Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Jakie monitory studyjne do domu?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
105 odpowiedzi w tym temacie

#76 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 04 stycznia 2011 - 01:05

Ja np. nie przepadam za brzmieniem Tannoy. Lubię KRK. Ale Ciki12, nie sugeruj się. Ważne, że w Warszawie jest dystrybutor KRK i możesz do nich pójść i posłuchać (ta sama firma ma też Adamy, za którymi również nie przepadam) Audiotech dystrybutor sprzętu audio Jeśłi chodzi o mixer, to zastanów się, czy jest Ci potrzebny na pewno i do czego będziesz używał. Bo może lepiej więcej wydać na kilkukanałowy interfejs audio z lepszymi preampami i rozwiązaniem w stylu "direct monitoring".

#77 bastek1604

bastek1604
  • 46 postów

Napisano 17 lutego 2011 - 21:54

A co powiecie na monitory aktywne firmy Fostex ? Też chcę coś kupić do odsłuchu i produkcji (głównie hip-hop) tak w okolicach 1200 pln. Widzę że dużo ludzi tutaj poleca krk a jak słyszałem 5 przez chwilę to się zraziłem że poprostu troszkę głośniej były i pierdziały ale tak jak mówię przez moment słuchałem. W miarę ładnie grały Alesisy MK2 które również słyszałem przez moment hehe. Znajomy polecał fostexy ale ich w ogóle nie słyszałem jak myślicie co będzie najlepsze w tych pieniądzach ?

#78 neg

neg
  • 134 postów

Napisano 18 lutego 2011 - 16:35

Lubię dźwięk ciepły, z dobrym, niskim, ale kontrolowanym basem.


Ideą monitorów jest to że mają nie barwić a dawać brzmienie rzeczywiste... To tak na marginesie ;)
Ze swojej strony polecam ci w tych pieniądzach przejrzeć oferte Behringera. To firma ...hmm... Powiem to wprost. Co 10 produkt mają genialny. Pozostałe 9 zazwyczaj to syf i alergia. Niemniej czy to kilka studyjnych gratów czy właśnie monitory (sam miałem swego czasu 2031a z monitorów czy fajny kompresorek od nich) wychodzą im przypadkowo akurat dobrze.

Pewnej zasady nie ignoruj - wielkość do basu ma znaczenie więc np mimo cudownych opisów nie daj się zwieść i te 6 cali traktuj jako minimum.

Oczywiście zakładam że nie masz szansy sam posłuchać - norma. Ja często też ryzykuje i kupuje na bazie opisów i pomocy z for bo sklepy muzyczne w miastach do 200 tyś mieszkańców to składnica nut, strun, casio i w porywach kostek bossa...

#79 Digiface

Digiface
  • 595 postów
  • SkądDeutschland

Napisano 25 marca 2011 - 00:04

Nic nie pomoga nawet najlepsze monitory odsluchowe jesli nie bedzie do nich dopasowane odpowiednie pomieszczenie, lub odwortnie. Nawet najgorszych monitorow mozna sie nauczyc "sluchac" i wiedziec czego maja za duzo czego za malo, ale w dopasowynym pomiszczeniu. Dzieki temu nawet na bardzo kiepskich monitorach mozesz zrobic super mix i masterig. Jak to zrobic w dopasowanym pomieszczeniu zeby sie nauczyc monitorow sluchac ? Wystarczy do tego zwykly generator czestotliwosci, np. cos takiego czym bada sie sluch osobom z podejzeniem utraty sluchu. Przy zakupie monitorow jest straszny problem bo na swiecie jest naprawde bardzo malo sklepow gdzie mozna naprawde monitory porownac i przetestowac. Przewaznie sa sklepy (99%) gdzie w byle jakim pomieszczeniu stoi kupa glosnikow i mozna sobie wlaczyc CD i posluchac raz tych raz tamtych. Nie raz obserwowalem jak ludzie na podstwie takich testow wybierali np. bardzo drogie monitory, ktore tak naprawde byly duzo gorsze od tych obok ktore kosztowaly polowe. Ale skad to ludzie maja wiedziec jak sluchaja w takich pomieszczeniach, gdzie prawdy nie da sie uslyszec !!! Prosze mi wierzyc na slowo, o wiele bardziej jest wazne pomieszczenie, niz monitory odsluchowe. Dlatego namawiam zanim kupisz monitory to zrob najpierw pomieszczenie do sluchania. To sa podstawy akustyki, nic wiecej. Do bialej goraczki doprowadzilem paru wlascicieli Studio nagran, kiedy prosilem np. zeby odlaczyli mi te ogromne Genelac i postawili mi np. male z Sub Dynaudio, bo tak pomiar wskazywal ze beda dobre do tego pomieszczenia. Nie chce mi sie juz czasem sluchac kto to nie budowal i projektowal dane Studio. Co to za bajki ludzie opowiadaja i innym robia tak zeby mogli czuc sie ze swoim "wypasem" dobrze. Normalnie sredniowiecze. Najwazniejsze jest ile to kasy wydano i wyglad. Im wieksze tym lepiej. To tak jak z mikrofonami do nagrywania vocalu. Im wiekszy, z wiekszy membrana tym lepszy. Taki jest teraz trend na swiecie. Ucho ludzkie sie nie liczy, a te mity i cala ta ciemnota sredniowieczna nic innego jak caly czas sie rozprzestrzenia. A moze nie jest tak zle ? Moze ktos mi powie dlaczego im mniejsza mambrana w microfonie tym lepiej nagrany vocal ? A moze jest inaczej ? pozdrawiam serdecznie

#80 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 marca 2011 - 13:05

Odpowiedz jest prostsza niż Ci się wydaje. Bo dziś liczy się ilość a nie jakoś i z tego to się bierz. Bo ludzie chcą mieć więcej wszystkiego kasy, db, Hz, BPM, cali i całej reszty a jakość jest daleko w tyle i jest nie istotna bo schowan za mania ilości

#81 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 26 marca 2011 - 00:07

1. No ja NIGDY bym się nie zdecydował na kupienie monitorów bez posłuchania ich w miejscu, gdzie będą grały. Moze poza PMC. To moge brać w ciemno ;-) 2. Akustyka pomieszczenia. Rzeczywiście zaskakujaca hostoria jak niewiele osób wydających $$$$$ na monitory zdaje sobie sprawę z istoty zagadnienia. 3. Czemu mój ponad 20 letni U87 brzmi ładniej niż nowiusieńki Ai? Mocniej szumi, nie ma tak iskrzącej góry itd. A generalnie jeśli wybór padł, że gramy na U87, to 90% wybiera starego... słyszałem, ze amerykańska firma BVME (best vocal microphone ever) pracuje nad modelem z membraną o średnicy 1m. z czystego nitrytu. Mikrofon będzie miał wmontowane modele cyfrowe WSZYSTKICH kiedykolwiek zbudowanych preampów, kompresorów i eq. Modele nieistniejących jeszcze urządzen bedzie można ściągnąć ze strony producenta i ladować przez USB. Mikrofon będzie zasilany bezprzewodowo za pomocą energii kosmicznej. Urządzenie ma byc produkowane w Chinach. ;-) a no i żeby nie było , bo temat o monitorach, to jak sie odwrotnie kabelek wepnie i przestawi zworke na membranie to mikrofon pełni role wysokiej klasy monitora studyjnego.

#82 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 marca 2011 - 11:07

Akustyka ma bardzo duże znaczenie, ale wiesz większość ludzi którzy kupują odsłuch za grube $$$ zamiast chodzić na fizykę i uważać na niej "nie uważać by nie zapytali" tylko starali się coś się nauczyć by tego nie robiła. Większość zapomina że nawet w domu jest parę patentów by odpowiednio przygotować pomieszczenie do odsłuchu i poprawić jego akustykę ( aaa i nie są to wydmuszki po jajkach hehe;)) Ktoś wydaje ktoś zarabia sprawa jest prosta jedni i drudzy wydają się być zadowoleni więc jak dla mnie jest ok. @ksamus tak PMC w ciemno dają i biorę nom i jeszcze monitory od Lipińskiego tylko najpierw musiał bym sprzedać dom, wziąć kredyt i mieszkać pod poniatowskim razem z odsłuchem od Lipińskiego;)

#83 audiofun

audiofun
  • 23 postów

Napisano 30 marca 2011 - 00:42

1. No ja NIGDY bym się nie zdecydował na kupienie monitorów bez posłuchania ich w miejscu, gdzie będą grały. Moze poza PMC. To moge brać w ciemno ;-)


Czemu az tak im ufasz?
Cala uczelnie mamy obszyta monitorami od PMC, w zaleznosci od sali chodza w systemach stereo, 5.1, 7.1... i graja ladnie ale jednak okreslilbym je overpriced. W studiach nagraniowych mamy te olbrzymie PMC i Dynaudio... wole dzwiek Dyna. No i technicy narzekaja na awaryjnosc PMC...

#84 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 30 marca 2011 - 14:40

na ja u siebie też ma Dynaudio. Słyszałem kilka razy PMC w różnych warunkach. od domowych. poprzez studio projektowe, po studio-mega-wypas i .... po prostu podobaja mi się. Tak jak nie lubie (i nie ufam innym) to mam zaufanie o PMC. Ciężko mi jest to wyjaśnić poza faktem, że dobrze mi sie nanich i słuchało i pracowalo. A propos w PMC montowane są głosniki Dynaudio. @ciki jak weźmiesz zestaw lipińskiego z 2ma subami, to od biedybędziesz miał gdzie sie schować ;-)

#85 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 marca 2011 - 15:27

hehe pewnie tak kurde taki zestaw Lipiński Sound 3x satelity L-707 i do tego 2x Sub L-505A i do tego końcówka tylko ta lepsza nie pamiętam modelu :) ale on coś koło 8 tyś. kosztuje. Ale to musi grać aż mnie ciary przechodzą ;) Pod poniatowskim dużo miejsca to ładnie jeszcze mógł bym je ustawić:) aż sam poniatowski by wpadł w podziw ;)

#86 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 30 marca 2011 - 15:37

Wszystko super tylko ze odsluchy maja grac neutralnie bez zadnego uwypuklania, wiec kupowanie odluchu bo ma super dol gore czy srodek troche nie na miejscu. Genelec 1032A uwazam za przyklad albo juz niedostepne NS 10. Mam rowniez ADAM audio ale gore maja wysoka ale sa tego wilbiciele i przeciwnicy, zas w KRK dolu za duzo az dudni

#87 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 marca 2011 - 16:07

sancruz3 nom tak jest idea monitorów studyjnych, że mają grać neutralnie i nie barwić żądnych pasm. Nom co do monitorów Lipińskiego chyba nie ma wątpliwości, że grają neutralnie. I w żaden sposób tych monitorów nie broni cena która jest dość zaporowa (z mojego punktu widzenia) ale to jak grają i jakie zbierają recenzje i kto na nich pracuje ( a wiadomo pracuje na nim światowa jak i polska czołówka realizatorów dźwięku) Co do wyboru monitorów to duże znaczenie też ma jaką muzykę będą grały ja mam KRK i fakt dół mają trochę mocny ale mi to pasuje ponieważ muzyka która najczęściej obcuje to rap a tam wiadomo stopka i werbel lubią mieć miejsce żeby się rozwinąć i KRK właśnie ładnie to oddaje bo mają mocny dół.

#88 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 30 marca 2011 - 20:01

zna ktoś urzadzenie elektroaustyczne, które pozostaje BEZ ABSOLUTNIE ŻADNEGO wpływu na dźwięk? NS10 liniowe? w całym paśmie słyszalnym? Jeśli w Polsce w kinach instalowane są głównie JBL, to jakie monitory zainstalujesz w sali posprodukcyjnej?

#89 pi

pi
  • 616 postów

Napisano 31 marca 2011 - 09:01

no coz, to mialy byc monitory do domu, do 1200pln, a tu juz sale postprodukcyjne do kina omawiamy, kontynuujac ot, -osluchane monitory w wiarygodnym pomieszeniu- to tyle - fakt ze mozna to proste zdanie wypelnic wieloma odpowiedziami to zbawienie i dramat jednoczesnie, -wlasnie sobie wyobrazilem ze na swiecie jest produkowany tylko jeden typ/model monitorow/kolumn...

#90 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 11 maja 2011 - 12:10

Bardzo fajny ten Wasz temacik, można się wielu rzeczy dowiedzieć. Aczkolwiek, Szanowni Państwo, czy rzeczywiście potrzeba aż tak drogich odsłuchów, żeby zrobić coś dobrego? ehhh lepiej nie będę się wymądrzał... ;)

#91 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 maja 2011 - 10:00

To jest kwestia kompromisu i wybrania odsłuchów które mają najlepszy stosunek jakości do ceny w tej kwocie jaką ty dysponujesz to ja widzę dwa typy albo KRK Rokit 6 G2 lub Adam Audio A3X ja serdecznie polecam Ci KRK posiadam dokładnie taki model i naprawdę jest bardzo zadowolony naprawdę nie żałuje tego zakupu mają bardzo mocny i soczysty dół środek jest spoko mi wystarcza może im troszkę góry brakować ale nie jestem tego przekonany bo to jest moje odczucie przy zmianie karty jaka nastąpiła że gdzieś mi trochę tej góry zabrakło

#92 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 30 lipca 2012 - 13:01

Bardzo fajny ten Wasz temacik, można się wielu rzeczy dowiedzieć. Aczkolwiek, Szanowni Państwo, czy rzeczywiście potrzeba aż tak drogich odsłuchów, żeby zrobić coś dobrego? ehhh lepiej nie będę się wymądrzał... ;)


Prawda jest taka, ze nie po pierwsze pomysl po 2gie sprzet ale nie musiby z kosmosu wystarcza dobre odsluchy i dobre ucho oczywiscie. Ja ostanio robie na sluchawkach jak nie jestem w studiu tlko na wyjazdach Bayerdynamic DT1350 a potem poprawiam w studiu ja zjade do domu

#93 angelares

angelares
  • 912 postów
  • Skądona taka blada?

Napisano 15 kwietnia 2013 - 18:40

Panowie - jakieś zmiany, przemyślenia po tak długim czasie w tym temacie? Jestem zainteresowany monitorami, ale: - adamy za niskie odpadają gdyż moje "studio" mieści się w pokoju i nie uzyskam nawet z ustrojami akustycznymi dobrego dźwięku, - KRK nie wiem - Dynaudio nie słyszałem - PMC słyszałem - poza budżetem - do Geneleców nie mam dostępu - chyba, że przeniknę do Wawki - Focale słyszałem - poza budżetem - faktycznie fajne - Samsony - zainteresowany bez możliwości szybkiego odsłuchu - Lipinski - :) maybe someday Moje dioświadczenia z muzyką dotychczas były bierne - tzn. tylko słuchałem. Miałem w posiadaniu Nad 3020, Musical Fidelity A1, MF A1000, Audio Note Soro SE. Słyszałem wiele innych łącznie z Audio Innovations 2000, czy inne wynalazki. Są to jednak sprzęty zmieniające brzmienie - zdaję sobie sprawę. Obecnie się bawię mac mini mid 2011 intel gpu/4 GB ram/SSD+HDD podpięte po toslinku do Rolandów MA15D + gitara do Line In. Bawię się głównie muzyką głównie elektroniczą (nie taneczną) szeroko rozumianą + gitarka jako efekt i drive. Może z czasem dojdzie mikrofon. Pokój ma 16 m2 i jest wygłuszony. Pytanie 1 - jakie monitory mógłbym kupić by sobie polepszyć odsłuch? Pytanie 2 - jakie słuchawki, by w nocy nie budzić mieszkańców (wchodzą w rachubę AKG lub Beyerdynamiki) Pytanie 3 - czy możliwa wysokość Sample Rate zależy od procesora czy pamięci (obecnie 48000 gdyż przy 96000 komp się haczy)? Budżet - mogę się szarpnąć na 1500-2000 plnów. pozdrowerowe, aa

#94 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 21 kwietnia 2013 - 04:41

Właśnie słuchałem muzy przez Focal SM9 i Solo6 Be... ... ... Wyciąłem nerkę, idę sprzedać, będzie na parkę SM9 @ 20 ptysi

#95 angelares

angelares
  • 912 postów
  • Skądona taka blada?

Napisano 23 kwietnia 2013 - 11:20

Właśnie słuchałem muzy przez Focal SM9 i Solo6 Be...
...
...
Wyciąłem nerkę, idę sprzedać, będzie na parkę SM9 @ 20 ptysi


Nerki nie poświęcę, ale rozumiem Cię doskonale. Rozumiem, że solo jako sub?
pozdrowerowe, aa

#96 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 kwietnia 2013 - 12:01

Solo6 Be to mniejszy brat SM9. Róznica polega tylko na mniejszej energii najniższych i najwyższych częstotliwości Solo6. Środkowe pasmo mają takie samo.

#97 pi

pi
  • 616 postów

Napisano 23 kwietnia 2013 - 22:09

Właśnie słuchałem muzy przez Focal SM9 i Solo6 Be...
...
...
Wyciąłem nerkę, idę sprzedać, będzie na parkę SM9 @ 20 ptysi


mam od kilku tygodni b&w dm6 za 800pln,/35 kg sztuka/,
chyba sprzedam moje proac 100studio

#98 angelares

angelares
  • 912 postów
  • Skądona taka blada?

Napisano 24 kwietnia 2013 - 13:01

A mi chodzi po głowie by do dużego pokoju spokładać Sun Audio SV-2A3PE... Maybe For You, But Not For Me by Steven R. Rochlin (lub 300B) + jakieś klipsche lub zollery (z zollerami nie słyszałem).

pozdrowerowe, aa

#99 lewele

lewele
  • 25 postów

Napisano 25 kwietnia 2013 - 21:58

Panowie - jakieś zmiany, przemyślenia po tak długim czasie w tym temacie? Jestem zainteresowany monitorami, ale:
- adamy za niskie odpadają gdyż moje "studio" mieści się w sex shop pokoju i nie uzyskam nawet z ustrojami akustycznymi dobrego dźwięku,
- KRK nie wiem
- Dynaudio nie słyszałem
- PMC słyszałem - poza budżetem
- do Geneleców nie mam dostępu - chyba, że przeniknę do Wawki
- Focale słyszałem - poza budżetem - faktycznie fajne
- Samsony - zainteresowany bez możliwości szybkiego odsłuchu
- Lipinski - :) maybe someday

Moje dioświadczenia z muzyką dotychczas były bierne - tzn. tylko słuchałem. Miałem w posiadaniu Nad 3020, Musical Fidelity A1, MF A1000, Audio Note Soro SE. Słyszałem wiele innych łącznie z Audio Innovations 2000, czy inne wynalazki. Są to jednak sprzęty zmieniające brzmienie - zdaję sobie sprawę.
Obecnie się bawię mac mini mid 2011 intel gpu/4 GB ram/SSD+HDD podpięte po toslinku do Rolandów MA15D + gitara do Line In. Bawię się głównie muzyką głównie elektroniczą (nie taneczną) szeroko rozumianą + gitarka jako efekt i drive. Może z czasem dojdzie mikrofon.
Pokój ma 16 m2 i jest wygłuszony.
Pytanie 1 - jakie monitory mógłbym kupić by sobie polepszyć odsłuch?
Pytanie 2 - jakie słuchawki, by w nocy nie budzić mieszkańców (wchodzą w rachubę AKG lub Beyerdynamiki)
Pytanie 3 - czy możliwa wysokość Sample Rate zależy od procesora czy pamięci (obecnie 48000 gdyż przy 96000 komp się haczy)?
Budżet - mogę się szarpnąć na 1500-2000 plnów.
pozdrowerowe, aa


Za 1000 zł znajdzie się już. Po co wydawać więcej?

#100 horyzont

horyzont
  • 1 345 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 maja 2013 - 13:26

Jeżeli chodzi o budzetowe monitory "odsluchowe" bliskiego pola - polecam posłuchać Esi nEar Experience. Kupiłem je jako drugie monitory gorszej jakości aby mieć możliwość słuchania jak brzmi moja muzyka na innym zestawie i jestem nimi nie tyle zachwycony co miło rozczarowany ;) A para kosztowała 1200zł




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych