Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Szczelina na tyle iPhone’a XS.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#26 iDoit Serwis Apple

iDoit Serwis Apple
  • 451 postów
  • Płeć:
  • Skądwarszawa

Napisano 13 lutego 2020 - 13:06

Wymień na nowy


Pogwarancyjny Serwis Apple Warszawa
Warszawa, ul. Gagarina 31

 

Pogwarancyjny Serwis iPhone Wrocław

Wrocław, Kościuszki 65


#27 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 13 lutego 2020 - 13:22

Chyba w sobotę zauważyłem na stronie Komputronika info przy XSach 64 GB, że u nich "produkt TRWALE niedostępny". A dzisiaj widzę, że samym w kolorze space grey mają ze 30 sztuk...


Wymień na nowy

 

 

Tak po prostu wymienić na nowy to chyba się nie da. Musiałabym zgłosić te wady w ramach rękojmi i ryzykować, że nie zostanie ona uznana, bo np. te wady to tylko sprawa estetyki i nie są istotne dla funkcjonowania smartfonu.



#28 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 13 lutego 2020 - 13:51

Skoro nie chcesz wymienić telefonu na nowy to czego oczekujesz tak w sumie?

Przecież telefon możesz dać na reklamację do serwisu autoryzowanego i jeśli faktycznie to coś co widzisz to wada to zostanie on wymieniony. Już byłeś w kilku serwisach to dlaczego nie zostawiłeś go do wymiany?


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#29 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 13 lutego 2020 - 14:38

Skoro nie chcesz wymienić telefonu na nowy to czego oczekujesz tak w sumie?

Przecież telefon możesz dać na reklamację do serwisu autoryzowanego i jeśli faktycznie to coś co widzisz to wada to zostanie on wymieniony. Już byłeś w kilku serwisach to dlaczego nie zostawiłeś go do wymiany?

 

Nie, oczywiście że chciałbym wymienić na nowy, tylko u sprzedawcy tak po prostu to się nie da. 

 

A co do reklamacji bezpośrednio w serwisie, czyli z tytułu gwarancji: to właśnie w autoryzowanym serwisie powiedziano mi, że pomimo ewidentnie widocznej wady fizycznej istnieje ryzyko, że Apple uzna to tylko za sprawę estetyki, nieistotną dla funkcjonowania smartfonu. Co więcej, może zarządzić częściową naprawę polegającą na poprawnym wklejeniu ekranu w ramkę, bo to się podobno da zrobić - w przeciwieństwie do szklanych plecków, których poprawić się nie da. To ja dziękuję za takie podejście producenta do kilkudniowego sprzętu w stanie fabrycznym. 

 

Jeszcze pytanie do SERWIS.ME: czy gdybym zaryzykował i oddał do serwisu, a producent zgodził się na wymianę, to wymiana będzie na egzemplarz fabrycznie nowy czy na refurba?



#30 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 13 lutego 2020 - 14:58

Apple daje Ci telefon i nigdy się nie dowiesz czy to refabrykowany czy fabrycznie nowy. Nie da się tego sprawdzić i nie da się odróżnić. Dlatego też nie ma sensu się nad tym rozwodzić, bo nie ma to żadnego znaczenia.

Odnośnie wymiany ekranu lub jego ponownego montażu to w sumie dziwi mnie Twoje podejście, ale jak wolisz mieć szpary zamiast naprawionego telefonu to już Twoje prawo i Twoja sprawa.


  • MasterM lubi to

1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#31 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 13 lutego 2020 - 15:08

Apple daje Ci telefon i nigdy się nie dowiesz czy to refabrykowany czy fabrycznie nowy. Nie da się tego sprawdzić i nie da się odróżnić. 

 

 

Czy to znaczy, że poniższy artykuł to jakaś bzdura:

 

Jak sprawdzić czy iPhone jest nowy?
By się tego dowiedzieć, poszukaj pierwszego znaku identyfikatora modelu.
M – Jest to nowy iPhone.
F – Ten iPhone był używany wcześniej, ale został poddany certyfikowanej odnowie firmy Apple, aby uczynić go „nowym”. Uważaj na odnowione iPhone’y i iPady, które nierzetelni sprzedawcy oferują w pełnej cenie jako zupełnie nowe urządzenia.
N – Właściciel otrzymał ten smartfon za pośrednictwem zgłoszenia serwisowego Apple jako zamiennik pierwotnie zakupionego iPhone’a.
P – Jest to nowe zakupione jako nowe, ale zostało zamówione online i spersonalizowane za pomocą niestandardowej opcji grawerowania laserowego oferowanej przez Apple.


#32 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 13 lutego 2020 - 15:52

 
Gwoli uporządkowania wątku: 
 
sprawa zakupu w BestCenie jest już tu NIEAKTUALNA, bo sam założyciel tego wątku (enkeiXS) 11 lutego napisał, że można zamknąć temat. I jak widać on już w rozmowie nie partycypuje. Ja się tutaj podpiąłem z Komputronikiem, bo tak kazał mi moderator, kiedy założyłem osobny temat.


#33 winmaciek

winmaciek
  • 6 507 postów
  • Płeć:

Napisano 13 lutego 2020 - 16:12

I ja się z komentarzem użytkownika Efez zgadzam, bo meritum wątku to szczeliny w iPhone’ach, a nie dyskusja o januszach biznesu. Posty kontynuujące wątek bestceny będą ukryte. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#34 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 14 lutego 2020 - 07:19

 

Czy to znaczy, że poniższy artykuł to jakaś bzdura:

 

Tak, ten artykuł to jakaś bzdura.


N – Właściciel otrzymał ten smartfon za pośrednictwem zgłoszenia serwisowego Apple jako zamiennik pierwotnie zakupionego iPhone’a.

 

To się CZASEM zdarza ale to tylko informacja o tym, że telefon pochodzi z wymiany w ramach np. gwarancji ale to nadal nie świadczy o tym, że jest to urządzenie refabrykowane. Na serio nie zachodź w głowę, wierz mi, że widziałem w życiu już kilkadziesiąt tysięcy iPhonów z wymiany, więc i pewnie czasem refabrykowanych i taki telefon nie różni się niczym od kupionego w sklepie.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#35 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 14 lutego 2020 - 07:59

Dziękuję SERWIS.ME oraz innym Forumowiczom za wszelkie wyjaśnienia. Przed podjęciem ostatecznej decyzji przydałoby mi się wiedzieć - o co zresztą pytałem na samym początku, ale nikt nie podjął tego wątku - czy te szczeliny z przodu i z tyłu to są wady tylko estetyczne czy jednak poważniejsza sprawa, mająca wpływ np. na deklarowaną przez Apple wodoodporność i pyłoszczelność telefonu?


#36 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 647 postów
  • Płeć:

Napisano 14 lutego 2020 - 08:54

Jakim cudem oczekujesz, ze ktoś to oceni po zdjęciach? I w ogóle, co to za różnica? Jeśli wada jest estetyczna, to wciąż wada. Ryzykujesz czymś oddając do autoryzowanego serwisu?
  • 5b46927ee6 lubi to

#37 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 14 lutego 2020 - 09:39

1. Jakim cudem oczekujesz, ze ktoś to oceni po zdjęciach?

2. I w ogóle, co to za różnica? Jeśli wada jest estetyczna, to wciąż wada.

3. Ryzykujesz czymś oddając do autoryzowanego serwisu?

 

ad 1: Wydaje mi się, że serwisy mają odpowiednie doświadczenie w tym względzie, bo jak widać po początku tego wątku, szczeliny w obudowie XSów po prostu się zdarzają. 

ad. 2: Dla mnie jest różnica między wadą estetyczną a funkcjonalną, choćby dlatego że w przypadku estetycznej mógłbym rozważyć zatrzymanie tego telefonu, np. w zamian za obniżenie ceny przez sprzedawcę - dlatego, żeby smartfon nie wylądował w serwisie z powodów, o którym piszę w punkcie 3.

ad 3: Tak, ryzykuję. Po pierwsze, był gdzieś tu na Forum wątek o porysowaniu ekranu przez autoryzowany serwis, na co jako formę odszkodowania zaproponowano klientowi naklejenie szkła ochronnego na ów porysowany ekran. Po drugie, wartość telefonu, który przeszedł naprawę w serwisie, a nawet takiego z wymiany serwisowej, jest w razie odprzedaży po prostu niższa. Po trzecie, jeśli poszedłbym z tym bezpośrednio do serwisu w ramach gwarancji Apple i wymieniono by mi aparat na nowy, to tracę dwuletnią rękojmię u sprzedawcy.



#38 iDoit Serwis Apple

iDoit Serwis Apple
  • 451 postów
  • Płeć:
  • Skądwarszawa

Napisano 14 lutego 2020 - 10:16

Oddaj do serwisu, bo nie wiesz czy telefon nie jest teraz odporny na działanie wody. Później będziesz miał większy problem


Pogwarancyjny Serwis Apple Warszawa
Warszawa, ul. Gagarina 31

 

Pogwarancyjny Serwis iPhone Wrocław

Wrocław, Kościuszki 65


#39 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 14 lutego 2020 - 10:52

Oddaj do serwisu, bo nie wiesz czy telefon nie jest teraz odporny na działanie wody. Później będziesz miał większy problem

 

Nie ma takiego zagrożenia, bo tak jak już pisałem, aparat nie był i nie jest używany. Nawet nie wkładałem karty SIM. Był tylko uruchomiony i bezprzewodowo przegrałem dane z obecnie używanego telefonu. Nie chciałem ryzykować jakiegoś uszkodzenia, więc postanowiłem zacząć go używać dopiero po zakupieniu szkła ochronnego i futerału. Kiedy kupiłem komplet Spigena, to ściągnąłem folię z telefonu i wtedy zauważyłem te nieszczęsne szczeliny. Wyzerowałem go i leży sobie w pudełku.



#40 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 14 lutego 2020 - 11:04

 

...
Przed podjęciem ostatecznej decyzji przydałoby mi się wiedzieć - o co zresztą pytałem na samym początku, ale nikt nie podjął tego wątku - czy te szczeliny z przodu i z tyłu to są wady tylko estetyczne czy jednak poważniejsza sprawa, mająca wpływ np. na deklarowaną przez Apple wodoodporność i pyłoszczelność telefonu?

 

Odpowiedzi na Twoje pytania udzieliłam Ci na priv.



#41 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 25 lutego 2020 - 12:30

To może szybko sprecyzuję cytatem z Regulaminu:

 

 „Nie udzielaj "prywatnych" odpowiedzi (PW, e-mail) na zadane publicznie (tj. w postach) pytania dotyczące omawianego tematu lub problemu - kłóci się to z ideą i celami Forum, jakimi są możliwość publicznego zadawania pytań i prawo wszystkich uczestników dyskusji do poznania odpowiedzi na nie. Natomiast korzystaj z "prywatnych" kanałów jeśli Twoje uwagi czy komentarze nie dotyczą meritum wątku („off-topic"), i ich obecność w wątku nie będzie wnosiła niczego istotnego do tematu, i będzie tylko zaśmiecała dyskusję ("trollowanie", "spamowanie", etc.).

 

Proszę o odpowiadanie wszystkim, jeżeli sprawa bezpośrednio dotyczy pytania zadanego w wątku, inaczej w ogóle pisanie traci sens.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#42 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 647 postów
  • Płeć:

Napisano 25 lutego 2020 - 14:12

Proszę o odpowiadanie wszystkim, jeżeli sprawa bezpośrednio dotyczy pytania zadanego w wątku, inaczej w ogóle pisanie traci sens.

Gdyby nie Wasze wcześniejsze decyzje dotyczące odpowiedzi, zapewne poszłoby publicznie. Znając wcześniejsze posty Ali_cji, śmiem podejrzewać, że jej porada dotyczyła prawnego aspektu sprawy. A wobec tutejszego orzecznictwa, nawet jeżeli to dalej ma związek z tematem, nie pasuje bezpośrednio do działu. Nie dziwię się, że porady udzieliła na PW.

 

Jakkolwiek udzielanie porad w prywatnej korespondencji nie pasuje do idei forum, to zakładam, że wciąż nie ingerujecie w treść takiej komunikacji, niezależnie od tego, co sobie wpiszecie do regulaminu. Jedynym błędem Ali_cji było napisanie tutaj, że odpowiedź poszła na PW, a nie samo jej udzielenie. Ale po jej dotychczasowych doświadczeniach tutaj, i tak podziwiam, że jeszcze chce pomagać.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 25 lutego 2020 - 14:23

  • 5b46927ee6 lubi to

#43 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 05 marca 2020 - 01:26

Witam,

 

reklamację na ten telefon złożyłem 18 lutego drogą elektroniczna oraz w salonie (wraz z dostarczeniem kompletnego sprzętu), we wtorek więc minęło ustawowe 14 dni na odpowiedź sprzedawcy. Nic do mnie nie dotarło. Status reklamacji na stronie Komputronika to cały czas "w realizacji". Dzisiaj napisałem maila w tej sprawie i otrzymałem tylko zdawkową odpowiedź od człowieka z ich serwisu w Poznaniu: "Telefon zostanie wymieniony na nowy". Nic na temat tego, kiedy mają zamiar dokonać tej wymiany...

 

Czytałem porady na https://prawakonsume...macje/rekojmia/, ale znalazłem tam tylko coś takiego:

"Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie (nie ma tu określonego terminu) i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. Jeśli tego nie czyni, Konsument może wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku dalszej bezczynności przedsiębiorcy i upływu wyznaczonego terminu klientowi wolno odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny".

 

W innym miejscu jest napisane: 

"Sprzedawca nie ma prawa odmówić konsumentowi obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeżeli nie wywiązał się ze swych obowiązków przy pierwszym żądaniu złożonym przez konsumenta w ramach pierwszej reklamacji bądź jest to druga lub kolejna reklamacja danego towaru. Nie ma tu znaczenia, czy chodzi o tę samą, czy też inną wadę lub usterkę".

I jest tu podany przykład, ale nie jestem pewny, czy przystaje do mojej sytuacji: 

"Zmywarka przestała prawidłowo pobierać wodę. Pan Marcin oddał produkt do reklamacji i zażądał wymiany na nowy. Przedsiębiorca nie ustosunkował się do tego w terminie 14 dni, co oznacza, że reklamacja została uznana. Sprzedawca zwlekał jednak z wymianą, co skłoniło Pana Marcina do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Ponieważ sprzedawca nie wywiązał się ze swoich obowiązków wynikających z rękojmi w rozsądnym czasie, nie może teraz odmówić panu Marcinowi prawa do odstąpienia od umowy ani zmienić jego roszczenia".
 
 
Pytanie: czy teraz mam po prostu czekać z założonymi rękami czy słać do przedawcy jakieś pismo?

 

Na marginesie: zastanawiam się, jak Komputronik dokona tej wymiany, skoro na ich stronie internetowej już od ponad tygodnia jest napisane "Produkt tymczasowo niedostępny". 

 

 

W zgłoszeniu reklamacyjnym napisałem tak: 

"Roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową – istotne wady fabryczne:

Wyłącznie:
- wymiana na fabrycznie nowy telefon (zafoliowane pudełko wraz z kompletem akcesoriów) – nie refabrykowany czy pochodzący z wymiany serwisowej itp.
lub
- odstąpienie od umowy".

 

 

Jeszcze jedna, być może istotna informacja:

ponieważ swego czasu zapisałem się do tzw. Klubu Komputronik, to mam 30 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny. Zakupu telefonu dokonałem  7 lutego, więc te 30 dni upływa w najbliższą sobotę.

 

 

Pozdr.

 



#44 Cadnin

Cadnin
  • 197 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 marca 2020 - 09:40

Jeśli do wtorku nie dostałeś informacji od Komputronika to muszą oni uznać Twoją reklamację i żądania. Napisz do nich i poproś o podanie terminu wymiany telefonu - powinni Ci takiej informacji udzielić. Jeśli będą milczeć ja bym poczekał 2-3 dni, napisał nowego maila i jak ponownie nie będzie odpowiedzi to wysmarowałbym maila opisującego całą sytuację z informacją o odstąpieniu od umowy, żądaniem zwrotu należności za telefon i że wymiana na nowy telefon już Cię nie interesuje. Co do klubu Komputronik - wg mnie (ale tego na 100% nie wiem) jeśli złożyłeś reklamację na telefon to nie możesz nagle odstąpić od umowy na to samo urządzenie na podstawie przynależności do tego Klubu. Jedynie na podstawie tego, co napisałem powyżej.


Today we are living our future memories...

#45 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 05 marca 2020 - 12:01

...

Pytanie: czy teraz mam po prostu czekać z założonymi rękami czy słać do przedawcy jakieś pismo?

 

Na marginesie: zastanawiam się, jak Komputronik dokona tej wymiany, skoro na ich stronie internetowej już od ponad tygodnia jest napisane "Produkt tymczasowo niedostępny". 

 

 

W zgłoszeniu reklamacyjnym napisałem tak: 

"Roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową – istotne wady fabryczne:

Wyłącznie:
- wymiana na fabrycznie nowy telefon (zafoliowane pudełko wraz z kompletem akcesoriów) – nie refabrykowany czy pochodzący z wymiany serwisowej itp.
lub
- odstąpienie od umowy".

...

Nie czekaj biernie, złóż sprzedawcy pisemne „Wezwanie do wydania telefonu bez wad” w terminie do 7 dni od dnia otrzymania tego pisma, pod rygorem złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu.



#46 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 05 marca 2020 - 14:09

Dziękuję za obie rady. Jeszcze dzisiaj prześlę im to pismo.

 

Przy okazji, w nawiązaniu do poruszonego w tym wątku tematu "Jak sprawdzić czy iPhone jest nowy?" i opinii Serwis.Me, że te oznaczenia to bzdura. Napisałem do firmy (serwis Apple, ale nie autoryzowany), która ten artykuł opublikowała w sieci i dostałem taką odpowiedź:

 

Osoba, która tworzyła ten artykuł już z nami nie współpracuje. Domyślam się, że wzorowała się na poniższych artykułach:

 

 

Pozdr.



#47 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 12 marca 2020 - 16:02

Dzień dobry,

 

jak pisałem w jednym z poprzednich postów, 4 marca w południe otrzymałem od Komputronika informację, że telefon zostanie wymieniony na nowy. W reakcji na nią 6 marca skoro świt wysłałem pismo „Wezwanie do wydania telefonu bez wad” (treść poniżej). W odpowiedzi ok. 9.30 napisali: "Salon został powiadomiony. Jak tylko nowy telefon będą mieli u siebie, zostanie Pan o tym powiadomiony". Do dzisiaj nie otrzymałem żadnych dalszych informacji, a jutro minie siódmy pełny dzień od złożenia poniższego pisma

 

 
Wezwanie do wydania telefonu bez wad
W odpowiedzi na informację od Państwa otrzymaną drogą mailową w dniu 4.03.2020 r., że jako sprzedawca uznaliście Państwo moje roszczenie z tytułu rękojmi za istotne wady fabryczne telefonu iPhone XS 64 GB (gwiezdna szarość) i w związku z tym aparat zostanie wymieniony na nowy, wzywam Państwa do wydania fabrycznie nowego telefonu bez wad w terminie do 7 dni kalendarzowych, pod rygorem złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu.
Nowy aparat proszę dostarczyć do tego samego salonu Komputronik w którym odbierałem poprzedni aparat i powiadomić mnie skutecznie o możliwości odbioru.
 
 
Mam podejrzenie, że Komputronik żadnego ruchu do jutra nie zrobi. O ile w ogóle kiedykolwiek zrobi, bo po pierwsze od dłuższego czasu nie mają już tych telefonów w bieżącej sprzedaży, a po drugie - co wiadomo od kilku dni - firma ma poważne problemy z urzędem skarbowym. W tej sytuacji chyba priorytetem byłoby jak najszybsze odzyskanie kasy.
 
Czy Waszym zdaniem już jutro rano przesłać im oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży?
Czy to będzie prawnie skuteczne pismo?
 

Pozdr.

 


#48 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 647 postów
  • Płeć:

Napisano 12 marca 2020 - 16:05

Komputronik ma ostatnio poważne problemy. Być może to jest przyczyna Twoich kłopotów.

https://spidersweb.p...anie-sanacyjne/

#49 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 12 marca 2020 - 17:10

Tak, wiem - mają kłopoty ze skarbówką. Zmienili nawet regulamin 11 marca i teraz nazywają się "Komputronik S.A. w restrukturyzacji". Ale zapisy dotyczące odpowiedzialności z tytułu gwarancji/rękojmi są takie same jak poprzednio.



#50 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 647 postów
  • Płeć:

Napisano 12 marca 2020 - 19:29

Zapisy to jedno, a faktyczna, realna możliwość ich zastosowania czy wyegzekwowania w sytuacji, gdy na karku i kontach siedzi im fiskus, to co innego.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 12 marca 2020 - 19:31





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych