Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBooki Pro 2018 - opinie i wrażenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
350 odpowiedzi w tym temacie

#251 Sebosz

Sebosz
  • 4 178 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 maja 2019 - 21:11

Tak.....po tym artykule pana Kurdyły trochę mi temat rozjaśniło. Jednak to nie tylko kwestia okruchów jak sądziłem wcześniej.

Jedyna pociecha, że te awarie występują tylko u niektórych. Ciekawe jaki procent Macbook-ów to dotyka?? ;-) Są jakieś statystyki?

U mnie na razie po półtorej roku jest okey. I poza dbałością o czystość specjalnie nie myślę o tym po nocach.

 

Są. Według Apple dotyczy to około 10% użytkowników, a jakiś użytkownik zrobił ankietę na Twitterze (nie mogę znaleźć teraz do niej linku) i okazało się, że jakieś 2/3 osób, które wzięły w niej udział (a było ponad 1000 osób ) miało problemy z klawiaturą, tylko nie wszyscy chcą/mogą oddać laptopa do naprawy. 


Użytkownik Sebosz edytował ten post 01 maja 2019 - 21:12

iPhone 13 Pro Max • MacBook Pro (16" 2021 M1 Max) • iPad Pro 11" • 2x HomePod mini • AirPods Pro/Solo Pro • Watch Series 6


#252 pino22

pino22
  • 359 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 01 maja 2019 - 23:05

Są. Według Apple dotyczy to około 10% użytkowników, a jakiś użytkownik zrobił ankietę na Twitterze (nie mogę znaleźć teraz do niej linku) i okazało się, że jakieś 2/3 osób, które wzięły w niej udział (a było ponad 1000 osób ) miało problemy z klawiaturą, tylko nie wszyscy chcą/mogą oddać laptopa do naprawy. 

O cholera. Taka rozbieżność?? 10% do 66% ?


 MacBook Pro 14,2"  M1 Pro, 512 GB/16GB Silver  iPhone 13 Pro 128GB Gold


#253 Sebosz

Sebosz
  • 4 178 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 maja 2019 - 23:08

Tak mi się wydaje. Poszukam jeszcze, może znajdę ten post i go tu wstawię.


iPhone 13 Pro Max • MacBook Pro (16" 2021 M1 Max) • iPad Pro 11" • 2x HomePod mini • AirPods Pro/Solo Pro • Watch Series 6


#254 winmaciek

winmaciek
  • 6 757 postów
  • Płeć:

Napisano 01 maja 2019 - 23:55

Ankieta na Twitterze wśród zaangażowanych osób to takie sobie źródło. Trochę tak, jakby Korwin wrzucił ankietę z pytaniem, czy Parlament Europejski trzeba przerobić na dom publiczny i przyjąć, że 80% populacji jest za tym, bo zagłosowało parę tysięcy osób. Może nieco przejaskrawiam, ale wiadomo, o co chodzi.
Tu: https://signalvnoise...n-apple-thinks/ jest wpis, gdzie jest link do ankiety, do której odnosi się @Sebosz (chyba).
Pełne dane ma tylko Apple, aczkolwiek oni ograniczyli się chyba tylko stwierdzenia „niewielki procent użytkowników”. Mimo wszystko biorąc pod uwagę ilość różnych wpisów na ten temat obstawiam, że jest to nieco więcej niż „niewielki procent”. Obstawiam liczbę z przedziału 20-40%, uwzględniając tych, którzy nie idą, bo każdy dzień bez maszyny to dla nich wymierne straty finansowe i nie mają zastępstwa.
Tak czy siak, klawiatury Apple to chyba ich największy fuckup w historii. Jak John Gruber jedzie po nich jak po łysej kobyle i nazywa je „najgorszymi w branży”, to oznacza, że dno zostało pogłębione.
  • Sebosz lubi to

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#255 Sebosz

Sebosz
  • 4 178 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 maja 2019 - 00:55

Ankieta na Twitterze wśród zaangażowanych osób to takie sobie źródło. Trochę tak, jakby Korwin wrzucił ankietę z pytaniem, czy Parlament Europejski trzeba przerobić na dom publiczny i przyjąć, że 80% populacji jest za tym, bo zagłosowało parę tysięcy osób. Może nieco przejaskrawiam, ale wiadomo, o co chodzi.
Tu: https://signalvnoise...n-apple-thinks/ jest wpis, gdzie jest link do ankiety, do której odnosi się @Sebosz (chyba).

 

Dzięki, o to chodziło. A konkretniej o tego tweeta. Przytoczę pewien cytat z podlinkowanego artykułu:

 I sampled the people at Basecamp. Out of the 47 people using MacBooks at the company, a staggering 30% are dealing with keyboard issues right now!! And that’s just the people dealing with current keyboard issues. If you include all the people who used to have issues, but went through a repair or replacement process, the number would be even higher.

Worth noting here is that the 3rd generation membrane keyboard did nothing to fix the issues. Six out of thirteen – nearly half!! – of the 2018+ MacBooks we have at the company have a failed keyboard.

 

Choć jest to mała grupa pomiarowa, to pokazuje, że problem jest poważny, bo nie powiesz mi, że w tym przypadku możemy mówić o takiej "stronniczości", jak we wspomnianym przykładzie z Korwinem. Nie wierzę, że Apple nie zrobi czegoś z tymi klawiaturami w tym roku i mam nadzieję, że zrobią to jak najszybciej, bo przymierzam się do zakupu MBP.


Użytkownik Sebosz edytował ten post 02 maja 2019 - 00:56

iPhone 13 Pro Max • MacBook Pro (16" 2021 M1 Max) • iPad Pro 11" • 2x HomePod mini • AirPods Pro/Solo Pro • Watch Series 6


#256 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 02 maja 2019 - 09:52

O cholera. Taka rozbieżność?? 10% do 66% ?

 

A co? Liczyłeś na to, że Apple przyzna się do takiej porażki? Zawsze pisali "niewielka ilość", a potem okazywało się, że jest to tylko kwestia czasu.
Załączony plik  Screen Shot 2019-05-02 at 10.47.26.png   71,73 KB   0 Ilość pobrań


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#257 pino22

pino22
  • 359 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 04 maja 2019 - 17:21

A co? Liczyłeś na to, że Apple przyzna się do takiej porażki? Zawsze pisali "niewielka ilość", a potem okazywało się, że jest to tylko kwestia czasu.
attachicon.gif Screen Shot 2019-05-02 at 10.47.26.png

Iro, szczerze mówiąc liczyłem, że te proporcje ludzi z problemami ( mniejszymi i większymi) to max 15-20% To i tak byłoby sporo. A z ankiety powyżej na Twitterze wychodzi, że jest to 11% . A te 53% "tak, ale żyje z tym". Ciekawe jak to rozumieć. Czy to mega lekkie problemy typu: czasem coś mi tam się zatnie ( i sobie przedmucham) czy męczę się ale daję radę (i sobie przedmucham). A te 11% to, że już nie dało się pracować i dmuchać, i trzeba było do serwisu oddać.

 

Wiem, że tego w ogóle!! nie powinno być. Ale ciekawe jaki rzeczywisty procent Apple zauważa u siebie w serwisie??? Czy to faktycznie 10-13% ( czy nawet 11% ) ? Bo gdyby tak było to rzeczywiście bujają ten temat kilkanaście miesięcy bo może uważają, że inni producenci także miewają masę różnych problemów. A Apple weszło w motylkowe rozwiązanie i chce je utrzymać. A membrany w 2018 miały to naprawić ( może zredukować załóżmy do 2-6% )?

 

Ciekawi mnie trochę inny wątek: 

- czy system motylkowej klawiatury da się przeprojektować/naprawić czy trzeba to porzucić na rzecz innej nowej konstrukcji??

Stare rozwiązania w innych laptopach różnych marek jakoś żyją. Apple chciało przy "cienkiej konstrukcji" wprowadzić coś absolutnie nowego. I w milionach laptopów (Macbook, Macbook Pro) chodzi to kapitalnie. U mnie obecnie także :-) I w Macbook 12 który miałem i teraz w Macbook Pro z 2017.

Ale wielu się męczy. I trzeba coś z tym zrobić. Może powinni wrócić do nożycowego systemu tylko ulepszonego? 

Co o tym sądzicie?


 MacBook Pro 14,2"  M1 Pro, 512 GB/16GB Silver  iPhone 13 Pro 128GB Gold


#258 Sebosz

Sebosz
  • 4 178 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maja 2019 - 20:21

Chodzą plotki, że w wrócą do mechanizmu obecnego w Magic Keyboard 2 i obok Touch Bara pojawi się fizyczny Esc. Ciekawe jak by coś takiego tłumaczyli na konferencji ;) 


iPhone 13 Pro Max • MacBook Pro (16" 2021 M1 Max) • iPad Pro 11" • 2x HomePod mini • AirPods Pro/Solo Pro • Watch Series 6


#259 pino22

pino22
  • 359 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 04 maja 2019 - 23:31

Chodzą plotki, że w wrócą do mechanizmu obecnego w Magic Keyboard 2 i obok Touch Bara pojawi się fizyczny Esc. Ciekawe jak by coś takiego tłumaczyli na konferencji ;)

Fajnie jakby to nie był żart.......bo jest nożycowa i o obniżonym skoku.

A jak sprawuje się ta klawiatura? ;-) Nie miałem styczności.


Użytkownik pino22 edytował ten post 04 maja 2019 - 23:36

 MacBook Pro 14,2"  M1 Pro, 512 GB/16GB Silver  iPhone 13 Pro 128GB Gold


#260 Sebosz

Sebosz
  • 4 178 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 maja 2019 - 17:21

Też nie miałem. Ale myślę, że jest w porządku, skoro nikt nie robi na jej temat tyle rabanu, co o tej w MPB ;)


iPhone 13 Pro Max • MacBook Pro (16" 2021 M1 Max) • iPad Pro 11" • 2x HomePod mini • AirPods Pro/Solo Pro • Watch Series 6


#261 pino22

pino22
  • 359 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 05 maja 2019 - 19:31

Też nie miałem. Ale myślę, że jest w porządku, skoro nikt nie robi na jej temat tyle rabanu, co o tej w MPB ;)

Kurcze. To czemu my na to wpadliśmy a nie oni ??!  ;)  :blink:

Niech zaimplementują Magic Keyboard 2 do Macbook Pro i zaoszczędzą kilkadziesiąt milionów.

A poważnie: jak Sebosz lub inni z tego forum szacujecie - wymienią w tym roku klawiaturę na inną/mega mocno zmienioną?


Użytkownik pino22 edytował ten post 05 maja 2019 - 19:32

 MacBook Pro 14,2"  M1 Pro, 512 GB/16GB Silver  iPhone 13 Pro 128GB Gold


#262 Sebosz

Sebosz
  • 4 178 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 maja 2019 - 19:42

To wróżenie z fusów, bo póki co nie było żadnych przecieków na ten temat. Jeśli zależy im na sprzedaży (a na pewno tak jest) i wizerunku to na 99% zmienią, bo nie są głupi i na pewno widzą jak ludzie na wszelkiej maści forach piszą, że póki co przesiadają się na XPS13/15, Lenovo X1 lub po prostu czekają aż Apple poprawi klawiaturę. Zresztą nie opłaca im się trzymać obecnego dizajnu, bo w wakacje będą musieli objąć MBP2018 programem naprawczym, a gdyby nie zmienili klawiatur, to za rok musieliby zrobić to samo z nowszymi modelami.

Pytanie kiedy to zrobią  będą chcieli jak najszybciej załatwić sprawę i pokażą nowe maki na WWDC, czy będą czekać aż do października? Mam nadzieję, że w czerwcu już się pojawią nowe modele.


Użytkownik Sebosz edytował ten post 05 maja 2019 - 19:46

iPhone 13 Pro Max • MacBook Pro (16" 2021 M1 Max) • iPad Pro 11" • 2x HomePod mini • AirPods Pro/Solo Pro • Watch Series 6


#263 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 900 postów
  • Płeć:

Napisano 06 maja 2019 - 05:58

widzą jak ludzie na wszelkiej maści forach piszą, że póki co przesiadają się na XPS13/15, Lenovo X1 lub po prostu czekają aż Apple poprawi klawiaturę.

Ludzie to dużo piszą i na ogół niewiele z tego wynika. Zresztą uczestnicy for internetowych to ułamek procenta klientów. Nie sądzę żeby akurat tym firma się jakoś szczególnie przejmowała.

#264 Sebosz

Sebosz
  • 4 178 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 06 maja 2019 - 08:07

No, myślę, że jak już pojawiają się na ten temat artykuły wśród takich wydawnictw jak Wall Street Journal, to jednak się tym przejmą. Poza tym ludzie na forach mają wpływ na decyzje tych mniej zaawansowanych użytkowników, bo mogą im odradzać zakupy i powiedzieć żeby czekali na aktualizacje.

iPhone 13 Pro Max • MacBook Pro (16" 2021 M1 Max) • iPad Pro 11" • 2x HomePod mini • AirPods Pro/Solo Pro • Watch Series 6


#265 winmaciek

winmaciek
  • 6 757 postów
  • Płeć:

Napisano 06 maja 2019 - 09:03

Ja zrezygnowałem z MacBooka. Tzn. jak potrzebowałem się zaopatrzyć w komputer w zeszłym roku to wziąłem HP. I owszem, różnica w cenie miała duże znaczenie, ale klawiatura też była ważnym elementem układanki.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#266 fatum11

fatum11
  • 275 postów

Napisano 06 maja 2019 - 09:13

No, myślę, że jak już pojawiają się na ten temat artykuły wśród takich wydawnictw jak Wall Street Journal, to jednak się tym przejmą. Poza tym ludzie na forach mają wpływ na decyzje tych mniej zaawansowanych użytkowników, bo mogą im odradzać zakupy i powiedzieć żeby czekali na aktualizacje.

Ludzie jeżeli potrzebują Maca to idą do klepu i go kupują. Jeżeli siadł klawisz to idą do serwisu jak z każdym innym urządzeniem. Nie przeceniaj forum.



#267 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 06 maja 2019 - 09:45

Jeżeli siadł klawisz to idą do serwisu jak z każdym innym urządzeniem. Nie przeceniaj forum.


Dlaczego do serwisu, a nie do sprzedawcy z reklamacją z tytułu rękojmi?

#268 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 06 maja 2019 - 14:06

Dlaczego do serwisu, a nie do sprzedawcy z reklamacją z tytułu rękojmi?

 

Bo to Apple odpowiada za te niedoróbki. I ma swój serwis. Sprzedawca nie powinien odpowiadać za wady konstrukcyjne i materiałowe.


  • Merde lubi to

Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#269 pino22

pino22
  • 359 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 09 maja 2019 - 22:00

Słuchajcie moi drodzy. Taki mały kłiiiz  ;)

Co wg Was może być odpowiednikiem w Windowsie dla - MacBook Pro 2,3 GHz 2017 bez TB ?? ( 8GB, 256SSD )

 

Ale tak poważnie. Żeby był jak najbardziej zbliżony jeśli chodzi o bryłę zewnętrzną, użyte materiały, zbliżone parametry: procek Ram itp. 

Nie przesiadam się z mojego MBp szczególnie przez wzgląd na MacOs. Ale może to komuś innemu pomoże w zamysłach  :)


Użytkownik pino22 edytował ten post 09 maja 2019 - 22:00

 MacBook Pro 14,2"  M1 Pro, 512 GB/16GB Silver  iPhone 13 Pro 128GB Gold


#270 Sebosz

Sebosz
  • 4 178 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 maja 2019 - 22:49

MateBook Pro X?


  • pino22 lubi to

iPhone 13 Pro Max • MacBook Pro (16" 2021 M1 Max) • iPad Pro 11" • 2x HomePod mini • AirPods Pro/Solo Pro • Watch Series 6


#271 jadrian

jadrian
  • 72 postów

Napisano 10 maja 2019 - 07:44

Ja tak trochę z innej beczki :) 

 

(..)  MacBook Pro 2,3 GHz 2017 bez TB ?? ( 8GB, 256SSD )

 

 

pino22 rozważam zakup takiego maka z MM (teraz jest promocja na niego). Powiedz, czy te 8GB ram jest wystarczające do normalnego użytkowania? (internet, word,excel,filmy, amatorska obróbka zdjęć i filmów, amatorskie projektowanie wnętrz  :))



#272 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 10 maja 2019 - 08:06

Przypominam temat dyskusji:

MacBooki Pro 2018 - opinie i wrażenia

Proszę powstrzymać się od OT.


  • Sebosz lubi to
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#273 pino22

pino22
  • 359 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 10 maja 2019 - 14:24

Ja tak trochę z innej beczki :)

 

pino22 rozważam zakup takiego maka z MM (teraz jest promocja na niego). Powiedz, czy te 8GB ram jest wystarczające do normalnego użytkowania? (internet, word,excel,filmy, amatorska obróbka zdjęć i filmów, amatorskie projektowanie wnętrz  :))

Powiem Ci, że jestem mega zodowolony. 8GB ram jak dla mnie całkowicie wystarcza. Robie to co Ty ale oprócz obróbki zdjęć i projektowania. Czasem piłeczka (bardzo rzadko) pojawi się ale bawię się w beta testerów i nie zawsze nowy beta system jest stabilny. Więc to może przez to. A zakładek różnych programów i netu potrafię mieć otworzonych z 20-25

Jest w MM faktycznie promo na 4.999 ale 128SSD. Pomyśl jednak nad 256GB, który jest za 5.899. Naprawdę warto dołożyć  ;)


 MacBook Pro 14,2"  M1 Pro, 512 GB/16GB Silver  iPhone 13 Pro 128GB Gold


#274 pino22

pino22
  • 359 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 maja 2019 - 14:53

Ja tak trochę z innej beczki :)

 

pino22 rozważam zakup takiego maka z MM (teraz jest promocja na niego). Powiedz, czy te 8GB ram jest wystarczające do normalnego użytkowania? (internet, word,excel,filmy, amatorska obróbka zdjęć i filmów, amatorskie projektowanie wnętrz  :))

Jak tam jadrian.....zakupiłeś Maka w MM ? Ceny faktycznie kapitalne. Konkurencja z Windą nie podejdzie....jacykolwiek konkurenci dużo drożsi  :D


 MacBook Pro 14,2"  M1 Pro, 512 GB/16GB Silver  iPhone 13 Pro 128GB Gold


#275 Kowadełko

Kowadełko
  • 335 postów

Napisano 15 maja 2019 - 05:33

Jak tam jadrian.....zakupiłeś Maka w MM ? Ceny faktycznie kapitalne. Konkurencja z Windą nie podejdzie....jacykolwiek konkurenci dużo drożsi  :D

Jacykolwiek konkurenci w tej cenie nie wkladaja pendrive'a, sorrki dysku 128GB do srodka https://mediamarkt.p...ebrny-mpxr2ze-a


  • Sebosz lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych