Trzymam kciuki, tym bardziej, że to Ty masz rację. Sprzedawca, co wynika z treści pisma, nie uświadamia sobie gdzie tkwi problem w ich postępowaniu. Decyzja serwisu nie ma w Twojej sprawie właściwie żadnego znaczenia. Zawalili termin i powinni ponieść konsekwencje.

Reklamacja z tytułu rękojmi w Apple Store Online.
#26
Napisano wczoraj, 09:58
#27
Napisano wczoraj, 10:22
Apple Distribution International Ltd.
Hollyhill Industrial Estate
Hollyhill, Cork Ireland
Nrid. VAT: IE9700053D
Załączone pliki
#28
Napisano wczoraj, 10:46
I bardzo dobrze https://konsument.go.../skarga-do-eck/
Regulamin składania i rozpatrywania skargi https://konsument.go...lamin_all-1.pdf
#29
Napisano wczoraj, 18:15
Przeredagowałem całość i przygotowałem w formie elektronicznej - zebrałem wszystkie maile w osobne pliki PDF i pogrupowałem (każde zgłoszenie oddzielnie), a także dołączyłem komplet niezbędnych dokumentów. Łącznie wyszły cztery załączniki, zgodnie z wytycznymi. Z tego, co się orientuję, średni czas rozpatrywania spraw przez ECK wynosi około 30 dni.
Muszę przyznać, że jestem już mocno zniecierpliwiony całą sytuacją. Szczerze mówiąc, nie wiem, co mogę jeszcze zrobić - procesu nie przyspieszę, a pozostaję bez ważnego narzędzia pracy. Nie jest to wprawdzie mój jedyny sprzęt, ale wciąż bardzo istotny, dlatego trudno mi sobie wyobrazić kolejne tygodnie bez niego.
Dodatkowo - dla porządku - 23 września 2025 nadano do mnie urządzenie wracające z serwisu iSPOT. Sprzęt jednak do mnie nie dotarł (o dziwo) z powodu błędnego/niepełnego adresu. Został ponownie nadany dziś, z przewidywaną dostawą jutro. I tu rodzi się pytanie: czy powinienem go rozpakować i używać? Odebrać i ostawić zapakowanego. Rzecznik poinformował mnie, że urządzenie powinienem odebrać, ponieważ formalnie nadal pozostaje moją własnością i nie ma to wpływu na dalsze postępowanie. Odbiorę, ale czy mogę go używać? Nie będzie można wykorzystać przeciwko mnie takiego działania z mojej strony?
- ali_cja lubi to
#30
Napisano wczoraj, 19:55
Dołączyłeś pełnomocnictwo dla ECK i zgodę na przetwarzanie danych osobowych?
Rzecznik Konsumentów nie zaproponował Ci pomocy przy sprawie w ECK?
Podzielam Twoje obawy o to, że sprawa potrwa. Nie miałam nigdy do czynienia z ECK, ale podejrzewam, że przebiega ono podobnie jak w IH. Ponieważ jest to postępowanie polubowne, druga strona musi wyrazić na to zgodę. Może to właśnie będzie taki moment, że Apple się zreflektuje i będzie dążyło do ugodowego zakończenia sprawy. Gdy Apple nie wyrazi zgody, ECK kończy sprawę i informuje Cię/daje wskazówki o ewentualnej drodze dalszego postępowania.
Też uważam, że powinieneś ten tablet odebrać. Nie będzie to miało znaczenia w postępowaniu reklamacyjnym, a może Ciebie ochronić przed ewentualną opłatą serwisu za magazynowanie. Czyli, możesz odebrać i używać - jeżeli tylko będzie działał znośnie.
Drobna uwaga poznawcza;
z Twoich informacji wynika, że żądałeś tylko zwrotu kosztów zakupu towaru w związku z niezgodnością z umową sprzedaży /rękojmia nie dotyczy konsumentów/. Nie składałeś oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, w takiej sytuacji z chwilą złożenia takiego oświadczenia własność rzeczy przechodzi na sprzedawcę. Wówczas tego tabletu nie powinno się odbierać.
#31
Napisano dziś, 09:22
Tak, dostałem już nawet potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia i sygnaturę sprawy.Dołączyłeś pełnomocnictwo dla ECK i zgodę na przetwarzanie danych osobowych?
Rzecznik Konsumentów nie zaproponował Ci pomocy przy sprawie w ECK?
Podzielam Twoje obawy o to, że sprawa potrwa. Nie miałam nigdy do czynienia z ECK, ale podejrzewam, że przebiega ono podobnie jak w IH. Ponieważ jest to postępowanie polubowne, druga strona musi wyrazić na to zgodę. Może to właśnie będzie taki moment, że Apple się zreflektuje i będzie dążyło do ugodowego zakończenia sprawy. Gdy Apple nie wyrazi zgody, ECK kończy sprawę i informuje Cię/daje wskazówki o ewentualnej drodze dalszego postępowania.
Rzecznik Konsumentów stwierdził, że nie ma kompetencji jeśli chodzi o sprawy związane ECK i nie wiele może mi pomóc.
Na pewno brzmiało to tak "Jako, iż jest to trzecia sytuacja z rzędu, chcę zwrotu pieniędzy, aby kupić nowe urządzenie z innego źródła." Wiem tyle, że w odpowiedzi zapytano mnie "Czy chcę zwrotu środków i odstąpienia od umowy z powodu wady produktu?" - powiedziałem "tak".Drobna uwaga poznawcza;
z Twoich informacji wynika, że żądałeś tylko zwrotu kosztów zakupu towaru w związku z niezgodnością z umową sprzedaży /rękojmia nie dotyczy konsumentów/. Nie składałeś oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, w takiej sytuacji z chwilą złożenia takiego oświadczenia własność rzeczy przechodzi na sprzedawcę. Wówczas tego tabletu nie powinno się odbierać.
Nie mam prawniczej wiedzy w tym temacie, nie wiem jak to zakwalifikować? - więc jak z tym odbiorem tego iPad'a jest? Odbierać nie odbierać?
Te informacje mam od DHL, który wysyła do mnie powiadomienia o nadaniu przesyłki - problem w tym, że jeśli chodzi o to to ani iSpot się ze mną nie kontaktuje, ani Apple. Zupełnie każdy unika jakiejkolwiek komunikacji. Oczywiście narazie nie inicjuję, żadnego kontaktu w ich stronę. Z tego co się dowiedziałem przesyłka będzie dzisiaj między 14:00 a 16:00.Dodatkowo - dla porządku - 23 września 2025 nadano do mnie urządzenie wracające z serwisu iSPOT. Sprzęt jednak do mnie nie dotarł (o dziwo) z powodu błędnego/niepełnego adresu. Został ponownie nadany dziś, z przewidywaną dostawą jutro. I tu rodzi się pytanie: czy powinienem go rozpakować i używać? Odebrać i ostawić zapakowanego. Rzecznik poinformował mnie, że urządzenie powinienem odebrać, ponieważ formalnie nadal pozostaje moją własnością i nie ma to wpływu na dalsze postępowanie. Odbiorę, ale czy mogę go używać? Nie będzie można wykorzystać przeciwko mnie takiego działania z mojej strony?
Użytkownik kosodrzewinka edytował ten post dziś, 09:31
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
1 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych
-
kosodrzewinka