Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

iPhone, a gwarancja w Orange


  • Please log in to reply
207 replies to this topic

#76 daboni

daboni
  • 287 posts

Posted 27 September 2008 - 02:55

miałem jeszcze z Ideą też kiedyś jaja. Także nie wywiązali się z umowy, także w sprawach serwisowych. Nie bawiłem się w uprzejmości. Dwa razy wysłałem ponaglenie faksem z ich salonu (aby mieć potwierdzenie) i wypowiedziałem im umowę. Oczywiście podali mnie do sądu z tytułu zerwania umowy promocyjnej :) I oczywiście w obu instancjach wygrałem i jeszcze zmusiłem ich do przesłania mi listu z przeproszeniem za zaistniałą sytuacje :) Ogólnie w takiej sytuacji nie gada się z paniami w okienku, czy z kierownikiem salonu, ale idzie się prosto do darmowego prawnika Urzędu Ochrony Konsumenta. Oni Ci dokladnie powiedzą co robić...

#77 wittka

wittka
  • 38 posts
  • SkądPiastow / Warszawa

Posted 27 September 2008 - 18:39

dziwne, ze nie ma gwarancji, niemniej "niezgodnosc z umowa" wazna jest cale dwa lata w naszym kraju. Rekojmi juz nie ma kilka lat, niezgodnosc z umowa ja zastapila i to chyba na lepszych warunkach.
Pozdro.


Gwarancja jak to juz zostalo wczesniej powiedziane - nie jest obligatoryjna, i zalezy od dobrej woli gwaranta. Jesli w karcie gwarancyjnej oznaczy czas trwania gwarancji na 1 dzien - to dokladnie tak bedzie i gwarant ma prawo do takiego zagrania.

Rekojmia jest - nie wprowadzaj ludzi w blad - tyle ze dotyczy obrotu wylacznie B2B czyli miedzy podmiotami gospodarczymi, czy tam firmami jak kto woli. Rekojmie mozna wylaczyc na podstawie stosownych przepisow.

Dla obrotu B2C - czyli firma i "Jan Kowalski" sa stosowane przepisy o niezgodnosci z umowa, i te w zasadzie sa niewylaczalne.

Aha - i jeszcze jedno :) Jak ktos wezmie cos na firme (na fakture VAT), i potem usiluje skorzystac z przepisow o sprzedazy konsumenckiej - jest w bledzie, bo w swietle tych przepisow nie jest konsumentem.

#78 Wojt84

Wojt84
  • 49 posts
  • SkądGdynia

Posted 28 September 2008 - 08:16

i radze tez czytac ograniczona gwarancje producenta nie wiem jak z iphonem ale SE i nokia nie ma najmniejszego powodu dac wam nowego telefonu tylko przez 2 lata naprawia.. Czas 2 tygodnie ... juz dawno nie ma - jest napisane "w jak najkrotszym czasie", jedynie serwis motoroli ma 2 tygodnie , reszta (crc- teraz regenersis, sacel..)"jak najkrotszy czas".. a salon ma obowiazek poinformowania was w 14 dniu o przedluzajacej sie naprawie(ale tylko w salonach) Salony nie maja serwisow tylko wysyłaja de serwisow autoryzowanych(duzo osob myli to, bo jak ktos dzwoni do serwisu i straszy, ze umowe w orangu ma to jest jedynie "my nie mamy nic zwiazanego z salonem, tylko mamy podpisana umowe z producentami telefonow) A tez ze teraz wakacje były to czas przedłuzał sie bo był sezon urlopowy

#79 JędrekMac

JędrekMac
  • 1712 posts
  • SkądŁódź

Posted 28 September 2008 - 12:40

nie ma najmniejszego powodu dac wam nowego telefonu
tylko przez 2 lata naprawia..

Najmniejszy to ma, bo często koszta naprawy są wyższe niż danie nowego telefonu ;]

#80 Abaddon

Abaddon
  • 170 posts

Posted 28 September 2008 - 16:07

widzisz, zwrócą mi za niego 1zł, a ajkbym go miał fizycznie, to by było 1000 razy więcej, wolałbym iPhone'a, pogadam rzecznikiem

---- Dodano 23-09-2008 o godzinie 17:55 ----
Kiedy się ostanio raz dowiadywałęś? Bo podobno po prostu skończyły się na magazynie głównym, BTW gdzie mieszkasz?


Sorry, że nie odpisywałem Olsztyn. Specjalnie dzisiaj się przeszedłem po punktach, i rzeczywiście białych już nie było ale czarny można dostać od ręki, tylko w jednym na trzy odwiedzone punkty nie było czarnych.

Edit:

Jak pisałem posta to dowiadywałem się w punkcie w hipermarkecie real, przy ulicy Sikorskiego 12a(numeru nie jestem pewien), białe też mieli.

#81 Wojt84

Wojt84
  • 49 posts
  • SkądGdynia

Posted 28 September 2008 - 16:34

Najmniejszy to ma, bo często koszta naprawy są wyższe niż danie nowego telefonu ;]


jedynie jezeli plyta glowna jest uszkodzona, tak to wszystko beda Ci wymieniac nawet po pare razy :P

#82 JędrekMac

JędrekMac
  • 1712 posts
  • SkądŁódź

Posted 28 September 2008 - 17:49

jedynie jezeli plyta glowna jest uszkodzona, tak to wszystko beda Ci wymieniac nawet po pare razy :P

Wsadzasz do mikrofalówki i masz uszkodzoną płytę główna z kij wie jakiego powodu ;]

---- Dodano 28-09-2008 o godzinie 18:54 ----

jedynie jezeli plyta glowna jest uszkodzona, tak to wszystko beda Ci wymieniac nawet po pare razy :P


BTW Serwisant? ;)

#83 PiotrekXXX

PiotrekXXX
  • 336 posts
  • SkądEU

Posted 28 September 2008 - 21:26

Moja historia choroby w pomarańczy.

Trefnego ajfona dostałem, bezpośrednio po premierze, kurierem w piątek po południu. W weekend okazało się, że miał kurz na matrycy lcd.

W poniedziałek późnym popołudniem poszedłem do salonu firmowego, powiedziałem, że z tytułu rękojmi chcę wymiany na nowy. W środę już był w Regenersis - stwierdzili, że ma "any display issue", a w czwartek rano dostałem nowy, bez wad.

Ogólnie jestem zadowolony z moim zdaniem miłego i profesjonalnego podejścia sprzedawców.

Aha... na Iphone`a nie ma gwarancji dla nabywcy końcowego. Są wyłącznie uprawnienia z tytułu rękojmi, ewentualnie niezgodności towaru z umową w przypadku konsumentów.

a dużo miałeś tego kurzu .bo ja też od nowości mam widoczny biały ślad a teraz pojawił sie drugi i zastanawiam sie czy warto z tym walczyć

#84 oley_20

oley_20
  • 616 posts
  • SkądSzczecin

Posted 28 September 2008 - 21:53

a dużo miałeś tego kurzu .bo ja też od nowości mam widoczny biały ślad a teraz pojawił sie drugi i zastanawiam sie czy warto z tym walczyć


mam podobnie:(

podlaczam sie wiec do pytania, jak duzo miales tego kurzu?

#85 Wojt84

Wojt84
  • 49 posts
  • SkądGdynia

Posted 28 September 2008 - 22:16

Wsadzasz do mikrofalówki i masz uszkodzoną płytę główna z kij wie jakiego powodu ;]

---- Dodano 28-09-2008 o godzinie 18:54 ----


BTW Serwisant? ;)



autoryzowany serwis nokii ;)

i oprocz tego wspolpracujemy z crc regenersis i ccs wiec cos tam wiem o crc ;)

#86 JędrekMac

JędrekMac
  • 1712 posts
  • SkądŁódź

Posted 29 September 2008 - 04:30


i oprocz tego wspolpracujemy z crc regenersis i ccs wiec cos tam wiem o crc ;)


Słuchaj, to może byś ich jakoś pognił czy cuś? ;)

#87 chelboj

chelboj
  • 55 posts

Posted 29 September 2008 - 07:57

... ok. 7 drobinek kurzu, które początkowo wyglądały jak martwe, lub zablokowane piksele... jest to charakterystyczna wada dla linii ajfonów produkowanej w pewnej fabryce ;) kiepska kontrola jakości się kłania.... mój pierwszy ipek był z 33 tygodnia produkcji...ten, który otrzymałem w zamian pochodzi z 27 tygodnia i jedyna wada, która posiada to to, że część krawędzi srebrnej ramki odrobinę wystaje wyżej od poziomu szkła....matryca jest czyściutka... odpadające przyciski, pękająca obudowa, kurz pod matrycą i złe spasowanie lcd/ramki/szkła to najczęściej występujące wady....

#88 JędrekMac

JędrekMac
  • 1712 posts
  • SkądŁódź

Posted 29 September 2008 - 19:43

wrócił! mam go już ;] nie wiem jakim cudem, dostałem dzisiaj, co prawda sms obiecanego nie było, musiałem sam się fatygować i pisać ;] al go mam już!

#89 majksee

majksee

    The Funny Man

  • 1816 posts
  • SkądLublin

Posted 29 September 2008 - 20:55

Nowy, czy "stary" zreperowany? Jakieś "fanty" wynagradzające czas oczekiwania? Proszę o relację :)

#90 JędrekMac

JędrekMac
  • 1712 posts
  • SkądŁódź

Posted 29 September 2008 - 21:23

Nowy, czy "stary" zreperowany? Jakieś "fanty" wynagradzające czas oczekiwania? Proszę o relację :)

nowy, zupełnie, nic nie dostałem oprócz samego iPhone, za to z tymi wszystkimi pisami to na makulaturę murszę iść, po za tym wszystko dokładnie ze skanami wszystkich papierów opisze w weekend, będzie w tym wątku, jak mnie nieładnie jedna pani potraktowała ;/

#91 majksee

majksee

    The Funny Man

  • 1816 posts
  • SkądLublin

Posted 29 September 2008 - 21:27

No to dobrze, że nowy ;) Czekamy na obiecaną "iPhone Neverending Story". Anyway - gratuluję odzyskania :)

#92 sanitariusz

sanitariusz
  • 524 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 29 September 2008 - 23:33

No to jakas dostawa chyba byla :) Ja tez dzis dostalem Iphona po prawie miesiacu czekania. Coprawda ERA ale klimat przejsc podobny jak u kolegi. No i simlocka po godzinie juz nie bylo :)

#93 majksee

majksee

    The Funny Man

  • 1816 posts
  • SkądLublin

Posted 30 September 2008 - 08:24

Również gratuluję! :) I to bez simlocka, ho, ho ;)

#94 Wencek

Wencek
  • 117 posts
  • SkądOchota, Warszawa, Poland, Poland

Posted 01 October 2008 - 13:11

a ja mam pytanie. czy to prawda, żę mogę reklamowac iPhone tylko tam gdzie go kupiłem? tak mi dziś powiedzieli w Orange... a ja kupiłem na allegro... :/... z drugiego końca Polski...

#95 chelboj

chelboj
  • 55 posts

Posted 01 October 2008 - 13:44

reklamujesz u ludzika z allegro z tytułu rękojmi ;) ewentualnie jeżeli dostałeś dowód zakupu - w salonie firmowym orange lub ery

#96 pawel152

pawel152
  • 49 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 October 2008 - 17:03

Ja dzisiaj odebrałem iphona z orange. Dostałem nowy telefon ale pudełko i reszte od starego i naklejkę na pudełko z nowym numerem imei. Dla żartów włożyłem karte ery wyświetlał się komunikat , że mam podłączyć do iTunesa i ku mojemu zdziwieniu zarówno karta ery i orange działa. Z kartą playa nie działa

#97 jimmypage

jimmypage
  • 22 posts

Posted 01 October 2008 - 18:04

Ja dzis otrzymalem iPhone'a z reperacji od Ery, czekalem na niego jakies 9 dni (wymienili na nowy, chociaz mial na sobie slady rozbierania ;) ). Natomiast jestem ciekaw co do tych simlockow... wlozylem moja stara karte od plusa i wyswietlil mi ze jest niekompatybilna "The SIM card inserted in the iPhone does not appear to be supported".

#98 woocash182

woocash182
  • 37 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 October 2008 - 20:16

Pamiętajcie konsumenci. Zawsze przy spisywaniu reklamacji powołujcie się na przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. Gwarancja jest zawsze bardziej korzystna dla dystrybutora i można z niej wynieść mniej aniżeli z ustawy. W polu żądanie,każcie wpisać "zwrot pieniędzy" tudzież "wymiana na nowy" i wówczas w ciągu 14 dni kalendarzowych odpowiadają na żądanie [bo serwisy zawsze preferują naprawę]. Konsultanci czy sprzedawcy są pouczani odgórnie by zawsze przy spisywaniu reklamacji wpisywać "naprawa lub.." bo wówczas jeśli towar zostanie naprawiony to żądanie zostało spełnione, i wówczas nie muszą odpowiadać. Pilnujcie terminów. Jeżeli nie otrzymacie pisma tudzież informacji w terminie 14 dni (łącznie z dniem spisania rekl.) to wasze żądanie zostanie spełnione, i przed każdym sądem to udowodnicie. Zawsze starajcie się być "trudnym klientem" takie reklamacje z reguły są szybciej realizowane, każcie zaznaczać, że to "świeży zakup". Polecam lekturę Federacja Konsumentów - poznaj swoje prawa

#99 Fantazyoosh

Fantazyoosh
  • 209 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 October 2008 - 20:30

Jak długo w Orange się zwykle czeka na aktywację SIM?

#100 Wencek

Wencek
  • 117 posts
  • SkądOchota, Warszawa, Poland, Poland

Posted 01 October 2008 - 21:21

proszę o skasowanie




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users