

Xbox czy PS3?
#176
Napisano 12 listopada 2007 - 17:57

#177
Napisano 12 listopada 2007 - 20:19
DX10 i fizyka to cos z czym konsole sobie nie radza.
W końcu po coś są te rdzenie Cella. Zamknięta specyfika konsol wymaga by pod uwagę brać obecne i przyszłe trendy w grach. Nie na darmo hasłem tej generacji konsol jest wierna reprezentacja fizyki właśnie. Tu pole do popisu ma PS3, którego układ RSX dysponuje podobnym "zapleczem sprzętowym" jak PC-ty wyposażone w tzw. akcelelatory fizyki PhysX.
Xbox 360 też ma mocną pozycję, chociaż tu nie chcę spekulować, bardziej interesowałem się architekturą PS3.
Myślę, że przełomem będzie ukazanie się nowego silnika fizyki Havoc, wtedy zobaczymy co te konsolki na prawdę potrafią.
Nie jestem ekspertem technologii DirectX, ale nie widzę przyczyn, dla których miałby to być plus na rzecz PC

#178
Napisano 12 listopada 2007 - 20:32
Pamiętajcie jednak, że PS3 nie korzysta z DirectX, a z OpenGL3+
W Cellu te rdzenie SPU faktycznie "po coś" są


A Havoc jest fajnym silnikiem, aczkolwiek spójrz jak działa Euphoria

Świetna wypowiedź.:shock:
i to nie jest fanbojstwo ? :-o
---- Dodano 12-11-2007 o godzinie 20:39 ----
A tak.. jeszcze o Crysis. Ta gra potrafi wciągnąć potężne ilości GFLOPów, 1GB ram z karty graficznej i 2GB ram z pamięci systemowej. Nie ma szans, żeby to poszło z tymi samymi detalami na naszych konsolach. Zaraz ktoś powie, że na konsolach to optymalizacja, optymalizacja i optymalizacja.
Zgadzam się, ale nie bez strat. Zawsze na jakości tracą tekstury. (Wide Gears of War na PC i X360, czy leciwe już San Andreas - pamięta ktoś jakie to tekstury miało na Xboksie? Że nie wspomnę o PS2 - tam to całkowita masakra była)
#179
Napisano 12 listopada 2007 - 21:19

A Havoc jest fajnym silnikiem, aczkolwiek spójrz jak działa Euphoria
Właśnie, rzecz, o której zapomniałem. Euphoria

#180
Napisano 12 listopada 2007 - 21:21
jak narazie nikt nie dostał żadnego ostrzezenia. narazie nie widze, zeby Wicko kogoś obrażał, ani atakował. a już 2 razy wcześniej ktoś o dziecku pisał o Wicko. wyrazenie "dziecko" - jest ewidentnie na granicy. proponuję skupić się na wymianie argumentów merytorycznych a nie skupiać się na wieku usera
to nie jest straszenie, tylko uwaga, żeby w daleszej dyskusji nie nazywać go "dzieckiem"
myapple z całym szacunkiem, pracuję na uczelni, mam zajęcia w średniej szkole i jakoś żaden z uczniów (bo do studentów to się już per dziecko nie mówi) jeszcze się za to określenie nie obraził. To poprostu zboczenie zawodowe nauczycieli i nie chodziło mi w tym przypadku o obrazę kogokolwiek. Zresztą przeczytaj ze zrozumieniem całe zdanie. Nie odnajdujesz w nim humorystycznego sensu? Dla mnie uczniowie pierwszej klasy liceum to dzieci a z tego co wiem w tym przypadku mamy do czynienia z uczniem gimnazjum...
#181
Napisano 12 listopada 2007 - 22:21
OpenGL3 wspiera liczenie fizyki na grafice ktora z koleji nie musi wspierac do tego DX10 - przykladem jest radeon X1950 ktory nie wspiera takich bajerw a mimo to swietnie radzi sobie z obliczeniami fizycznimi i chemicznymi - patrz Folding@Home.RSX nie potrafi obliczać fizyki. To Xenos ma zunifikowane shadery i pamięć i to on bardziej wybiega w przyszłość. Spełnia większość (jak nie wszystkie - nie wiem) wymogi DX10.
Pamiętajcie jednak, że PS3 nie korzysta z DirectX, a z OpenGL3+
Cell ma 8SPE - z czego 7 i glowny rdzen sa w pelni dostepne dla programistow wiec o ile jakis spe jest uzywany na OS to jest to ten 8 nie liczony w specyfikacji. Tak jak pisalem wczesniej - nie bez powodu sony zrezygnowalo z in game XMB a nawet gdyby bylo to nie watpie ze wpadli by na to zeby proces zakanczac na czas gry.
#182
Napisano 12 listopada 2007 - 22:43
myapple z całym szacunkiem, pracuję na uczelni, mam zajęcia w średniej szkole i jakoś żaden z uczniów (bo do studentów to się już per dziecko nie mówi) jeszcze się za to określenie nie obraził. To poprostu zboczenie zawodowe nauczycieli i nie chodziło mi w tym przypadku o obrazę kogokolwiek. Zresztą przeczytaj ze zrozumieniem całe zdanie. Nie odnajdujesz w nim humorystycznego sensu? Dla mnie uczniowie pierwszej klasy liceum to dzieci a z tego co wiem w tym przypadku mamy do czynienia z uczniem gimnazjum...
dlatego nie odbieraj tego personalnie...
#183
Napisano 12 listopada 2007 - 23:06

#184
Napisano 12 listopada 2007 - 23:53
#185
Napisano 13 listopada 2007 - 00:07
Ok, nie miałem o tym pojęciaOpenGL3 wspiera liczenie fizyki na grafice ktora z koleji nie musi wspierac do tego DX10 - przykladem jest radeon X1950 ktory nie wspiera takich bajerw a mimo to swietnie radzi sobie z obliczeniami fizycznimi i chemicznymi - patrz Folding@Home.

Nie chcę tego tłumaczyć, dlatego przytoczę zdania z Wikipedii:Cell ma 8SPE - z czego 7 i glowny rdzen sa w pelni dostepne dla programistow wiec o ile jakis spe jest uzywany na OS to jest to ten 8 nie liczony w specyfikacji. Tak jak pisalem wczesniej - nie bez powodu sony zrezygnowalo z in game XMB a nawet gdyby bylo to nie watpie ze wpadli by na to zeby proces zakanczac na czas gry.
"Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz ośmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Do użytku w grach pozostanie sześć rdzeni, gdyż siódmy jest deaktywowany, by usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli"
O tym pisałem

"Większość badań nad wydajnością hardware’u PS3 skupia się na ułatwieniu twórcom osiągnięcia tego poziomu wydajności, który na X360 osiągany jest całkiem naturalnie. Na przykład niektórzy twórcy używają dodatkowych SPU w celu przygotowaniu danych do renderu. Zasadniczo biorą dane, które normalnie posłaliby wprost do chipa graficznego, wysyłają je do SPU, który optymalizuje je w pewien sposób i dopiero wówczas przesyłają je do kości grafiki."
Myślę, że to pierwsze zdanie jest trochę podkolorowane, ale chodzi mi o to, że wiesz - jeden z SPU dostaje taką rolę, a mógłby robić coś bardziej pożytecznego.
Nie byłoZauważ też, że GoW było launch titlem na Xboxa.


A toki znowu zaśmieca temat dyskusją z moderatorami na mój temat? Idź pan na PW.
#186
Napisano 13 listopada 2007 - 09:07
Polska wikipedia powtarza za angielska ktora ma stare infoNie chcę tego tłumaczyć, dlatego przytoczę zdania z Wikipedii:
"Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz ośmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Do użytku w grach pozostanie sześć rdzeni, gdyż siódmy jest deaktywowany, by usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli"
O tym pisałemDodatkowo wspomniałem o tym:
"Większość badań nad wydajnością hardware’u PS3 skupia się na ułatwieniu twórcom osiągnięcia tego poziomu wydajności, który na X360 osiągany jest całkiem naturalnie. Na przykład niektórzy twórcy używają dodatkowych SPU w celu przygotowaniu danych do renderu. Zasadniczo biorą dane, które normalnie posłaliby wprost do chipa graficznego, wysyłają je do SPU, który optymalizuje je w pewien sposób i dopiero wówczas przesyłają je do kości grafiki."
Myślę, że to pierwsze zdanie jest trochę podkolorowane, ale chodzi mi o to, że wiesz - jeden z SPU dostaje taką rolę, a mógłby robić coś bardziej pożytecznego.


#187
Napisano 19 grudnia 2007 - 18:49

#188
Napisano 20 grudnia 2007 - 15:53
W pełni się zgadzamnie bardzo wiem po co ta rozmowa o specyfikacji konsol, konsole kupuje sie do grania, a nie do tego aby podniecac sie jej procesorem.

Ja osobiście bał bym x0 ze względu na bibliotekę gier jaką oferuje- na PS3 niestety nadal marnie i nie ma za wiele super tytułów. Do tego dochodzi różnica w cenie na korzyść x0, oraz fakt, że od jakiegoś czasu wymienili wadliwe elementy przez co nie padają jak muchy(osobiście tylko z tego powodu nie nabyłem swego czasu tej konsoli). Filmami się nie kieruję z 2 powodów- to co mam na DVD(tj jakość) w zupełności mi wystarcza, a poza tym... ja tych filmów tyle oglądam, że głowa mała(czyt. nie oglądam).
Wydaje mi się, że jest stosowany ten sam chwyt co w przypadku PSP- umieszcza się tzw. "dummy files", które sztuznie zwiększają rozmiar obrazu.nie wiem dlaczego ale te same dema na X360 zajmuja okolo 30% mniej miejsca
#189
Napisano 22 grudnia 2007 - 19:45
#190
Napisano 22 grudnia 2007 - 23:31
#191
Napisano 23 grudnia 2007 - 00:41
#192
Napisano 23 grudnia 2007 - 07:59
#193
Napisano 23 grudnia 2007 - 12:51
#194
Napisano 23 grudnia 2007 - 13:00
PS. Mogła byś dodać jakiegoś newsa z okazji świąt na http://suckmyipod.com/

#195
Napisano 23 grudnia 2007 - 13:04
http://www.ultima.pl..._gratis_/i5106/
o newsie pomyślę

#196
Napisano 23 grudnia 2007 - 14:33
Niestety tak :/ nawet w sklepach o tym piszą
http://www.ultima.pl..._gratis_/i5106/
o newsie pomyślęhehe dzięki za przypomnienie. Złapało mnie świąteczne lenistwo.
To Twoje świąteczne lenistwo trwa już 3 miesiące

Na Ultimie piszą:
Nowy model konsoli:
zmniejszona ilość portów USB 2.0 do dwóch.
brak portów na karty pamięci.
brak kompatybilności wstecznej z grami PlayStation 2.
dysk twardy o pojemności 40GB.
Czy to znaczy, że kiedyś, tj. w starszych wersjach PS3 40GB było więcej portów USB, były porty na karty pamięci i konsola była kompatybilna wstecz z PS2?
#197
Napisano 23 grudnia 2007 - 14:54

#198
Napisano 23 grudnia 2007 - 15:39

#199
Napisano 23 grudnia 2007 - 15:43



#200
Napisano 23 grudnia 2007 - 16:36
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych