Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Szczelina na tyle iPhone’a XS.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#1 enkeiXS

enkeiXS
  • 7 postów

Napisano 04 lutego 2020 - 09:50

Witam, jestem użytkownikiem IPhone xs od miesiąca kupiłem go jako nowy. Kilka dni temu zauważyłem że tył obudowy odstaje od stalowej ramki, zrobiła się szczelina, też tak macie albo mieliście ?



#2 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 04 lutego 2020 - 10:29

Nie, to nie jest normalne. Gdzie go kupiłeś?

#3 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 04 lutego 2020 - 10:57

Też nic nie mam takiego, faktem jest że plecki lekko się uginają i trzeszczą w górnej części, ale w etui tego nie czuć ;)



#4 iDoit Serwis Apple

iDoit Serwis Apple
  • 451 postów
  • Płeć:
  • Skądwarszawa

Napisano 04 lutego 2020 - 12:39

Spróbuj oddać do serwisu, bo teraz telefon nie jes wodoszczelny


Pogwarancyjny Serwis Apple Warszawa
Warszawa, ul. Gagarina 31

 

Pogwarancyjny Serwis iPhone Wrocław

Wrocław, Kościuszki 65


#5 enkeiXS

enkeiXS
  • 7 postów

Napisano 05 lutego 2020 - 12:10

Spróbuj oddać do serwisu, bo teraz telefon nie jes wodoszczelny

Gdzie, do kogo się zgłosić żeby oddać do serwisu bo się nie orientuje telefon ma około miesiąc wiec ma gwarancje apple.



#6 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 05 lutego 2020 - 12:16

Np tu : https://www.cortland.pl/serwis.html

Albo do każdego innego serwisu autoryzowanego Apple. Wpisz w google.


iPhone 15 Pro


#7 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 05 lutego 2020 - 12:33

Zrób zdjęcie i wklej tutaj to choć wstępnie Ci napiszę czy to wada i czy warto z tym gdzieś iść.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#8 enkeiXS

enkeiXS
  • 7 postów

Napisano 09 lutego 2020 - 12:31

Zrób zdjęcie i wklej tutaj to choć wstępnie Ci napiszę czy to wada i czy warto z tym gdzieś iść.

Szczelinę zaznaczyłem na czerwono.

 

Zdjęcie: https://imgur.com/a/ubzj3ZJ



#9 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 09 lutego 2020 - 12:36

Dla mnie to wygląda jak efekt nieudolnego otwierania.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#10 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 09 lutego 2020 - 12:44

Albo bateria spuchła i wypycha tył.

iPhone 15 Pro


#11 enkeiXS

enkeiXS
  • 7 postów

Napisano 09 lutego 2020 - 12:57

Albo bateria spuchła i wypycha tył.

telefon ma miesiąc czasu kupiony jako nowy zafoliowany więc wątpie



#12 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 09 lutego 2020 - 13:03

Gdzie kupiłeś. Odpowiedz na zadane wczesniej pytanie.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#13 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 647 postów
  • Płeć:

Napisano 09 lutego 2020 - 15:42

Jak ktoś pisze „jako nowy”, to od razu należy spodziewać się kłopotów wynikających z tego „jako”.

Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 09 lutego 2020 - 15:43


#14 enkeiXS

enkeiXS
  • 7 postów

Napisano 10 lutego 2020 - 16:55

Gdzie kupiłeś. Odpowiedz na zadane wczesniej pytanie.

Kupiony w sklepie BestCena  nowy zafoliowany 



#15 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 647 postów
  • Płeć:

Napisano 10 lutego 2020 - 17:18

No to powodzenia!

https://krakow.wybor...i-stratami.html

https://wyborcza.biz...-wynajmuja.html

Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 10 lutego 2020 - 17:20


#16 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 10 lutego 2020 - 17:33

Pytanie czy kupiony czy wynajęty.
  • MasterM lubi to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#17 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 10 lutego 2020 - 18:41

Obstawiam ze to drugie, bo kupiony od nich to tylko Allegro (o ile to prawda), a kupujący nic o Allegro nie wspomina
  • MasterM lubi to

#18 enkeiXS

enkeiXS
  • 7 postów

Napisano 11 lutego 2020 - 15:00

Można zamknąć temat



#19 wopo

wopo
  • 169 postów

Napisano 11 lutego 2020 - 16:22

No ale jaki finał ?


iPhone 15Pro 128GB Tytan Błękitny


#20 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 12 lutego 2020 - 00:15

 
Moderator zamknął założony przeze mnie trochę podobny wątek "iPhone XS – czy źle spasowana ramka oznacza brak wodoodporności i pyłoszczelności?" (niestety, nie zauważyłem niniejszego) i zasugerował przeniesienie się tutaj. Sprawa jest podobna, z tym że mój przypadek dotyczy oficjalnej dystrybucji.
 
Kilka dni temu kupiłem w sklepie internetowym nowego iPhona XS 64 GB od Apple Authorised Reseller (Komputronik). Była to ostatnia sztuka na magazynie, ale gość na infolinii zapewnił, że jest to nówka, pudełko jest oryginalnie zafoliowane. Po dwóch dniach sprzęt odbierałem w salonie. Na początku rzuciło mi się w oczy, że pod paskami kleju na zewnętrznej folii pudełka są gdzieniegdzie jakieś paprochy. Zgłosiłem to sprzedawcy, bo choć wszystko było sklejone równo, to nabrałem podejrzeń, że folia była już ściągana. On przyniósł z zaplecza pudełko innego XSa i tam było tak samo. W związku z tym zapłaciłem. W domu rozpakowałem sprzęt, obejrzałem. W sztucznym świetle wydawało się, że wszystko OK, dlatego włączyłem go – na razie bez usuwania folii. Działał, więc uruchomiłem cały proces logowania, a potem bezprzewodowo przeniosłem dane ze starego telefonu – jednak do czasu zakupienia etui oraz szkła na ekran postanowiłem nadal używać starego sprzętu, dlatego nawet nie przekładałem karty SIM. Wczoraj kupiłem futerał i szkło. Żeby je założyć ściągnąłem folię z telefonu. I wtedy dopiero zauważyłem, że dolna ramka nie jest dobrze spasowana – z przodu z ekranem, a z tyłu ze szklanymi pleckami. Szczególnie widać to na jednym z rogów: pod palcem czuć ostrą krawędź, między ramką a szkłem plecków widać jakby klej. Ponadto stalowa ramka ma na górnym rancie delikatny ubytek czarnej powłoki. To jest oczywiście malutka szczelina, ale kartka papieru xero bez problemu w te miejsca wchodzi.
 
Kluczowa jest dla mnie teraz odpowiedź na pytanie:
czy jest to wada tylko estetyczna (której jednakowoż chyba nie powinno być w telefonie za taką kasę...) czy jednak poważniejsza sprawa, mająca wpływ np. na wodoodporność i pyłoszczelność telefonu?
 
 Może jakiś obecny na Forum serwisant wypowiedziałby się kompetentnie?
 
I drugie pytanie:
czy można oddać ten telefon sprzedawcy w ramach 14-dniowego zwrotu i zwrot zostanie bez problemów zaakceptowany, mimo że telefon został już przeze mnie uruchomiony (choć nie używany)?
 
 
Wracając jeszcze do kwestii paprochów pod paskiem kleju na folii: zastanawiam się, czy jednak nie sprzedano mi telefonu już z jakiegoś wcześniejszego zwrotu. Być może ktoś przede mną zauważył właśnie ten problem z ramką i oddał...
 
 
Załączam zdjęcia:
 
Przód_a: Na odcinku nr 1 kartka papieru ksero swobodnie wchodzi między ramkę a ekran - im bliżej rogu, tym łatwiej. Pod opuszkiem palca daje się wyczuć ostrą krawędź ramki. Na odcinku nr 2 kartka papieru też wchodzi, ale już nie tak swobodnie. Te problemy nie występują w innych miejscach telefonu.
 
Przód_b: Przy dobrym oświetleniu z wnętrza przebłyskuje metal.
 
Tył_a oraz b: Na tym odcinku (jest to jakby rewers tego felernego miejsca z przodu telefonu) widać coś dziwnego - chyba  cięcie szkła. Tutaj nie da się włożyć papieru między ramkę a szklane plecki.
 
 
 
 

Załączone pliki



#21 iDoit Serwis Apple

iDoit Serwis Apple
  • 451 postów
  • Płeć:
  • Skądwarszawa

Napisano 13 lutego 2020 - 09:49

Wygląda jak używany.


Pogwarancyjny Serwis Apple Warszawa
Warszawa, ul. Gagarina 31

 

Pogwarancyjny Serwis iPhone Wrocław

Wrocław, Kościuszki 65


#22 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 13 lutego 2020 - 10:08

A jaka jest data aktywacji - bo nie da się przecież wykasować tej informacji. Jeśli pokrywa się z datą zakupu/uruchomienia to nie był używany.


Fallout ...war, war never changes...

#23 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 13 lutego 2020 - 12:02

Nie wygląda na to, żeby był uruchomiony wcześniej - byłem wczoraj w iSpocie i sprawdzili u siebie w komputerze po IMEI na szufladzie karty SIM. Dane ze strony https://checkcoverage.apple.com wyglądają tak (data zakupu zgadza się):

 
*Eligible for an AppleCare product
 
*Valid Purchase Date
 
*Telephone Technical Support: Active
Your product is eligible for complimentary telephone technical support.
Estimated Expiration Date: May 7, 2020
 
*Repairs and Service Coverage: Active
Your product is covered for eligible hardware repairs and service under Apple’s Limited Warranty.
Estimated Expiration Date: February 6, 2021
 

 

Pisząc o tym, że możne już wcześniej ten telefon ktoś zwrócił miałem na myśli, że może po rozpakowaniu zauważył tę wadę i dokonał zwrotu. Po wczorajszej rozmowie ze sprzedawcą w iSpocie wygląda na to,że zdjęcie folii z pudełka, otwarcie pudełka i powtórne zaklejenie folii nie jest jakimś problemem. I nie zostaje żaden ewidentny ślad, bo samo pudełko nie posiada niestety żadnej plomby. 

 

Mogło być też jeszcze inaczej. Natrafiłem gdzieś w necie na info i to chyba od byłego sprzedawcy w autoryzowanym salonie Apple, że dla Apple to żaden problem "odświeżyć" zwrócony telefon, który nie nosi śladów użytkowania - nawet jeśli był już uruchomiony: po prostu zmieniają numer IMEI, wymieniają szufladkę na kartę SIM itd. W tym kontekście ciekawe dane wyświetliły mi się na stronie https://www.imei.info po wpisaniu dzisiaj numeru seryjnego telefonu - nie wiem, czy jest to wiarygodna strona, ale te dane wskazywałyby, że ten aparat krążył po rynku od ponad pół roku:

 

Production date: 02-07-2019

iPhone age: 0 year(s), 7 month(s), 11 day(s)
 
Co o tym myślicie?


#24 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 13 lutego 2020 - 12:12

To nie piekarnia, że po przygotowaniu natychmiast się sprzedaje. Komputronik nigdy z mega przecen nie słynął więc u nich to normalne.

Nowszy iphone wcale nie musi być lepszy, bo przy gorączce z koronawirusa pracownik może jeszcze gorzej spasować elementy.


Użytkownik DanielF edytował ten post 13 lutego 2020 - 12:13

Fallout ...war, war never changes...

#25 Efez

Efez
  • 17 postów

Napisano 13 lutego 2020 - 12:56

Jeszcze info z wczorajszej wizyty w autoryzowanych serwisach Apple. W jednym nie zastałem serwisanta, ale telefon obejrzał sprzedawca i potwierdził istnienie wad fizycznych. Radził dokonać zwrotu. W drugim aparat oglądał serwisant - jego rada: jeśli tylko się da, to zwrócić. Dodał jeszcze, że to rzadka wada, ale od czasu premiery XSa mieli ze dwa-trzy podobne przypadki.


To nie piekarnia, że po przygotowaniu natychmiast się sprzedaje. Komputronik nigdy z mega przecen nie słynął więc u nich to normalne.

 

 

 

W tym konkretnym wypadku chyba tak nie było. W ubiegłym tygodniu te telefony bardzo szybko się wyprzedawały w Komputroniku. Bardzo często na ich stronie był komunikat, że produkt jest czasowo niedostępny. Z tego co pamiętam, to w czwartek ok. godz. 7.00 jeszcze taki komunikat wisiał. Około godz. 8.00 czy 9.00 nagle pojawił się jeden od ręki w salonie w Warszawie. Chciałem go zamówić z odbiorem w tym salonie, ale na samym końcu procedury wywaliło jakiś błąd. Wtedy zadzwoniłem na infolinię i gość powiedział, że w magazynie też mają jeden w kolorze space grey. Zapytałem wprost - bo nie lubię kupować, kiedy coś jest ostatnim egzemplarzem - czy to nie jest jakiś zwrot itp. Zapewnił, że nie, że to 100% nówka, oryginalnie zafoliowana, więc kupiłem z odbiorem i płatnością w salonie






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych