MacBook - pęknięty top case PO GWARANCJI - darmowa wymiana w Apple Store UK - POMOGĘ
#1
Napisano 06 września 2008 - 20:38
Dla MacBooków przebywających w Wielkiej Brytanii:
Apple Store wymienia top case za darmo również po gwarancji, w celu sprawnego załatwienia wymiany należy:
1 - Znaleźć najbliższy Apple Store na stronie Apple UK
2 - Zarezerwować wizytę w Genius Bar - na podstronie wybranego sklepu po prawej w sekcji "Make a Reservation" kliknąć "Reserve" pod "Genius Bar", wybrać Guest
3 - Zarejestrować osobę, która faktycznie uda się do Apple Store, nie musi ona mieć żadnych powiązań z właścicielem MacBooka, nie jest potrzebny żaden dowód zakupu, dobrze jest znać nazwisko zarejestrowanego właściciela jeśli MacBook był kupiony w Apple Store lub zarejestrowany przez internet.
4 - kliknąć w Genius Bar - Technical Support
5 - kliknąc w Mac'a
6 - wybrać datę i godzinę wizyty.
7 - dotrzeć do wybranego Apple Store 5 minut przed czasem, zameldować się w Genius Bar i być przygotowanym na opóźnienie nawet do 20 min., sprawa zajmie ok 10-20min.
8 - w razie próby skasowania za wymianę powołać się na ogólnie znany "design fault" opisany w "knowledge base", który podlega darmowej naprawie również po gwarancji.
9 - po odbiór musi udać się ta sama osoba, która zawiozła sprzęt, musi mieć ze sobą dowód tożsamości ze zdjęciem (nowy polski dowód, paszport, nowe prawo jazdy polskie lub angielskie itp.).
Jeżeli nie macie możliwości udać się samemu ani wysłać znajomego w zastępstwie można załatwić sprawę wysyłkowo przy czym nie znam procedury ani warunków, trzeba zadzwonić i wypytać. Sprawę wybadam przy najbliższej okazji - proszę o kontakt jeśli masz taki przypadek.
Jeśli mimo wszystko jest to dla Was niewykonalne służę pomocą, w takim wypadku należy dostarczyć sprzęt do mnie.
koniecznie ubezpieczoną przesyłką:
A - Poczta - Royal Mail: przesyłka "Specjal Delivery Next Day" ubezpieczona standardowo na £500 kosztuje £20.70
do laptopa dołączyć drugą taką samą kwotę na powrót w gotówce, czeku lub wpłacić/przelać na moje konto.
B - kurier - jeśli wasza firma/praca ma umowę z jakimś to może być taniej od Poczty.
Szczegóły na e-mail
II.
Dla MacBooków przebywających w Polsce:
Jeśli macie znajomych, którzy akurat jadą samochodem lub autobusem do UK to mam "w zasięgu" autostradę M20 z Dover, którą podążają wszyscy zmotoryzowani przybywający na wyspę - parking "Maidstone Services" na 8 zjeździe z M20, po umówieniu mogę dotrzeć i odebrać tam sprzęt od Waszych znajomych. Nie polecam pośrednictwa kierowcy autobusu. Pozostaje kwestia powrotu - jeśli znajomi będą w UK co najmniej 2 tyg. oraz wracają tę samą drogą to może się uda. Inaczej dojdzie powrotna przesyłka kurierem (czytaj niżej).
Jeśli jesteście na tyle zdesperowani by wysłać MacBooka do mnie to liczcie się z kosztem przesyłki do UK, który wyniesie ok. 100 zł w jedną stronę - polska firma kurierska PL-UK.
Szczegóły na e-mail
III.
Pomagam bezinteresownie ale z drugiej strony bez angażowania moich środków oraz czasu co oznacza:
- brak gwarancji darmowej usługi, w skrajnym przypadku (gdy Apple odmówi darmowej usługi) koszt wymiany wynosi 115 funtów, niemniej bez słowa przyjmują nawet dwuletniego laptopa,
- brak odpowiedzialności za uszkodzenia w transporcie do mnie (wysyłki zwrotne będę oczywiście reklamował),
- brak odpowiedzialności za dane na dysku - koniecznie należy wykonać kopię danych, dyski twarde uwielbiają padać w transporcie,
- brak gwarancji załatwienia sprawy od ręki - załatwiam przy okazji moich wyjazdów służbowych do Apple Store co ostatnio zdarza się co tydzień ale nie jest regularne. Sama naprawa w AS w przypadku polskiej klawiatury to ok 3 dni (kalendarzowe) niemniej ten termin również nie jest gwarantowany, szacowany czas jaki podają pracownicy AS przyjmując sprzęt to 7-14 dni.
- brak możliwości reklamowania złego spasowania laptopa, często po wymianie pojawiają się drobne szpary pomiędzy top case a resztą laptopa i nie zawsze jest to wina zmęczonego materiału bottom case, no cóż nie cackają się z tym jak ja niestety. Mogę jesynie poprawić montaż gdy jest to możliwe.
IV.
Na takich samych zasadach mogę załatwić wszelkie naprawy gwarancyjne.
V.
W sprawie napraw odpłatnych zapraszam do moich ogłoszeń w dziale giełda.
#2
Napisano 11 września 2008 - 22:27
#3
Napisano 06 listopada 2008 - 22:58
Jestem posiadaczem (prawie) 2-letniego MB z peknietym topcase(do niedawna). Googlowalem na ten temat bardzo duzo poniewaz z kazdym dniem pekniecia sie powiekszaly(po dwoch stronach). W koncu trafilem na ten watek i postanowilem skorzystac z pomocy Emila. Tym badziej ze Apple Store mam daleko od miejsca zamieszkania.
MacBooka wyslalem 27.10, wrocil 04.11. Cala wymiana trwa ok 2 dni, niestety z braku ukladu klawiatury US/PL (w serwisie) sprowadzali ja. W takich wypadkach wymiana trwa do ok tygodnia.
Najbardziej mnie (mile) zaskoczylo ze wymiana topcase w UK jest DARMOWA!
Jeszcze raz, DZIEKI EMIL.
PS. W razie jakich kolwiek pytan prosze na priv do mnie lub LASERman-a.
PS2.Zdjecie MB i opis wymiany znajduje sie rowniez na "LASERblog"
#4
Napisano 09 stycznia 2010 - 04:38
#5
Napisano 09 stycznia 2010 - 09:55
witam,
czy nadal bezpłatnie i pogwaracyjnie UK wymienia te top case'y? czy nie jest to w Polsce w ogóle możliwe? dzięki z góry za odp!
W Polsce tez to dziala dla komputerow mlodszych niz 3 lata.
#6
Napisano 09 stycznia 2010 - 21:58
#7
Napisano 09 stycznia 2010 - 22:01
#8
Napisano 10 stycznia 2010 - 23:54
#9
Napisano 17 stycznia 2010 - 13:48
#10
Napisano 27 stycznia 2010 - 22:59
#11
Napisano 15 lutego 2010 - 20:36
#12
Napisano 16 lutego 2010 - 07:12
#13 Gość_owca666_*
Napisano 17 lutego 2010 - 09:27
#14
Napisano 02 maja 2010 - 10:07
#15
Napisano 18 sierpnia 2010 - 14:27
#16
Napisano 15 października 2010 - 15:09
Serwis Apple wymienia tylko na taki sam - sądzę że resellerzy w Polsce równieżA możliwa jest wymiana topcase (pękniętego) z układem duńskim?
#17
Napisano 13 listopada 2010 - 20:17
#18
Napisano 25 listopada 2010 - 12:03
#19
Napisano 01 grudnia 2010 - 13:15
#20
Napisano 10 grudnia 2010 - 19:32
#21
Napisano 15 czerwca 2011 - 18:01
#22
Napisano 15 czerwca 2011 - 18:18
#23
Napisano 14 lipca 2011 - 21:18
#24
Napisano 14 lipca 2011 - 22:32
#25
Napisano 24 sierpnia 2011 - 15:53
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych