Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Folder na biurku - zniknął


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 ravcaly

ravcaly
  • 18 postów

Napisano 19 listopada 2020 - 15:26

Witam,

Mam następujący problem:

• zniknął folder z plikami z pracy, który był umieszczony na pulpicie (biurko),

• program do odzyskiwania danych go nie widzi,

• nie widać go w icloud.com wśród usuniętych plików,

• lupka spotlight go nie znajduje,

 

Z folderu korzystałem w dniu wczorajszym, dzisiaj po włączeniu komputera folder nie jest widoczny.

Programy excel, word wśród ostatnio używanych plików widzą te które były tam umieszczone, ale wyrzucają komunikat, że zostały usunięte bądź folder nie jest dostępny.

 

Sprawa jest dla mnie bardzo ważna, gdyż były to pliki związane z moją pracą zawodową.

 

Korzystam z macbook air 11 z 2014 roku, z najnowszą aktualizacja systemu - aktualizację przeprowadzałem w weekend.

 

Z góry dziękuję za pomoc - stawiam kratę browara za pomoc.

 

Pozdrawiam,
Rafał



#2 winmaciek

winmaciek
  • 4 278 postów
  • Płeć:

Napisano 19 listopada 2020 - 15:35

1. Nieładnie takie rzeczy umieszczać w dziale „Mac - hardware”. Przeniosę we właściwe miejsce (zakładam, że „najnowsza aktualizacja” oznacza macOS 11 Big Sur);

2. Czy zachowała się kopia w Time Machine?

3. Czy jest szansa, że katalog został przeniesiony na jakąś pamięć zewnętrzną (dysk, pendrive)?


MacBook Pro 13" M1, iPhone XS, iPad 10.5"


#3 ravcaly

ravcaly
  • 18 postów

Napisano 19 listopada 2020 - 16:02

1. Nieładnie takie rzeczy umieszczać w dziale „Mac - hardware”. Przeniosę we właściwe miejsce (zakładam, że „najnowsza aktualizacja” oznacza macOS 11 Big Sur);

2. Czy zachowała się kopia w Time Machine?

3. Czy jest szansa, że katalog został przeniesiony na jakąś pamięć zewnętrzną (dysk, pendrive)?

ad.1. przepraszam, moj blad,

ad.2. niestety nie,

ad.3. również nie :(



#4 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 22 039 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 19 listopada 2020 - 16:05

A nie wyłączyłeś aby synchronizacji z iCloud?

Zrób w terminalu:

find ~ -iname "*część-nazwy-którą-pamiętasz-najlepiej-bez-dziwnych-znaków-i-spacji-w-środku*"

(tylko ustaw terminalowi prawo full disk access w System Prefereces -> Security & Privacy -> Privacy.).


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#5 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko
  • 2 893 postów

Napisano 19 listopada 2020 - 16:08

ad.2. niestety nie,

 

 

W takim razie, najpewniej jedyna pomoc, na jaką możesz liczyć, to dobra rada na przyszłość, żeby skonfigurować sobie Time Machine.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 19 listopada 2020 - 16:09


#6 ravcaly

ravcaly
  • 18 postów

Napisano 19 listopada 2020 - 20:07

W takim razie, najpewniej jedyna pomoc, na jaką możesz liczyć, to dobra rada na przyszłość, żeby skonfigurować sobie Time Machine.

Tak zrobie na pewno.

Madry Polak po szkodzie... niestety na te chwile nie mam danych z pracy :( stad szukam rozwiazania.


A nie wyłączyłeś aby synchronizacji z iCloud?

Zrób w terminalu:

find ~ -iname "*część-nazwy-którą-pamiętasz-najlepiej-bez-dziwnych-znaków-i-spacji-w-środku*"

(tylko ustaw terminalowi prawo full disk access w System Prefereces -> Security & Privacy -> Privacy.).

Nie wyłączyłem :(



#7 winmaciek

winmaciek
  • 4 278 postów
  • Płeć:

Napisano 19 listopada 2020 - 20:46

A komenda w terminalu coś dała?


MacBook Pro 13" M1, iPhone XS, iPad 10.5"





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych