Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

problem z ustawieniem zegara i daty!!!!


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 janko602

janko602
  • 3 postów

Napisano 11 lipca 2006 - 21:52

jestem zupełnie zielonym applem,ale ten sprzęt zawsze mi sie podobał wiec sobie nabyłem.wreszcie. iMacka, z zainstalowanym tez WinXP. Noo ii mam problem ::: nie moge za cholere ustawić zegara ani w MacOsie ani w XPeku, Prosze o pomoc , poradę. :sad: :sad: :x :x

#2 Diodak

Diodak
  • 301 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 lipca 2006 - 01:27

Czy chodzi Ci o to że ustawiając dobrą godzinę pod XP po wejściu do OSX godzina jest jest inna ? ;). Niestety OSX jakoś dzwinie zarzadza czasem. XP odczytuje godzinę z RTC płyty głównej i przypisuje go do danej strefy, a OSX bodajże uznaje zegar systemowy jak GMT i na podstawie ustawionej strefy koryguje TYLKO wyświetlanie godziny. Jeśli pod OSX przestawisz godzinę na prawidłową i ustawisz strefe czasową dla Polski to OSX odejmie różnicę godzin od czasu w Londynie i przestawi zegar na płycie głównej o 2 godziny do tyłu co objawi się pod XP spóźnianiem zegara o 2 godziny. Ja sobie zrobiłem tak, że pod XP mam ustawiony czas prawidłowy + synchronizacje czasu z serwerem oraz prawidłową strefe czasową a pod OSX odznaczyłem "Set date & time automatically" i ustawiłem strefę czasową o 2 godziny do tyłu w stosunku do Londynu czyli strefę AZOST i miasto "Ponta Delgada - Portugal" ;). Być może jest jakiś inny sposób żeby pogodzić synchronizację czasu pod OSX i zachować ustawienia zegara czasu rzeczywistego na czas lokalny a nie GMT ale jak do tej pory takiego nie znalazłem.

#3 janko602

janko602
  • 3 postów

Napisano 12 lipca 2006 - 22:00