Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

New MacPro (śmietniczka)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
132 odpowiedzi w tym temacie

#26 yfile

yfile
  • 132 postów

Napisano 03 marca 2015 - 21:51

... a wiadomo też już, że Apple pracuje nad własnym systemem rozszerzeń mocy kart graficznych do Mac Pro, właśnie w oparciu o karty AMD i port Thudnerbolt.

 

Możesz coś więcej o tym napisać? Jakieś źródła? 



#27 koyoot

koyoot
  • 2 235 postów
  • SkądKoło, PL

Napisano 03 marca 2015 - 23:09

Możesz coś więcej o tym napisać? Jakieś źródła? 

http://forums.macrum...d.php?t=1826002



#28 Tygrysio

Tygrysio

  • 91 postów

Napisano 04 marca 2015 - 12:02


W przyszłości Mantle rozrośnie się do takich rozmiarów, że będzie czymś w rodzaju CUDA, DirectX, OpenCL w jednym. A dzięki faktowi, że to jest otwarty standard, to aplikacje stworzone pod Mantle wykonają się niezależnie od platformy, czy to x86 czy też ARM. Tylko jeden producent odpuścił sobie optymalizację pod Mantle. Właśnie Nvidia. Dlaczego? Odpowiedź już napisałem wyżej: CUDA.

 

 

 

A mnie się wydaje że samo AMD odpuści sobie zaraz Mantle.

 

http://www.purepc.pl...u_na_directx_12



#29 cooper69

cooper69
  • 1 033 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 04 marca 2015 - 12:09

Mo właśnie też wczoraj przeczytałem, że AMD rezygnuje z Mantle.

 

I cały misterny plan w piz...


Pozdrawiam z 3City


#30 koyoot

koyoot
  • 2 235 postów
  • SkądKoło, PL

Napisano 04 marca 2015 - 13:16

Wiedziałem, że nieumiejętność czytania ze zrozumieniem po angielsku jest domeną polskich redaktorów, ale żeby nawet zachodni nie potrafili...?

AMD nie porzuca Mantle. Co więcej na blogu AMD jest wyraźnie napisane, że Mantle musi się rozrosnąć poza mistrzowskie opanowanie "draw calls".

Druga rzecz, AMD osiągnęło to czego chciało. OpenGLnext jest w ogromnej części Mantle, nawet kody programowania są identyczne, do tego dużo wskazuje na to, że DX12 też jest oparty o kody Mantle.

#31 Tygrysio

Tygrysio

  • 91 postów

Napisano 04 marca 2015 - 13:27

Druga rzecz, AMD osiągnęło to czego chciało. OpenGLnext jest w ogromnej części Mantle, nawet kody programowania są identyczne, do tego dużo wskazuje na to, że DX12 też jest oparty o kody Mantle.

 

Tylko znając opieszałość Apple nowe OGL będzie zaimplementowane do systemu za pięć lat .... albo w ogóle :)



#32 koyoot

koyoot
  • 2 235 postów
  • SkądKoło, PL

Napisano 04 marca 2015 - 13:37

Czas pokaże.

Wracając na chwilę do Mantle, to w sumie nabiera sensu. Jeśli obecna wersja to Mantle 1.0 i jest ona w OpenGLnext oraz DX12 odesłanie przez AMD na blogu do tych dwóch API nabiera logicznego sensu.

Powstaje jednocześnie pytanie: czy Mantle 2.0 może być w takim wypadku lepsze od obu API?

#33 yfile

yfile
  • 132 postów

Napisano 04 marca 2015 - 13:40

 

Ok. Dzięki za link, choć miałem nadzieję na coś konkretniejszego.

Jadę ciągle na starym wymaksowanym Mac-u Pro (głównie z powodu CUDA) i czekam na wieści o nowym MP i moim sofcie w wersji OpenCL. eGPU+Thunderbolt3 to byłby extra bonus.

W razie jakiegoś nieszczęścia przygotowuję się mentalnie na przesiadkę na gównianego Windowsa, choć mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.



#34 Tygrysio

Tygrysio

  • 91 postów

Napisano 04 marca 2015 - 13:43

Czas pokaże.

Wracając na chwilę do Mantle, to w sumie nabiera sensu. Jeśli obecna wersja to Mantle 1.0 i jest ona w OpenGLnext oraz DX12 odesłanie przez AMD na blogu do tych dwóch API nabiera logicznego sensu.

Powstaje jednocześnie pytanie: czy Mantle 2.0 może być w takim wypadku lepsze od obu API?

 

Odpowiedz jest prosta - nie bedzie 2.0 bo szkoda pieniedzy na rozwój :) Skoro samo AMD kieruje developerów w stronę DX oraz OGL to nie wieżę by równocześnie z należytym zaangazowaniem rozwijali Mantle. A to co napisali .... cóż czysta dyplomacja by wyjść z twarzą :)



#35 koyoot

koyoot
  • 2 235 postów
  • SkądKoło, PL

Napisano 04 marca 2015 - 13:54

Jutro będzie więcej wiadome.

#36 a99

a99
  • 3 postów

Napisano 04 marca 2015 - 14:47

Ale dalej nie wiem co to zmienia, po co to gdybanie co Apple wsadzi do nowego Maca Pro ? Moim zdaniem oni przez najbliższy rok go nie odświeżą. 



#37 koyoot

koyoot
  • 2 235 postów
  • SkądKoło, PL

Napisano 04 marca 2015 - 15:06

Odpowiedz jest prosta - nie bedzie 2.0 bo szkoda pieniedzy na rozwój :) Skoro samo AMD kieruje developerów w stronę DX oraz OGL to nie wieżę by równocześnie z należytym zaangazowaniem rozwijali Mantle. A to co napisali .... cóż czysta dyplomacja by wyjść z twarzą :)

Takie rzeczy to może Nvidia robić ale nie AMD. 

 

Według tego co napisałeś. AMD przestaje rozwijać Mantle, bo nie opłaca się wydawać pieniędzy, ale pisze, że jednak będą rozwijać to API, żeby wyjść z twarzą.

 

Dafaq? :D



#38 Tygrysio

Tygrysio

  • 91 postów

Napisano 04 marca 2015 - 16:01

Takie rzeczy to może Nvidia robić ale nie AMD.

Według tego co napisałeś. AMD przestaje rozwijać Mantle, bo nie opłaca się wydawać pieniędzy, ale pisze, że jednak będą rozwijać to API, żeby wyjść z twarzą.

Dafaq? :D

Rozumiesz to tak jak chcesz rozumieć :) według mnie AMD stopniowo wycofa sie z rozwoju Mantle a to co napisali, napisali tylko po to by ich szumnie zapowiadana rewolucja która jak sie okazuje jest średnio implementowana nie wygladała na gorsza niż jest w rzeczywistości.

Twoje teorie choć bajeczne moim skromnym zdaniem nie bedą miały nic wspólnego z rzeczywistością bo dla Apple ta śmietniczka to taki margines zysku ze nie opłaca sie tego modernizować tak często jak bardziej popularnych komputerów z ich portofilio.

Ale dalej nie wiem co to zmienia, po co to gdybanie co Apple wsadzi do nowego Maca Pro ? Moim zdaniem oni przez najbliższy rok go nie odświeżą.


Zdadzam sie w całej rozciągłości.

Użytkownik Tygrysio edytował ten post 04 marca 2015 - 16:00


#39 koyoot

koyoot
  • 2 235 postów
  • SkądKoło, PL

Napisano 04 marca 2015 - 16:14

Przecież Mantle zostało pokazane dopiero w połowie(nawet nie) i jego implementacja w API też jest póki co połowiczna. Dlaczego mieliby rezygnować z jego rozwoju?

Tygrysio, naprawdę przejrzałeś materiały? Mantle jest w DX12, w OpenGLNext. Jest na Windowsie, iOS, Linuxie. Być może, a nawet raczej na pewno będzie i na OSX. Obsługuje platformy x86, ARM, bezpośrednio architekturę kart AMD oraz pośrednio Nvidii. Pośrednio też Intela. Będzie na konsolach: Xbone, PS4, PS5, nowej konsoli Nintendo. Developerzy od 10 lat domagali się takiego API. W końcu je dostali. To nie jest rewolucja?

 

Ale ten temat zostawmy, do jutra ;).

 

Wyobraż sobie, że kwotowo Mac Pro daje Apple największy margines profitu ze wszystkich urządzeń Apple, które teraz posiadają w swoim portfolio.

 

P.S. Nie opłaca się modernizować tak często, tak jak i samochodów. Cena też to odzwierciedla. Każdy update zostaje pomyślany pod względem technologii i terminu na tyle, by zapewnić jak największy profit ze sprzedaży. Zarówno dla nowych klientów jak i tych, którzy już posiadają Mac Pro. 

 

Cykl życia MP jest inny niż iPhone'a. Dlatego też i cena jest inna. Ale to są truizmy.


Użytkownik koyoot edytował ten post 04 marca 2015 - 16:15


#40 koyoot

koyoot
  • 2 235 postów
  • SkądKoło, PL

Napisano 04 marca 2015 - 20:35

Wybaczcie post pod postem.

 

AMD dzisiaj prezentację oprogramowania dla okularów VR rzuciło na pojedynczym GPU. Co to oznacza? Że już mają Fiji XT pod strzechą. Do tego dzisiaj JHH z Nvidii zaprezentował GM200. Właśnie dziś, na dzień przed konferencją AMD. Najwyraźniej jutro prezentacja nowych układów od AMD.

 

Zastanawia w tym kontekście, czy Apple udałoby się dogadać z AMD by dostać nowe układy już teraz i móc je zaczać sprzedawać w Mac Pro już od 9 marca.



#41 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 04 marca 2015 - 21:51

Wybaczcie post pod postem.

 

AMD dzisiaj prezentację oprogramowania dla okularów VR rzuciło na pojedynczym GPU. Co to oznacza? Że już mają Fiji XT pod strzechą. Do tego dzisiaj JHH z Nvidii zaprezentował GM200. Właśnie dziś, na dzień przed konferencją AMD. Najwyraźniej jutro prezentacja nowych układów od AMD.

 

Zastanawia w tym kontekście, czy Apple udałoby się dogadać z AMD by dostać nowe układy już teraz i móc je zaczać sprzedawać w Mac Pro już od 9 marca.

 

Apple nie jest takie głupie, żeby drogo kupować nowalijki.

W nMP, zastosowali trzyletni chipset płyty głównej i grafiki sprzed kilku lat pod zmienioną nazwą.


Użytkownik Iro edytował ten post 04 marca 2015 - 21:51

Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#42 Tygrysio

Tygrysio

  • 91 postów

Napisano 05 marca 2015 - 23:24

Najwyraźniej jutro prezentacja nowych układów od AMD


Nie obraź sie ale najwyraźniej znowu popłynołeś w Swoich teoriach :) ani żadnej premiery nie było :) ani tym bardziej Apple nic nie zaprezentuje :)

#43 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 16 marca 2015 - 22:22

Nie obraź sie ale najwyraźniej znowu popłynołeś w Swoich teoriach :) ani żadnej premiery nie było :) ani tym bardziej Apple nic nie zaprezentuje :)

 

Specyfikacja już jest:
http://pclab.pl/news62601.html
Lecz wątpię, żeby Apple zastosowało nowalijki najnowszych makach pro.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#44 Tygrysio

Tygrysio

  • 91 postów

Napisano 17 marca 2015 - 13:40

Specyfikacja już jest:
http://pclab.pl/news62601.html
Lecz wątpię, żeby Apple zastosowało nowalijki najnowszych makach pro.

Irku cytując

 

"Nowy flagowiec AMD dodatkowe zasilanie czerpać ma z dwóch 8-pinowych gniazd PEG lub układu 6- i 8-pinowego, co sugerowałoby, że Radeon R9 390X będzie mieć spore wymagania co do zasilacza. Według VideoCardz nie podjęto jeszcze decyzji o tym, który zestaw gniazd PEG ostatecznie zostanie wykorzystany."

 

Więc albo go wykastruja albo zjadą z zegarami w dół zeby ta smietniczka z jej zasialczem temu podołała. Bo nie wierze że Apple zemini konstrukcję Maca Pro



#45 koyoot

koyoot
  • 2 235 postów
  • SkądKoło, PL

Napisano 17 marca 2015 - 19:52

http://www.chiphell....ead&tid=1256211

 

R9 390 z tego co piszą. Wcześniejsze testy tej karty wskazują, że będzie mieć 4GB HBM, oraz TDP w okolicach 200W. A wynik wydajności GPU(7294) w 3dMark jest zaledwie 10% niższy niż TITAN X...

 

http://semiaccurate....read.php?t=8364 To powinna być ta karta.



#46 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 17 marca 2015 - 20:37

Irku cytując

 

"Nowy flagowiec AMD dodatkowe zasilanie czerpać ma z dwóch 8-pinowych gniazd PEG lub układu 6- i 8-pinowego, co sugerowałoby, że Radeon R9 390X będzie mieć spore wymagania co do zasilacza. Według VideoCardz nie podjęto jeszcze decyzji o tym, który zestaw gniazd PEG ostatecznie zostanie wykorzystany."

 

Więc albo go wykastruja albo zjadą z zegarami w dół zeby ta smietniczka z jej zasialczem temu podołała. Bo nie wierze że Apple zemini konstrukcję Maca Pro

 

Tak widziałem to.

Oczywiście Apple zadba od odpowiednio mały pobór prądu, a wszystko to w trosce o kieszenie klientów.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#47 Tygrysio

Tygrysio

  • 91 postów

Napisano 17 marca 2015 - 21:08

Panowie nVidia odkryła karty :) Titan X wyglada smakowicie :) abstrahując od tego ze zanim coś z tych kart o których piszemy zobaczymy u Apple upłynie sporo czasu, to czekamy na ruch AMD

#48 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 17 marca 2015 - 22:08

Panowie nVidia odkryła karty :) Titan X wyglada smakowicie :) abstrahując od tego ze zanim coś z tych kart o których piszemy zobaczymy u Apple upłynie sporo czasu, to czekamy na ruch AMD

 

Ja nie musze czekać na Apple.

Na szczęście NVidia ma swoje webdrivers, które na bierząco uaktualniają i które są o wiele lepsze, od tych w OSX.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#49 Tygrysio

Tygrysio

  • 91 postów

Napisano 17 marca 2015 - 23:46

Wszystko pięknie tyle ze ja sobie w te smietniczki Tytana nie wsadzę ;)

#50 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 18 marca 2015 - 13:08

Wszystko pięknie tyle ze ja sobie w te smietniczki Tytana nie wsadzę ;)

 

Możesz go sobie wsadzić, ale...

Musisz zakupić dobry zasilacz i box na PCIe-TB.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych