Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mac mini (Late 2014), a macOS High Sierra


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 wiljasz

wiljasz
  • 14 postów

Napisano 02 lutego 2018 - 16:37

Załączony plik  Zrzut ekranu 2018-02-02 o 16.31.09.jpg   21,46 KB   0 Ilość pobrańMój Mac mini (Late 2014) wszystkie uaktualnienia aplikacji czy systemu pobierał bezproblemowo. Głównie korzystam z app Zdjęcia oraz w app Mail mam sporo archiwalnych maili. w sumie korzystam z 90 GB na dysku 500 GB-ajtowym. Mam już zainstalowany system macOS High Sierra wersja 10.13.3 

Zauważyłem trzy problemy których nie potrafię rozwiązać.

1.  Minimaczek stał się powolny - od włączenia go do wpisania hasła mija 1,5 minuty, ale by otworzyć app Mail, by odczytać nową wiadomość, bywa że czekam 10 minut.

2. Apple zapewnia źe wspiera HP Photosmart k510. Wgrałem zalecane sterowniki - drukarka działa bez problemów po USB i po Wi-Fi. Natomiast skaner nie działa (skaner jest sprawny i działa tylko pod płatnym programem VueScan.

3. Brak wizytówek w app Kontakty - jest lista nazwisk tylko w kontakty icloud, a nie ma tej listy w Kontakty Google, oraz Wszystkie. Są moje kontakty  na stronie iCloud. Niestety nie można vCard-ów przenieść do app Kontakty. Mam komunikat:  Twoje kontakty zostały pomyślnie odtworzone. Archiwum odtworzonych kontaktów pojawi się na wszystkich Twoich urządzeniach. Poprzednie kontakty zostały zarchiwizowane. Na maczku ich nie ma mimo synchronizacji.

Proszę o porady usprawniające mojego mini Maca.



#2 rzymcio9

rzymcio9
  • 95 postów

Napisano 03 lutego 2018 - 11:29

Ustaw w preferencjach apki Mail żeby załączniki pobierały się dopiero w momencie, w którym będziesz chciał je otworzyć, objętość apki się zmniejszy, a i samo ładowanie powinno przyśpieszyć.

 

Co do samego urządzenia wielofunkcyjnego, to nie wiem jak pomóc, mam Brother i dzieje się tak samo mimo zainstalowania dodatkowych sterowników do skanera, czyli chodzi tylko przez aplikację od Brother.

 

Co do kontaktów, to spróbuj usunąć z maka wszystkie konta Google, zrestartuj kompa i dodaj je ponownie dodając kontakty w synchronizacji, może pomóc, może nie, warto sprawdzić.


Użytkownik rzymcio9 edytował ten post 03 lutego 2018 - 11:32

MacBook Pro 13 Touch Bar 2016 i5 8GB 512 SSD

iPhone X 64GB Black


#3 wiljasz

wiljasz
  • 14 postów

Napisano 05 lutego 2018 - 11:15

Dzięki za porady.Jedynie odzyskałem wizytówki w app Kontakty. Walczę dalej z pozostałymi problemami. Tęsknię za El CAPITAN.

Ustaw w preferencjach apki Mail żeby załączniki pobierały się dopiero w momencie, w którym będziesz chciał je otworzyć, objętość apki się zmniejszy, a i samo ładowanie powinno przyśpieszyć.

 

Co do samego urządzenia wielofunkcyjnego, to nie wiem jak pomóc, mam Brother i dzieje się tak samo mimo zainstalowania dodatkowych sterowników do skanera, czyli chodzi tylko przez aplikację od Brother.

 

Co do kontaktów, to spróbuj usunąć z maka wszystkie konta Google, zrestartuj kompa i dodaj je ponownie dodając kontakty w synchronizacji, może pomóc, może nie, warto sprawdzić.



#4 lukwiat

lukwiat
  • 16 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 08 lutego 2018 - 11:53

Mam tego samego Mac mini (wersja 8Gb i 1 Tb HDD) i dla porównania starego MacBook Pro z SSD.

Mac mini na zwykłym HDD działa bardzo wolno - po uruchomieniu od zera "dochodzi do siebie" przez 10 minut. Wszystkie aplikacje, które wymagają doczytania dużych danych z HDD spowalniają działanie systemu. Zauważyłem też, że działanie systemu spowalnia Time Machine, gdy archiwizuje.

Jeśli jest to wersja podstawowa mac z 4 Gb to niestety częściej musi doczytywać dane z dysku - będzie za wolno.



#5 tomtom_su

tomtom_su
  • 347 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 08 lutego 2018 - 12:00

Jeśli chodzi o skanowanie to otwórz aplikacje Podgląd>Plik>Importuj ze skanera i powinno zadziałać.



#6 wiljasz

wiljasz
  • 14 postów

Napisano 22 lutego 2018 - 16:26

Niestety nie działa. Jest tylko info że skaner się nagrzewa.

Jeśli chodzi o skanowanie to otwórz aplikacje Podgląd>Plik>Importuj ze skanera i powinno zadziałać.



#7 tomtom_su

tomtom_su
  • 347 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 22 lutego 2018 - 19:14

To znaczy że jest połączenie czyli po chwili powinien być gotowy do skanowania.



#8 wiljasz

wiljasz
  • 14 postów

Napisano 22 lutego 2018 - 20:03

Niestety nie, gdyż nawet po 10 min brak reakcji skanera. Mam tylko otwarte okno skanera z info że się nagrzewa a poten napis: "nie można było ukończyć skanowania wstępnego"

To znaczy że jest połączenie czyli po chwili powinien być gotowy do skanowania.



#9 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 21 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 23 lutego 2018 - 17:13

Ze skanerami to do Hardware zapraszam. Ten wątek i tak jest o niczym.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych