

JędrekMac
  • 1 712 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 lutego 2009 - 22:10

Bodajze do 50tys w DHL koszt ubezpieczenia przesylki wynosi 2 zl.

Edit:

http://www.dhl.com.p..._krajowych.pdf

Dokladnie. Cale 2 zl


Niektórym szkoda, przecież to pól litra denaturatu :roll:

#48 darekpoznan

darekpoznan
  • 203 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań, PL

Napisano 12 lutego 2009 - 22:43

co do ubezpieczenia.. to chodziło mi o to czy przesyłki wysyłane na koszt serwisu (tj. gdzie podajemy nr klienta dhl xxxx) są ubezpieczone...., nie wiem czy w przypadku gdy tak nie jest to można zapłacić za ubezpieczenie "w tę i z powrotem" nie znam też cennika dhl na pamięć :) (stawka rzeczywiście śmieszna) do JędrekMac: jeśli jesteś amatorem niebieskiego trunku to nie ma problemu prześlę Ci kilka flaszek łącznie z ich ubezpieczeniem :mad:

#49 RobAndzik

RobAndzik
  • 365 postów
  • SkądIngolstadt DE

Napisano 12 lutego 2009 - 22:55

co do ubezpieczenia.. to chodziło mi o to czy przesyłki wysyłane na koszt serwisu (tj. gdzie podajemy nr klienta dhl xxxx) są ubezpieczone....,
nie wiem czy w przypadku gdy tak nie jest to można zapłacić za ubezpieczenie "w tę i z powrotem"
nie znam też cennika dhl na pamięć :) (stawka rzeczywiście śmieszna)
do JędrekMac: jeśli jesteś amatorem niebieskiego trunku to nie ma problemu prześlę Ci kilka flaszek łącznie z ich ubezpieczeniem :mad:


Tak, jezeli chodzi o iSource przesylki sa ubezpieczone na wartosc czasem dwukrotnie przewyzszajaca wartosc sprzetu.

#50 JędrekMac

JędrekMac
  • 1 712 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 lutego 2009 - 23:17

do JędrekMac: jeśli jesteś amatorem niebieskiego trunku to nie ma problemu prześlę Ci kilka flaszek łącznie z ich ubezpieczeniem :mad:

Darowanemu koniu w zęby się nie zagląda ;)
Ale jedna rzecz mnie interesuje, gdzie mozna dostać niebieski denaturat, bo ja znam tylko taki http://c.wrzuta.pl/w...KPwB4N5K&ft=d




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych