Jednostki które trenujesz, służą tylko do ataku. Jednak w miarę zdobywania doświadczenia, możesz mieć króla i królową, którzy bronią wioski. Przy obronie pomocne są jednostki, które zostały Ci przekazane, gdy jesteś w klanie. Za dotacje jednostek otrzymuje się punkty doświadczenia.
Warto odbudować siedzibę klanu jak najszybciej. Wybór klanu - najlepiej ten, w którym są częste dotacje - jeśli jesteś aktywnym graczem - to pomoże w szybszym zdobywaniu surowców i zdobywaniu doświadczenia = rozbudowie wioski. Będąc w klanie możesz komunikować się z innymi (czat klanu i globalny). Niektóre z klanów mają wymagania, aby stać się ich członkiem (np. ilość dotacji).
Jednostki służą też jako obsadzenie Clan Castle graczy z klanu. Niektórzy gracze uruchamiają oddzielną "produkcję" jednostek na potrzeby clanu. Archer Quenn i Barbarian King są to jednostki, które polecam jako "dodatek" do obrony. Warto skupiać się na rozwijaniu Archer Tower, Mortar itp. Co do siedziby clanu (Clan Castle) to pełni ona bardzo ważny element w obronie. Jednak nie warto upować Town Hall by upować Clan Castle na wyższy level (Town Hall jest "zaporową" budowlą, której poziom określa zaawansowanie i rozwój naszej wioski). Co do wyboru clanu - początkujący gracz "wyleci" z dobrego clanu. Powód? Nie posiada wystarczająco dobrych jednostek aby wspomagać kolegów z Clanu. To poskutkuje brakiem możliwości donacji a w ostatecznym rozrachunku, usunięcie takiego gracza z powodu braku odpowiedniej ilości donacji. Polecam więc Clany dopiero co rozwijające się o dużej tolerancji na donacje.
Dopiero co zacząłem grać, więc pytania mogą być z rodzaju zielonych. Jednostki, które trenujemy w koszarach służą tylko do ataku, czy również bronią naszą wioske w momencie zagrożenia? Pytam, bo na razie widziałem tylko sytaucje, gdy wioski bronią maszyny. A może istnieją jedynie specjalne jednostki defensywne?
Kolejne- czy ktoś by mógł bardziej szczegółowo opisać działanie klanów w tej grze? Głowne założenia znam (grało się w plemiona , chodzi mi bardziej o konkrety. Jak wygląda wspomaganie się wojskiem, współpraca itp.
Gra przypadła mi do gustu i mimo, że takie rozgrywki zawsze mocno mnie uzależniały, wylądowała w docku.
Główną ideą clanu jest wspomaganie się jednostkami. Także wymiana spostrzeżeń na chacie. Na czele stoi lider pod nim stoją leaderzy (starsi). którzy posiadają uprawnienia niewiele mniejsze od leadera. Clany mają wymagania, głównie chodzi tu o liczbę pucharów. Potem weryfikuje się liczbę donacji otrzymanych od danego gracza.
Co do rozwoju wioski to polecam rozwijanie Town Hall (główna siedziba) na samym końcu. Czyli w tym wypadku, kiedy nie możemy już niczego rozwinąć bez upowania TH. Wszystkie jednostki defensywne otaczamy murami. Założenie w obronie jest takie, że bronimy wszelkimi siłami magazynów ze złotem i elixirem. Te surowce określają szybkość naszego rozwoju. Gemsów (diamentów) pod żadnym pozorem nie wydajemy. 500 gemsów pozwoli na m na wykupienie 3-go budowniczego. Po osiągnięciu 1250 pucharów otrzymamy od gry 250 gems, co zazwyczaj pozwala już na zakup trzeciego budowlańca. Atakujemy tak często jak to możliwe. Kolejność rozwoju budynków w wiosce wygląda następująco.
Mortar---> Wizard Tower----> Archer Tower----> Cannon----> Air Defense-----> Clan Castle----> Army Camp---> Barracks----> Laboratory -----> Gold/Elixir Storage----> Walls (mury) oraz cała reszta. Na samym końcu Town Hall.