Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gwarancja po programie naprawczym / gwarancja zafoliowanej sztuki


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Liotrek Pesiak-778a493bf1

Liotrek Pesiak-778a493bf1
  • 26 postów

Napisano 16 września 2020 - 18:26

Witam serdecznie!
 
1. Czy kupując zafoliowany egzemplarz (Macbook / iPhone / Apple TV) mam pewność, iż po rozpoczęciu
jego użytkowania będzie on objęty 12-miesięczną gwarancją, niezależnie od tego czy zakup był w autoryzowanym serwisie czy od kogoś z Allegro, kto dowodu zakupu nie miał, czy to różnie bywa? Potrzebny jest na
przykład pierwotny paragon/faktura lub coś innego?
 
2. Czy jeżeli przedmiot został naprawiony w ramach programu naprawczego (np. Macbook Pro 2017 i jego
klawiatura), to otrzymuje się gwarancję na wszystko, co zostało w takim wypadku wymienione? Jak długo
taka gwarancja trwa?
 
3. Czy w przypadku podania numeru seryjnego interesującego mnie Macbook'a, którego ktoś wystawił
na portalu aukcyjnym, możliwym jest potwierdzenie na wsparciu Apple czy model taki korzystał już z programu
naprawczego, przechodził jakieś inne wymiany bądź został sklasyfikowany jako zagubiony / skradziony?
 
4. Czy wsparcie techniczne Apple jest w ogóle dostępne w Polsce?  :D Kiedyś chyba połączenia były, jednak płatne. Coś uległo zmianie?
 
Pozdrawiam!!


#2 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 16 września 2020 - 18:46

Nie kupuj bez dowodu zakupu- jak zablokujesz to Apple odblokuje tylko z dowodem zakupu od autoryzowanego sprzedawcy,
Data gwarancji biegnie od daty sprzedaży - gdy go nie masz może się okazać że leżak magazynowy nigdy nie otwarty jest już po gwarancji. Serwis ma prawo żądać dokumentu zakupu od autoryzowanego sprzedawcy gdy termin gwarancji nie jest ustalony.
 


Użytkownik DanielF edytował ten post 16 września 2020 - 19:20

Fallout ...war, war never changes...

#3 Liotrek Pesiak-778a493bf1

Liotrek Pesiak-778a493bf1
  • 26 postów

Napisano 16 września 2020 - 18:52

Dobrze, że dopytałem - byłem pewien, iż roczna gwarancja Apple biegnie od daty aktywacji (pierwszego włączenia)...

 

Jak natomiast wygląda gwarancja na komponenty wymienione w ramach programu naprawczego? Załóżmy Pro 2017 kupiony w tym samym roku miał teraz wymienioną klawiaturę - dostanę gwarancje na wszystko, co mi podczas takiej akcji wymienili? Jeżeli tak, to jak długą?

 

Czy da się w jakikolwiek sposób zweryfikować czy dany model był już oddawany na akcję naprawczą (np. właśnie klawiatury)?



#4 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 16 września 2020 - 19:22

Zwykle 90 dni na konkretny komponent - choć do końca nie jestem pewny. Taką odp. uzyskasz od autoryzowanego serwisu.


Użytkownik DanielF edytował ten post 16 września 2020 - 19:23

Fallout ...war, war never changes...

#5 Liotrek Pesiak-778a493bf1

Liotrek Pesiak-778a493bf1
  • 26 postów

Napisano 16 września 2020 - 19:29

Dziękuję, ma to sens :)

Chciałbym jeszcze poruszyć temat kupna tej zafoliowanej sztuki... Jeżeli kupiłbym rok temu np. AppleTV u Apple, a następnie zahomikował je na rok i jeden dzień, nie otwierając, nie włączając, nie aktywując... To jeżeli sprzedałbym to komuś po tym roku, a on rozpakował i zaczął używać, to i tak nie byłoby gwarancji?



#6 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 16 września 2020 - 20:03

Nie wiadomo. Nie ma jasnych wytycznych ile taki leżak musi leżeć żeby gwarancja przestała być aktywna. To jest loteria, mógłbyś mieć dalej rok gwarancji, a może pół roku, albo miesiąc. Różnie z tym bywało. Dlatego jakbyś kupił takiego leżaka np w Media Markt i aktywował bez gwarancji, wysyłasz skan faktury z datą zakupu i gwarancja jest korygowana na dzień Twojego zakupu. Dlatego tak ważny jest dokument zakupu od pierwotnego sprzedawcy ( nie jakiegoś komisu, pośrednika).

iPhone 15 Pro


#7 Liotrek Pesiak-778a493bf1

Liotrek Pesiak-778a493bf1
  • 26 postów

Napisano 16 września 2020 - 20:13

To chyba intereuje mnie jeszcze kwestia kompetencji wsparcia Apple - czy dowiedziałbym się u nich, czy interesujący mnie egzemplarz (np. na portalu aukcyjnym), którego numer seryjny posiadam, wykorzystał już przysługujący mu program naprawczy?



#8 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 17 września 2020 - 06:20

Oczywiście nie, Apple nie udziela takich informacji. My w serwisie widzimy historię serwisowania, nawet rozmów na infolinii, które dotyczyły urządzenia ale nie wolno takich informacji udzielać nikomu poza właścicielem. Dodatkowo w przypadku iPhonów, iPadów itd wszystkie te informacje są dostępne dopiero po podpięciu telefonu u nas na miejscu, nawet jak dzwoni klient z zapytaniem czy może jeszcze coś naprawić w ramach gwarancji to my tego nie wiemy dopóki tego urządzenia do nas nie przyniesie.

Odnośnie poprzednich pytań, to oficjalnie gwarancja jest od daty zakupu, w szczególności w przypadku komputerów. Jak go ktoś kupi MacBooka, poleży nieużywany rok, to po tym roku gwarancji już nie ma. W iPhonach tak jest, że dla wygody gwarancja w systemie rusza od momentu aktywacji ale to też nie jest tak, że jak iPhone leży rok nieużywany to po roku gwarancja ruszy mu od nowa, może być tak, że po aktywacji nic się nie zmieni i gwarancji nie będzie, czasem można to z dowodem zakupu na infolinii zaktualizować, a czasem nie. Poza tym warto pamiętać o tym, że nawet jak w naszym systemie wyświetla się gwarancja to w każdy przypadku serwis może poprosić o dowód zakupu jeśli coś budzi jakieś wątpliwości.

A odnośnie gwarancji części po wymianie to jeśli urządzenie jest z polskiej dystrybucji to części po wymianie mają rok gwarancji, a jeśli z innego kraju to 90 dni.

 

Jeśli chcesz mieć spokój to kup nowe urządzenie od autoryzowanego sprzedawcy, wtedy nie ma żadnych problemów z niczym. Nowego sprzętu od jakiegoś pośrednika nie kupuj, bo zaoszczędzisz dwie albo trzy stówki, a jak coś się stanie to może być kiepsko.

A jeśli musi być to urządzenie używane to koniecznie zwróć uwagę na to aby w komplecie był oryginalny dowód zakupu z pierwszej sprzedaży od autoryzowanego sprzedawcy, a nie np. od komisu, bo jak coś zablokujesz albo stracisz dostęp do iCloud to taki dowód zakupu będzie potrzebny.


  • makemymind lubi to

1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#9 Liotrek Pesiak-778a493bf1

Liotrek Pesiak-778a493bf1
  • 26 postów

Napisano 18 września 2020 - 11:30

Temat do zamknięcia.

Prozdrawiam Pana (może?) ftpd ;)

 

Udanego dnia wszystkim!



#10 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 808 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 18 września 2020 - 11:35

Już przestań płakać w każdym wątku, który założyłeś XD


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych