Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 2 głosy

Reklamacja z tytułu rękojmi w Apple Store Online.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#51 kosodrzewinka

kosodrzewinka
  • 31 postów

Napisano 06 listopada 2025 - 10:05

MAŁY UPDATE - dostałem krótką odpowiedź z ECK na moje pytanie o to, "na jakim etapie jest moja sprawa" i co dalej.
 

I tu mam pytanie m.in. do Ciebie, @ali_cja - niepokoi mnie fragment, że przedsiębiorcy mogą nie udzielić odpowiedzi.

Co to właściwie oznacza w praktyce? Jak długo w takim razie powinienem czekać - i czy w ogóle warto dalej czekać?

Sprzęt wciąż leży nieodpakowany i zaklejony. W międzyczasie kupiłem innego iPada, żeby nie zalegać z pracą - ale to model z 2018 roku, więc muszę trochę kombinować, żeby zachować sensowną wydajność.

Na dłuższą metę to rozwiązanie się nie sprawdzi, ale cóż… staram się zachować cierpliwość.


Z nieznanego mi powodu nie mogę dołączyć .jpg (dodaję treść maila poniżej)
 

"W RAZIE DODATKOWYCH PYTAŃ LUB WĄTPLIWOŚĆI, PROSIMY O ODPOWIEDŹ BEZPOŚREDNIO NA TĘ WIADOMOŚĆ.
 
POZWOLI TO NA USPRAWNIENIE KOMUNIKACJI I UNIKNIĘCIE OPÓŹNIEŃ W PROWADZENIU SPRAWY.
 
 
Szanowny Panie,
 
dziękujemy za kontakt z Europejskim Centrum Konsumenckim (ECK) Polska.
 
 
Uprzejmie informujemy, że odpowiedzi udzielane są zgodnie z kolejnością zgłoszeń. Średni czas oczekiwania wynosi około 30 dni - może on się wydłużyć ze względu na tymczasowe obciążenia centrum.
 
Skontaktowaliśmy się w Pana sprawie z naszym partnerem ECK Irlandia.
 
Z uwagi na polubowny charakter naszej działalności, udzielenie odpowiedzi może potrwać od kilku do kilkunastu tygodni. 
 
Postępowania prowadzone przez ECK odbywają się na zasadzie dobrowolnego udziału, co oznacza że przedsiębiorcy mogą nie udzielić odpowiedzi. 
 
 
W razie dodatkowych pytań lub wątpliwości proszę o kontakt, kierując dalszą korespondencję w odpowiedzi na tę wiadomość z zachowaniem tytułu wiadomości z sygnaturą sprawy ECCPL-XXXXX.
 
Z wyrazami szacunku,
 
Anna B.
 
Doradca ECK Polska"

Użytkownik kosodrzewinka edytował ten post 06 listopada 2025 - 10:08

  • ali_cja lubi to

#52 ali_cja

ali_cja
  • 294 postów

Napisano 06 listopada 2025 - 12:06

Na swojej stronie ECK prosi o cierpliwość. Zatem, w tym stanie rzeczy, nie pozostaje nic innego. ECK Irlandia, jak podano w piśmie, została już poinformowana i od jego skutecznego działania zależy efekt Twojej sprawy. Brak odpowiedzi Apple na interwencję ECK Irlandia będzie oznaczalo niemożliwość postępowania pojednawczego. Pozostanie wówczas jedynie droga sądowa. Jednak mam wewnętrzne przekonanie, że Apple zareaguje i odpowiedzi udzieli. Gdyby jednak tak się nie stało, ECK zakończy postępowanie w Twojej sprawie, o czym zostaniesz poinformowany. Takie zakończenie próby podjęcia postępowania ugodowego, w przypadku sporu sądowego, będzie świadczyło na Twoją korzyść. Nie odpuszczaj, ja także jestem zainteresowana pozytywnym rozstrzygnięciem.

 

Myślałam, że dostaniesz kopię pisma UCK. Może o to poprosisz?



#53 kosodrzewinka

kosodrzewinka
  • 31 postów

Napisano 27 listopada 2025 - 11:52

Gdyby jednak tak się nie stało, ECK zakończy postępowanie w Twojej sprawie, o czym zostaniesz poinformowany. Takie zakończenie próby podjęcia postępowania ugodowego, w przypadku sporu sądowego, będzie świadczyło na Twoją korzyść. Nie odpuszczaj, ja także jestem zainteresowana pozytywnym rozstrzygnięciem.

 

Myślałam, że dostaniesz kopię pisma UCK. Może o to poprosisz?

MAŁY UPDATE

Mimo wysłania prośby o jakieś pismo, potwierdzenie zgłoszenia - nic, bez odpowiedzi. Zaraz mijają dwa miesiące od kiedy biegnie postępowanie w ECK. Mail, którego treść jest wyżej to jedyne co mi wysłano przez cały ten czas. Infolinia ECK jest kompletnym, żartem 2 dni prób, po 3 godziny.....nawet nie wiem jak to skomentować, kiedy po 50 minutach oczekiwania automat sam rozłącza połączenie wydając komunikat "żaden z konsultantów nie może podjąć rozmowy".... rozumiem by był to jednorazowy przypadek....ale niestety nie był, tak się działo za każdym razem. Nie udało mi się połączyć z infolinią ECK w żadnej próbie.

Jest we mnie coraz mniej optymizmu i rozważam inne rozwiązanie tej sprawy (legalne ale moralnie wątpliwe). 
Nie jestem przekonany o odpowiedzi ze strony Apple, szczególnie jeszcze teraz kiedy ma się nią interesować UOKiK - stanowisko Apple pokazuje, że cała UE ma bardzo małe możliwości co do tego giganta technologicznego, więc i takie ECK nie budzi mojego zaufania. 

Jestem już zmęczony, zrozpaczony jednak nie zrezygnowany. Stawianie sprawy na drogę sądową (bez zaplecza prawnego) to też koszty, które już ponoszę (bo sprzęt wciąż jest zapakowany) o czasie, który musiałbym poświęcić nawet nie wspominam. Sytuacja jest mocno patowa.

Widzę to w bardzo ponurych barwach i bez nadziei.  

 



#54 ali_cja

ali_cja
  • 294 postów

Napisano 28 listopada 2025 - 22:25

Z jakiego adresu dostałeś e-maila (#51)?

Czy korzystałeś z tego adresu: 

„Zapytania konsumenckie

E-mail: ECCNET-PL@ec.europa.eu”?



#55 kosodrzewinka

kosodrzewinka
  • 31 postów

Napisano 30 listopada 2025 - 20:57

Tak dokładnie ten adres. Użyłem też sygnatury itd. wszystko zgodnie z procedurą ECK.



#56 ali_cja

ali_cja
  • 294 postów

Napisano 01 grudnia 2025 - 08:13

Wróćmy do projektu rozmowy z #15 i drążenie sprawy poprzez „Wsparcie”. Ogranicz się tylko do tego fragmentu „termin mojej reklamacji z 04.09.2025 upłynął 18.09.2025.” i dalej „do dnia dzisiejszego bezskuteczny upływ terminu reklamacji konsumenckiej jest ignorowany. Proszę o ponowne uważne rozpatrzenie całości mojej sprawy.” Może pokorą więcej zdziałamy?

I tak do skutku działaj poprzez „Wsparcie” albo do „sygnału” z ECK.

Zaciekawiłeś nie propozycją nowej ścieżki. Jeżeli jest legalna, to ją wybierz.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych