Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook - pęknięty top case PO GWARANCJI - darmowa wymiana w Apple Store UK - POMOGĘ


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#1 LASERman

LASERman

  • 2 286 postów
  • SkądMaidstone, UK

Napisano 06 września 2008 - 20:38

I.
Dla MacBooków przebywających w Wielkiej Brytanii:

Apple Store wymienia top case za darmo również po gwarancji, w celu sprawnego załatwienia wymiany należy:
1 - Znaleźć najbliższy Apple Store na stronie Apple UK
2 - Zarezerwować wizytę w Genius Bar - na podstronie wybranego sklepu po prawej w sekcji "Make a Reservation" kliknąć "Reserve" pod "Genius Bar", wybrać Guest
3 - Zarejestrować osobę, która faktycznie uda się do Apple Store, nie musi ona mieć żadnych powiązań z właścicielem MacBooka, nie jest potrzebny żaden dowód zakupu, dobrze jest znać nazwisko zarejestrowanego właściciela jeśli MacBook był kupiony w Apple Store lub zarejestrowany przez internet.
4 - kliknąć w Genius Bar - Technical Support
5 - kliknąc w Mac'a
6 - wybrać datę i godzinę wizyty.
7 - dotrzeć do wybranego Apple Store 5 minut przed czasem, zameldować się w Genius Bar i być przygotowanym na opóźnienie nawet do 20 min., sprawa zajmie ok 10-20min.
8 - w razie próby skasowania za wymianę powołać się na ogólnie znany "design fault" opisany w "knowledge base", który podlega darmowej naprawie również po gwarancji.
9 - po odbiór musi udać się ta sama osoba, która zawiozła sprzęt, musi mieć ze sobą dowód tożsamości ze zdjęciem (nowy polski dowód, paszport, nowe prawo jazdy polskie lub angielskie itp.).

Jeżeli nie macie możliwości udać się samemu ani wysłać znajomego w zastępstwie można załatwić sprawę wysyłkowo przy czym nie znam procedury ani warunków, trzeba zadzwonić i wypytać. Sprawę wybadam przy najbliższej okazji - proszę o kontakt jeśli masz taki przypadek.

Jeśli mimo wszystko jest to dla Was niewykonalne służę pomocą, w takim wypadku należy dostarczyć sprzęt do mnie.
koniecznie ubezpieczoną przesyłką:
A - Poczta - Royal Mail: przesyłka "Specjal Delivery Next Day" ubezpieczona standardowo na £500 kosztuje £20.70
do laptopa dołączyć drugą taką samą kwotę na powrót w gotówce, czeku lub wpłacić/przelać na moje konto.
B - kurier - jeśli wasza firma/praca ma umowę z jakimś to może być taniej od Poczty.
Szczegóły na e-mail



II.
Dla MacBooków przebywających w Polsce:

Jeśli macie znajomych, którzy akurat jadą samochodem lub autobusem do UK to mam "w zasięgu" autostradę M20 z Dover, którą podążają wszyscy zmotoryzowani przybywający na wyspę - parking "Maidstone Services" na 8 zjeździe z M20, po umówieniu mogę dotrzeć i odebrać tam sprzęt od Waszych znajomych. Nie polecam pośrednictwa kierowcy autobusu. Pozostaje kwestia powrotu - jeśli znajomi będą w UK co najmniej 2 tyg. oraz wracają tę samą drogą to może się uda. Inaczej dojdzie powrotna przesyłka kurierem (czytaj niżej).

Jeśli jesteście na tyle zdesperowani by wysłać MacBooka do mnie to liczcie się z kosztem przesyłki do UK, który wyniesie ok. 100 zł w jedną stronę - polska firma kurierska PL-UK.
Szczegóły na e-mail

III.
Pomagam bezinteresownie ale z drugiej strony bez angażowania moich środków oraz czasu co oznacza:
- brak gwarancji darmowej usługi, w skrajnym przypadku (gdy Apple odmówi darmowej usługi) koszt wymiany wynosi 115 funtów, niemniej bez słowa przyjmują nawet dwuletniego laptopa,
- brak odpowiedzialności za uszkodzenia w transporcie do mnie (wysyłki zwrotne będę oczywiście reklamował),
- brak odpowiedzialności za dane na dysku - koniecznie należy wykonać kopię danych, dyski twarde uwielbiają padać w transporcie,
- brak gwarancji załatwienia sprawy od ręki - załatwiam przy okazji moich wyjazdów służbowych do Apple Store co ostatnio zdarza się co tydzień ale nie jest regularne. Sama naprawa w AS w przypadku polskiej klawiatury to ok 3 dni (kalendarzowe) niemniej ten termin również nie jest gwarantowany, szacowany czas jaki podają pracownicy AS przyjmując sprzęt to 7-14 dni.
- brak możliwości reklamowania złego spasowania laptopa, często po wymianie pojawiają się drobne szpary pomiędzy top case a resztą laptopa i nie zawsze jest to wina zmęczonego materiału bottom case, no cóż nie cackają się z tym jak ja niestety. Mogę jesynie poprawić montaż gdy jest to możliwe.


IV.
Na takich samych zasadach mogę załatwić wszelkie naprawy gwarancyjne.


V.
W sprawie napraw odpłatnych zapraszam do moich ogłoszeń w dziale giełda.

#2 LASERman

LASERman

  • 2 286 postów
  • SkądMaidstone, UK

Napisano 11 września 2008 - 22:27

Dla zainteresowanych publikuję historię moich napraw sprzętu Apple - w tym wymian top case w Apple Store. Zapraszam na LASERbolga - na mojej stronie w podpisie.

#3 Mac_iej

Mac_iej
  • 24 postów

Napisano 06 listopada 2008 - 22:58

Witam!
Jestem posiadaczem (prawie) 2-letniego MB z peknietym topcase(do niedawna). Googlowalem na ten temat bardzo duzo poniewaz z kazdym dniem pekniecia sie powiekszaly(po dwoch stronach). W koncu trafilem na ten watek i postanowilem skorzystac z pomocy Emila. Tym badziej ze Apple Store mam daleko od miejsca zamieszkania.
MacBooka wyslalem 27.10, wrocil 04.11. Cala wymiana trwa ok 2 dni, niestety z braku ukladu klawiatury US/PL (w serwisie) sprowadzali ja. W takich wypadkach wymiana trwa do ok tygodnia.
Najbardziej mnie (mile) zaskoczylo ze wymiana topcase w UK jest DARMOWA!
Jeszcze raz, DZIEKI EMIL.
PS. W razie jakich kolwiek pytan prosze na priv do mnie lub LASERman-a.
PS2.Zdjecie MB i opis wymiany znajduje sie rowniez na "LASERblog"

#4 mesala

mesala
  • 3 postów

Napisano 09 stycznia 2010 - 04:38

czy nadal? witam, czy nadal bezpłatnie i pogwaracyjnie UK wymienia te top case'y? czy nie jest to w Polsce w ogóle możliwe? dzięki z góry za odp!

#5 dzaku

dzaku
  • 665 postów

Napisano 09 stycznia 2010 - 09:55

witam,
czy nadal bezpłatnie i pogwaracyjnie UK wymienia te top case'y? czy nie jest to w Polsce w ogóle możliwe? dzięki z góry za odp!


W Polsce tez to dziala dla komputerow mlodszych niz 3 lata.

#6 mesala

mesala
  • 3 postów

Napisano 09 stycznia 2010 - 21:58

a gdzie w takim razie powinnam się udać by to wymienić?

#7 thozo

thozo
  • 1 956 postów

Napisano 09 stycznia 2010 - 22:01

Cortland, iSpot - autoryzowane serwisy.

#8 mesala

mesala
  • 3 postów

Napisano 10 stycznia 2010 - 23:54

dzięki Wam bardzo za informację i pozdrawiam!

#9 kaslapek

kaslapek
  • 256 postów
  • SkądGliwice

Napisano 17 stycznia 2010 - 13:48

a czy wymieni mi ktos za darmo klawiature w macbooku ktory ma 28 miesiecy?

#10 Zjowner

Zjowner
  • 30 postów

Napisano 27 stycznia 2010 - 22:59

wymieni, jak masz peknieta top case, moj ma tyle samo top case wymieniaja razem z klawiatura

#11 szilpa

szilpa
  • 10 postów

Napisano 15 lutego 2010 - 20:36

Czy wymiana topcase'u obejmuje TYLKO pekniecia w okolicy magnetycznych zawiasow - tam, gdzie sie zazwyczaj opiera nadgarstki, czy JAKIEKOLWIEK pekniecia topcase'u?

#12 thozo

thozo
  • 1 956 postów

Napisano 16 lutego 2010 - 07:12

Tylko

#13 Gość_owca666_*

Gość_owca666_*

Napisano 17 lutego 2010 - 09:27

Szilpa, idź do jakiegoś*Cortlandu (czy też innego autoryzowanego g...), pokaż i zapytaj. To nic nie kosztuje. Taka odpowiedź jak powyżej, (zwłaszcza od kogoś kto na pewno wymieniał już 1000 topcase'ów w swoim życiu :lol:) jest tyle warta, ile ma liter...

#14 wczekalski

wczekalski
  • 121 postów
  • SkądPoznań, Polska

Napisano 02 maja 2010 - 10:07

A możliwa jest wymiana topcase (pękniętego) z układem duńskim?

#15 Anshin

Anshin
  • 8 postów

Napisano 18 sierpnia 2010 - 14:27

witam, jest to mój pierwszy post na tym forum. Dostałem od przełożonego MacBook'a Pro 17" z 2008 od przełożonego w bardzo opłakanym stanie ( pogięcia, wgniecenia na każdej powierzchni mb). Niestety nie mam żadnych papierów ani informacji na kogo był rejestrowany. Chciałbym dowiedzieć się czy można kupić gdzieś w Polsce lub sprowadzić obudowę unibod dla mb Z góry dziękuje za informację i pozdrawiam

#16 LASERman

LASERman

  • 2 286 postów
  • SkądMaidstone, UK

Napisano 15 października 2010 - 15:09

A możliwa jest wymiana topcase (pękniętego) z układem duńskim?

Serwis Apple wymienia tylko na taki sam - sądzę że resellerzy w Polsce również

#17 danveld

danveld
  • 10 postów
  • SkądPoznan, Poland, Poland

Napisano 13 listopada 2010 - 20:17

w Cortlandzie teraz jest program, że każdemu przysługują 3 darmowe wymiany topcase'a + ramki dookoła matrycy:)

#18 Dallas

Dallas
  • 6 postów

Napisano 25 listopada 2010 - 12:03

A czy te 3 wymiany w cortlandzie dotyczą wszystkich macbooków 13,3" bez względu na wiek? Mój był kupiony we wrześniu 2006.

#19 Janek A.

Janek A.
  • 5 postów

Napisano 01 grudnia 2010 - 13:15

Czy jeśli macbook kupiony był za granicą, to w przypadku pęknięcia obudowy, można ją wymienić w Polsce? Pozdrawiam!

#20 LASERman

LASERman

  • 2 286 postów
  • SkądMaidstone, UK

Napisano 10 grudnia 2010 - 19:32

Tak, powinni uznać - nie ma znaczenia gdzie był kupiony.

#21 armani

armani
  • 182 postów

Napisano 15 czerwca 2011 - 18:01

Czy ten okres 3 lat gwarancji na pękniecia w macbooku to obowiązuję bezwzględu na wiek ? Mam macbooka unibody white late 2009. I pękło mi koło zawiasów na górnej pokrywie. Narazie to kreska na jakieś 1 cm , ale mam gwarancje do 7 lipca a nie wiem czy do tego czasu będe w jakimś wielkim miescie. Więc pytam się czy nadal to obowiązuje ?

#22 www007

www007
  • 408 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwca 2011 - 18:18

Podlega, ostatnio była informacja, że twój model i następny podlegają wymianie top case.

#23 boe666

boe666
  • 5 postów

Napisano 14 lipca 2011 - 21:18

a gdzie szukac tej informacji? mam macbook white 13.3 kupiony w polsce 06.2007 nowy. Na gwarancji wymieniałem raz klawiature (pekniecia w miejscach oparcia ekranu) oraz naped dvd. Odmowiono mi wymiany obudowy (byla juz popekana i nadal jest). Klawiatura popekala ponownie w tych samych miejscach oraz na gorze ekranu. cCzy moge sie gdzies starac o wymiane obudowy gwarancyjna, ew. platna

#24 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 14 lipca 2011 - 22:32

TopCase ci wymienią, ale popękanej reszty już nie. Jak chcesz, to mam kilka obudów na stanie, to ci mogę wymienić.

#25 barte9

barte9
  • 56 postów
  • SkądGummersbach, Germany

Napisano 24 sierpnia 2011 - 15:53

Dzisiaj dzwoniłem do Apple na ich polską infolinię 00800... i pytałem sie jak wygląda sprawa z topcase po gwarancji. Sprawdził mój nr seryjny i przyjął zgłoszenie, żeby serwis nie odrzucił zgłoszenia, że mój biały MacBook nadaje się do wymiany topcase. Polecił także żeby oddać go najlepiej do Cortlandu, bo szybciej to załatwią niż w iSpocie. Mój białas to mid2009. Tak więc najlepiej zadzwońcie do Apple i wam powiedzą co i jak.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych