Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 5S - Pierwsze wrażenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2007 odpowiedzi w tym temacie

#926 sto8

sto8
  • 177 postów

Napisano 09 grudnia 2013 - 16:28

Ok, dzięki za informację. Telefon dziś zgłoszony do wymiany, tylko to pytanie mi umknęło dzwoniąc na infolinię. U mnie wymiana z powodu delikatnego luzu przycisku sleep/wake (trochę brzęczy), po za tym wszytko bardzo dobrze.

#927 Hawken12

Hawken12
  • 250 postów
  • SkądGorzów Wlkp. Polska

Napisano 09 grudnia 2013 - 16:45

Ok, dzięki za informację. Telefon dziś zgłoszony do wymiany, tylko to pytanie mi umknęło dzwoniąc na infolinię. U mnie wymiana z powodu delikatnego luzu przycisku sleep/wake (trochę brzęczy), po za tym wszytko bardzo dobrze.


Nie chcę ciebie zamartwiać ale ok. 90% (ba chyba nawet 100%) mają luz sleep/wake i tak jest już od iP 4 :/

#928 sto8

sto8
  • 177 postów

Napisano 09 grudnia 2013 - 17:04

Nie chcę ciebie zamartwiać ale ok. 90% (ba chyba nawet 100%) mają luz sleep/wake i tak jest już od iP 4 :/


Ok, mój stary iP4 nie ma prawie tego luzu, sprawdzałem na innych iP5 S i mój ma wyraźnie większy luz. Nie jest to jakaś wielka wada, jakbym o tym nie przeczytał w internecie to bym nawet uwagi nie zwrócił:) Po wymianie jak będzie podobnie to zostawiam, nie będę już odsyłał.

#929 Q_ba_d

Q_ba_d
  • 165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 grudnia 2013 - 18:04

Jeżeli zostanie Ci przyznana wymiana to telefon jest wysyłany w najszybszym możliwym terminie, natomiast po zwrot zgłosi się kurier i umawiasz dogodny dla Ciebie termin odbioru, więc czasem może być tak, że będziesz mieć dwa telefony w domu, na odesłanie masz chyba max 2 tygodnie przynajmniej taki jest termin jeśli zwracasz, po zgłoszeniu Apple daje Ci 2 tygodnie na odesłanie sprzętu.


Jak jest przyznawana wymiana telefonu - w jakich przypadkach??
Czy w przypadku grzechotania w telefonie sleep/power button są wymieniane na nowe sprzęty??

#930 pendolino

pendolino
  • 373 postów

Napisano 09 grudnia 2013 - 18:50

Dziś przyjechał KOLEJNY 5S z wymiany, z powodu grzechotki i dalej jest to samo. Nie mam juz zdrowia. Przelaczono mnie na dzial techniczny AOS i uzyskalem informacje, ze dostali info od Apple, ze luzny power to standard i tak to jest rozwiazane konstrukcyjnie. Haha. Swietna wymowka. Czyli Apple nie poczuwa sie do winy. Oczywiscie udalo mi sie wynegocjowac kolejna zamiane ale nie oczekuje cudow od nastepnej sztuki. Jesli kolejna przyjdzie z grzechotka to odpuszczam i zostawiam telefon w domu.

#931 Mati1135

Mati1135
  • 93 postów

Napisano 09 grudnia 2013 - 20:16

Jak jest przyznawana wymiana telefonu - w jakich przypadkach??
Czy w przypadku grzechotania w telefonie sleep/power button są wymieniane na nowe sprzęty??


Według wpisów większości uznano reklamację związaną z grzechotaniem przycisku sleep, natomiast ja nie mogę potwierdzić, ponieważ nie dokonywałem wymiany 5s tylko zrobiłem zwrot, skoro we wszystkich tak jest to kolejna batalia z wymianami nie ma sensu, jakoś przeżyję bez 5s'a. :)

#932 crisco

crisco
  • 1 485 postów

Napisano 09 grudnia 2013 - 20:36

Nie mam juz zdrowia.


Wsadź w etui i po sprawie. Zresztą i tak trzeba go zabezpieczyć. Bez skojarzeń ;)

#933 Gość_oneghost_*

Gość_oneghost_*

Napisano 09 grudnia 2013 - 20:54

Ogólnie to jest tak, że jeśli uważasz, że coś jest nie tak z twoim telefonem a kupiłeś z AOS to oni raczej zawsze ci to uznają i możesz prosić o wymianę (w okresie 14 dni, lub okresie świątecznym), dlatego, że w ogóle masz prawo do zwrotu lub wymiany w tym okresie nawet bez podawania przyczyn. Myślę, że większość ludzi tutaj kupiła właśnie w AOS (i dobrze) i dlatego uznawane są reklamacje. Sam dzwoniłem do Apple w tej sprawie i pisałem parę maili. Postaram się trochę to podsumować, bo temat się rozrósł, poprawcie mnie jeśli się w czymś mylę. Wygląda na to, że zdecydowana większość o ile nie wszystkie egzemplarze mają luźny power, bo tak są budowane. Jeśli zatem odeślesz teraz na wymianę, to prawdopodobnie i tak dostaniesz taki sam. Niektórzy pisali, że możliwe, że następne partie będą miały to poprawione, ale coś w to powątpiewam lekko. Problemem z tymi przyciskami jest nie samo to, że grzechoczą, bo podejrzewam, że większość z nas by to olała, ale fakt, że to grzechotanie słychać na filmach, ponieważ bardzo blisko przycisku power jest mikrofon. Słychać to (na nagraniu) kiedy się gwałtownie porusza telefonem, więc w większości przypadków nie będzie to stanowić problemu, bo nikt specjalnie nie trzęsie telefonem przy nagrywaniu, ale czasem przy jakimś gwałtownym ruchu to się może zdarzyć (ktoś podał przykład, że nagrywa film biegnąc, albo jadąc samochodem po nieidealnie prostej drodze). Pomaga trochę trzymanie palca na przycisku power lub (ktoś napisał, że) założenie bumpera. Poza power buttonem soczewka aparatu tez lekko grzechotka, ale to jest znacznie ciszej i rzadziej. Kwestia wymiany: Jeśli zamówiłeś telefon na AOS (Apple Online Store), to oni oferują okres 14 dni na zwrot lub wymianę, w tym okresie dostajesz nowy telefon (nie refub). Po tym okresie możesz oddać go na zasadzie gwarancji (Apple podaje okres 1 roku, ale prawdopodobnie dzięki przepisom unii mamy 2 lata). W takim przypadku prawdopodobnie dostaniemy już refuba. Okres próbny (14 dni) jest inny jeśli kupiłeś telefon w okresie świątecznym, w takim przypadku mamy czas do 7 stycznia (Taką informację otrzymałem od Pani Justyny z działu sprzedaży Apple). Wygląda więc na to, że jeśli kupiliśmy telefon niedawno na AOS, to możemy poczekać do końca roku i śledzić temat, czy nowe egzemplarze też mają ten problem i jeśli się okaże, że nie, wymienić na nowy. Możemy próbować wymienić teraz, ale prawdopodobnie i tak dostaniemy taki sam. A i jeszcze w kwestii samej wymiany - można się umówić tak, że najpierw dostajemy nowy egzemplarz, a dopiero później odsyłamy stary (przyjedzie kurier z przygotowanym opakowaniem). W gorszej sytuacji są osoby, które kupiły telefon w innym sklepie niż AOS, one mogą liczyć tylko na gwarancję (refub) i muszą odesłać telefon do ekspertyzy, jeśli gwarancja zostanie uznana dostają nowy. Jeszcze na koniec takie moje przemyślenie na temat refubów - nie bójcie się tak tego, to jest praktycznie nowy telefon (całkiem nowa obudowa i sprawne części). Wiem, że to trochę odrzuca, ale nie traktujmy tego tak samo jak używany telefon.

#934 pendolino

pendolino
  • 373 postów

Napisano 09 grudnia 2013 - 21:09

Niestety Narzeczona dostała refurba iP 5 rok temu i były widoczne ślady otwierania telefonu, chamskie milimetrowe dziury równolegle na przeciw siebie widoczne na froncie obudowy więc ja po tym zdarzeniu unikam refurbów jak ognia. Nie wymagam naprawdę wiele, chcę tylko telefon, który nie denerwuje mnie kiedy chwytam go za każdym razem, czyli nie grzechocze jak badziewny Huawei za kilka stówek. Co lepszcze, Apple wciska klientom kit, że tak ma być i wynika to z konstrukcji. Jakiej konstrukcji? Power button jest taki sam jak w iPhone 5 i 4S. Zamiast poprawić to na linii produkcyjnej i kłaść nacisk na kontrolę jakości to leją wodę, że tak ma być. Paprochy na folii i pod nią na telefonie po otwarciu pudełka też pewnie mają być ;). A myślałem, że w fabrykach takiego sprzętu sterylność to podstawa, a wygląda to bardziej na tartak. Apple swoimi bublami traci na marce. Tak samo jak z ekranami Air'ów, każda niemal sztuka z wadą. Coś tu nie gra. Co do case'a. Wkładałem grzechotki do case'a oryginalnego od Apple' i … dalej trzeszczy jak łóżko w burdelu.

#935 bubupn

bubupn
  • 49 postów
  • Skądz nienacka

Napisano 10 grudnia 2013 - 00:08

Z ciekawości sprawdziłem u siebie. Przycisk power faktycznie jest trochę luźny, ale nie upatruję w tym żadnego problemu zwłaszcza, że nie ma to wpływu na użytkowanie czy wygląd telefonu, więc nie rozumiem o co hałas :D Wiem, że nie za bardzo jest się do czego przyczepić w 5S, bo sam z natury bywam marudny i szukałem jakichś wad, ale żeby robić aferę z delikatnego luzu w przycisku power, to mi do głowy nie wpadło.

#936 Kronos_Iphone

Kronos_Iphone
  • 354 postów
  • Skądopolszczyzna

Napisano 10 grudnia 2013 - 09:47

Z ciekawości sprawdziłem u siebie. Przycisk power faktycznie jest trochę luźny, ale nie upatruję w tym żadnego problemu zwłaszcza, że nie ma to wpływu na użytkowanie czy wygląd telefonu, więc nie rozumiem o co hałas :D Wiem, że nie za bardzo jest się do czego przyczepić w 5S, bo sam z natury bywam marudny i szukałem jakichś wad, ale żeby robić aferę z delikatnego luzu w przycisku power, to mi do głowy nie wpadło.


Mój pochodzi z App Store z Drezna i też ma lekko grzechoczący Power. Ale czy to problem ... . .? Nie sądzę.

#937 domin74

domin74
  • 50 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 10 grudnia 2013 - 09:51

Nie chcę ciebie zamartwiać ale ok. 90% (ba chyba nawet 100%) mają luz sleep/wake i tak jest już od iP 4 :/


Na pewno nie jest to 100%. Ja mam iP5s szarego i u mnie trochę grzechocze sleep/wake, a żona ma iP5s srebrnego i u niej nie grzechocze.

#938 kobus

kobus
  • 787 postów
  • SkądKoźmin Wlkp.

Napisano 10 grudnia 2013 - 09:53

oczywiście że to nie jest wielki problem, aczkolwiek niektórym chce się bawić i odsyłać sprzęt z tego powodu - z drugiej strony patrząc wydać 3k na tel i nie mieć ideału to można reklamować - ma się do tego prawo. Ja tyle nie wydałem wiec mi to zwisa ;) w normalnym uzytkowaniu nie slusze zadnego grzechotania a ba nawet jest sposob na to...ja nakleilem folie na ramke iphona, przycisk siedzi troche ciasniej i na prawde malo slychac

#939 Kronos_Iphone

Kronos_Iphone
  • 354 postów
  • Skądopolszczyzna

Napisano 10 grudnia 2013 - 09:58

Gdybym mieszkał w metropolii w której sklep Apple jest za rogiem, to może by mi się chciało. A tak kopać się na idległość ... Musiało by mi się strasznie nudzić.

#940 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 10 grudnia 2013 - 12:20

Świetnie, moja przesyłka biznesowa idzie dłużej niż standardowa - jeszcze ten telefon od TNT, że nie wyrobią się z dostarczeniem do mojej miejscowości i przyjadą jutro, haha. Dodatkowo Apple ponownie zablokowało mi kwotę za iPka i mam konto na minusie ;/ Update Zapewniano mnie, że AOS wysyła urządzenia bez grzechotki, zobaczymy. Update 2 Dzwonił do mnie konsultant w sprawie dostawy. Jeśli nie otrzymam dzisiaj telefonu to zaoferują rekompensatę finansową. Pierwszy raz spotykam się z takim podejściem :D

#941 mart.plax

mart.plax
  • 178 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 10 grudnia 2013 - 14:17

Nie mam zdrowia to ja do Was już. 10 stron o tym, że przycisk grzechocze i o obawach, że może jak kupię to też grzechotkę. Jak nie kupisz to się nie dowiesz, bo nikt na forum ci tego nie powie. Mi akurat nie grzechocze nic oprócz soczewki, może jestem wyjątkowa.

A jak już ci grzechocze to:

Wsadź w etui i po sprawie...

Wyjąłeś mi to z ust.

A co do wymiany u operatorów. Kupując dwa lata temu 4S dostałam wadliwego, T-Mobile bez problemu wymieniło na NOWY, ZAFOLIOWANY, zamówiony z magazynu Apple (czekałam na niego jakieś 4-5 dni). Może jestem podwójnie wyjątkowa.

#942 pendolino

pendolino
  • 373 postów

Napisano 10 grudnia 2013 - 15:01

Nie mam zdrowia to ja do Was już. 10 stron o tym, że przycisk grzechocze i o obawach, że może jak kupię to też grzechotkę. Jak nie kupisz to się nie dowiesz, bo nikt na forum ci tego nie powie. Mi akurat nie grzechocze nic oprócz soczewki, może jestem wyjątkowa.

Wyjąłeś mi to z ust.

A co do wymiany u operatorów. Kupując dwa lata temu 4S dostałam wadliwego, T-Mobile bez problemu wymieniło na NOWY, ZAFOLIOWANY, zamówiony z magazynu Apple (czekałam na niego jakieś 4-5 dni). Może jestem podwójnie wyjątkowa.


Nikt Ci nie każe czytać tego wątku jak nie masz już zdrowia do jego lektury. Dla przypomnienia - jest to wątek o pierwszych wrażeniach związanych z użytkowaniem 5S, a nie tym jaki jest Twój komfort psychiczny i kto i co Ci wyjąl z ust.

Jeśli masz sztukę bez wad to masz szczęście, tak samo jak z 4S'em, którego wymieniono Ci na nowego w pudełku.

Natomiast ten wątek służy do wymiany opinii i obiegu informacji i tego jakie są PIERWSZE wrażenia z użytkowania tego niesamowitego produktu Apple'a i trzymajmy się tego.

#943 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 10 grudnia 2013 - 17:31

No i kurier nie przyjechał, także będzie jakaś rekompensata. Czy Wam też podwójnie pobrało środki za zakup telefonu w AOS? Aktualnie mam konto na minusie, istny cyrk.

#944 sto8

sto8
  • 177 postów

Napisano 10 grudnia 2013 - 19:10

No i kurier nie przyjechał, także będzie jakaś rekompensata. Czy Wam też podwójnie pobrało środki za zakup telefonu w AOS? Aktualnie mam konto na minusie, istny cyrk.


Prawdopodobnie masz w "blokadach" na koncie te środki. Możesz to sprawdzić na koncie bankowym i infolini banku. Ja tak miałem właśnie i wyglądało to jakbym 2x zapłacił. Od daty zakupu AOS ma 14 dni na odblokowanie tych środków. Data odblokowania powinna też być wyświetlona, przynajmniej tak mam w mBanku.

#945 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 10 grudnia 2013 - 19:51

Akurat nie jest to zgodne z prawem - przeszukałem regulamin sklepu Apple i też zero informacji. Czy jak robisz zakupy w innym miejscu to podwójnie blokują środki? Wątpię. Wysłałem reklamację do banku + info do AOS. Cóż, przy najbliższej wizycie w Berlinie wejdę do Apple Store, wezmę iPada pod pachę i oddam po 14tu dniach - za darmo ;)

#946 Erykos

Erykos
  • 2 847 postów

Napisano 10 grudnia 2013 - 20:07

Kupując w fizycznym sklepie nie masz opcji zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni.

#947 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 10 grudnia 2013 - 20:12

Wybacz, ale nie pozwolę sobie na coś takiego. Takie to dziwne, że jestem zbulwersowany - mając zablokowane konto, spory minus na koncie i brak możliwości na zakupy świąteczne? Co do zwrotu, mam 10 dni, według ustawy, bez rozpakowania.

#948 Erykos

Erykos
  • 2 847 postów

Napisano 10 grudnia 2013 - 20:14

Tylko przy zakupie przez internet. Bez rozpakowania? To po co brać. Poczekaj trochę, zapewne pieniądze zostaną uregulowane. Przecież nie zapłacisz za iPhone'a 2 razy. @Pendolino: Oczywiście, możesz, ale już na zasadach sklepu i mogą tego nie uznać. To dobra wola sklepu, nie prawa. Bo " odstąpienie od umowy bez podania przyczyny " jest przepisem prawnym, który mówi o zakupie na odległość. A wewnętrzne regulaminy Apple są inną sprawą.

#949 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 10 grudnia 2013 - 20:17

Ile? 30 dni? Dzisiaj miałem wykonać kilka przelewów i nie mam z czego. Niesamowite. Dobra, nie róbmy offtopu, najwidoczniej to takie normalne, że ktoś mi blokuje 6800 , zamiast 3400 zł. Duży minus dla Apple Store, zwłaszcza, że nigdzie nie ma o tym informacji.

#950 pendolino

pendolino
  • 373 postów

Napisano 10 grudnia 2013 - 21:00

Kupując w fizycznym sklepie nie masz opcji zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni.

Klamstwo. Kupujac iPhone w Apple Store mozesz go rowniez oddac bez podania przyczyny. Nawet na kazdym paragonie jest data do kiedy mozesz zwrocic sprzet. Dlaczego wprowadzasz w blad?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych