Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

full HD .m2ts


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#1 baq_ole

baq_ole
  • 236 postów
  • SkądTomaszów Mazowiecki, Poland

Napisano 15 listopada 2008 - 09:45

Witam !!!

Noszę się z zamiarem kupna kamerki Panasonic ag-hmc151.
Dołączona grafika
Nagrywa ona multum formatów ale 1080/24p natywnie. Ściągnąłem sobie filmiki .m2ts z tej kamery dostępne w internecie link żeby zobaczyć jak to trawi mój FCP na iMaku. I.... nie trawi :/ Przekonwertowałem 30 sekundowy filmik za pomocą Toast titanium na kilka sposobów i nadal zamula , że masakra. Chciałbym spytać użytkowników FCP i kamer o wysokiej rozdzielczości - czy, a jeśli tak to jak taki filmik wciągnąć do FCP, żeby dało się to edytować w miarę komfortowo ?

#2 ex3v

ex3v

  • 1 884 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 listopada 2008 - 10:04

Ma ona wyjście fajerfrajer? Jeżeli tak, to i tak będziesz mógł starymi dobrymi metodami zrobić capture :) Ja wiem, że to jest wolne rozwiązanie, ale cóż. Swoją drogą to nie rozumiem ludzi, którzy koniecznie chcą kamer zapisujących na płytach/kartach itp. No ale nie wnikam, o gustach się nie rozmawia :)

#3 baq_ole

baq_ole
  • 236 postów
  • SkądTomaszów Mazowiecki, Poland

Napisano 15 listopada 2008 - 10:30

Słuchaj ja się Ciebie nie pytam o zdanie co do kamery tylko o konkretną sprawę, w której nie wiesz jak mi pomóc więc dziękuję za pomoc. Ja już kamerkę z FireWire mam - Sony VX2100 w rozdzielczości PAL i teraz potrzebuję czegoś w większej rozdzielczości. A kamerka jest na karty celowo - zdecydowanie szybsze zgrywanie na komputer, Brak Drop frame'ów i cena wcale nieduża - 16 Gigowe karty, na które w najwyższej jakości wejdzie około 1,5 godziny kosztują około 100 zł.

#4 MRobert

MRobert
  • 37 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 15 listopada 2008 - 10:52

Tez się zastanawiam nad zakupem tej kamery, jednak boję się ze edycja tych plików zajmie więcej czasu niż przegranie kasetek z Canona XH A1 i edycja materiału z tej kamerki. Ogólnie przyłączam się do tematu:)

#5 baq_ole

baq_ole
  • 236 postów
  • SkądTomaszów Mazowiecki, Poland

Napisano 15 listopada 2008 - 10:52

Już troszkę więcej popróbowałem - jak w Toast wybieram Apple ProRes 422 i sekwencję mam w tym samym presecie to obraz jest git ale... dźwięk powoduje czerwoną kreskę "needs render" i zamulanie. więc co z tym dźwiękiem zrobić ? Wogóle od podstaw chciałbym wiedzieć jak wygląda zrzucanie z kamery materiału i edytowanie żeby mój iMak to pociągnął.

#6 ex3v

ex3v

  • 1 884 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 listopada 2008 - 11:38

Prawdę ludzie mówią, twierdząc, że coraz mniej uprzejmi użytkownicy się pojawiają na tym forum... No ale nieważne. Sprawdź czy producent nie daje jakiegoś oprogramowania do zgrywania, bo w tego typu kamerach jest to dosyć powszechna rzecz. Np sony tak robi.

#7 baq_ole

baq_ole
  • 236 postów
  • SkądTomaszów Mazowiecki, Poland

Napisano 15 listopada 2008 - 11:46

ex3v ja nie chciałem być nie miły - po prostu nie odpowiedziałeś na moje pytanie tylko skomentowałeś ew. zakup tej kamery ale dobra porzućmy ten temat. Na Apple discussions znalazłem taką wypowiedź na pytanie o pliki mts :

You need to use the LOG AND TRANSFER option in FCP...under the FILE menu. FCP does not work with MTS files natively.

Log and Transfer will convert the files to ProRes or AVCHD...you choose. IN the L&T window, there is a sprocket menu that allows you to set which codec you want to transcode to. YOu will need an Intel Mac to do this.


Więc chyba będzie trzeba się przejechać do Kraśnika do Beiksu albo do innego sprzedawcy/posiadacza tej kamery, żeby samemu popróbować bo na sucho to można co najwyżej spekulować.

#8 denysek

denysek
  • 119 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 listopada 2008 - 13:09

Szanowny Kolego kamera zapisuje w formacie AVCHD na kartach SD i SDHC jedyny plus tego rozwiązania na dzisiaj to brak części mechanicznych i szybszy import materiału do komputera podobnie jak z dysku na dysk a nie w czasie rzeczywistym jak z taśmą DV. Wady - niestabilny zapis, jak zawiesi ci się karta tracisz wszystko i formatowanie karty. Każdy kto zawodowo robi zdjęcia spotkał się z takim przypadkiem. Kolejna wada to format AVCHD kodek bardzo dobry H264 jednak pierwotnie wymyślony do zapisywania na Blu Ray a w kamerach od niedawna i traktowany jako format amatorski, który próbuje się wprowadzić do kamer półprofesjonalnych. Ponieważ od niedawna więc o ile się nie mylę na dzisiaj nie ma żadnej profesjonalne aplikacji do do natywnego montażu a jeśli w końcu będzie to będzie wymagała bardzo silnych komputerów ponieważ materiał poddany jest bardzo silnej kompresji większej niż mpeg2 czyli HDV a aplikacja musi je rozpisać na pojedyncze klatki. Wniosek z tego taki że pod względem szybkości pracy na komputerze cofniesz się o kilka lat. FCP importuje pliki AVCHD - FCP>File>Log and Transfer, jednak przepisuje je do kodeka ProRes powiększając pliki ok 4 razy. Szybkość montaż w tym kodeku odbywa się bez problemów jednak potrzeba bardzo dużej przestrzeni dyskowej tyle samo jak rejestrowałbyś kamerą Panasonic 171 na karty P2 w formacie DVCPROHD, który to format natwnie obsługuje FCP tak jak i HDV.

#9 baq_ole

baq_ole
  • 236 postów
  • SkądTomaszów Mazowiecki, Poland

Napisano 15 listopada 2008 - 13:39

o rzeczowa odpowiedź. Ok więc problem jest taki, że chcę zmienić po prostu kamerę na jasną, z wysokoś rozdzielczością (nie jestem pewien czy 1920x1080 jest konieczne), bezawaryjną, łatwą w obsłudze i natywny progresywny tryb nagrywania (mam dość przeplotu w vx2100). Moje rozważania zatrzymały się na wspomnianym modelu albo na FX1 od Sonego. Jest jeszcze co prawda Canon A1 ale liczy się szybkość dostosowania ustawień do panujących warunków. A z tego co czytałem to wyklycza tą kamerkę. To są wymogi co do kamerki. Nie obraziłbym się jeśli montaż przebiegałby tak płynnie dobrze jak z materiałem z vx2100. Denysek czy doradziłbyś coś ?

#10 denysek

denysek
  • 119 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 listopada 2008 - 14:17

Wszystkie hd są ciemniejsze od zwykłych i trzeba dopalać żeby uzyskać dobrą rozdzielczość bo przy otwartej przysłonie i podbiciu jakość spada do zwykłej rozdzielczości ratunkiem jest 1/2 cala przetwornik jak w sony EX1 ale będą kłopoty z ostrością bo czym większy przetwornik tym mniejsza głębia ostrości no i CMOS który tam gdzie są flesze w ogóle się nie nadaje. Osobiście mam canona (więcej oferuje niż FX1) i w większości przypadków pracuje na automacie, chyba że mam jasne lub ciemne elementy w drugim planie wtedy koryguję przysłona na obiektywie, jedynie w sztucznym oświetleniu ustawiam balans ręcznie ale to moment,zresztą aparaty foto też poniżej 4000K mają kłopot.Montaż w FCP przebiega płynnie MacPro 2x3GHz Dual Xeon.

#11 kakalaka

kakalaka
  • 72 postów
  • Skądwawrzyszew

Napisano 16 listopada 2008 - 00:52

baq_ole ciezko bedzie znalezc cos jasniejszego od vx2100. Moze pd170 jeszcze daje rade, ale to wciaz SD. Oczywiscie mowie o segmencie malych kamer, bo da sie jeszcze jasniej - DSR-400PL :) Jasnosc jest jakims mitycznym kryterium wyboru, jak jest ciemno to sie swieci :) VX2100 daje ci wysycony malinowy obrazek, to rozleniwia, wszystko jest przeciez takie ladne :) Ciezko winic producentow kamer, ze daja nam do rak narzedzia umozliwiajace wysoce kreatywne uzycie. Im dalej w las tym wiecej drzew :) Sadze ze zamiast narzekac na mnogosc ustawien, warto zrozumiec do czego one sluza. Wiem ze weselny biznes jest czesto druga praca, a i nie kazdemu sie chce zglebiac pewnie kwestie bardziej niz to konieczne. Jednak jesli traktuje sie cos powaznie, to gdzies, kiedys, to procentuje... Wracajac do tematu, sam uzywam HVX200 zapisujac glownie 720p - pomimo wielu wad, mnie to wystarcza. FCP nawet nie mialknie przy pracy z DVCPro HD. Wcale nie dysponuje jakims poteznym komputerem. Gdybym mial teraz kupic kolejna kamere, sadze ze ponownie zdecydowalbym sie na Panasonica. Jakos nie przekonuje mnie wielkosc przetwornika w Sony, rolling shutter zwiazany z CMOSem, czy trzymanie sie formatu HDV. Nowy poprawiony HVX, lub wspomniany AG-HPX171 pieknie wpisuja sie w moje potrzeby. Nie wiem co krecisz, ale zakup przeanalizowalbym pod katem przeznaczenia materialu. Sa to wolne rozwazania, proza budzetu niestety determinuje tu pewnie wiele kwestii, stad na koniec taka mysl - nie ma sensu kupowac wiecej niz jest ci potrzebne, i jestes w stanie wykorzystac. Jak masz taka mozliwosc to wypozycz sobie interesujace Cie kamery i wykonaj prace ktore najczesciej robisz. Nie ma to jak empiryczne zderzenie sie z nurtujacym problemem ;) Milej nocy zycze...

#12 spiro

spiro
  • 14 postów
  • Skądpl/fr/np

Napisano 17 grudnia 2008 - 02:57

kilka uwag, moze komus cos sie z tego przyda: - poki co to jedynie kakalaka dodal kilka cennych uwag odnosnie panasow i pracy pod FCP. - denysek; sporo teoretyzujesz i np zdaje sie ze nigdy na EX1 nie popracowales tylko poczytales dosc niefrasobliwe opinie nierozgarnietych amerykanow na pewnym forum ;) podobnie z wypowiedzia odnosnie AVCHD. ad rem: 151 bawilem sie sporo i widzialem co potrafi, za te pieniadze nie znajdzie sie lepszej kamery i kazdy rozsadny filmaker to przyzna. Jezeli natomiast ktos porownuje zapis HDV do zapisu np 720p w AVCHD lub 1080p przy 25 lub 50fps to albo jest slepy albo nie wie o czym mowi :))) To jest przepasc - po prostu. Karty jak sie dobre kupi i w odpowiedniej klasie - czyli od Class 4 wzwyz, to i dobrze dzialaja - jak badziewne to zawsze sie zwiesza - analogicznie tak jak i tasma - dobra bedzie ok, slaba zadropi obrazek i zasyfi glowice. Polecam minimum Class 5 lub najlepiej 6. Kamery trzeba sie nieco nauczyc, ale jest bardzo intuicyjna. No i ten niesamowicie szeroki kat obiektywu :) W zaleznosci od umiejetnosci operatora mozna na niej zrobic i dobra reporterke jak i ambitne "artystyczne" zdjecia w natywnym HD. Nota Bene: czekam az "moja" do mnie przyjedzie i nie moge sie doczekac, bo testy tylko mnie nakrecily ;) Jak dotad najlepsza metoda na konwersje ze 151 to Toast Titanium 9.0.4 - mozna zastosowac kazdy dowolny codec do transferu w QT. Zeby uniknac "czerwonej krechy" i "pikania" nalezy sprawdzic czy dzwiek w parametrach ustawianych podczas transferu NIE jest w 32 bitach - powinien byc max w 24 lub standard 16bit. FCP nie daje rady z 32bitowym dzwiekiem i musi go renderowac! Do przegladania plikow polecam Toast Video Player ktory bezproblemowo odtwarza natywne .MTS Jest jeszcze VoltaicHD do konwersji plikow z kamer lub kart, ale nie tak dobry jak Toast - powoduje problemy z Gamma, po konwersji ulega ona zmianie :( FCP niestety daje tylko 2 opcje - ProRes bez HQ lub Apple Intermediate - obie zbyt slabe aby dobrze przekonwertowac obraz AVCHD o parametrach PH w HD (czyli 21-24MBs) Najlepszy efekt daje transfer do AppleProRes HQ - w zwyklym ProRes widoczne sa straty zwlaszcza na gradientach - wszystkie poltony dostaja mikroblokowych artefaktow na przejsciach. Mniejszych zdecydowanie niz w mpeg2, ale jednak. Szwenki nie wykazuja zadnych artefaktow tak jak czesto bywa w HDV - mi sie przynajmniej nie udalo ich zrobic podczas testow a bylem wredny dla kamerki i to bardzo ;) No i przestanmy sie czarowac - jezeli chce sie pracowac w native HD to trzeba miec sporo miejsca na dyskach lub szybka macierz robocza. To NIE jest shit zwany HDV. Do digitalizacji 1:1 polecam Intensity Decklink card - ma wejscie HDMI, jest tania i swietnie smiga z FCP. No i po podlaczeniu kablem mozna tez natywnie grac bezposredni na komp w HD np 1080p, nawet bezkompresyjnie. Natywne pliki z HMC151 to nie format .m2ts !!! - tylko .MTS czyli AVCHD. To co jest czasem w sieci to konwertowane pliki z MTS do mpeg2!!! AVCHD jest profesjonalnym kodekiem - w wersji PH czyli oscylujacym od 21 do 24Mbs VBR. Maksymalny transfer wg specyfikacji dla AVCHD to 25MBs. Nizszy bitrate od PH to raczej joke, dokumentacja zdjeciowa lub reportazowe shoty. I jeszcze jedno -codec przy silnych kontrastach tworzy lekki banding, ale calkiem akceptowalny. Szumy ktore moga sie czasem pojawic ze wzgledu na specyfike AVCHD bardziej przypominaja analogowe ziarno niz cyfrowe. To co daje 171 to jest, w uproszczeniu piszac AVC-INTRA (codec tylko w I-frame) zapis w minimum 50MBs i w 4:2:2 a nie 4:2:0 jak AVCHD, i jest to pelna petarda ;) Stad tez moja sugestia zeby jednak konwertowac do ProRes HQ - daje to swoisty upsampling i lepiej sie obrabia podczas np korekcji barwnej w Color lub AAE. Lub po prostu od razu kupic 171 i DTE z 320 GB :))) To tyle z szybkich nocnych moich (i nie tylko moich) uwag odnosnie AG-HMC151E. pozdrowka dla wszystkich - dla mnie EOT spiŸo

#13 saymoon

saymoon
  • 48 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 grudnia 2008 - 15:36

Spiro a jak przekonwertować te pliki MTS w toast Titanium?

#14 jaskulmk

jaskulmk
  • 188 postów
  • SkądJelenia Góra, Poland

Napisano 20 grudnia 2008 - 22:07

rozumiem że nie da się wsiąść po prostu plików i montować w FCP... zastanawia mnie dlaczego takim zwykłym Toastem da się konwertować ten materiał a profesjonalne narzędzie do obróbki nie rusza tego...

#15 mobor

mobor
  • 182 postów

Napisano 21 grudnia 2008 - 21:12

jak mawia JOBS - THINK DIFFRENT :) a ja nie zawsze tak lubię więc trzymam jeszcze blaszaki - just in case ;)

#16 jaskulmk

jaskulmk
  • 188 postów
  • SkądJelenia Góra, Poland

Napisano 31 grudnia 2008 - 17:13

no niestety... u dealera zapewnili mnie że te niedociągnięcia w oprogramowaniu zostaną szybko usunięte... ciekawe przez kogo ;)

#17 mobor

mobor
  • 182 postów

Napisano 01 stycznia 2009 - 10:50

Panowie- a ja mam pytanie pt CO KUPIĆ ? :) Włąśnie sprzedałem swojego poczciwego DV-CAM'a DSR-250P. Kwadratowe matryce /obrzydliwe bo interpolowane 16:9/, PAL-only, uwalone wejscie mikrofonowe przystosowane tylko do tego gó...nego NV-1 Masakra :) Ale komfort pracy- BAJKA Ale do rzeczy. Chcę teraz kupic coś na czasie /czytaj - HD/ Moje oczekiwania- kamera powinna być w miarę jasna /nie ukrywam że często lubie sobie pochauturzyć a ciemne kościoły to niestety chleb powszedni/ Dlatego myślę o czymś z 1/2" matrycami - EX1 ew EX3 tylko zastanawia mnie jak mocny sprzet do tego jest potrzebny i czy FCP zobaczy pliki z tych kamer offline czyli podane w postaci karty flash w czytniku a nie jako podpieta kamera do MAC'a. Nie wiem też czy montaż tego typu materiałów /FullHD jakby nie patrzec/ jest tak samo komfortowy jak DV :) Drugim moim typem jest SONY Z7. Tu pewnie bedzie gorzej bo matryce tylko 1/3 cala a do tego tylko 1Mpix wiec na pewno bedzie interpolowana rozdziałka. Na plus jednak mozliwosc zapisu na kartach oraz na taśmie /czasai się moze przydać taka ewentualność/. Kamerka oczywiscie oparta na HDV ale dzieki temu mozna pracować także /jeszcze/ w PALu jeśli klient sobie tak zarzyczy Rozwiazanie pewnie najgorsze /bo najtansze/ - CANON A1S. Znowu HDV, znowu matryce 1/3" ale za to matryce z pełnym pokryciem formatu HD - bez zadnej interpolacji, do tego dobre DSP. Właściwie pomijając zapis na kartach flash- bardzo zblizona konstrukcja do SONY FX7 /moze z pominieciem jakości wykonania- sprzet klasy DVCAM jest znacznie trwalszy od zaykłych kamer np z serii FX/ Jak na tym tle wygląda Panasonic o którym rozmawiamy ? Generalnie obawiam się AVCHD ze względu na jego zasobożerność. W PDW EX1/3 plikiz apisywane są jako MPEG2 jakby nie patrzec... NO ale kamera swoje kosztuje... :)

#18 klaus

klaus
  • 422 postów
  • SkądM-G miasto anioła

Napisano 01 stycznia 2009 - 18:42

mobor powinieneś zdać to pytanie na forum MS i kamery video. jeszcze kupisz kamer i nie będzie można zgrać pozdr klaus

#19 mobor

mobor
  • 182 postów

Napisano 01 stycznia 2009 - 20:50

priorytetem jest kamera a nie platforma montazowa Jak nie pojdzie tu to pójdzie tam i wszystko

#20 martivip

martivip
  • 225 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 stycznia 2009 - 08:35

Już troszkę więcej popróbowałem - jak w Toast wybieram Apple ProRes 422 i sekwencję mam w tym samym presecie to obraz jest git ale... dźwięk powoduje czerwoną kreskę "needs render" i zamulanie. więc co z tym dźwiękiem zrobić ? Wogóle od podstaw chciałbym wiedzieć jak wygląda zrzucanie z kamery materiału i edytowanie żeby mój iMak to pociągnął.



gdzieś na forum wyczytałem (radził to jakiś user pracujący w TV przy montażu) aby zmniejszyć dzwięk do 16 albo 24 bits dokładnie nie pamiętam bo powyżej wymaga renderingu.

#21 jaskulmk

jaskulmk
  • 188 postów
  • SkądJelenia Góra, Poland

Napisano 04 lutego 2009 - 00:59

czy coś się zmieniło jeżeli chodzi o pracę z tymi plikami na platformie mac'a? poważnie zacząłem się zastanawiać nad przejściem pod wingrozę i ediusa... rozumiem że koledzy z Apple mają głęboko gdzieś i HD i nowości...

#22 mobor

mobor
  • 182 postów

Napisano 04 lutego 2009 - 06:54

wszystko po staremu :)

#23 klaus

klaus
  • 422 postów
  • SkądM-G miasto anioła

Napisano 04 lutego 2009 - 12:33

po staremu czyli bez problemowa obróbka materiału HdV
mały problem z nagrywaniem na bd dla osób na poziomie idvd

jeśli chodzi o edius-a pod wingroza poszukaj na świat obrazu wszelkich wątków zaraz ci przejdzie montaż pod tym softem

ale jeśli ci się*to nie podoba uważam osobiście
- daj se spokój z maciem kup se pceta i ediusa i proszę nie wypisujcie już nic jako pustostany.
powiem tak nie interesuje mnie wasze zastanawiania
miej jaja i podejmij decyzje
:)

pozdrawiam
klaus

#24 baq_ole

baq_ole
  • 236 postów
  • SkądTomaszów Mazowiecki, Poland

Napisano 04 lutego 2009 - 16:23

ej ludzie co to za język... grzecznie i z szacunkiem. Jaskulmk ma ochotę na ediusa - proszę bardzo.

#25 klaus

klaus
  • 422 postów
  • SkądM-G miasto anioła

Napisano 04 lutego 2009 - 16:33

a czy ktoś pisze bez szacunku albo zabrania mu przejścia na ediusa - jesteście przewrażliwieni




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych