Cześć!
Długo szukałem odpowiedzi czy granie na Macu jest możliwe. Dużo osób też podpowiadało mi, że nie ma szans, że nawet stary CS:GO nie odpali - od tego są konsole. Tych mam 65 sztuk w kolekcji ale chciałem sprawdzić. Wątek zakładam by każdy kto ma wątpliwości znał pewną odpowiedź.
Na moim MacBook Pro late 2014 granie jest niemalże niemożliwe - chociażby taki Oceanhorn 2 powoduje, że wiatraki pracują na maksymalnych obrotach a z wylotu powietrza bucha parzący gorąc.
Z koleji na iMac 27 5K 2021 Base Model z i5, Radeon Pro 4GB oraz rozszerzonym ramem do 40GB (na 8 były problemy) wszystko działa. Zainstalowałem Windows 10 Pro na dysku zewnętrznym AData SSD SE770 z USB 3.2 i prędkości odczytu 1000MB/s oraz zapisu 800MB/s. Windowsa zaktualizowałem jak tylko się dało i zoptymalizowałem pod kątem nie uruchamiania niepotrzebnych aplikacji. Jedyne co nie działa to Bluetooth ale i tak mam do Windowsa klawiaturę i mysz od Razera podpiętą na stałe na wysuwanej półce pod biurkiem. Zainstalowałem GOG Galaxy, Steam, Epic Launcher oraz Ubisoft Connect.
GOG Galaxy
Heroes 2 oraz 3 - wszystko działa jak należy
Steam
World War 3 - na rozdzielczości 2,5K i detalach ultra gra ma ok 27-40 klatek, po zmniejszeniu detali do wysokich utrzymuje stałe 30, przy wyłączeniu kilku opcji graficznych można uzyskać stałe 60 klatek. Co do wentylatorów pracuję nieco głośniej, tzn je słychać ale trzeba się wsłuchać. Brak uwag.
New World - gra jest słabo zoptymalizowana bo na rozdzielczości FHD i detalach średnich jest dopiero w mojej ocenie grywalna ale jako, że gra jest po patchach "zepsuta" możliwe, że jest to kwestia właśnie optymalizacji.
Epic Launcher
Fortnite - tutaj jest popis bo na 2.5K przy detalach mocno zróżnicowanych np odległość pola widzenia epicka, antyaliasing epicka, jakość cieni średnia, postprocessing niski, jakość tekstur wysoka i z wykorzystaniem DX12 oraz wyłączoną synchronizacją pionową gra jest wyśmienicie płynna, stałe 60 klatek, gram na zablokowanych więc może wyciąga więcej. Wentylatory pracują jak przy normalnej pracy w systemie, nie są słyszalne komputer jest lekko ciepły nawet po 3 godzinnej sesji. Da się zgrać również w 5K ale wymaga to redukcji kilku ustawień na wysokie z epickie.
Shadow of Tomb Raider - gra na 2.5K na detalach wysokich i ultra gra jest mega płynna, brak jakichkolwiek zacięć, tak samo jak w Fortnite nie powoduje wycia wentylatorów.
Ubisoft Connect
Immortals - Fenyx Rising - gra działana wysokich detalach w rozdzielczości 2.5K - niestety nie obsługuje w pełni tej rozdzielczości i dodaje niebieskie pola z prawej i lewej strony z logo oraz czarne u góry i dołu co sprawia, że gra się jak by się oglądało film. Płynność bardzo dobra.
Problemy z grami które się wyłączały po kilku minutach gry (w menu było ok) rozwiązałem dodając do iMaca do standardowych 8GB ramu kolejne dwie kości po 16GB 2666MHz. Na wolniejszym dysku SSD mogą występować problemy (Samsung EVO 500GB).
Użytkownik Insane91PL edytował ten post 05 stycznia 2022 - 22:20