Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Xbox czy PS3?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
334 odpowiedzi w tym temacie

#176 karolek

karolek
  • 171 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 listopada 2007 - 17:57

Radziłbym Ci kupić PS3 ze względu na lepsze parametry od X-a. Pozatym pstrója ma Blu-ray co daje duże możliwości w przszłości. No i PSNetwork daje radę:)

#177 spinnaker

spinnaker
  • 232 postów

Napisano 12 listopada 2007 - 20:19

DX10 i fizyka to cos z czym konsole sobie nie radza.


W końcu po coś są te rdzenie Cella. Zamknięta specyfika konsol wymaga by pod uwagę brać obecne i przyszłe trendy w grach. Nie na darmo hasłem tej generacji konsol jest wierna reprezentacja fizyki właśnie. Tu pole do popisu ma PS3, którego układ RSX dysponuje podobnym "zapleczem sprzętowym" jak PC-ty wyposażone w tzw. akcelelatory fizyki PhysX.

Xbox 360 też ma mocną pozycję, chociaż tu nie chcę spekulować, bardziej interesowałem się architekturą PS3.

Myślę, że przełomem będzie ukazanie się nowego silnika fizyki Havoc, wtedy zobaczymy co te konsolki na prawdę potrafią.

Nie jestem ekspertem technologii DirectX, ale nie widzę przyczyn, dla których miałby to być plus na rzecz PC :D

#178 Wicko

Wicko
  • 1 405 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 12 listopada 2007 - 20:32

RSX nie potrafi obliczać fizyki. To Xenos ma zunifikowane shadery i pamięć i to on bardziej wybiega w przyszłość. Spełnia większość (jak nie wszystkie - nie wiem) wymogi DX10.
Pamiętajcie jednak, że PS3 nie korzysta z DirectX, a z OpenGL3+

W Cellu te rdzenie SPU faktycznie "po coś" są ;) Jeden jest główny, jeden SPU zajęty przez OS, ten ósmy wyłączony. Jeden często jest wykorzystywany do zarządzania pamięcią, opierając się na jednym z podanych tu artykułów. Zostaje główny + 4 SPU na całą resztę :)

A Havoc jest fajnym silnikiem, aczkolwiek spójrz jak działa Euphoria ;) To jest dopiero coś. Będzie wykorzystywane przez Rockstar, między innymi w IV.

:shock: :lol: i to nie jest fanbojstwo ? :-o

Świetna wypowiedź.

---- Dodano 12-11-2007 o godzinie 20:39 ----
A tak.. jeszcze o Crysis. Ta gra potrafi wciągnąć potężne ilości GFLOPów, 1GB ram z karty graficznej i 2GB ram z pamięci systemowej. Nie ma szans, żeby to poszło z tymi samymi detalami na naszych konsolach. Zaraz ktoś powie, że na konsolach to optymalizacja, optymalizacja i optymalizacja.
Zgadzam się, ale nie bez strat. Zawsze na jakości tracą tekstury. (Wide Gears of War na PC i X360, czy leciwe już San Andreas - pamięta ktoś jakie to tekstury miało na Xboksie? Że nie wspomnę o PS2 - tam to całkowita masakra była)

#179 spinnaker

spinnaker
  • 232 postów

Napisano 12 listopada 2007 - 21:19

Racja, grafika ulegnie przycięciu, ale jeżeli chodzi o fizykę, to nie ma się czego czepiać moim zdaniem. RSX nie oblicza fizyki, to fakt, którego nie byłem pewien, dlatego użyłem wymijającej wypowiedzi nt. "zaplecza sprzętowego" :D

A Havoc jest fajnym silnikiem, aczkolwiek spójrz jak działa Euphoria


Właśnie, rzecz, o której zapomniałem. Euphoria :D

#180 toki

toki
  • 1 211 postów
  • SkądPL

Napisano 12 listopada 2007 - 21:21

jak narazie nikt nie dostał żadnego ostrzezenia. narazie nie widze, zeby Wicko kogoś obrażał, ani atakował. a już 2 razy wcześniej ktoś o dziecku pisał o Wicko. wyrazenie "dziecko" - jest ewidentnie na granicy. proponuję skupić się na wymianie argumentów merytorycznych a nie skupiać się na wieku usera

to nie jest straszenie, tylko uwaga, żeby w daleszej dyskusji nie nazywać go "dzieckiem"


myapple z całym szacunkiem, pracuję na uczelni, mam zajęcia w średniej szkole i jakoś żaden z uczniów (bo do studentów to się już per dziecko nie mówi) jeszcze się za to określenie nie obraził. To poprostu zboczenie zawodowe nauczycieli i nie chodziło mi w tym przypadku o obrazę kogokolwiek. Zresztą przeczytaj ze zrozumieniem całe zdanie. Nie odnajdujesz w nim humorystycznego sensu? Dla mnie uczniowie pierwszej klasy liceum to dzieci a z tego co wiem w tym przypadku mamy do czynienia z uczniem gimnazjum...

#181 ClassicGOD

ClassicGOD
  • 1 643 postów
  • SkądTychy

Napisano 12 listopada 2007 - 22:21

RSX nie potrafi obliczać fizyki. To Xenos ma zunifikowane shadery i pamięć i to on bardziej wybiega w przyszłość. Spełnia większość (jak nie wszystkie - nie wiem) wymogi DX10.
Pamiętajcie jednak, że PS3 nie korzysta z DirectX, a z OpenGL3+

OpenGL3 wspiera liczenie fizyki na grafice ktora z koleji nie musi wspierac do tego DX10 - przykladem jest radeon X1950 ktory nie wspiera takich bajerw a mimo to swietnie radzi sobie z obliczeniami fizycznimi i chemicznymi - patrz Folding@Home.

Cell ma 8SPE - z czego 7 i glowny rdzen sa w pelni dostepne dla programistow wiec o ile jakis spe jest uzywany na OS to jest to ten 8 nie liczony w specyfikacji. Tak jak pisalem wczesniej - nie bez powodu sony zrezygnowalo z in game XMB a nawet gdyby bylo to nie watpie ze wpadli by na to zeby proces zakanczac na czas gry.

#182 Krzysiek

Krzysiek
  • 4 184 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 12 listopada 2007 - 22:43

myapple z całym szacunkiem, pracuję na uczelni, mam zajęcia w średniej szkole i jakoś żaden z uczniów (bo do studentów to się już per dziecko nie mówi) jeszcze się za to określenie nie obraził. To poprostu zboczenie zawodowe nauczycieli i nie chodziło mi w tym przypadku o obrazę kogokolwiek. Zresztą przeczytaj ze zrozumieniem całe zdanie. Nie odnajdujesz w nim humorystycznego sensu? Dla mnie uczniowie pierwszej klasy liceum to dzieci a z tego co wiem w tym przypadku mamy do czynienia z uczniem gimnazjum...


dlatego nie odbieraj tego personalnie...

#183 rzep

rzep
  • 574 postów

Napisano 12 listopada 2007 - 23:06

Tak co do fizyki - ostatnio gralem na PCcie w Gears of War - i mimo naprawde ladnej grafiki to co mnie odrazu uderzylo to niemal totalny brak fizyki - oprocz pojedynczych, przypadkowych przedmiotow, ktore dalo sie poruszyc strzalem to reszta stala jak przyklejona - widac bylo, ze silnik jest pozbawiony tego i nie sadze by fizyke usuneli specjalnie by PCty sobie z gra radzily :) Prawda jest taka, ze fizyka jest strasznie obciazajaca dla procka i konsole, ktore procesorow wcale nie maja jakis niesamowicie poteznych (owszem mocne, ale bez przesady) - i konsolowi programisci wola spozytkowac ta moc na grafike.

#184 spinnaker

spinnaker
  • 232 postów

Napisano 12 listopada 2007 - 23:53

Zauważ też, że GoW było launch titlem na Xboxa. Zawsze jest tak, że programistom zajmie trochę czasu nim opanują w pełni trzewia konsoli. Epic i tak wykonało kawał dobrej roboty. Fizyka na PC nie została wycięta. Od początku jej brakowało.

#185 Wicko

Wicko
  • 1 405 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 13 listopada 2007 - 00:07

OpenGL3 wspiera liczenie fizyki na grafice ktora z koleji nie musi wspierac do tego DX10 - przykladem jest radeon X1950 ktory nie wspiera takich bajerw a mimo to swietnie radzi sobie z obliczeniami fizycznimi i chemicznymi - patrz Folding@Home.

Ok, nie miałem o tym pojęcia ;)

Cell ma 8SPE - z czego 7 i glowny rdzen sa w pelni dostepne dla programistow wiec o ile jakis spe jest uzywany na OS to jest to ten 8 nie liczony w specyfikacji. Tak jak pisalem wczesniej - nie bez powodu sony zrezygnowalo z in game XMB a nawet gdyby bylo to nie watpie ze wpadli by na to zeby proces zakanczac na czas gry.

Nie chcę tego tłumaczyć, dlatego przytoczę zdania z Wikipedii:
"Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz ośmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Do użytku w grach pozostanie sześć rdzeni, gdyż siódmy jest deaktywowany, by usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli"
O tym pisałem ;) Dodatkowo wspomniałem o tym:
"Większość badań nad wydajnością hardware’u PS3 skupia się na ułatwieniu twórcom osiągnięcia tego poziomu wydajności, który na X360 osiągany jest całkiem naturalnie. Na przykład niektórzy twórcy używają dodatkowych SPU w celu przygotowaniu danych do renderu. Zasadniczo biorą dane, które normalnie posłaliby wprost do chipa graficznego, wysyłają je do SPU, który optymalizuje je w pewien sposób i dopiero wówczas przesyłają je do kości grafiki."
Myślę, że to pierwsze zdanie jest trochę podkolorowane, ale chodzi mi o to, że wiesz - jeden z SPU dostaje taką rolę, a mógłby robić coś bardziej pożytecznego.

Zauważ też, że GoW było launch titlem na Xboxa.

Nie było :) Wyszło rok po wyjściu XO. 6. listopada :)

A toki znowu zaśmieca temat dyskusją z moderatorami na mój temat? Idź pan na PW.

#186 ClassicGOD

ClassicGOD
  • 1 643 postów
  • SkądTychy

Napisano 13 listopada 2007 - 09:07

Nie chcę tego tłumaczyć, dlatego przytoczę zdania z Wikipedii:
"Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz ośmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Do użytku w grach pozostanie sześć rdzeni, gdyż siódmy jest deaktywowany, by usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli"
O tym pisałem ;) Dodatkowo wspomniałem o tym:
"Większość badań nad wydajnością hardware’u PS3 skupia się na ułatwieniu twórcom osiągnięcia tego poziomu wydajności, który na X360 osiągany jest całkiem naturalnie. Na przykład niektórzy twórcy używają dodatkowych SPU w celu przygotowaniu danych do renderu. Zasadniczo biorą dane, które normalnie posłaliby wprost do chipa graficznego, wysyłają je do SPU, który optymalizuje je w pewien sposób i dopiero wówczas przesyłają je do kości grafiki."
Myślę, że to pierwsze zdanie jest trochę podkolorowane, ale chodzi mi o to, że wiesz - jeden z SPU dostaje taką rolę, a mógłby robić coś bardziej pożytecznego.

Polska wikipedia powtarza za angielska ktora ma stare info ;) jezeli nawet jest tak to i tak wychodzi o 2 rdzenie wiecej niz podawales :P

#187 ztrudy

ztrudy
  • 117 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 19 grudnia 2007 - 18:49

witam nie bardzo wiem po co ta rozmowa o specyfikacji konsol, konsole kupuje sie do grania, a nie do tego aby podniecac sie jej procesorem. wystarczy spojzec na dostepne tytuly i plan wydawniczy i tylko na tej podstawie podjac decyzje ktora konsole kupic. a tak poza tym: -xboxlive a PSN to jak by porownac mercedesa z fiatem (osobiscie nie mam nic do fiata :) ) poprostu wiesz za co placisz i ta oplata jest tego warta w 110% -pad w PS3 to jakies nieporozumienie, fakt ma czujniki ruchu i jest niesamowicie lekki ale trzeba miec albo 13 lat albo byc japonczykiem aby wygodnie grac. -jesli chodzi o napedy DVD w X360 i BR w PS3 to nie maja one zadnego znaczenia przy grach poniewaz wiekszosc gier jest multiplatformowych i beda je tak pisac zeby sie zmiescilo na DVD, poza tym nie wiem dlaczego ale te same dema na X360 zajmuja okolo 30% mniej miejsca, za to do gladania filmow BR w PS3 jest niezastapiony -do PS3 mzna wsadzic kazdy dysk 2,5" zeby powiekszyc pojemnosc co jest duzym plusem -PS3 pracuje znacznie ciszej od X360, sam X360 jest stosunkowo cichy ale ten naped DVD ktory w nim zamontowali to jakies nieporozumienie mam obie konsole ale praktycznie gram tylko na X360, PS3 uzywam do ogladania filmow jak kupowalem to byl to najtanszy odtwarzacz BR Pozdrawiam

#188 Longinus

Longinus
  • 69 postów

Napisano 20 grudnia 2007 - 15:53

nie bardzo wiem po co ta rozmowa o specyfikacji konsol, konsole kupuje sie do grania, a nie do tego aby podniecac sie jej procesorem.

W pełni się zgadzam :)
Ja osobiście bał bym x0 ze względu na bibliotekę gier jaką oferuje- na PS3 niestety nadal marnie i nie ma za wiele super tytułów. Do tego dochodzi różnica w cenie na korzyść x0, oraz fakt, że od jakiegoś czasu wymienili wadliwe elementy przez co nie padają jak muchy(osobiście tylko z tego powodu nie nabyłem swego czasu tej konsoli). Filmami się nie kieruję z 2 powodów- to co mam na DVD(tj jakość) w zupełności mi wystarcza, a poza tym... ja tych filmów tyle oglądam, że głowa mała(czyt. nie oglądam).

nie wiem dlaczego ale te same dema na X360 zajmuja okolo 30% mniej miejsca

Wydaje mi się, że jest stosowany ten sam chwyt co w przypadku PSP- umieszcza się tzw. "dummy files", które sztuznie zwiększają rozmiar obrazu.

#189 napa

napa
  • 122 postów

Napisano 22 grudnia 2007 - 19:45

konsola ma mnie bawic bo do tego zostala wyprodukowana, nie interesuje mnie co ma w srodku czy ma jeden rdzen czy 8 i jak ja "shakowac" , dla mnie wazne sa przede wszystkim gry i naprawde nie liczy sie tez dla mnie zbytnio oprawa graficzna, niektore proste gry i nie zaawansowane graficznie daja mi wiecej frajdy niz megaprodukcje naszpikowane wodotryskami graficznymi, muzycznymi...i bog jeden wie jakimi jeszcze. A dyskusja ktora z obecnych konsol jest lepsza to tak jak dyskusja miedzy fanami BMW i Mercedesa, kazda z konsol ma ciekawe tytuly w ktore mozna fajnie pograc, kazda ma tez jakies minusy, przy decyzji ktora konsole kupic wezcie pod uwage jakie gry lubicie i tym sie kierujcie a nie tym ktora konsola ma jakie parametry... pozdrawiam wszystkich i zycze weslych swiat

#190 after.design

after.design
  • 54 postów

Napisano 22 grudnia 2007 - 23:31

A ja po prostu w styczniu mam zamiar kupić PS3 ponieważ bardziej wierzę w Sony niż w M$. Jakoś do tej pory nie przekonał mnie M$ do wydawania na nich wielkich pieniędzy i tak pozostawię tą sprawę :]

#191 dj.cicho

dj.cicho
  • 574 postów

Napisano 23 grudnia 2007 - 00:41

Najnowszy firmware do PS3 dodaje obsluge divx, to juz chyba cos...

#192 born2fight

born2fight
  • 443 postów
  • SkądILL WIND US

Napisano 23 grudnia 2007 - 07:59

ja tez mam zamiar kupic ps3 moze jutro i chcialbym wiedziec czy one miedzy soba roznia sie tylko pojemnosca dyskow czy sa jeszcze jakies roznice?

#193 mienta

mienta
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 grudnia 2007 - 12:51

Na rynku są obecnie 2 wersje PS3. Jedna normalna, i druga ekonomiczna która wg. mnie jednak nie jest warta zakupu głównie przez brak wstecznej kompatybilności z PS2 (zebrana biblioteka gier z PS2 do wyrzucenia), ma 40gb zamiast 60gb, tylko 2 porty USB i nie ma czytnika kart. Jeśli chodzi o konsole to zasada obecnie jest prosta. Zobacz bibliotekę gier i oceń na którą konsolę jest najwięcej gier, które cię interesują. PS3 to niezła maszyna, ale jak na razie Xbox oferuje znacznie większy wybór gier i wcale nie kiepskich. Też można kupować filmy online, grać online, ściągać dema za free, oglądać filmy DivX. Obecne porównania pokazują, że jeśli chodzi o grafikę i wydajność, to konsole są na identycznym poziomie ... Może za rok albo dwa PS3 pokaże pazur. Jest nadzieja. Przy okazji ... achivementy to jednak fajna rzecz i po prostu mobilizują bardziej do grania.

#194 seba22

seba22
  • 421 postów
  • SkądKensington Beach

Napisano 23 grudnia 2007 - 13:00

mienta, jesteś pewna co do wstecznej kompatybilności z PS2? Ostatnio zastanawiałem się nad kupnem wersji właśnie z 40GB dyskiem bo na Allegro jest nówka za 1300 zł z gwarancją ale skoro tak to chyba podziękuję. Czy są jeszcze jakieś istotne różnice pomiędzy PS3 z dyskiem 40 i 60GB ?

PS. Mogła byś dodać jakiegoś newsa z okazji świąt na http://suckmyipod.com/ :P

#195 mienta

mienta
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 grudnia 2007 - 13:04

Niestety tak :/ nawet w sklepach o tym piszą
http://www.ultima.pl..._gratis_/i5106/

o newsie pomyślę :) hehe dzięki za przypomnienie. Złapało mnie świąteczne lenistwo.

#196 seba22

seba22
  • 421 postów
  • SkądKensington Beach

Napisano 23 grudnia 2007 - 14:33

Niestety tak :/ nawet w sklepach o tym piszą
http://www.ultima.pl..._gratis_/i5106/

o newsie pomyślę :) hehe dzięki za przypomnienie. Złapało mnie świąteczne lenistwo.


To Twoje świąteczne lenistwo trwa już 3 miesiące :D

Na Ultimie piszą:

Nowy model konsoli:

zmniejszona ilość portów USB 2.0 do dwóch.
brak portów na karty pamięci.
brak kompatybilności wstecznej z grami PlayStation 2.
dysk twardy o pojemności 40GB.


Czy to znaczy, że kiedyś, tj. w starszych wersjach PS3 40GB było więcej portów USB, były porty na karty pamięci i konsola była kompatybilna wstecz z PS2?

#197 mienta

mienta
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 grudnia 2007 - 14:54

tak, wersja z dyskiem 60gb jest kompatybilna wstecz z PS2, ma 4 porty USB i czytnik kart CF, SD, MemoryStick. Jak chcesz mogę przesłać fotki panelu ;)

#198 matdys

matdys
  • 1 253 postów
  • SkądRzeszów, PL

Napisano 23 grudnia 2007 - 15:39

Mienta, Ty masz konto na MyApple! :) Kiedyś czytałem Twoje blogi lecz umarły kilka miesięcy temu. Seba22: Poczytaj sobie w najnowszym PE. Na całym świecie przestaje być produkowana inna wersja niż 40Gb nie obsługująca gier z PS2 ani PSX (aby w nie zagrać trzeba będzie je ściągnąć z PS-store). Stara wersja PS3 jest dostępna praktycznie tylko na Allegro.

#199 mienta

mienta
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 grudnia 2007 - 15:43

no podobno mam ;) od niedawna ;) Niedługo blogi ożyją także lukaj co jakiś czas. PS3 niestety ma być tańsze i to jest metoda Sony na zejście z ceny :/ Ograniczenie funkcjonalności. W sumie ciężko powiedzieć ile osób, oprócz mnie ;), korzysta z wstecznej kompatybilności, ale widać nie na tyle dużo żeby sony wybić z głowy tego typu pomysły.

#200 born2fight

born2fight
  • 443 postów
  • SkądILL WIND US

Napisano 23 grudnia 2007 - 16:36

a nie ma w PL wersji 80GB ?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych