Moglibyście jeszcze szybko ocenić sprzedawcę oraz jego aukcję podaną przeze mnie troszkę wyżej, gdyż jeśli wszystko będzie w porządku to prawdopodobnie w tym miesiącu skuszę się jeszcze na zakup pierwszego w życiu smartfona Iphone.
„Oryginały czy podróbki produktów Apple?”, nieuczciwi sprzedawcy oraz inne opinie o serwisach ogłoszeniowych, aukcyjnych.
#5026
Napisano 31 maja 2017 - 07:02
#5027
Napisano 31 maja 2017 - 23:15
Pomogłem ? - Lubię to
#5028
Napisano 01 czerwca 2017 - 10:27
Co sądzicie o tym sklepie? Faktura 23% jest, opinie dobre są. Telefon odebrałbym osobiście gdyż mam bardzo blisko. Co jeszcze może mnie nieprzyjemnego spotkać i co powinienem obejrzeć żeby nie popaść w niepotrzebne problemy?
http://allegro.pl/ap...6825366019.html
Z góry dzięki za pomoc
Wygląda OK;)
#5029
Napisano 01 czerwca 2017 - 11:22
Super, dzięki za pomoc A jeszcze jedno pytanie: na co zwracać uwagę przy zakupie? Wiem narazie, żeby na stronie sprawdzić numer czu nie został telefon aktywowany, plus sprawdzić kod z pudełka i telefonu czy grają. Coś jeszcze aby nie wdepnąć na mine?
#5030
Napisano 01 czerwca 2017 - 11:27
Nic kupić i używać - ewentualnie jeśli masz jakąś obsesję że zostaniesz oszukany to kup u autoryzowanego sprzedawcy i tyle.
#5031
Napisano 01 czerwca 2017 - 11:29
Dobra, dzięki za pomoc. W takim razie w najbliższym czasie śmigam do sklepu i cieszę się pierwszym w życiu jabłkiem
#5032
Napisano 02 czerwca 2017 - 14:16
Kilka dni temu kupiłem „oryginalne“ czerwone skórzane etui do iPhona 7 w Saturnie, po przyjściu do domu i odpakowaniu pudełka stwierdziłem, że etui jest podróbką wartą kilka dolarów na Ali...Podejrzewam, że ktoś skorzystał z możliwości zwrotu i dokonał podmianki...Chciałbym postąpić uczciwie i sam nie chcę robić takiego numeru ze zwrotem...z drugiej strony nie udowodnię że kupiłem podmieniony towar i mogę zostać dobrej jakości imitacją. Radzę przed zakupem dokładnie obejrzeć etui, bo sam jestem w kropce co zrobić.
#5033
Napisano 12 czerwca 2017 - 12:26
Witam, Panowie prosiłbym o pomoc jeśli to możliwe.
Zastanawiam się nad kupnem Iphone 6s lub 7 z tych oto aukcji
https://artikom.pl/pl/p/iPhone-6s-32GB-SZARY/1902
https://artikom.pl/pl/p/iPhone-7-32GB-Czarny/2129
co myślcie o tych produktach bo większość telefonów wyraźnie tańszych od normalnie dostępnych?
Jest to oryginał czy jakaś podróbka ?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i wskazówkę
#5034
Napisano 13 czerwca 2017 - 07:50
To telefony kupione za granicą i odsprzedawane w Polsce bez Vatu bo formalnie są z drugiej ręki, chociaż są nowe i zafoliowane. Sprzęt pewnie dobry tylko z gwarancją może być różnie.
#5035
Napisano 13 czerwca 2017 - 09:19
#5036
Napisano 13 czerwca 2017 - 09:35
Dlatego że jeżeli te telefony leżały gdzieś na magazynie to Apple może uznać że gwarancja biegnie od pierwotnego zakupu. Bo ty tak naprawdę odkupujesz ten telefon od kogoś na VAT marżę co można interpretować jako zakup używanego telefonu. Bo VAT marża jest tylko na używany sprzęt.
Takie przypadki były nawet na tym forum.
#5037
Napisano 13 czerwca 2017 - 09:41
Bo wtedy zarobi np. niemiecki dyskont i polski handlarz-mrówka a nie autoryzowany polski sprzedawca.
Autoryzowani sprzedawcy ściśle związani z Apple muszą trzymać ceny Apple za to każda sieć elektromarketów robi teraz promocję na Apple.
Ludzie widzą - O rany, tani iPhone, wszędzie droooogo a le u nich tanio. I lecą kupować lodówkę i telewizor.
Sprzedawcy tylko Apple dostają po tyłku bo oni na lodówce ani telewizorze nie zarobią.
Wczoraj w lokalnej stacji słyszałem reklamę nowego sklepu rtv agd. Już się nie reklamowali, że mają tanio lodówki ale mieli hasło - Przyjdź do nas po najtańszy iPhone w stolicy.
#5038
Napisano 13 czerwca 2017 - 09:51
Dlatego że jeżeli te telefony leżały gdzieś na magazynie to Apple może uznać że gwarancja biegnie od pierwotnego zakupu. Bo ty tak naprawdę odkupujesz ten telefon od kogoś na VAT marżę co można interpretować jako zakup używanego telefonu. Bo VAT marża jest tylko na używany sprzęt.
Takie przypadki były nawet na tym forum.
Jeden przypadek dla iPhone 7 a reszta dla sprzętów starszych niż rok co w przypadku iP7 jest nie możliwe. Ale może być 0,0001% szansy że coś będzie nie tak - ale wtedy za 200zł kupujesz Apple Care i w dalszym ciągu masz taniej i dłuższą gwarancję. Z reszta kupując w firmie możesz oddać taki sprzęt jeśli gwarancja wynosi mniej niż rok.
#5039
Napisano 13 czerwca 2017 - 10:21
Można kupić w Plasce Apple Care na iPhona?
Z tą gwarancją w firmie krzak może być niewesoło.
#5040
Napisano 13 czerwca 2017 - 10:32
Chodziło mi o to żeby zwrócić telefon jako niezgodny z umową jeśli gwarancja wynosi mniej niż rok. Apple care możesz wykupić starego typu - do upolowania na ebay za 30-50$.
#5041
Napisano 13 czerwca 2017 - 11:01
Z tą gwarancją w firmie krzak może być niewesoło.
Gwarancji udziela i realizuję ją firma Apple przez sieć autoryzowanych serwisów.
Oddając sprzęt do serwisu nie będziesz proszony o paragon, fakturę itp. Nie ma znaczenie gdzie kupowałeś. Liczy się tylko aktywacja (data aktywacji) u Apple.
#5042
Napisano 13 czerwca 2017 - 11:39
Niekoniecznie, niedawno był tutaj temat dotyczący gwarancji na iPada, polecam przeczytać ten post:
http://myapple.pl/fo...ipad/?p=2160383
#5043
Napisano 13 czerwca 2017 - 11:53
Liczy się tylko aktywacja (data aktywacji) u Apple.
Jeśli mamy być precyzyjni to oczywiście liczy się data zakupu urządzenia.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#5044
Napisano 13 czerwca 2017 - 13:46
Uściślijmy: sprawa dotyczyła Plus GSM, tego samego Plus który sprzedawał iPhony z nieoryginalną ładowarką.Niekoniecznie, niedawno był tutaj temat dotyczący gwarancji na iPada, polecam przeczytać ten post:
Albo odstawiał inne numery
http://myapple.pl/fo...phoney-na-boku/
https://imagazine.pl...oneami-z-plusa/
#5045
Napisano 13 czerwca 2017 - 13:58
Sprawa dotyczy każdego urządzenia Apple. Przeczytaj warunki gwarancji. Dla wygody przyjęło się, że gwarancja leci od momentu aktywacji. Ale jak kupisz iPhona i wrzucisz go do szafy na dwa lata to po pierwszej aktywacji może się okazać, że gwarancja już nie ma. Autoryzowani sprzedawcy wysyłają informacje, które telefony zostały sprzedane i często gwarancja w systemie leci już nawet kiedy telefon nie został aktywowany. W spornych sytuacjach zawsze brana pod uwagę jest data zakupu z faktury, a nie to co jest w systemie.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#5046
Napisano 13 czerwca 2017 - 14:06
Dokładnie tak. Dlatego kupując iPhona na fakturę VAT marża w firmie krzak ryzykujemy tym że gwarancja już leci, bo oficjalnie telefon był już sprzedany wcześniej. Teraz jest tylko odsprzedany dalej.
#5047
Napisano 13 czerwca 2017 - 14:51
Jeśli mamy być precyzyjni to oczywiście liczy się data zakupu urządzenia.
Dokladne tyle razy walkowane ponizej info:
Apple Distribution International z siedzibą pod adresem Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork w Irlandii (lub stosowny następca prawny) ("Apple") udziela gwarancji na sprzęt i akcesoria oznaczone marką Apple znajdujące się w oryginalnym opakowaniu ("Produkt Apple") obejmującej wady materiałowe i wady wykonania pojawiające się podczas normalnego używania produktu zgodnie z podręcznikami użytkownika Apple, danymi technicznymi i innymi opublikowanymi wytycznymi dotyczącymi Produktu Apple, na okres JEDNEGO (1) ROKU od daty pierwotnego zakupu detalicznego dokonanego przez nabywcę będącego użytkownikiem końcowym ("Okres gwarancji").
https://www.apple.co...l-warranty.html
Użytkownik kalvin edytował ten post 13 czerwca 2017 - 14:53
MacBook Air 2020 iPhone 12 HomePod mini Apple TV 4k
#5048
Napisano 13 czerwca 2017 - 15:12
Sprawa dotyczy każdego urządzenia Apple. Przeczytaj warunki gwarancji. Dla wygody przyjęło się, że gwarancja leci od momentu aktywacji. Ale jak kupisz iPhona i wrzucisz go do szafy na dwa lata to po pierwszej aktywacji może się okazać, że gwarancja już nie ma. Autoryzowani sprzedawcy wysyłają informacje, które telefony zostały sprzedane i często gwarancja w systemie leci już nawet kiedy telefon nie został aktywowany. W spornych sytuacjach zawsze brana pod uwagę jest data zakupu z faktury, a nie to co jest w systemie.
1. Kupowałem stary sprzęt tuż przez wycofaniem ze sprzedaży. Gwarancja ruszyła w dniu aktywacji.
Sprzęt był w autoryzowanym serwisie, nie chcieli faktury ani paragonu.
2. Większość, jak nie wszystkie, sprzedawane sprzęty Apple nie mogą nawet być tak stare, bo Apple szybko zmienia modele.
3. Rozumiem sytuację autoryzowanych serwisów i resellerów, oni muszą trzymać cenę Apple, a na rynku nie tylko Allegro ale każda większa sieć elektromarketów wpadła na pomysł, że sprzedaż w super niskiej cenie iPhone to świetny chwyt reklamowy.
Wystarczy pojechać na Bemowo albo do Marek żeby raz albo dwa razy w miesiącu trafić na prawie dumpingową promocję Apple.
Co ciekawe i śmeiszne, ceny z dużych sieci "elektro" są nawet niższe od tych z Allegro.
Dokladne tyle razy walkowane ponizej info:
na okres JEDNEGO (1) ROKU od daty pierwotnego zakupu detalicznego dokonanego przez nabywcę będącego użytkownikiem końcowym ("Okres gwarancji").
Nabywca kupuje w promocji w jednym z "...Media..." i liczy mu się gwarancja Apple od dnia w którym dokonał zakupu. Nie musi kupować na apple.pl ani w sklepie-serwisie autoryzowanym zajmującym się wyłącznie sprzedażą-sewisem Apple.
#5049
Napisano 13 czerwca 2017 - 15:14
Ale ja nie piszę o cenach, tylko o warunkach gwarancji, nawet przytoczonych tutaj wyżej, że gwarancja liczy się od dnia zakupu, a nie aktywacji. Tyle miałem do dodania w temacie.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#5050
Napisano 13 czerwca 2017 - 15:18
Dokładnie tak. Dlatego kupując iPhona na fakturę VAT marża w firmie krzak ryzykujemy tym że gwarancja już leci, bo oficjalnie telefon był już sprzedany wcześniej. Teraz jest tylko odsprzedany dalej.
Od razu dokonujemy aktywacji i na stronie https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/ mamy 100% pewności, że gwarancja właśnie dzisiaj wystartowała.
Koniec straszenia "nie wiadomo czym - ale lepiej kup u nas - bo nie wiadomo nigdy co się może stać ani co >wyskoczy w trakcie używania< itd".
Ani jutro, ani za miesiąc, ani za 349 dni nic się nie okaże, gwarancja nie będzie żyła swoim życiem. Kupiony dziś, aktywowany dziś, rok leci od dzić.
Potwierdzone na
https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/
Odliczamy czas używania
1. Po 3 miesiącach znika prawo do darmowego supportu telefonicznego.
itd
Apple Care na iPhone w Polsce i tak nie ma, lista do odliczania jest krótka.
Użytkownik Janusz MB edytował ten post 13 czerwca 2017 - 15:18
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych