Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

macOS 15 - Dyskusja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#1 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 861 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 października 2024 - 09:25

Zapraszam do dzielenia się wrażeniami z użytkowania macOS 15 ;)


Od razu sam mam pytanie do innych użytkowników.

 

Czy u Was również przeglądarki oparte na silniku Blink/Chrome nie mają płynnego przewijania stron? Safari i Firefox działają tak jak powinny. Natomiast na "chromowatych" strony szarpią. Grzebanie w ustawieniach i flagach przeglądarek niewiele zmienia. Moja maszyna to MacBook Pro 14 z M3 Pro. 


Użytkownik shevchenko1987 edytował ten post 08 października 2024 - 09:26

 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) |  Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 752 postów
  • Płeć:

Napisano 08 października 2024 - 10:04

Osobiście nie widzę problemów z tym – na prywatnym sporadycznie używam Edge, na służbowym czasami Chrome i nie zauważyłem, żeby coś się pogorszyło. Ustawienia conajmniej zbliżone do domyślnych. 

 

A poza tym to nowy system generalnie działa. Ustawianie okien fajne, aplikacja Hasła też dobra (anulowałem subskrypcję 1Password), reszta to w codziennym użyciu jakieś dodatki do szczęścia generalnie. Nic się nie sypie za bardzo, przynajmniej w moim użyciu. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 861 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 października 2024 - 10:33

U mnie też jest generalnie w porządku poza tym szarpaniem w przeglądarkach chromopodobnych. Zrobiłem rozeznanie i jest trochę zgłoszeń na ten temat. O dziwo nie są to świeże sprawy tylko toczące się już od kilku lat. Wszystko jednak wskazuje, że to problemy w samych przeglądarkach. Niektórzy podają, że pomaga stworzenie nowego profilu na komputerze, ale jeszcze nie sprawdzałem. Zobaczę też jak zachowują się te przeglądarki na MacBooku Pro 13 z M1, bo takowego w domu również posiadam.


Użytkownik shevchenko1987 edytował ten post 08 października 2024 - 10:34

 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) |  Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#4 winmaciek

winmaciek
  • 6 752 postów
  • Płeć:

Napisano 08 października 2024 - 10:55

U mnie 13 M1 i 16 M1 Pro, także sprzęty ze środka stawki. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#5 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 861 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 października 2024 - 07:21

Sprawdziłem wczoraj na 13" Pro z M1. Również widzę te ścinki. 60 Hz ekran lepiej to maskuje niż ten w 14" z Pro Motion, ale problem ewidentnie istnieje. Widać człowiek przyzwyczaił się zbytnio do "maślanego" przewijania w Safari. Przeglądarki z zainstalowanym uBlockiem. Wyłączenie dodatku jeszcze bardziej potęguje to zjawisko.


 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) |  Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#6 Śfieży

Śfieży
  • 919 postów

Napisano 09 października 2024 - 18:26

Chrome i Brave działają płynnie i sprawnie.

Po aktualizacji najbardziej boli utrata kompatybilności pluginów QuickLook, które sobie ceniłem. Najbardziej brakuje mi tych do ePub i mobi.

Uwielbiam wygaszacz ekranu z lasem.



#7 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 861 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 10 października 2024 - 07:00

Nie, nie działają.

 

[Mac] Smooth scrolling in Chrome is not smooth like in Safari or Firefox [329096342] - Issue Tracker (google.com)

 

[Skia] Scrolling and window dragging is laggy [325633289] - Issue Tracker (google.com)

 

Smooth Scrolling unavailable | Vivaldi Forum

 

Jeden z nich pisze, że: 

 

Disabling chrome://flags/#skia-graphite seems to fix the problem.

 

Sprawdzę wieczorem.


Użytkownik shevchenko1987 edytował ten post 10 października 2024 - 07:07

 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) |  Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#8 Śfieży

Śfieży
  • 919 postów

Napisano 21 października 2024 - 06:31

W macOS 15.0.1 widzę błąd w widgecie kalendarza, który jest po angielsku pomimo, że sama aplikacja do niego jest po polsku. Polskie są także wszystkie ustawienia w systemie.



#9 soczekpl

soczekpl
  • 3 271 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 21 października 2024 - 07:00

W macOS 15.0.1 widzę błąd w widgecie kalendarza, który jest po angielsku pomimo, że sama aplikacja do niego jest po polsku. Polskie są także wszystkie ustawienia w systemie.

 

To fakt, chociaż u mnie jest częściowo po polsku.("jutro"), a częściowo po angielsku ("sunday") :P


Macbook Pro '14 M4 / iPhone 16 Pro / Apple Watch s10 titanium 46mm / iPad Pro '11 M4 / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#10 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 861 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 21 października 2024 - 07:02

W macOS 15.0.1 widzę błąd w widgecie kalendarza, który jest po angielsku pomimo, że sama aplikacja do niego jest po polsku. Polskie są także wszystkie ustawienia w systemie.

 

To już jest od wersji 15.0.


 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) |  Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#11 winmaciek

winmaciek
  • 6 752 postów
  • Płeć:

Napisano 23 października 2024 - 05:50

Przypominam, że o betach i co się w nich dzieje (tak, RC to również formalnie beta) rozmawiamy w specjalnym wątku do bet. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#12 Lewand

Lewand
  • 7 postów

Napisano 24 października 2024 - 16:26

U mnie prawie wszystko działa normalnie. Jedyną zauważalna zmiana pojawiła się podczas odpalania mojego Maca mini. Pojawia się logo producenta i pasek ładowania systemu. Przed aktualizacją tego nie miałem. Ponadto bardzo mi się podoba aplikacja hasła. Po zmianie jest fajniejsza.



#13 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 891 postów
  • Płeć:

Napisano 28 października 2024 - 20:59

Potwierdzam, że Apple Intelligence działa na nowym macOS 15.1 w naszym regionie. Jedyne, co trzeba zmienić, to język systemu na US English i zapisać się na AI waitlist. Oczekiwanie trwa ok. godziny.



#14 soczekpl

soczekpl
  • 3 271 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 28 października 2024 - 21:01

Natomiast aktualizacja zepsuła mi kamerę na moim MBP M1 Pro - jest cały czas ziarno. Na Airze M1 mojej mamy to samo... Na Macrumors też ktoś o tym pisał. Masakra.


Macbook Pro '14 M4 / iPhone 16 Pro / Apple Watch s10 titanium 46mm / iPad Pro '11 M4 / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#15 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 891 postów
  • Płeć:

Napisano 28 października 2024 - 21:09

Natomiast aktualizacja zepsuła mi kamerę na moim MBP M1 Pro - jest cały czas ziarno. Na Airze M1 mojej mamy to samo... Na Macrumors też ktoś o tym pisał. Masakra.

 

O kurde, faktycznie! Jakość się zrobiła naprawdę paskudna. Jak mocno doświetliłem pierwszy plan, to jest on jeszcze znośnej jakości, ale trochę słabiej oświetlone tło jest całe w szumie.

 

Masz link do tego wątku na MacRumors?



#16 soczekpl

soczekpl
  • 3 271 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 28 października 2024 - 21:18

O kurde, faktycznie! Jakość się zrobiła naprawdę paskudna. Jak mocno doświetliłem pierwszy plan, to jest on jeszcze znośnej jakości, ale trochę słabiej oświetlone tło jest całe w szumie.

 

Masz link do tego wątku na MacRumors?

 

Wiesz, bo przed aktualizacją słaba jakość była taka zawsze po uruchomieniu aplikacji - np. FaceTime - i po 2,3 sekundach się poprawiała.

 

Na 100% zepsuli to w 15.1, bo jeszcze dziś przed aktualizacją miałem rozmowę video i było ok.

 

Na MacRumors sam o tym napisałem :P Link tutaj, ktoś mi odpisał, że ma to samo na M1, a ktoś inny, że na M3 jest ok.


Użytkownik soczekpl edytował ten post 28 października 2024 - 21:23

Macbook Pro '14 M4 / iPhone 16 Pro / Apple Watch s10 titanium 46mm / iPad Pro '11 M4 / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#17 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 891 postów
  • Płeć:

Napisano 28 października 2024 - 21:30

Na MacRumors sam o tym napisałem :P Link tutaj, ktoś mi odpisał, że ma to samo na M1, a ktoś inny, że na M3 jest ok.

Też się dopisałem. Trzeba narobić trochę szumu wokół tego szumu, żeby to zostało dostrzeżone. Wygląda naprawdę fatalnie.



#18 slaweuszek

slaweuszek
  • 89 postów
  • SkądGorzów Wlkp

Napisano 28 października 2024 - 21:39

Niestety, ale potwierdzam  :(


Iphone 15 Pro Max / MacBook Pro 2022 / Apple Watch Ultra / AirPods Pro 2 gen.


#19 soczekpl

soczekpl
  • 3 271 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 28 października 2024 - 22:18

Swoją drogą, to niezła sztuka - zepsuć funkcję, w której nie ma chyba żadnej nowości :P


Macbook Pro '14 M4 / iPhone 16 Pro / Apple Watch s10 titanium 46mm / iPad Pro '11 M4 / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#20 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 891 postów
  • Płeć:

Napisano 29 października 2024 - 08:17

Założyłem osobny wątek na ten temat na MacRumors, bo w tej ogólnej dyskusji pewnie utonie, jeśli to nie jest bardzo masowe. 

https://forums.macru...s-15-1.2441230/

 

Jak się nie pojawi jakaś aktualizacja w ciągu tygodnia, to będzie to trzeba jakoś zgłosić do Apple. Chociaż to trochę upierdliwe, bo zdalnie, to oni tego nie wychwycą, a nasze serwisy i tak niewiele będą w stanie z tym zrobić.



#21 soczekpl

soczekpl
  • 3 271 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 29 października 2024 - 09:11

Martwi mnie trochę to, że nie ma masowych zgłoszeń, więc albo ludzie nie korzystają z wbudowanej kamery, albo problem dotyczy np. tylko M1.


Macbook Pro '14 M4 / iPhone 16 Pro / Apple Watch s10 titanium 46mm / iPad Pro '11 M4 / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#22 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 861 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 października 2024 - 10:09

Ja w zasadzie z niej nie korzystam, ale wieczorem mogę sprawdzić. Mam M3 Pro.


 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) |  Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#23 DanielF

DanielF
  • 5 744 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 29 października 2024 - 10:54

jest szum też u mnie m1max 16" po aktualizacji


Fallout ...war, war never changes...

#24 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 167 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 29 października 2024 - 11:09

Właśnie miałem godzinnego calla, nie zauważyłem problemów. Mam MBP M3 z 15.2 beta, które nie było aktualizowane od 8 dni, więc raczej jest tam ta sama obsługa kamery, co w oficjalnym 15.1.

 

Tylko ja mam spotkania na Google Meet, który w Safari pozwala maksymalnie 720o wysyłania, więc może nie widzę, bo i tak mam kiepską jakość i szumy ;-)


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#25 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 891 postów
  • Płeć:

Napisano 29 października 2024 - 11:37

Właśnie miałem godzinnego calla, nie zauważyłem problemów. Mam MBP M3 z 15.2 beta, które nie było aktualizowane od 8 dni, więc raczej jest tam ta sama obsługa kamery, co w oficjalnym 15.1.

 

Tylko ja mam spotkania na Google Meet, który w Safari pozwala maksymalnie 720o wysyłania, więc może nie widzę, bo i tak mam kiepską jakość i szumy ;-)

 

Wygląda na to, że problem dotyka tylko M1. Raczej byś zauważył nawet na tym Google Meet, bo jakość jest naprawdę fatalna. Nagrałem krótki filmik, żeby zilustrować temat. Przepraszam za jakość narratora, nie zajmuję się produkcją YT na codzień.

 

https://youtu.be/-fz_23kUoGc






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych