A więc nadszedł ten dzień, gdy postanowiłem zmienić mojego 6-letniego MBP (late 2007), drugiego maka w życiu na… Lenovo Z500. Do pójścia tą drogą zmusiła mnie historia.
Studiuję architekturę od 6 lat. Mój MBP był na początku bardzo dobrym, wydajnym laptopem. Jednym z najszybszych na moim wydziale. Problem zaczął się w momencie naturalnego rozwoju aplikacji oraz wymagań sprzętowych. Niestety, rozwój programów architektoniczno-graficznych był brutalny, wraz z pojawieniem się procesorów i7. Tak więc od trzech lat zakładałem, że: "Nie no, pod koniec tego roku kupię sobie w końcu najmocniejszego MBP!". Problemem jednak za każdym razem były pieniądze. W lutym tego roku byłem już całkiem blisko uzbierania odpowiedniej sumy, ale ostatecznie się to nie udało. Musiałem pilnie wydać prawie wszystkie pieniądze na coś innego. Zatem pośladki.
Ostatecznie stwierdziłem że moje fundusze oscylują w granicy około 3k-3,5k zł. "To się rozejrzyj za tańszymi używanymi MBP z pierwszej serii i7" - pomyślałem. Tak też uczyniłem. Tyle, że to co znalazłem to były pierwsze generacji i7-mek z max. 4GB RAM, za cenę właśnie około 3,5k zł. Stwierdziłem: "trudno, a zobaczę co w tej cenie mam w zwykłych laptopach". Szukając różnych modeli widziałem modele grubsze, cięższe jak i mniejsze, lżejsze. W każdym przypadku miałem do czynienia z trzecią generacją i7 i niemal 16GB RAM 1600Mhz w standardzie. Przełomem okazało się na trafienie na Lenovo Z500, który okazuje się, że jest zarówno tak samo cienki jak mój początkowy MacBook Pro, jak i waży