Witam, praktycznie od samego początku zaobserwowałem wyłączanie się iPhone przy niskich temperaturach. Rozumiem jeśli temp jest na minusie i używam go długo to się wyłączy. Niedawno zacząłem biegać i oczywiście najlepszym rozwiązaniem do mierzenia odległości czy interwałowego czasu jest mój iPhone. Przykładowo wczoraj mając około 30-40% baterii, po koło 10 minutach biegania trzymając telefon w ręce przy temperaturze około 3-4 stopni sam się wyłączył. Po powrocie do auta i ogrzaniu go telefon się włączył pokazując taki sam procent baterii. Czy to oznacza, że nie mogę używać dłużej telefonu jeśli temperatura jest około 0 stopni? Czy to jakaś wada baterii?

iPhone 6s 16GB - problem z baterią
#1
Napisano 10 marca 2016 - 09:04
#2
Napisano 10 marca 2016 - 09:11
Serwis.
#3
Napisano 10 marca 2016 - 14:12
#4
Napisano 10 marca 2016 - 21:35
Ktoś oddawał z tego powodu i może opisać wrażenia/czy zostało coś zrobione z telefonem? Bo nie uśmiecha mi się zostawiać w serwisie telefon na tydzień, żeby potem się dowiedzieć, że nic nie stwierdzili.
#5
Napisano 10 marca 2016 - 22:04
Oddawałem do cortlandu - wymiana na nowy z wysyłkami w dwie strony zeszło 3dni.
#6
Napisano 10 marca 2016 - 22:12
Dzięki za informację.
#7
Napisano 14 marca 2016 - 18:36
Ja oddaję jutro w związku z tym samym problemem (6+), również do Cortlandu, dam znać jak naprawią/wymienią
#8
Napisano 14 marca 2016 - 21:43
Ech, to ja też w takim razie do Cortlandu. To samo 6s.
Jak zabezpieczacie telefon do wysyłki?
Użytkownik Małgorzata Maria edytował ten post 14 marca 2016 - 21:44
#9
Napisano 14 marca 2016 - 22:20
w iSpot niestety powiedzieli, że tak ma być, że telefon w temp. dodatnich powinien pracować. Poza tym proponowali przekazać logi. Niestety jest już coraz cieplej i nie mam jak ponownie to sprawdzić. Chyba pozostaje mi wysłać gdzieś indziej.
#10
Napisano 15 marca 2016 - 11:25
#11
Napisano 15 marca 2016 - 16:04
Mnie się wczoraj wyłączył przy bieganiu w temperaturze plus 8. Telefon był w kieszeni. 6S
#12
Napisano 15 marca 2016 - 20:48
No właśnie swiety74, w niedzielę miałam to samo przy 6 stopniach i robieniu zdjęć. Ty pewnie słuchałeś muzyki? Kilka stopni + apka drenująca baterię i telefon się wyłącza...
U mnie dzisiaj był kurier po telefon i wiezie go do Cortlandu, a ja tymczasowo wróciłam na iP5. Dam znać co i jak.
#13
Napisano 15 marca 2016 - 21:17
No właśnie swiety74, w niedzielę miałam to samo przy 6 stopniach i robieniu zdjęć. Ty pewnie słuchałeś muzyki? Kilka stopni + apka drenująca baterię i telefon się wyłącza...
U mnie dzisiaj był kurier po telefon i wiezie go do Cortlandu, a ja tymczasowo wróciłam na iP5. Dam znać co i jak.
Pisałaś w innym wątku, że wgrano Ci soft od nowa bez wgrywania kopii zapasowej. Nie pomogło ?
Pomogłem ? - Lubię to
#14
Napisano 16 marca 2016 - 16:34
Pisałaś w innym wątku, że wgrano Ci soft od nowa bez wgrywania kopii zapasowej. Nie pomogło ?
Niestety nie, przetestowałam na dworze i nadal to samo. I zastanawiam się w sumie na jakiej zasadzie miałoby pomóc? Moim zdaniem to żaden software, tylko albo uszkodzona bateria, albo zimny lut i coś na chłodzie się kurczy i nie styka. Podejrzewam raczej to pierwsze.
#15
Napisano 16 marca 2016 - 20:39
Jeżeli (załóżmy tak na chwilę) bateria jest OK, to za przypadkowe wyłączanie się telefonu podczas gdy wskaźnik naładowania baterii pokazuje odpowiedni poziom naładowania można posądzać nieprawidłowe wskazania (na zagranicznych forach piszą o efekcie "zamrożenia wskaźnika" : bateria się rozładowuje, a na wskaźniku poziom naładowania nie zmniejsza się (podobny efekt niektórzy zaobserwowali przy ładowaniu) - dopiero reset lub restart (wyłączenie i włączenie) "aktualizuje" poziom wskaźnika. Na takie przypadłości pomaga kalibracja, ew. wgranie softu na czysto.
Jeżeli założymy, ze bateria jest "sprawna inaczej" to pozostaje zagadką dlaczego autoryzowane serwisy wymieniają całe telefony, a nie same baterie.
Pomogłem ? - Lubię to
#16
Napisano 16 marca 2016 - 21:07
Jeżeli (załóżmy tak na chwilę) bateria jest OK, to za przypadkowe wyłączanie się telefonu podczas gdy wskaźnik naładowania baterii pokazuje odpowiedni poziom naładowania można posądzać nieprawidłowe wskazania (na zagranicznych forach piszą o efekcie "zamrożenia wskaźnika" : bateria się rozładowuje, a na wskaźniku poziom naładowania nie zmniejsza się (podobny efekt niektórzy zaobserwowali przy ładowaniu) - dopiero reset lub restart (wyłączenie i włączenie) "aktualizuje" poziom wskaźnika. Na takie przypadłości pomaga kalibracja, ew. wgranie softu na czysto.
Jeżeli założymy, ze bateria jest "sprawna inaczej" to pozostaje zagadką dlaczego autoryzowane serwisy wymieniają całe telefony, a nie same baterie.
To raczej nie zamrożenie wskaźnika, bo mniej więcej na czuja wiem, ile telefon powinien mi pociągnąć. jeśli używam go tak, jak zwykle. Tak zresztą wyłapałam pierwsze tego typu wyłączenia - wydawało mi się, że coś za szybko zeszło z 25-20% do wyłączenia telefonu, a po próbie włączenia wskaźnik pokazywał 10-15%.
A autoryzowane serwisy w ogóle - mam wrażenie - nie lubią się grzebać w naprawach iPhone'ów Miało się to niby zmienić, ale póki co, jak piszą Koledzy na forum, zostało po staremu.
Użytkownik Małgorzata Maria edytował ten post 16 marca 2016 - 21:09
#17
Napisano 16 marca 2016 - 21:25
To raczej nie zamrożenie wskaźnika, bo mniej więcej na czuja wiem, ile telefon powinien mi pociągnąć. jeśli używam go tak, jak zwykle. Tak zresztą wyłapałam pierwsze tego typu wyłączenia - wydawało mi się, że coś za szybko zeszło z 25-20% do wyłączenia telefonu, a po próbie włączenia wskaźnik pokazywał 10-15%.
A autoryzowane serwisy w ogóle - mam wrażenie - nie lubią się grzebać w naprawach iPhone'ów
Miało się to niby zmienić, ale póki co, jak piszą Koledzy na forum, zostało po staremu.
Serwis jest od tego "żeby się grzebać w naprawach" - bo za to płaci im Apple. Problem jednak jest w tym, że jak pisze spora część tych którzy mieli podobne problemy z IP do Twoich: albo serwisy nie chciały przyjąć takiego przypadku do naprawy (np. serwis iSpot) albo wymienili cały telefon, a na nowym telefonie problem jest ten sam (np. serwis Cortland). Jeżeli problem jest w baterii (jak twierdzą również niektóre serwisy nieautoryzowane) to wypadałoby wymienić samą baterię. Interesujące dla mnie jest np. dlaczego jedne serwisy bronią się przed robieniem naprawy (za którą przecież płaci im Apple), a inne robią naprawę-wymianę która nie rozwiązuje problemu ?
Użytkownik bee3 edytował ten post 16 marca 2016 - 21:25
Pomogłem ? - Lubię to
#18
Napisano 16 marca 2016 - 22:48

#19
Napisano 17 marca 2016 - 00:30
To są bardzo słuszne spostrzeżenia i bardzo dobre pytania. Zauważyłam, że iSpoty są w ogóle bardziej "problemowe", niż Cortland - w rożnych kwestiach. Czemu natomiast nie wymienią baterii? Być może na razie nie istnieją dobre podzespoły (albo takie o których z góry wiadomo, ze będą dobre)? A może po prostu taka jest polityka Apple? Zawsze chyba tak było, ze tylko te drobne naprawy były realizowane od ręki, przy grubszych sprawach albo przy problematycznej diagnostyce po prostu wymieniano telefon. Mi pozostaje liczyć na to, ze telefon wymienią na pozbawiony wad, albo po prostu skutecznie naprawią. I oby szybko, bo odzwyczaiłam się od klawiatury w iP5, nie trafiam w klawisze i szlag mnie trafia np. teraz
Takie zachowanie serwisów (a przynajmniej tych dwóch wyżej wymienionych) - mi jakoś nie pasuje do ogólnej polityki Apple.
Apple prawie dwa lata temu wprowadził np. program wymiany baterii w iP5 https://www.apple.co...phone5-battery/, z którego korzystaliśmy, a wymianę baterii w ramach tego programu dało się załatwić w ciągu jednego dnia.
Wymianę baterii (wraz ze stosowną diagnostyką) można więc było zrobić szybko i co najważniejsze - skutecznie.
"Nie istnieją dobre podzespoły ... ?" - jeżeli założyć, że problematyczne są baterie w jakiejś serii telefonów - to łatwiej (a z pewnością taniej) i skuteczniej można zamówić odpowiednie (poprawione ?) baterie i wdrożyć ich wymianę, niż procedować wymianę całych telefonów.
A może to nie sama bateria jest problemem i jednak trzeba wymieniać cały telefon ? Tylko dlaczego po wymianie całego telefonu większość tych nowych z wymiany zachowuje się tak samo ?
Pomogłem ? - Lubię to
#20
Napisano 17 marca 2016 - 09:38
#21
Napisano 17 marca 2016 - 12:09
Takie zachowanie serwisów (a przynajmniej tych dwóch wyżej wymienionych) - mi jakoś nie pasuje do ogólnej polityki Apple.
Apple prawie dwa lata temu wprowadził np. program wymiany baterii w iP5 https://www.apple.co...phone5-battery/, z którego korzystaliśmy, a wymianę baterii w ramach tego programu dało się załatwić w ciągu jednego dnia.
Wymianę baterii (wraz ze stosowną diagnostyką) można więc było zrobić szybko i co najważniejsze - skutecznie.
"Nie istnieją dobre podzespoły ... ?" - jeżeli założyć, że problematyczne są baterie w jakiejś serii telefonów - to łatwiej (a z pewnością taniej) i skuteczniej można zamówić odpowiednie (poprawione ?) baterie i wdrożyć ich wymianę, niż procedować wymianę całych telefonów.
A może to nie sama bateria jest problemem i jednak trzeba wymieniać cały telefon ? Tylko dlaczego po wymianie całego telefonu większość tych nowych z wymiany zachowuje się tak samo ?
Strzelam, że na dzień dzisiejszy po prostu baterie, które są na stanie zarówno w serwisach jak i w magazynach Apple, to baterie, których nie sprawdzono pod kątem występowania tej samej usterki - więc na razie nie ma na co wymieniać. Można na oślep wymieniać same baterie albo całe telefony - i skutek będzie taki sam, loteria. Pewnie skoro usterki są zgłaszane masowo, to już ktoś się tym zajmuje, może w końcu znajdą i wyeliminują rzeczywistą przyczynę. I pewnie wtedy powstanie program wymiany baterii w iP6s ale to tylko moje spekulacje.
Mój wyłącza się nie tylko jak jest zimnozw normalnych warunkach też pada przy np.36%.
No to coraz "lepiej"... A zaczynał od wyłączania się na zimnie, czy od razu miał objawy też w normalnych warunkach?
#22
Napisano 17 marca 2016 - 14:16
No właśnie swiety74, w niedzielę miałam to samo przy 6 stopniach i robieniu zdjęć. Ty pewnie słuchałeś muzyki? Kilka stopni + apka drenująca baterię i telefon się wyłącza...
U mnie dzisiaj był kurier po telefon i wiezie go do Cortlandu, a ja tymczasowo wróciłam na iP5. Dam znać co i jak.
Nie słuchałem. Telefon był nieużywany i wyłączył się dopiero w domu po tym jak chciałem coś w nim sprawdzić. Nie ma żadnego znaczenia czy telefon mam uruchomioną apkę czy nie. Coś na 100% jest z samą baterią nie halo. Dzwoniłem do apple a oni jak zwykle rest, nowy soft itp. Udają, że problem nie jest im znany...
#23
Napisano 17 marca 2016 - 15:41
Ale po co dzwonić do Apple ?
Robisz zlecenie na stronie cortlandu pakujesz telefon i czekasz aż wymienią na nowy.
#24
Napisano 17 marca 2016 - 16:19
Nie słuchałem. Telefon był nieużywany i wyłączył się dopiero w domu po tym jak chciałem coś w nim sprawdzić. Nie ma żadnego znaczenia czy telefon mam uruchomioną apkę czy nie. Coś na 100% jest z samą baterią nie halo. Dzwoniłem do apple a oni jak zwykle rest, nowy soft itp. Udają, że problem nie jest im znany...
Niefajnie.
Ja jeszcze czekam na jakiekolwiek info z Cortlandu, na razie wiem tylko tyle, że wczoraj przed południem przesyłka dotarła.
#25
Napisano 18 marca 2016 - 00:18
Niefajnie.
Ja jeszcze czekam na jakiekolwiek info z Cortlandu, na razie wiem tylko tyle, że wczoraj przed południem przesyłka dotarła.
To teraz tylko czekać na maila o treści:
"Uprzejmie informujemy, że diagnostyka Państwa sprzętu została zakończona, a wada produktu potwierdzona. Przystępujemy do kolejnego etapu realizacji zlecenia.
Państwa urządzenie zostanie wymienione w ramach naprawy serwisowej. Otrzymają Państwo nowy produkt z magazynu serwisowego Apple, w myśl postanowień producenta. Metoda ta pozwala na najefektywniejsze usunięcie problemu oraz zachowanie najwyższej jakości urządzeń Apple."
Tylko jak pisze wielu "szczęśliwych" posiadaczy wymienionych przez Cortland iPhonów wyłączających się w niższych temperaturach - to najczęściej nie rozwiązuje problemu.
Czy komuś jakiś serwis autoryzowany wymienił w takim przypadku samą baterię, a jeżeli tak - to czy rozwiązało to zgłaszane problemy ?
Użytkownik bee3 edytował ten post 18 marca 2016 - 00:19
Pomogłem ? - Lubię to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych