

iPhone 5S - Pierwsze wrażenia
#976
Posted 11 December 2013 - 18:40

#978
Posted 11 December 2013 - 19:49
Wiesz, sposób sprawdzenia tego jest bardzo prosty, tzn. określenie czy jest wszystko w normie czy nie.
A mianowicie - jeśli telefon kładziesz najnormalniej na świecie na biurku, tak jak go odkładasz po napisaniu np. sms'a i trzeszczy jakby coś w nim "odlatało" to oznaką tego, że przycisk jest za luźny. Inny sposób to delikatne potrząśnięcie urządzeniem bez przytrzymywania power button, a potem porównanie i potrząśnięcie z przytrzymaniem palcem owego przycisku. W modelu, w którym power jest dobrze spasowany powinniśmy usłyszeć tylko drżenie soczewki, a nie mocny grzechot. W iPhone 5 nic nie lata, tak więc nie powinno latać też w 5S, a więc uzasadnienia Apple'a, że tak ma być i wynika to z konstrukcji urządzenia jest nieco niedorzeczne. Poza tym - pożyjemy, zobaczymy... Zaryzykuję, że po nowym roku jak boom na iPhone'a 5S się uspokoi wyeliminują ten problem, bo teraz nie ma czasu na wprowadzanie jakiegoś programu naprawczego gdy jest nacisk na produkcję pół miliona sztuk dziennie.
Moim zdaniem w modelu z dobrym spasowaniem przycisku Power nie będzie żadnego grzechotania , a jedynie delikatne(mniej lub bardziej słyszalne) " cykanie", "odgłosy luzu" itp. które wynikają z konstrukcji urządzenia. Przypomnę tylko, że rozmawiamy o smartfonie, a nie o zegarku z mechanicznym werkiem.
Jeśli chodzi zaś o soczewkę i wydobywające się z niej odgłosy. Niczego takiego w swoim jak i współpracowników telefonach nie stwierdziliśmy. Na kilkanaście zakupionych sztuk w jednym egzemplarzu problem był związany z wadliwą baterią, ale egzemplarz został wymieniony na nowy bez mrugnięcia okiem. Dotykając delikatnie i poruszając na boki przyciskiem Power wyczuwa się delikatny luz, który przy odkładaniu telefonu na biurko nie wydaje żadnych dźwieków słyszalnych przez przeciętnego użytkownika. Nie inaczej wygląda sprawa z przyciskami głośniej/ ciszej. Tu jest jeszcze lepiej. Luz jest dopiero wyczuwalny po krótkiej koncentracji i "mizianiem ;)" przycisków paluchem.
Jeśli mają coś eliminować, musieli by ingerować w zmiany konstrukcyjne samego urządzenia ( przypomnę tylko, ze te luzy to od kilku wersji Iphona wstecz). Tak samo wersja 5. Osobiście jej nie mialęm, ale z ciekawości sprawdziłem u kolegów. Ta sama sytuacja, co w 5S + odpryski farby na niektórych ciemniejszych modelach tamtej wersji. Co do "luzów". Wątpię, aby ktokolwiek w Apple pochylił się nad tym zagadnieniem teraz, zważywszy iż produkt cały czas sprzedaje się w bardzo dobrych ilościach, a prace nad kolejnym modelem są w zaawansowanej fazie. Być może głos ludu zostanie uwzględniony w kolejnej odsłonie profuktu, czego Wam i sobię życzę.
Pozdrawiam

#979
Posted 11 December 2013 - 20:05
#980
Posted 11 December 2013 - 20:38

#981
Posted 12 December 2013 - 10:28
#982
Posted 12 December 2013 - 10:38


#983
Posted 12 December 2013 - 10:40

#984
Posted 12 December 2013 - 11:26
"Nie jestem ekspertem w sprawach technicznych, ale wygląda to na wadę produkcyjną i oczywiście jest to podstawą do wymiany."
Swoją słuchawkę wyślę na dniach (mam czas do 7 stycznia). Jeśli dalej będzie to samo, w maju poleci na niezgodność towaru z umową - dla pewności przejrzałem ustawę, przepisy i poradziłem się kolegi, który jest Rzecznikiem Praw Konsumenta.
PS: Mógłbym wybrać dużo tańszy sprzęt, ale kolejny raz zdecydowałem się na drogi telefon od Apple, w tej cenie powinien być idealny - mam prawo do takiej opinii, czy komuś to odpowiada, czy też nie.
#985
Posted 12 December 2013 - 12:18
Rozumiem, ze bledy na tasmach produkcyjnych mogą sie zdarzyć ale jak przegladam pierwsze wrazenia nie tylko jesli chodzi o iPhona ale i iPady, to 80% sztuk ma jakieś wady. Wcześniej tak nie było..
Mylisz pojęcia. Przeglądając fora nie możesz stwierdzić jaki % iPhone'ów/iPad'ów wychodzi wadliwych. Zauważ, że głównie wypowiadają się ludzie, którzy mają jakieś problemy, bo głupio byłoby czytać: "u mnie wszystko ok, u mnie wszystko ok, u mnie wszystko ok"

Co do tego, że "wcześniej tak nie było", to się zgodzę w 100%. Dzisiaj producenci tworzą o wiele więcej sprzętu niż wcześniej. Wszystko jest tworzone na szybko, byle jak niestety, aby jak najszybciej sprzedać. Jednak taka polityka jest wszędzie i żaden producent nie robi bezawaryjnego sprzętu. Wystarczy przejrzeć fora samsunga, nokii, htc itp.
#986
Posted 12 December 2013 - 12:34

#987
Posted 12 December 2013 - 12:40
#988
Posted 12 December 2013 - 12:48
#989
Posted 13 December 2013 - 10:12
Ciekawa sprawa. Należę do grona tych osób , którym jakby ktoś nie pisał o luzie w przycisku Power (i o jakiś dziwnych dla mnie dyskomfortach z tego tytułu ) , nawet nie zwróciłbym na to uwagi i tym bardziej uznał za wadę. Napiszę więcej, od wersji 4 mam niewielki luz w tym miejscu, który dopiero po nie małym potrząsaniu słychać delikatnie w tle( nie do końca jestem przekonany, czy producent potrząsanie przewidział jako wartość użytkową) i trudno to nazwać (także mojej żonie) grzechotaniem.
Sprawa prawdopodobnie urosła do rangi " problemu" w momencie, gdy jeden z drugim uznał, iż w tym miejscu nie powinien być żaden luz ( choć z natury rzeczy jest to nie możliwe, gdyż przycisk musi się poruszać w pionie miedzy ramką) , bo poprzednio delikwent nie zwrócił na niego uwagi lub był on niewyczuwalny w jego "Appfonie", co według niego powinno być analogią dla innych egzemplarzy. Mimo, iż jak możemy na podstawie zamieszczonych także tu wpisów wyczytać, że luz w przycisku(bardziej lub mniej wyczuwalny) jest cechą wspólną również dla każdej starszej wersji Iphona, nie spotkałem się lata wstecz o zglaszaniu tego faktu jako wadę( co podejżewam, że dla samego producenta byłoby niemałym zaskoczeniem) Proponuję co niektórym dokładniej przestudiować fora Apple a okaże się że to nie żadna wada a ma tak być ( mniej&bardziej). Tak wynika z informacji od Apple (co bardziej zgryźliwi dopatrują się poprzez stanowisko Apple ukrywania rzekomej wady, co dla mnie jest już szczytem pewnej postawy życiowej)
To prawda, że Apple uznaje reklamacje. Jednak te pisane w związku z przyciskiem Power są wedle mojej oceny bezpodstawne, gdyż taka jest konstrukcja urządzenia o czym samo Apple informuje klientów. Myślę( czasem mi się to zdarza) że europejska centrala sama się troszkę pogubiła w temacie i stąd wymiana i cały ten bajzel. Czekać tylko, kiedy pojawi się oficjalny komunikat potwierdzający to, co piszę. Jednak jako firma robi "gest" w stronę użytkowników i wymienia im te nieszczęsne słuchawki na identyczne z luzem w przycisku (szczęściarze Ci, którzy otrzymują po wymianie " mniejszy luuuuzzzz")
Luźny przycisk Power jak pisałem wyżej wedle mojej oceny nie jest żadna wadą tak samo, jak wielkość wkrętów mocujacych obudowę. To cecha tego urządzenia
Wesołych świat życzę.
100% racji tutaj pewna grupa znalazła sobie cel w życiu - wymienić bo grzechocze. Będę bezczelny ale ... narażacie się na śmieszność.
#990
Posted 13 December 2013 - 12:41
#991
Posted 13 December 2013 - 13:29
#992
Posted 13 December 2013 - 15:53
#993
Posted 13 December 2013 - 16:02
#994
Posted 13 December 2013 - 17:31
Telefon zamówiłem w AOS 29.11. Przesyłka wysłana została 6.12. i dotarła do mnie 9.12. Słuchawka bez zarzutu jeśli chodzi o wykonanie. Żadnych rys, uszkodzeń, gruchotania przycisków itp. Ekran idelny. Wszystko działa poprawnie. Jedyne, co mnie zaskoczyło to to, że na początku bateria dość szybko się rozładowała, tzn. po uruchomieniu telefonu było jej ok. 50%, po trzech-czterech godzinach użytkowania (konfigurowania, instalowania aplikacji, "zabawy" itp.) stan spadł do około 20%. To niby nieźle, bo w np. IPadzie przy intensywnym użyciu też zużywam około 10% baterii na godzinę. Ponieważ baterii nie trzeba formatować itp. postanowiłem doładować ją, choć jeszcze całkowicie się nie rozładowała. Po naładowaniu do 100% telefon wytrzymał ok. 32 godzin (w tym około 4 używania/ reszta standby). Przy czym przez noc przy włączonym 3G zniknęło 35%. Tym razem rozładowałem baterie do 0. Po ponownym naładowaniu trzyma znacznie lepiej, tj. 2 dni i 2 godziny (z czego 5 godz. i 36 min. w użyciu) i ciągle jeszcze jest 17%. Niestety 3G zużywa sporo energii. Telefonowanie, słuchanie muzyki za to minimalnie.
Sprawdzisz z którego tygodnia i fabryki masz telefon ?
Klantenservice: Serienummers
#995
Posted 13 December 2013 - 17:44
Sprawdzisz z którego tygodnia i fabryki masz telefon ?
[url=http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html/]Klantenservice: Serienummers[/url]
Proszę bardzo:
Colour: Space Gray
Production year: 2013
Production week: 48 (December)
Model introduced: 2013
Capacity: 64GB
Memory - flavour: xx
Factory: F2 (China, Zhengzhou - Foxconn)
#996
Posted 13 December 2013 - 18:05
Proszę bardzo:
Colour: Space Gray
Production year: 2013
Production week: 48 (December)
Model introduced: 2013
Capacity: 64GB
Memory - flavour: xx
Factory: F2 (China, Zhengzhou - Foxconn)
OK, fajnie

#997
Posted 13 December 2013 - 23:22
OK, fajnie
Czekam właśnie na dokładnie taki samo model. Mam nadzieję, że będzie jak u Ciebie.
moj jest idento tylko tydzien 40. i bez wad poza przyciskiem power....
#998
Posted 14 December 2013 - 11:26
#999
Posted 14 December 2013 - 11:36
No zadziałało w końcuW każdym iPhonie robi się tak samo zdjęcie. Musi zadziałać HOME i POWER. Może zresetuj telefon?

Mam również inne pytanie, czy Wam podczas intensywnego korzystania mi sie głównie to zdarza przy grach oraz przy internecie IP 5S się troszkę nagrzewa, nie wiem czy to normalne, w Galaxy S4 to był piec jak grałem. Generalnie od baterii grzeje.
#1000
Posted 15 December 2013 - 08:01
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users