z wlasnego doswiadczenia wiem ze C++ umozliwia latwiejsza nauke bez niepotrzebnych obejsc jezykowy a pozatym udostepnia owiele wygodniejsze w urzytkowaniu biblioteki
niechce tutaj nikogo urazic ale uwarzam ze;
- C jest bardziej surowa i okrojana wersja C++
- w C zeby operowac napisami trzeba tworzyc tablice znakow w C++ wystarczy typ string
- C korzysta jedynie z tablic ma malo wydajne "zbiorniki" danych
- C generyzuje uniwersalny wskaznik pamieci i preprocesora w C++ jest w dyspozyji programowanie obiektowe i wzorcowe(ktore jest mniej narazone na bledy)
- C++ umozliwia bezpieczniejsze programowanie poprzez narzucami systemu typow (bardziej formalne programowanie) C jest niebezpiecznie podtym wzgledem
- C++ umiemozliwia przypadkowe "lamanie" kodu C++ nakierowuje system plikow tak jak tego chcem a C glownie rzutuje na void.
- C++ mozliwosc tworzenie wygodnych i bezpiecznych interfejsow
- C++ jest czytelniejszy i wygodniejszy do C
- C++ jest i bedzie mniej skomplikowanym jezykiem wyzszegi rzedy nawet od dynamicznie rozwijajacej sie javy (chyba ze chodzi o stopien skompliowania to naprawde java przegania C++)
- C do operowamia technikami wyjscia i wejscia (napisami) potrzebujemy zdolnosci poprawnego poslugiwania sie wskaznikami oraz obiektami dynamicznymi po co ...
- C++ to lepsza wersja c
kiedys spodkalem sie z opiniom ze C++ jest bardziej obciazony przez co programy sa wolniejsze
- Udogodnienia składniowe typu brak konieczności pisania struct przed nazwą typu, czy możliwość deklaracji zmiennej w dowolnym miejscu
- Klasy monomorficzne. Są definicyjnie identyczne ze strukturami.
- Metody to po prostu najzwyklejsze funkcje, takie same jakie są w C. Różnica jest tylko w składni wywołania. W szczególności, wywołanie metody na rzecz obiektu nie różni się od wywołania funkcji.
- Przeciążanie funkcji i operatorów.
- Konstruktor i destruktor. Takoż są to najzwyklejsze funkcje. Ich szczególność polega tylko na kwestiach składniowych: konstruktor jest wywoływany w momencie deklaracji, a destruktor na zakończenie obiektu nadrzędnego. Destruktory mogą powodować obciążenie tylko jeśli używa się ich razem z wyjątkami.
- Klasy polimorficzne i metody wirtualne, owszem, stanowią drobne obciążenie. Z tym tylko, że ich stosowanie nie jest do niczego konieczne. Dostarczają one swoje właściwości, które mogą być zaimplementowane w inny sposób, np. przez popularną w C technikę switch/case. Która z kolei jest często wolniejsza od polimorfizmu. Ewentualnie zdarza się stosować w C dokładnie tą samą technikę, którą stosuje polimorfizm w C++
- Wzorce. Ich obciążenie można porównać z używaniem preprocesora w C.
Funkcje inline, tak, powodują obciążenie objawiające się tym, że powiększa się segment kodu, bo te funkcje zamiast być wywoływane, jak na funkcje przystało, są wklejane w miejscach, w których się je powinno wywołać.
- Wyjątki. Podobnie jak polimorfizm, należą do grupy "opcjonalnych obciążeń". Tzn. powodują obciążenia tylko, jeśli się ich używa, przy czym można używać innych technik i osiągnąć mniej więcej to samo (z obciążeniem włącznie).
to klika spostrzezen jakie zapanietalem z moim lekcji informatyki
a pozatym ja niepowiedzialem ze zamiezam zostac programista ja tylko programuje sobie dla zabawy jako HOBBY