Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

problem z ustawieniem zegara i daty!!!!

• This topic is locked This topic is locked
9 replies to this topic

#1 janko602

janko602
  • 3 posts

Posted 11 July 2006 - 21:52

jestem zupełnie zielonym applem,ale ten sprzęt zawsze mi sie podobał wiec sobie nabyłem.wreszcie. iMacka, z zainstalowanym tez WinXP. Noo ii mam problem ::: nie moge za cholere ustawić zegara ani w MacOsie ani w XPeku, Prosze o pomoc , poradę. :sad: :sad: :x :x

#2 Diodak

Diodak
  • 301 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 July 2006 - 01:27

Czy chodzi Ci o to że ustawiając dobrą godzinę pod XP po wejściu do OSX godzina jest jest inna ? ;). Niestety OSX jakoś dzwinie zarzadza czasem. XP odczytuje godzinę z RTC płyty głównej i przypisuje go do danej strefy, a OSX bodajże uznaje zegar systemowy jak GMT i na podstawie ustawionej strefy koryguje TYLKO wyświetlanie godziny. Jeśli pod OSX przestawisz godzinę na prawidłową i ustawisz strefe czasową dla Polski to OSX odejmie różnicę godzin od czasu w Londynie i przestawi zegar na płycie głównej o 2 godziny do tyłu co objawi się pod XP spóźnianiem zegara o 2 godziny. Ja sobie zrobiłem tak, że pod XP mam ustawiony czas prawidłowy + synchronizacje czasu z serwerem oraz prawidłową strefe czasową a pod OSX odznaczyłem "Set date & time automatically" i ustawiłem strefę czasową o 2 godziny do tyłu w stosunku do Londynu czyli strefę AZOST i miasto "Ponta Delgada - Portugal" ;). Być może jest jakiś inny sposób żeby pogodzić synchronizację czasu pod OSX i zachować ustawienia zegara czasu rzeczywistego na czas lokalny a nie GMT ale jak do tej pory takiego nie znalazłem.

#3 janko602

janko602
  • 3 posts

Posted 12 July 2006 - 22:00