Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone Dev - konto firmowe?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#26 clondike

clondike
  • 59 postów
  • SkądBiałystok, PL

Napisano 18 stycznia 2012 - 17:55

Hmm.. przedwczoraj płaciłem w polskim Apple Store dla firm za konto prywatne, ale podejrzewam, że to ten sam "towar" - kupiłem dokładnie iOS Developer Program - Apple Store dla firm (Polska)
Faktycznie komunikat na stronie był bardzo mylący, dlatego wcześniej zadzwoniłem do supportu sklepu na numer 800 702 328 i tam uzyskałem odpowiedź, że sklep dla firm nie jest jeszcze ostatecznie wdrożony i w tej chwili nie ma procesu rejestracji, o którym mówią komunikaty. W polu numeru NIP trzeba go podać w wariancie EU - czyli z literami PL na początku, bez żadnych spacji i myślników.

Już po zakupie pojawiła mi się opcja pobrania faktury w sklepie, w historii zamówień - i faktycznie nie ma mojego numeru NIP, chociaż są pozostałe dane. Jeśli nie dostanę na maila czegoś innego, to może być problem z zaksięgowaniem tego. Chyba znów będę musiał dzwonić.

No chyba, że jest tak, jak można wyczytać w komentarzach do tego postu http://macnow.pl/201...apple/#comments i coś bardziej wyglądającego na fakturę przyjdzie pocztą ;-)

#27 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 stycznia 2012 - 18:36

Numeru NIP będzie brakować nadal.

#28 anks

anks
  • 14 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 stycznia 2012 - 08:03

Anks, dostałaś wymóg tłumaczenia, bo na tym samym apple ID robiłaś, zamiast założyć nowe. Faktury VAT w zasadzie nie dostaniesz. Nigdy nie ma na niej pola NIP i ogólnie jest nie do zaksięgowania.


Ale jak to robiłam na tym samym apple ID? Zakładałam specjalnie ID dla firmy i rejestrowałam się w iOS developer program dla *firm*. Gdzie się w takim razie rejestruje apple ID dla firm? Nigdzie nie było informacji o tym, że procedura firmowa jest jakas inna O.o

PS. Ta infolinia jest polskojęzyczna?

#29 clondike

clondike
  • 59 postów
  • SkądBiałystok, PL

Napisano 19 stycznia 2012 - 09:39

(...)
PS. Ta infolinia jest polskojęzyczna?


Tak, to obsługa polskiego Apple Store dla firm.

#30 anks

anks
  • 14 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 stycznia 2012 - 11:14

clondike, a dostałeś już swoją prawidłową fakturę? ;)

#31 clondike

clondike
  • 59 postów
  • SkądBiałystok, PL

Napisano 19 stycznia 2012 - 11:16

Jeszcze nie, gdzieś w pomocy mają info, że powinna być w ciągu 2-3 dni. Jak dostanę podeślę Ci na PM jeśli chcesz.

#32 tomekh7

tomekh7
  • 73 postów

Napisano 19 stycznia 2012 - 11:49

Ostatnio po długich bojach udało się w końcu sfinalizować zakładanie konta. Przy zamawianiu w sklepie online należy podać numer NIP i po 4 dniach od aktywacji konta dostaliśmy mail z fakturą gdzie jest wpisany numer NIP. Pozdrawiam Tomek

#33 anks

anks
  • 14 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 stycznia 2012 - 08:03

Ostatnio po długich bojach udało się w końcu sfinalizować zakładanie konta. Przy zamawianiu w sklepie online należy podać numer NIP i po 4 dniach od aktywacji konta dostaliśmy mail z fakturą gdzie jest wpisany numer NIP.

Pozdrawiam
Tomek


a płaciłeś kartą (firmową) czy przelewem? i zakładałeś to konto normalnym trybem (tylko przez internet) czy przez infolinię (to appleid dla firm, o którym była mowa kilka postów wcześniej, że via strona jeszcze nie jest dopracowane)

EDIT:
Dobra, nie czekam na odpowiedź. Zrobiliśmy przelew tak jak jest, z dopisanym NIPem.
Dane do przelewu były dziwne, bo nie było adresu beneficjenta. Będzie źle, jeśli był wpisany adres banku przetwarzającego płatność? Innych danych nie było.

#34 clondike

clondike
  • 59 postów
  • SkądBiałystok, PL

Napisano 20 stycznia 2012 - 19:34

Adres przy przelewach nie jest wymagany, to raczej środek ułatwiający identyfikacje tego, kto komu płaci. A na fakturze faktycznie jest NIP, ale w dość dziwnym miejscu (nie przy adresie, nad listą produktów)

#35 tomekh7

tomekh7
  • 73 postów

Napisano 23 stycznia 2012 - 09:52

a płaciłeś kartą (firmową) czy przelewem? i zakładałeś to konto normalnym trybem (tylko przez internet) czy przez infolinię (to appleid dla firm, o którym była mowa kilka postów wcześniej, że via strona jeszcze nie jest dopracowane)

EDIT:
Dobra, nie czekam na odpowiedź. Zrobiliśmy przelew tak jak jest, z dopisanym NIPem.
Dane do przelewu były dziwne, bo nie było adresu beneficjenta. Będzie źle, jeśli był wpisany adres banku przetwarzającego płatność? Innych danych nie było.


Formą płatności był przelew. NIP był podany w formularzu na stronie. Jak wszystko wypełniłem to w dalszych krokach pojawiła się strona z informacjami na jakie konto należy dokonać płatności. Te same informacje przyszły również na maila. Kontakt telefoniczny był, ale na wcześniejszym etapie w celu weryfikacji i dosłania dokumentów.

#36 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 stycznia 2012 - 12:30

Faktycznie jest NIP, ale kto tam szuka numeru NIP... Lepiej było go wpisać w pole adresu:)

#37 anks

anks
  • 14 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 lutego 2012 - 10:12

Taa, faktycznie trzeba było wpisać w miejsce adresu - w tym miejscu, gdzie jest, nie da się w ogóle rozkminić, co to jest. Co więcej, wpisałam zły kod pocztowy w "Ship to", więc prawdopodobnie i tak fakturę o kant tyłka można potłuc. A nie sądzę, żeby dało się wyciągnąć od apple korektę :D W tym miejscu chciałabym bardzo podziekować wszystkim za pomoc :)

#38 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 08 lutego 2012 - 11:22

Jak masz błąd w takich danych to wystaw sobie notę korygująca (tą wystawia nabywca), kopie możesz nawet wysłać do Apple :)

#39 JustynaKa

JustynaKa
  • 1 postów

Napisano 20 marca 2013 - 13:47

Witam, jestem w trakcie zakładania konta developerskiego dla firmy w której pracuję. Wypełniłam dane a teraz czekam na weryfikację. Ile dni to może potrwać i czy może ktoś odpowiedzieć, czy dzwonią z Apple ze Stanów, czy komunikacja odbywa sie tylko mailowo? Pytam, bo z angielskiego nie jestem za mocna, a mailowo zawsze łatwiej... Prosze o odpowiedź:)

#40 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 20 marca 2013 - 20:27

Czasem dzwonią, czasem nie, to zależy od papierów, które złożyłaś, czy będą mieli jakieś pytania etc. Ja zakładałem konto gdy nie był wymagany numer DUNS, całość zajęła mi dwa dni (i do mnie dzwonili).

#41 intercedo

intercedo
  • 334 postów
  • SkądElbląg

Napisano 30 marca 2013 - 18:17

Do mnie dzwonili, ale akurat nie mogłem odebrać, to podali mi maila z numerem do oddzwonienia. Także możesz podstawić kogoś z dobrym angielskim, żeby zadzwonił za Ciebie :-)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych