Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Snow Leopard 10.6.3 - 10.6.8 problem z HD Mac


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 musicmate

musicmate
  • 14 postów

Napisano 19 listopada 2015 - 18:27

Witam wszystkich!!! Panowie, po jakichś czterech latach padł mi system, komp przestał działać, podejrzewam,że jakiś vir ( stało się to po zainstalowaniu Avasta i wyczyszczeniu zagrożeń), Mac Book Pro był na systemie 10.6.3, dysk został sformatowany, zapisany zerami i system postawiłem na nowo z płyty 10.6.3. który zaktualizowałem do wersji 10.6.8, tutaj zaczynają się problemy. Po zainstalowaniu systemu zauważyłem kłopot ze ściągniem plików - pojawiał się komunikat o małej ilości miejsca na dysku ( startowym chyba), po pierwszym postawieniu systemu miałem dwie partycje ( łacznie 320GB wolnego miejsca) 140 GB 1wsza i 180GB druga - więc nie może być mowy o małej ilości miejsca. Doszło do tego,że w pewnym momencie mie mogłem już odpalić kompa, migała mi chyba jakaś koperta czy coś na ekranie ( po 1 dnym dniu pracy). Sformatowałem system jeszcze raz, usuwając nawet wolne miejsce po usuniętych plikach, zapisując 7 krotnie oraz używając ostatniej opcji do usunięcia dysku startowego ( opcja do stawiania sys. Windows chyba) oraz wykorzystalem opcje GUI do postawienia systemu. ( na jednej partycji = 320 GB).Po zainstalowaniu systemu, aktualizacji do 10.6.8 i godzinie pracy znowu pojawił mi się komunikat brak miejsca na dysku startowym i musiałem awaryjnie wyłączyć kompa.

Panowie ratujcie!!!! czy to uszkodzoony dysk??? ( narzędzia dyskowe tego nie pokazują) Walczę już z tym 3 dzień i mam k...dość. Ma ktoś jakiś pomysł?!

Pozdrawiam

Tom


Aaaa, zapomniałem dodać,że dysk to:

HITACHI HTS545032B9SA02...



#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 listopada 2015 - 18:47

W takiej sytuacji w pierwszej kolejności musisz sprawdzić SMART dysku, bo nawet jeśli jest uszkodzony to Narzędzie Dyskowe może twierdzić, że jest sprawny.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 musicmate

musicmate
  • 14 postów

Napisano 20 listopada 2015 - 10:16

Mógłbyś polecić jakąś freewarową apkę by to zrobić? Niestety nie mam opcji by udać się do Krakowa by zrobić to u Ciebie:)



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 listopada 2015 - 10:27

DriveDX - demo na kilka dni ale ma pełną funkcjonalność.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 musicmate

musicmate
  • 14 postów

Napisano 20 listopada 2015 - 11:15

Dziękuje bardzo, będe szukać. POZDRAWIAM!!!!


Widzę,że bezpłatnie mogę zrobić tylko short self test, pełen test 100min< - wymaga kupna licencji...


Short self test niczego nie wykazał...



#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 listopada 2015 - 12:48

Nie rób testu tylko przeczytaj raport SMART, który pojawia się po uruchomieniu programu. Najważniejsze czy są jakieś błędy czy nie, to znaczy czy wszystko jest na zielono czy są jakieś parametry oznaczone na żółto lub czerwono.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#7 musicmate

musicmate
  • 14 postów

Napisano 20 listopada 2015 - 15:25

Wyniki załączam, widzę,że są problemy wynikające z raportu: ADV S.M.A.R.T Statusu, wszystko w załącznikach...

Dzisiaj zwróciłem uwagę przy ładowaniu stron przez google chrome,że pojawił się komunikat w lewym dolnym narożniku wspominający coś o pamięci ram, ciągle pojawia się kłopot z ładowaniem stron ( wyłączam i włączam komputer i problem znika na chwilę),po jakimś czasie przestaje ładować strony pomimo tego,że jest wi fi -dotyczy to oryginalnej Safari jak i Google Chrome...

 

 

Załączone pliki



#8 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 listopada 2015 - 15:56

Bardzo duża ilość błędów UDMA CRC oznacza, że jest problem z przesyłem danych do dysku. Zazwyczaj jest to spowodowane uszkodzeniem taśmy od dysku. Można podłączyć dysk przez adapter USB i sprawdzić jak będzie się zachowywał. Może to być też problem z płytą główną, tym bardziej, że piszesz o jakichś problemach z pamięcią RAM.

 

Poza tym co w ogóle jest za MacBook, bo albo nie widzę albo nie napisałeś.


Użytkownik macsupport edytował ten post 20 listopada 2015 - 15:58

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#9 musicmate

musicmate
  • 14 postów

Napisano 20 listopada 2015 - 16:51

Bardzo duża ilość błędów UDMA CRC oznacza, że jest problem z przesyłem danych do dysku. Zazwyczaj jest to spowodowane uszkodzeniem taśmy od dysku. Można podłączyć dysk przez adapter USB i sprawdzić jak będzie się zachowywał. Może to być też problem z płytą główną, tym bardziej, że piszesz o jakichś problemach z pamięcią RAM.

 

Poza tym co w ogóle jest za MacBook, bo albo nie widzę albo nie napisałeś.

 To jest Mac Book Pro, nie poradzę sobie samemu z tym problemem, straciłem na to 5 dni i końca nie widać, Oddaje do IDoctora, jestem rozczarowany jakością sprzętu, problemem z diagnozą i wogóle.
Poniżej załączam w załączniku podstawowe informacje, jesli będzie trzeba więcej to oczywiście podeślę.

A mógłbyś polecić jakiś dysk do tego sprzętu, który będzie pasować ( może być jakiś ssd) w przystępnej cenie?

Pozdrawiam i dziękuje!

Załączone pliki



#10 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 listopada 2015 - 17:07

Napisz numer seryjny, bo z tego nic nie wynika, ile ma cali itd. Jak ma CI ktoś pomóc kiedy Ty nawet nie piszesz co to za komputer. Domyślam się, że to 13" MacBook Pro. Jeśli tak to w nich psują się czasem taśmy dysku i ona może taki problem powodować. Dysk, według tego programu, nie wymaga wymiany i to nie jego wina. Może też być uszkodzony układ na płycie głównej ale wcześniej trzeba wykonać kilka testów jak np. podłączenie dysku na USB.

 

Jeśli chcesz to możesz go do nas przysłać my na codzień zajmujemy się takimi naprawami i mamy wszystkie konieczne części.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#11 musicmate

musicmate
  • 14 postów

Napisano 20 listopada 2015 - 17:17

Nr. seryjny : W00284VHCD3LA

 

Wyświetlacz to chyba 14"( nigdzie nie widzę tego info, lapek przywieziony z US bez kartona) :

NVIDIA GeForce 320M:

 

  Model zestawu układów: NVIDIA GeForce 320M

  Typ: GPU

  Magistrala: PCI

  VRAM (łącznie): 256  MB

  Producent: NVIDIA (0x10de)

  ID urządzenia: 0x08a0

  ID korekty: 0x00a2

  Korekta ROM: 3533

  Monitory:

Kolor LCD:

  Rozdzielczość: 1280 x 800

  Głębia kolorów: Kolor 32 bitowy (ARGB8888)

  Monitor główny: Tak

  Odbicie lustrzane: Wył.

  Aktywny: Tak

  Wbudowany: Tak

Złącze monitora:

  Status: Żaden monitor nie jest podłączony



#12 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 listopada 2015 - 19:04

Numer seryjny niepoprawny ale sądząc po grafice i rozdzielczości to jest to MacBook Pro 13" A1278. Napisałem w poprzednim poście co trzeba sprawdzić i jakie mogą być przyczyny.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#13 musicmate

musicmate
  • 14 postów

Napisano 22 listopada 2015 - 13:15

Witam i przepraszam za zamieszzanie z nr. seryjnym, ten jest napewno prawidłowy:

W80290MFATP.

Na dysku został postawiony 10.6.3 na innym kompie i problem wraca, więc płyta główna w moim jest raczej ok.

Mam prośbę, czy może pan podać jakieś modele dysków ssd o wielkości 100-150GB, które będą pasowałby do mojego MacBook Pro??

A Pana serwis mogę tylko polecać garstce znajomych, uzytkowników Apple, z Małopolski i okolic Krakowa.

Gorąco Pozdrawiam!



#14 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 listopada 2015 - 13:39

Najtaniej to Crucial BX100. A czy wkładałeś do swojego MacBooka dysk z tego drugiego? Działa prawidłowo z innym dyskiem?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#15 musicmate

musicmate
  • 14 postów

Napisano 22 listopada 2015 - 17:27

Jeszcze nie ale jutro się za to wezmę, najdziwniejszy wydaje się problem z przeglądarkami, po prostu przestają działać a po restarcie kompa znowu na jakiś czas jest ok....No i sam komp łapie zawiechy co jakiś czas podczas ładowania stron...



#16 musicmate

musicmate
  • 14 postów

Napisano 10 grudnia 2015 - 14:26

Witam po raz kolejny! Doszedłem już do takiego pkt, że kupiłem dysk Crucial BX 100 i niestety po zamontowaniu jest kłopot z instalacją 10.6.3 z oryginalnej płyty. Po włożeniu płyty i ponownym wyłączeniu i następnie włączeniu komputera z wciśniętym przyciskiem C niestety nie pojawia się okno instalacyjne, a tylko ikona folderu ze znakiem zapytania. Masz może pomysł co jest grane i jak ruszyć z instalacją. Czy muszę zainstalować na nowy dysk ssd jakieś pliki by móc zbootować ten system z płyty??

Z góry dziękuje za informację.

Pozdr



#17 dizaier

dizaier
  • 23 postów

Napisano 11 listopada 2017 - 01:48

Mam ten sam problem
Macie jakieś sugestie???

#18 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 802 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 11 listopada 2017 - 18:37

Nie, to wątek z 2015.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych