

Gwarancja po programie naprawczym / gwarancja zafoliowanej sztuki
#1
Posted 16 September 2020 - 18:26

#2
Posted 16 September 2020 - 18:46
Nie kupuj bez dowodu zakupu- jak zablokujesz to Apple odblokuje tylko z dowodem zakupu od autoryzowanego sprzedawcy,
Data gwarancji biegnie od daty sprzedaży - gdy go nie masz może się okazać że leżak magazynowy nigdy nie otwarty jest już po gwarancji. Serwis ma prawo żądać dokumentu zakupu od autoryzowanego sprzedawcy gdy termin gwarancji nie jest ustalony.
Edited by DanielF, 16 September 2020 - 19:20.
#3
Posted 16 September 2020 - 18:52
Dobrze, że dopytałem - byłem pewien, iż roczna gwarancja Apple biegnie od daty aktywacji (pierwszego włączenia)...
Jak natomiast wygląda gwarancja na komponenty wymienione w ramach programu naprawczego? Załóżmy Pro 2017 kupiony w tym samym roku miał teraz wymienioną klawiaturę - dostanę gwarancje na wszystko, co mi podczas takiej akcji wymienili? Jeżeli tak, to jak długą?
Czy da się w jakikolwiek sposób zweryfikować czy dany model był już oddawany na akcję naprawczą (np. właśnie klawiatury)?
#4
Posted 16 September 2020 - 19:22
Zwykle 90 dni na konkretny komponent - choć do końca nie jestem pewny. Taką odp. uzyskasz od autoryzowanego serwisu.
Edited by DanielF, 16 September 2020 - 19:23.
#5
Posted 16 September 2020 - 19:29
Dziękuję, ma to sens
Chciałbym jeszcze poruszyć temat kupna tej zafoliowanej sztuki... Jeżeli kupiłbym rok temu np. AppleTV u Apple, a następnie zahomikował je na rok i jeden dzień, nie otwierając, nie włączając, nie aktywując... To jeżeli sprzedałbym to komuś po tym roku, a on rozpakował i zaczął używać, to i tak nie byłoby gwarancji?
#6
Posted 16 September 2020 - 20:03
iPhone 15 Pro
#7
Posted 16 September 2020 - 20:13
To chyba intereuje mnie jeszcze kwestia kompetencji wsparcia Apple - czy dowiedziałbym się u nich, czy interesujący mnie egzemplarz (np. na portalu aukcyjnym), którego numer seryjny posiadam, wykorzystał już przysługujący mu program naprawczy?
#8
Posted 17 September 2020 - 06:20
Oczywiście nie, Apple nie udziela takich informacji. My w serwisie widzimy historię serwisowania, nawet rozmów na infolinii, które dotyczyły urządzenia ale nie wolno takich informacji udzielać nikomu poza właścicielem. Dodatkowo w przypadku iPhonów, iPadów itd wszystkie te informacje są dostępne dopiero po podpięciu telefonu u nas na miejscu, nawet jak dzwoni klient z zapytaniem czy może jeszcze coś naprawić w ramach gwarancji to my tego nie wiemy dopóki tego urządzenia do nas nie przyniesie.
Odnośnie poprzednich pytań, to oficjalnie gwarancja jest od daty zakupu, w szczególności w przypadku komputerów. Jak go ktoś kupi MacBooka, poleży nieużywany rok, to po tym roku gwarancji już nie ma. W iPhonach tak jest, że dla wygody gwarancja w systemie rusza od momentu aktywacji ale to też nie jest tak, że jak iPhone leży rok nieużywany to po roku gwarancja ruszy mu od nowa, może być tak, że po aktywacji nic się nie zmieni i gwarancji nie będzie, czasem można to z dowodem zakupu na infolinii zaktualizować, a czasem nie. Poza tym warto pamiętać o tym, że nawet jak w naszym systemie wyświetla się gwarancja to w każdy przypadku serwis może poprosić o dowód zakupu jeśli coś budzi jakieś wątpliwości.
A odnośnie gwarancji części po wymianie to jeśli urządzenie jest z polskiej dystrybucji to części po wymianie mają rok gwarancji, a jeśli z innego kraju to 90 dni.
Jeśli chcesz mieć spokój to kup nowe urządzenie od autoryzowanego sprzedawcy, wtedy nie ma żadnych problemów z niczym. Nowego sprzętu od jakiegoś pośrednika nie kupuj, bo zaoszczędzisz dwie albo trzy stówki, a jak coś się stanie to może być kiepsko.
A jeśli musi być to urządzenie używane to koniecznie zwróć uwagę na to aby w komplecie był oryginalny dowód zakupu z pierwszej sprzedaży od autoryzowanego sprzedawcy, a nie np. od komisu, bo jak coś zablokujesz albo stracisz dostęp do iCloud to taki dowód zakupu będzie potrzebny.
- makemymind likes this
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#9
Posted 18 September 2020 - 11:30
Temat do zamknięcia.
Prozdrawiam Pana (może?) ftpd
Udanego dnia wszystkim!
#10
Posted 18 September 2020 - 11:35
Już przestań płakać w każdym wątku, który założyłeś XD
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users