Wymień na nowy

Szczelina na tyle iPhone’a XS.
#26
Napisano 13 lutego 2020 - 13:06
Pogwarancyjny Serwis Apple Warszawa
Warszawa, ul. Gagarina 31
Pogwarancyjny Serwis iPhone Wrocław
Wrocław, Kościuszki 65
#27
Napisano 13 lutego 2020 - 13:22
Chyba w sobotę zauważyłem na stronie Komputronika info przy XSach 64 GB, że u nich "produkt TRWALE niedostępny". A dzisiaj widzę, że samym w kolorze space grey mają ze 30 sztuk...
Wymień na nowy
Tak po prostu wymienić na nowy to chyba się nie da. Musiałabym zgłosić te wady w ramach rękojmi i ryzykować, że nie zostanie ona uznana, bo np. te wady to tylko sprawa estetyki i nie są istotne dla funkcjonowania smartfonu.
#28
Napisano 13 lutego 2020 - 13:51
Skoro nie chcesz wymienić telefonu na nowy to czego oczekujesz tak w sumie?
Przecież telefon możesz dać na reklamację do serwisu autoryzowanego i jeśli faktycznie to coś co widzisz to wada to zostanie on wymieniony. Już byłeś w kilku serwisach to dlaczego nie zostawiłeś go do wymiany?
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#29
Napisano 13 lutego 2020 - 14:38
Skoro nie chcesz wymienić telefonu na nowy to czego oczekujesz tak w sumie?
Przecież telefon możesz dać na reklamację do serwisu autoryzowanego i jeśli faktycznie to coś co widzisz to wada to zostanie on wymieniony. Już byłeś w kilku serwisach to dlaczego nie zostawiłeś go do wymiany?
Nie, oczywiście że chciałbym wymienić na nowy, tylko u sprzedawcy tak po prostu to się nie da.
A co do reklamacji bezpośrednio w serwisie, czyli z tytułu gwarancji: to właśnie w autoryzowanym serwisie powiedziano mi, że pomimo ewidentnie widocznej wady fizycznej istnieje ryzyko, że Apple uzna to tylko za sprawę estetyki, nieistotną dla funkcjonowania smartfonu. Co więcej, może zarządzić częściową naprawę polegającą na poprawnym wklejeniu ekranu w ramkę, bo to się podobno da zrobić - w przeciwieństwie do szklanych plecków, których poprawić się nie da. To ja dziękuję za takie podejście producenta do kilkudniowego sprzętu w stanie fabrycznym.
Jeszcze pytanie do SERWIS.ME: czy gdybym zaryzykował i oddał do serwisu, a producent zgodził się na wymianę, to wymiana będzie na egzemplarz fabrycznie nowy czy na refurba?
#30
Napisano 13 lutego 2020 - 14:58
Apple daje Ci telefon i nigdy się nie dowiesz czy to refabrykowany czy fabrycznie nowy. Nie da się tego sprawdzić i nie da się odróżnić. Dlatego też nie ma sensu się nad tym rozwodzić, bo nie ma to żadnego znaczenia.
Odnośnie wymiany ekranu lub jego ponownego montażu to w sumie dziwi mnie Twoje podejście, ale jak wolisz mieć szpary zamiast naprawionego telefonu to już Twoje prawo i Twoja sprawa.
- MasterM lubi to
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#31
Napisano 13 lutego 2020 - 15:08
Apple daje Ci telefon i nigdy się nie dowiesz czy to refabrykowany czy fabrycznie nowy. Nie da się tego sprawdzić i nie da się odróżnić.
Czy to znaczy, że poniższy artykuł to jakaś bzdura:
#32
Napisano 13 lutego 2020 - 15:52
#33
Napisano 13 lutego 2020 - 16:12
I ja się z komentarzem użytkownika Efez zgadzam, bo meritum wątku to szczeliny w iPhone’ach, a nie dyskusja o januszach biznesu. Posty kontynuujące wątek bestceny będą ukryte.
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#34
Napisano 14 lutego 2020 - 07:19
Czy to znaczy, że poniższy artykuł to jakaś bzdura:
Tak, ten artykuł to jakaś bzdura.
N – Właściciel otrzymał ten smartfon za pośrednictwem zgłoszenia serwisowego Apple jako zamiennik pierwotnie zakupionego iPhone’a.
To się CZASEM zdarza ale to tylko informacja o tym, że telefon pochodzi z wymiany w ramach np. gwarancji ale to nadal nie świadczy o tym, że jest to urządzenie refabrykowane. Na serio nie zachodź w głowę, wierz mi, że widziałem w życiu już kilkadziesiąt tysięcy iPhonów z wymiany, więc i pewnie czasem refabrykowanych i taki telefon nie różni się niczym od kupionego w sklepie.
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#35
Napisano 14 lutego 2020 - 07:59
#36
Napisano 14 lutego 2020 - 08:54
- 5b46927ee6 lubi to
#37
Napisano 14 lutego 2020 - 09:39
1. Jakim cudem oczekujesz, ze ktoś to oceni po zdjęciach?
2. I w ogóle, co to za różnica? Jeśli wada jest estetyczna, to wciąż wada.
3. Ryzykujesz czymś oddając do autoryzowanego serwisu?
ad 1: Wydaje mi się, że serwisy mają odpowiednie doświadczenie w tym względzie, bo jak widać po początku tego wątku, szczeliny w obudowie XSów po prostu się zdarzają.
ad. 2: Dla mnie jest różnica między wadą estetyczną a funkcjonalną, choćby dlatego że w przypadku estetycznej mógłbym rozważyć zatrzymanie tego telefonu, np. w zamian za obniżenie ceny przez sprzedawcę - dlatego, żeby smartfon nie wylądował w serwisie z powodów, o którym piszę w punkcie 3.
ad 3: Tak, ryzykuję. Po pierwsze, był gdzieś tu na Forum wątek o porysowaniu ekranu przez autoryzowany serwis, na co jako formę odszkodowania zaproponowano klientowi naklejenie szkła ochronnego na ów porysowany ekran. Po drugie, wartość telefonu, który przeszedł naprawę w serwisie, a nawet takiego z wymiany serwisowej, jest w razie odprzedaży po prostu niższa. Po trzecie, jeśli poszedłbym z tym bezpośrednio do serwisu w ramach gwarancji Apple i wymieniono by mi aparat na nowy, to tracę dwuletnią rękojmię u sprzedawcy.
#38
Napisano 14 lutego 2020 - 10:16
Oddaj do serwisu, bo nie wiesz czy telefon nie jest teraz odporny na działanie wody. Później będziesz miał większy problem
Pogwarancyjny Serwis Apple Warszawa
Warszawa, ul. Gagarina 31
Pogwarancyjny Serwis iPhone Wrocław
Wrocław, Kościuszki 65
#39
Napisano 14 lutego 2020 - 10:52
Oddaj do serwisu, bo nie wiesz czy telefon nie jest teraz odporny na działanie wody. Później będziesz miał większy problem
Nie ma takiego zagrożenia, bo tak jak już pisałem, aparat nie był i nie jest używany. Nawet nie wkładałem karty SIM. Był tylko uruchomiony i bezprzewodowo przegrałem dane z obecnie używanego telefonu. Nie chciałem ryzykować jakiegoś uszkodzenia, więc postanowiłem zacząć go używać dopiero po zakupieniu szkła ochronnego i futerału. Kiedy kupiłem komplet Spigena, to ściągnąłem folię z telefonu i wtedy zauważyłem te nieszczęsne szczeliny. Wyzerowałem go i leży sobie w pudełku.
#40
Napisano 14 lutego 2020 - 11:04
...Przed podjęciem ostatecznej decyzji przydałoby mi się wiedzieć - o co zresztą pytałem na samym początku, ale nikt nie podjął tego wątku - czy te szczeliny z przodu i z tyłu to są wady tylko estetyczne czy jednak poważniejsza sprawa, mająca wpływ np. na deklarowaną przez Apple wodoodporność i pyłoszczelność telefonu?
Odpowiedzi na Twoje pytania udzieliłam Ci na priv.
#41
Napisano 25 lutego 2020 - 12:30
To może szybko sprecyzuję cytatem z Regulaminu:
„Nie udzielaj "prywatnych" odpowiedzi (PW, e-mail) na zadane publicznie (tj. w postach) pytania dotyczące omawianego tematu lub problemu - kłóci się to z ideą i celami Forum, jakimi są możliwość publicznego zadawania pytań i prawo wszystkich uczestników dyskusji do poznania odpowiedzi na nie. Natomiast korzystaj z "prywatnych" kanałów jeśli Twoje uwagi czy komentarze nie dotyczą meritum wątku („off-topic"), i ich obecność w wątku nie będzie wnosiła niczego istotnego do tematu, i będzie tylko zaśmiecała dyskusję ("trollowanie", "spamowanie", etc.).”
Proszę o odpowiadanie wszystkim, jeżeli sprawa bezpośrednio dotyczy pytania zadanego w wątku, inaczej w ogóle pisanie traci sens.
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#42
Napisano 25 lutego 2020 - 14:12
Proszę o odpowiadanie wszystkim, jeżeli sprawa bezpośrednio dotyczy pytania zadanego w wątku, inaczej w ogóle pisanie traci sens.
Gdyby nie Wasze wcześniejsze decyzje dotyczące odpowiedzi, zapewne poszłoby publicznie. Znając wcześniejsze posty Ali_cji, śmiem podejrzewać, że jej porada dotyczyła prawnego aspektu sprawy. A wobec tutejszego orzecznictwa, nawet jeżeli to dalej ma związek z tematem, nie pasuje bezpośrednio do działu. Nie dziwię się, że porady udzieliła na PW.
Jakkolwiek udzielanie porad w prywatnej korespondencji nie pasuje do idei forum, to zakładam, że wciąż nie ingerujecie w treść takiej komunikacji, niezależnie od tego, co sobie wpiszecie do regulaminu. Jedynym błędem Ali_cji było napisanie tutaj, że odpowiedź poszła na PW, a nie samo jej udzielenie. Ale po jej dotychczasowych doświadczeniach tutaj, i tak podziwiam, że jeszcze chce pomagać.
Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 25 lutego 2020 - 14:23
- 5b46927ee6 lubi to
#43
Napisano 05 marca 2020 - 01:26
Witam,
reklamację na ten telefon złożyłem 18 lutego drogą elektroniczna oraz w salonie (wraz z dostarczeniem kompletnego sprzętu), we wtorek więc minęło ustawowe 14 dni na odpowiedź sprzedawcy. Nic do mnie nie dotarło. Status reklamacji na stronie Komputronika to cały czas "w realizacji". Dzisiaj napisałem maila w tej sprawie i otrzymałem tylko zdawkową odpowiedź od człowieka z ich serwisu w Poznaniu: "Telefon zostanie wymieniony na nowy". Nic na temat tego, kiedy mają zamiar dokonać tej wymiany...
Czytałem porady na https://prawakonsume...macje/rekojmia/, ale znalazłem tam tylko coś takiego:
"Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie (nie ma tu określonego terminu) i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. Jeśli tego nie czyni, Konsument może wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku dalszej bezczynności przedsiębiorcy i upływu wyznaczonego terminu klientowi wolno odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny".
W innym miejscu jest napisane:
"Sprzedawca nie ma prawa odmówić konsumentowi obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeżeli nie wywiązał się ze swych obowiązków przy pierwszym żądaniu złożonym przez konsumenta w ramach pierwszej reklamacji bądź jest to druga lub kolejna reklamacja danego towaru. Nie ma tu znaczenia, czy chodzi o tę samą, czy też inną wadę lub usterkę".
I jest tu podany przykład, ale nie jestem pewny, czy przystaje do mojej sytuacji:
Na marginesie: zastanawiam się, jak Komputronik dokona tej wymiany, skoro na ich stronie internetowej już od ponad tygodnia jest napisane "Produkt tymczasowo niedostępny".
W zgłoszeniu reklamacyjnym napisałem tak:
"Roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową – istotne wady fabryczne:
Wyłącznie:
- wymiana na fabrycznie nowy telefon (zafoliowane pudełko wraz z kompletem akcesoriów) – nie refabrykowany czy pochodzący z wymiany serwisowej itp.
lub
- odstąpienie od umowy".
Jeszcze jedna, być może istotna informacja:
ponieważ swego czasu zapisałem się do tzw. Klubu Komputronik, to mam 30 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny. Zakupu telefonu dokonałem 7 lutego, więc te 30 dni upływa w najbliższą sobotę.
Pozdr.
#44
Napisano 05 marca 2020 - 09:40
Jeśli do wtorku nie dostałeś informacji od Komputronika to muszą oni uznać Twoją reklamację i żądania. Napisz do nich i poproś o podanie terminu wymiany telefonu - powinni Ci takiej informacji udzielić. Jeśli będą milczeć ja bym poczekał 2-3 dni, napisał nowego maila i jak ponownie nie będzie odpowiedzi to wysmarowałbym maila opisującego całą sytuację z informacją o odstąpieniu od umowy, żądaniem zwrotu należności za telefon i że wymiana na nowy telefon już Cię nie interesuje. Co do klubu Komputronik - wg mnie (ale tego na 100% nie wiem) jeśli złożyłeś reklamację na telefon to nie możesz nagle odstąpić od umowy na to samo urządzenie na podstawie przynależności do tego Klubu. Jedynie na podstawie tego, co napisałem powyżej.
#45
Napisano 05 marca 2020 - 12:01
...
Pytanie: czy teraz mam po prostu czekać z założonymi rękami czy słać do przedawcy jakieś pismo?
Na marginesie: zastanawiam się, jak Komputronik dokona tej wymiany, skoro na ich stronie internetowej już od ponad tygodnia jest napisane "Produkt tymczasowo niedostępny".
W zgłoszeniu reklamacyjnym napisałem tak:
"Roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową – istotne wady fabryczne:
Wyłącznie:
- wymiana na fabrycznie nowy telefon (zafoliowane pudełko wraz z kompletem akcesoriów) – nie refabrykowany czy pochodzący z wymiany serwisowej itp.
lub
- odstąpienie od umowy"....
Nie czekaj biernie, złóż sprzedawcy pisemne „Wezwanie do wydania telefonu bez wad” w terminie do 7 dni od dnia otrzymania tego pisma, pod rygorem złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu.
#46
Napisano 05 marca 2020 - 14:09
Dziękuję za obie rady. Jeszcze dzisiaj prześlę im to pismo.
Przy okazji, w nawiązaniu do poruszonego w tym wątku tematu "Jak sprawdzić czy iPhone jest nowy?" i opinii Serwis.Me, że te oznaczenia to bzdura. Napisałem do firmy (serwis Apple, ale nie autoryzowany), która ten artykuł opublikowała w sieci i dostałem taką odpowiedź:
Osoba, która tworzyła ten artykuł już z nami nie współpracuje. Domyślam się, że wzorowała się na poniższych artykułach:
Pozdr.
#47
Napisano 12 marca 2020 - 16:02
Dzień dobry,
jak pisałem w jednym z poprzednich postów, 4 marca w południe otrzymałem od Komputronika informację, że telefon zostanie wymieniony na nowy. W reakcji na nią 6 marca skoro świt wysłałem pismo „Wezwanie do wydania telefonu bez wad” (treść poniżej). W odpowiedzi ok. 9.30 napisali: "Salon został powiadomiony. Jak tylko nowy telefon będą mieli u siebie, zostanie Pan o tym powiadomiony". Do dzisiaj nie otrzymałem żadnych dalszych informacji, a jutro minie siódmy pełny dzień od złożenia poniższego pisma
Pozdr.
#48
Napisano 12 marca 2020 - 16:05
https://spidersweb.p...anie-sanacyjne/
#49
Napisano 12 marca 2020 - 17:10
Tak, wiem - mają kłopoty ze skarbówką. Zmienili nawet regulamin 11 marca i teraz nazywają się "Komputronik S.A. w restrukturyzacji". Ale zapisy dotyczące odpowiedzialności z tytułu gwarancji/rękojmi są takie same jak poprzednio.
#50
Napisano 12 marca 2020 - 19:29
Zapisy to jedno, a faktyczna, realna możliwość ich zastosowania czy wyegzekwowania w sytuacji, gdy na karku i kontach siedzi im fiskus, to co innego.
Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 12 marca 2020 - 19:31
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych