Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

SAD i kolejny pokaz niekompetencji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#26 Adams

Adams
  • 488 postów

Napisano 26 grudnia 2007 - 14:18

Jak SAD ma wysłać płytki UTD których Apple nie wysłał do Polski? Jeśli odpowiesz mi na to pytanie, masz u mnie duże piwo, a w SADzie zapewne posadę.


Więc jesteś tak samo winny jak Pan z iSpotu. On zapomniał powiedzieć, ty zapomniałeś zapytać.



Lutecki, bez urazy ale jak ma byc lepiej jak caly SAD ma dokladnie takie podejscie do sprawy. Klient nie zapytal wiec to jego wina. Jest informacja, ze kazdy komp ma posiadac plytke UTD, tak samo napisana jest cena w cenniku np. w necie. Czyli wg. Twojej teorii mozna wywnioskowac, ze jezeli klient nie zapyta a sprzedawca "zapmoni" powiedziec to mozna za np. takiego miniaka naliczyc dwa razy wiecej?

Klient kupuje produkt, czasem sie zna i wie z kim ma do czynienia (czyt. kupuje w SADzie i powinien po 10 razy zapytac i najlepiej nagrac rozmowe) a czasem kupuje ktos, kto nie ma pojecia i nie wie co to Leo, i czy ma on byc czy nie. To nie jego wina, a psim obowiazkiem sprzedawcy jest mu dokladnie wytlumaczyc, sprawdzic w pudle czy jest plytka UPD, jezeli jej nie ma to np. zebrac od niego zamowienie na doslanie, lub wypelnic w necie z nim formularz aby nie mial problemow. Za to SADowym psim obowiazkiem jest doslac w deklarowane 21 czy tam 30 dni.

Dla klienta nie jest wytlumaczeniem, ze ida swieta i jest natlok klientow. To nie jest istotne. SAD nie wie, ze ida Swieta i z tym zwiazane zmasowane zakupy? Pewnie nie spodziewal sie bo pomyslal: "mamy juz tak zjechana opinie i renome, ze pies z kulawa noga do nas nie przyjdzie".

Jednak pewnie 90% kupujacych w swieta to nowi macuserzy wiec jednak przyszli. Kazdy klient powinien byc obsluzony na 120% a jak to zrobic? Dac wiecej ludzi na sklepy, czy to wykracza poza pomysly zarzadu?

Co do plytek UTD, jakos mam pomysl jak to zalatwic. Ale posady w SAD nie chce, bo nie chcialbym abym byl kojarzony z ta firma bo jako poczatkujacy manager musze dbac o budowanie swojego wizerunku w sensie pozytywnym a nie negatywnym :-) Polecam zarzadowi art. w Business Harvard Review z grudnia. Jest wlasnie ciekawa rozprawa o wizerunkach.

Oczywiscie nie znam Waszej czy tez SADowej sytuacji i polityki Apple jezeli chodzi o CD z UTD ale idace swieta nie sa trudne do przewidzenia, wiec wiedzac, ze to okres zwiekszonej sprzedazy wystarczy wczesniej sciagnac od Appla np 200% plytek czy tez 150% albo 300% w zaleznosci jakie sa potrzeby i prognozy. Jak robic prognozy sprzedazy nie bede juz jednak uczyc Panów z SADu bo za to sie juz placi kaske :-) a oni jednak powienni wiedziec to lepiej ode mnie.
Zreszta nie potrzeba tu ekonometrii czy nawet podstaw marketingu. Poprostu zdrowy rozsadek.

Pewnie napiszesz, ze Apple nie wysyla cd z UTD juz od dawna i nie mozna z nimi dojsc do ladu. Oczywiscie, wszyscy winni tylko nie my. Ale mysle, ze SAD ma dojscie do informacji duzo wczesniej niz normalny user i moze, sie przygotowac, czyli juz po pojawieniu sie informacji o akcji UTD wyslac list do Appla i zamowic plytki, jak nie dojda od razu to dojda za tydzien, dwa a jak nie to stawac na glowie, zeby klient mial to od razu. Klienta nie interesuja Wasze problemy bo placi Wam za to stawanie na glowie.

A moze nie mam racji? Klienta zaplaci i juz Wam zwisa bo kaska jest.

#27 naresh

naresh
  • 2 079 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 grudnia 2007 - 03:08

Lutecki, jak juz wczesniej napisalem, padlo pytanie podczas zakupu: "Czy system bedzie po polsku" Padla tez odpowiedz: "Oczywiscie" I jak juz wczesniej napisalem, ani polonizatora, ani UTD do Leo, moze jeszcze mam czekac miesiac na polonizator? Przeciez to najwzyklejsza kpina...

#28 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 27 grudnia 2007 - 06:40

Ja bym nie czekał miesiąca na polonizator, tylko wysłał kupon UTD ;)

#29 51m0n

51m0n
  • 6 980 postów

Napisano 27 grudnia 2007 - 11:34

Na UTD też się wcale krócej nie czeka, poza nielicznymi przypadkami więc sorry... i tak byś czekał miesiąc.

#30 naresh

naresh
  • 2 079 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 grudnia 2007 - 12:35

I o tym wlasnie mowie, kupuje nowy komputer, mial byc po polsku, a nie jest... Czyli do tego zeby korzystac z niego w "pelni" musze i tak czekac miesiac... o to mi sie od poczatku rozchodzi.

#31 Adams

Adams
  • 488 postów

Napisano 27 grudnia 2007 - 14:45

Ja bym nie czekał miesiąca na polonizator, tylko wysłał kupon UTD ;)


Moze jako wybrancowi wyslaliby Ci UTD szybciej. Ale mozna na forum odszukac caly watek poswiecony temu tematowi. Wynika z niego jednoznacznie, ze malo kto dostal przesylke w wyznaczonym terminie. Malo tego, SAD nawet nie umie poradzic sobie z banalnym problemem kto zaplacil przelewem, a kto chce dokonac platnosci przy odbiorze. Dzieci z podstawowki raczej potrafia podzielic zbior na dwa podzbiory pt. "zaplacone", "nie zaplacone". Mozna nawet robic wariacje na temat, czyli dzielic baze danych na "do wysylki", "wyslac natychmiast", oraz "wysylac ekspresem" Np. zeby baza wywalala komunikat, ze do przekroczenia terminu wysylki zostalo np 7 dni i trzeba wysylac natychmiast. itp itd. Czy to trudne? Nie. To wrecz banalne. Tylko trzeba chciec i miec pomysl.

A co do wysylki kuponu. OK, ale dlaczego Pan w sklepie nie poinformwal o tym Pani, ktora odbierala komputer na polecenie syna i pytala czy system jest po polsku? Nie kazdy klient ma obowiazek znac warunki UTD i innych okresowych promocji, za to obowiazkiem sprzedawcy jest informowac kazdego i wytlumaczyc warunki nawet 10 razy jak klient nie jest laskaw zkumac. A jak sprzedawcy sie nie chce albo zapomina bo jest "duzo" klientow to nie nadaje sie na sprzedawce.

Proste...

Jakos w wielu innych duuuuuzo wiekszych firmach niz SAD z wieloma bardziej zlozonymi problemami firmy radza sobie bezblednie.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych