Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro Retina 2013 - odpadająca warstwa antiglare


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
150 odpowiedzi w tym temacie

#51 Iro

Iro
  • 6 743 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 01 października 2015 - 10:03

Wersja 2014 nie posiada już tej wady, a nawet jeżeli to nie w takim stopniu jak starsze z 2012 i 2013. Nie masz się czego bać. Używaj i ciesz się z komputera :-).

 


Dzisiaj stałem się posiadaczem nowego rMBP 2015, i przy okazji transakcji w iSpocie, wypytałem ich o ten dobrze znany problem.

Sprzedawca powiedział mi że problem dotyczy wersji 2012 (zaraz odezwą się posiadacze 2013 - piszę co mi powiedziano), którą notabene sam posiada i żadnego problemu nie ma. Natomiast modele 2014 i 2015 są już wolne od tej wady, i mam nadzieję że to prawda.
Ponad to są ponoć plany ogłoszenia akcji serwisowej dla posiadaczy wadliwych urządzeń. 
Ten konkretny salon w którym byłem, spotkał się tylko z 1 wadliwą sztuką, która została bezpłatnie naprawiona

 

Niestety nie macie racji. Podobnie mówili o plamach w iMakach, a jak jest wiadomo.

 

Właśnie kilka dni temu sprzedałem retinę 13" z 2014, bo już miałem minimalne ubytki warstwy antiglare.

 

Nigdy więcej Retiny!!!

Miałem dwie sztuki 13" grafika Intel 5000 na i7, i5, 8GB ram, 512GB SSD.

Każda z nich muliła, jak nie wiem co.

Dziwne, bo jak przełożyłem ten dysk do AIR nie ma zamulania.


Użytkownik Iro edytował ten post 01 października 2015 - 10:06

Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#52 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 01 października 2015 - 19:34

Dzisiaj stałem się posiadaczem nowego rMBP 2015, i przy okazji transakcji w iSpocie, wypytałem ich o ten dobrze znany problem.

Sprzedawca powiedział mi że problem dotyczy wersji 2012 (zaraz odezwą się posiadacze 2013 - piszę co mi powiedziano), którą notabene sam posiada i żadnego problemu nie ma. Natomiast modele 2014 i 2015 są już wolne od tej wady, i mam nadzieję że to prawda.
Ponad to są ponoć plany ogłoszenia akcji serwisowej dla posiadaczy wadliwych urządzeń. 
Ten konkretny salon w którym byłem, spotkał się tylko z 1 wadliwą sztuką, która została bezpłatnie naprawiona

W iSocie różne bajki opowiadają żeby tylko sprzedać sprzęt. 


MacBook Air 13 + ThinkPad X260


#53 luck1985

luck1985
  • 918 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 października 2015 - 20:48

Jeszcze nikt nie napisał o tym problemie w retinie 2015 :) 



#54 Iro

Iro
  • 6 743 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 02 października 2015 - 20:07

Jeszcze nikt nie napisał o tym problemie w retinie 2015 :)

 

Bo jest jeszcze za wcześnie.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#55 mateusxzz

mateusxzz
  • 239 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 02 października 2015 - 21:44

Mam Mac BookPro 13"Retinę z drugiego półrocza 2014. Przy kamerze po całej długości ekranu się starło.

Byłem w iMadzie na Nowym Świecie w Warszawie. Powiedzieli, że to wada mechaniczna, a Apple nie wdrożyło programu naprawczego, ale o problemie wiedzą.

Kierownik natomiast powiedział, że przyjmie go, będzie się kontaktował z Apple, ale jeśli odmówią to będę musiał zapłacić 123zł za diagnostykę. Przepraszam, czy mogą chcieć ode mnie pieniędzy za diagnostykę, skoro to ich wina, wiedzą o problemie a MacBook jest jeszcze na gwarancji ?



#56 konrraadoo

konrraadoo
  • 18 postów

Napisano 02 października 2015 - 23:28

Oficjalnie nie wiedzą i nie ma na to żadnej akcji serwisowej. 



#57 Iro

Iro
  • 6 743 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 03 października 2015 - 07:32

Mam Mac BookPro 13"Retinę z drugiego półrocza 2014. Przy kamerze po całej długości ekranu się starło.

Byłem w iMadzie na Nowym Świecie w Warszawie. Powiedzieli, że to wada mechaniczna, a Apple nie wdrożyło programu naprawczego, ale o problemie wiedzą.

Kierownik natomiast powiedział, że przyjmie go, będzie się kontaktował z Apple, ale jeśli odmówią to będę musiał zapłacić 123zł za diagnostykę. Przepraszam, czy mogą chcieć ode mnie pieniędzy za diagnostykę, skoro to ich wina, wiedzą o problemie a MacBook jest jeszcze na gwarancji ?

 

Wklej zdjęcie, bo powiedzą, że to nie prawda.

 

Apple, jak nie musi, to nie robi z tym nic.

Tak jest z iMakami, w których wiadamo że jest to wina złej konstrukcji.

Tak było z MBP 15 i 17" z 2011, póki nie pół miliona ludzi nie pozwało korporacji.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#58 TheStig210

TheStig210
  • 6 postów

Napisano 03 października 2015 - 08:04

Bo jest jeszcze za wcześnie.

Jeżeli poczytasz sobie zagraniczne porównania modeli 2014 i 2015 to dokopiesz się do informacji, że przy bezpośrednim porównaniu powierzchni ekranów obu modeli widać różnicę w ich (nie wiem jak to opisać) sposobie odbijania, refleksach i kolorze tych odbić. Ponad to sama matryca też może być zmieniona (inne oznaczenie )

http://www.trustedreviews.com/opinions/macbook-pro-2015-vs-2014

http://www.macworld.co.uk/review/mac-laptops/apple-13in-retina-macbook-pro-review-27ghz-128gb-early-2015-999-3601221/

Więc być może faktycznie coś zostało zmienione... Póki co ja cieszę się zakupem, roczna gwarancja jest,  a w razie obawy zawsze można zastosować folię ochronną.



#59 mateusxzz

mateusxzz
  • 239 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 03 października 2015 - 10:04

XOelJrG.jpg

FMRjJb7.jpgiobJQDF.jpg

 

To na środku to nie kurz, to miniatórowe wytarcia.

iSpot nie chciał go przyjąć, mimo że kupowałem go u nich i ma gwarancję.

Dopiero w iMadzie powiedzieli, że go wezmą na obdukcję i postarają się poprosić Apple o wyjątek w celu naprawy. Ale co będzie to będzie, ale nie poczuwam się do płacenia za diagnozę, skoro sprzęt jest na gwarancji producenta...


Użytkownik mateusxzz edytował ten post 03 października 2015 - 10:08


#60 Iro

Iro
  • 6 743 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 03 października 2015 - 10:18

 

 

iobJQDF.jpg

 

To na środku to nie kurz, to miniatórowe wytarcia.

iSpot nie chciał go przyjąć, mimo że kupowałem go u nich i ma gwarancję.

Dopiero w iMadzie powiedzieli, że go wezmą na obdukcję i postarają się poprosić Apple o wyjątek w celu naprawy. Ale co będzie to będzie, ale nie poczuwam się do płacenia za diagnozę, skoro sprzęt jest na gwarancji producenta...

 

Ja też miałem takie ryski i wytarte kropki jak na tym zdjęciu.


Użytkownik Iro edytował ten post 03 października 2015 - 10:23

Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#61 mateusxzz

mateusxzz
  • 239 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 03 października 2015 - 10:27

Naprawili Ci to, czy pozbyłeś się MacBook'a ?



#62 Iro

Iro
  • 6 743 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 03 października 2015 - 12:11

Naprawili Ci to, czy pozbyłeś się MacBook'a ?

 

Wymieniłem się z kolegą na MB AIR 11".

Teraz mam to, czego chciałem. Jemu te drobne kropki nie przeszkadzały.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#63 mateusxzz

mateusxzz
  • 239 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 08 października 2015 - 21:33

To może się pochwalę... :P

Zaniosłem mojego Maczka do iMada w Warszawie 5.10 przyjęli i powiedzieli, że chcą, abym był zadowolony, więc postarają się skontaktować z Apple.

6.10 dostałem informacje, że komputer jest właśnie diagnozowany... 7.10 informacja, iż czekają na części zamienne lub nowe urządzenie. Dziś 8.10 dostaję maila, iż komputer jest gotowy do odbioru. Efekt? 

 

Cztery dni i cała klapa górna wymieniona na nową.. w ramach gwarancji. :)



#64 bulkasz

bulkasz
  • 137 postów
  • SkądGdynia

Napisano 11 października 2015 - 21:04

Miałem 15 calową Retinę mid 2012 i przetarcie wystąpiło. Po wymianie matrycy na gwarancji już nigdy więcej się nie pojawiło. Bezproblemowa wymiana w Cortland.

Teraz posiadam 13 z połowy 2014 i ten sam problem. Matrycę wymienił mi iSpot na gwarancji i bez żadnego problemu.

Obydwa komputery zadbane, wygląd jak nowe. Czyszczone jak Apple przykazało.

Odnośnie wymiany to serwis musi to przyjąć na gwarancji. Czy zostanie to wymienione czy nie, to nie decyzja pana z Cortland czy iSpot tylko kwestia Apple. Pierwsze co w przypadku wystąpienia problemu w 15 to zadzwoniłem na infolinię Apple. 3 dni załatwiania i mnie po prostu olali na zasadzie, że to uszkodzenie mechaniczne. Obydwa polskie serwisy wymieniły matryce bez gadania, szybko i sprawnie.



#65 zico_chaos

zico_chaos
  • 341 postów

Napisano 13 października 2015 - 20:06

rMBP 15  2014 - matryca wymieniona w ramach gwarancji.  


This is a war, and we are soldiers Death can come for us at any time... In any place. Mac Mini Late 2012 i7  + eGPU AKiTiO GTX 980, tMBP 15" 2016 


#66 MC_

MC_
  • 6 263 postów

Napisano 17 października 2015 - 16:51

Dobre wieści dla kolegów:

http://www.macrumors...gram-staingate/


  • oley_20 lubi to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#67 skoczeg

skoczeg
  • 15 postów

Napisano 25 października 2015 - 08:52

Generalnie gratuluję wszystkim, którzy czyszczą ekran szmatką nasączoną wodą. Proponuje jeszcze dolać soku i Coli, a jak nie pomoże to charchnąć ze dwa razy. Ekran przeciera się sucha szmatką, najlepiej z mikrofibry aby nie porysować panelu. Ekrany w MacBookach ze względu na to że są bardzo cienkie, są też dużo delikatniejsze. To nie jest kineskop z telewizora Sanyo, na który można było wiadro wody wylać. Jak pojawi się zabrudzenie, to wystarczy lekko chuchnąć i zejdzie. A jeżeli już ktoś tak bardzo chce mieć dotykowy ekran (bo nie wiem co trzeba robić, aby tak zabrudzić panel żeby czyścić go wodą), to niech kupi sobie folię. Czekam na temat "Kiedy Apple zrobi wodoszczelnego MacBooka, bo chciałbym pracować pod wodą w wannie".

Dokładnie robię jak pisze kolega, sucha szmatka dołączona do Maca a jak widzę że jest jakiś ślad na matrycy to lekko chuchnę i wycieram tą szmatką DELIKATNIE . Póki co, odpukać nie mam problemów opisywanych .

MacbookPro late 2013


Użytkownik skoczeg edytował ten post 25 października 2015 - 08:52


#68 effe

effe
  • 6 545 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 października 2015 - 09:17

Czyli jeszcze nikt z forumowiczów nie trafił na taką wadę w Macbook Pro z 2015r ?


MacBook Pro 16'', Lenovo ThinkBook 14'' iPhone 12 PRO 256GB


#69 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 25 października 2015 - 09:20

Mamy w domu dwa egemplarze z jednej dostawy rmbp 2013 wyprodukowane w 2014 i na żadnym nie występują problemy. Sądzę że to wada pojedynczych egzemplarzy o czym świadczy względnie niewielka ilość zgłoszeń na ilość sprzedanych retin.


pozakadrem.pl

mba2010/13/2/128 rmbp2013/13/8/256 iphone 3g, iphone 4, xperia z1c Garmin Fenix 2 Garmin Fenix 3 sapphire


#70 lodzerman

lodzerman
  • 1 postów

Napisano 25 października 2015 - 23:46

Cześć.

Zamierzam właśnie kupić pierwszego Macka. Do tej pory nr 1 do zakupu to mbpro 13 z retinką :) Teraz mam wątpliwośći czy może lepiej Air 13, troszkę ulepszonego z tradycyjnym wyswietlaczem.

Skoro w necie można przeczytać "MacBook and MacBook Pro users who have seen their Retina display’s anti-reflective coating wear off, leaving behind blotchy screens, may be entitled to a free repair or a refund..." to znaczy że problem wcale nie zniknął z macków z rocznika 2015 i spodziewają się reklamacji, w tym najnowszego 12 calowego macbooka. Ryzyko jest spore, a zabawy z reklamacjami nigdy fajne nie są.

Co robić? :) na pewno czekac się nie chce


Użytkownik lodzerman edytował ten post 25 października 2015 - 23:52


#71 North

North
  • 1 335 postów

Napisano 26 października 2015 - 00:08

Kupić Macbooka i nie przejmować się;) Bardzo znikomy procent ekranów Retina jest dotkniętych tym problemem, ja mam od roku, nic się nie dzieje. Teraz jesteś nawet w lepszej sytuacji, bo NAWET jakby zaczęło się coś dziać z powłoką, to Apple bez problemów wymienia.

#72 wieniu26

wieniu26
  • 61 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 08:58

Witam

 

Mam podobny problem z powłoką. 

Widać takie jakby "pościerane" ślady przy kamerze czyli tam gdzie sie otwiera klapę.

 

Gdzie najlepiej sie z tym udać, aby nie było problemów z wymianą?

Mieszkam niedaleko Częstochowy.

 

pozdr



#73 Iro

Iro
  • 6 743 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 09 listopada 2015 - 10:20

... Sądzę że to wada pojedynczych egzemplarzy o czym świadczy względnie niewielka ilość zgłoszeń na ilość sprzedanych retin.

 

Statystyki będą skrzętnie ukrywane, jak to było z pękającymi macbookami, plamami w matrychach iMaków czy grafikami w MacBookach.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#74 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 09 listopada 2015 - 13:04

Statystyki będą skrzętnie ukrywane, jak to było z pękającymi macbookami, plamami w matrychach iMaków czy grafikami w MacBookach.

 

Dokładne - pewnie tak, firma raczej nie chwali się wadami, sprawa jest nagłośniona, ale ilość osób podpisujących różne petycje itd w porównaniu do ilości w ogóle sprzedanych laptopów wskazują na raczej niewielki odsetek. Nie chodzi mi o oszacowanie co do 0,1%. nawet liczba osób na poziomie kilkunastu tysięcy to margines błędu statystycznego, a podejrzewam że taki jest zasięg wady.


pozakadrem.pl

mba2010/13/2/128 rmbp2013/13/8/256 iphone 3g, iphone 4, xperia z1c Garmin Fenix 2 Garmin Fenix 3 sapphire


#75 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 14:20

Mam retinę z 2012r, wycierałem ją nawet benzyną ekstrakcyjną i nic jej nie jest... Nie dbam o nią jakoś szczególnie. 


  • krzysiek08 lubi to

Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    Bing (1)