Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone Dev - konto firmowe?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 gnutek

gnutek
  • 77 postów

Napisano 02 października 2011 - 01:13

Mam takie pytanie: czy ktoś z tu obecnych posiada firmowe konto deweloperskie? A jeśli tak, co było potrzebne do jego założenia? Kojarzę, że swego czasu potrzebne były jakieś szczególne papiery potwierdzające, że osoba rejestrująca jest właścicielem firmy lub ma prawo do jej reprezentowania (czy coś). Posiadam obecnie konto "prywatne" ale planuje mały upgrade bo przydałaby mi się możliwość dodania innych developerów do projektów no i konto z nazwą firmową odpowiadającą nazwie firmy i adresowi firmowej strony www :)

#2 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 października 2011 - 08:53

Ja mam konto firmowe, gdy ja rejestrowałem się w Apple wystarczał wypis z EDG lub odpis z KRS (ja mam to pierwsze).

#3 gnutek

gnutek
  • 77 postów

Napisano 02 października 2011 - 18:16

No to właśnie przebrnąłem przez rejestrację :) W jakiej formie dostarczyłeś Applowi wypis z EDG? Musi to być jakiś specjalny papier czy też wystarczy zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji?

#4 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 października 2011 - 18:43

Zwykłe zaświadczenie po polsku.

#5 gnutek

gnutek
  • 77 postów

Napisano 02 października 2011 - 19:07

Faksem?

#6 PrzemekM72

PrzemekM72
  • 89 postów

Napisano 02 października 2011 - 19:34

Tak. Faksem. Tylko wysyłałem trzy razy. Coś im się tam nie zgadzało. Aż chyba w końcu trafiło na kogoś, kto nie robił problemów i poszło.

#7 gnutek

gnutek
  • 77 postów

Napisano 05 października 2011 - 13:50

Dziś dostałem maila od Apple w sprawie programu developerskiego i jestem nieco zmartwiony: "In order to continue the enrollment process, please fax one of the following forms of identity for your business. Ensure your business documents match your enrollment information: KRS Developers located in the US and Canada may fax their documents to ... Developers located internationally may fax their documents to ..." Czy to znaczy że wymagany jest KRS i nie ma obecnie innej opcji czy też kombinować z wpisem do EDG? Czy osoby które zakładały na EDG miały taką opcję w mailu?

#8 PrzemekM72

PrzemekM72
  • 89 postów

Napisano 05 października 2011 - 14:00

Wyślij im jeszcze raz EDG :)

#9 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 05 października 2011 - 14:44

Napisz im przy okazji w mailu, że nie posiadasz KRS, że dla działalności jaką prowadzisz nie potrzeba KRS. Dokładnie tyle samo im napisałem i w odpowiedzi dostałem informację, że KRS wystarczy. ZTCW to problem jest tylko ze spółkami cywilnymi (bo one są pokręcone :)).

#10 gnutek

gnutek
  • 77 postów

Napisano 26 października 2011 - 14:08

No to walki ciąg dalszy :) Przefaksowałem Applowi wpis do EDG to zgubili. Przesłałem drugi raz i dostałem w odpowiedzi: "The business documents that you have provided to Apple do not include your company address. As such, we are needing you to provide a letter to Apple on official letterhead which includes the following information: - Clearly indicate by name that you, as the applicant, have the legal authority to bind your organization to all legal agreements presented on behalf of our Programs. - State the Enrollment ID number, xxxxxxxxxx, for your Apple Developer Program enrollment. - State your organization's xxxxxxxxxxxx current and complete principle place of business or main corporate address as well as telephone number. - Your printed name, title, signature and contact information." Spotkał się ktoś z was z taką odpowiedzią?

#11 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 27 października 2011 - 16:49

ja im wysłałem EDG i dostałem -> Thank you for submitting the information we requested. Samo EDG wysłałem + enrollment ID. IMHO albo coś źle wysłałeś, albo podałeś inny adres w rejestracji i inny jest na EDG.

#12 anks

anks
  • 14 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 stycznia 2012 - 10:43

konto firmowe A ja mam problem z rejestracją spółki z o.o. - twierdzą, że faks jest nieczytelny i w ogóle chcą tłumaczenie przysięgłe KRS. Tłumaczenie kosztuje koło tysiaka i wolałabym się od tego wywinąć. Czy komuś się udało albo ma sposób jak to zrobić?

#13 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 stycznia 2012 - 11:08

Jak już było tutaj wspominane najłatwiej będzie założyć nowe Apple ID i wysłać nowy enrollment. Tylko warto wysłać dobrej jakości faks. Ja wysyłałem z pdf-a.

---------- Wpis dodano o 11:08 ---------- Poprzedni wpis dodano o 11:07 ----------

Dobrze jak adres Apple ID się zgadza z adresem firmy, to bardzo pomaga.

#14 anks

anks
  • 14 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 stycznia 2012 - 11:16

Adres firmy i tu i tu jest akurat ten sam ;/ Skąd wysłać dobrej jakoś faks? Gdzieś tu na forum czytałam ostatnio, że można jakieś online wysłać. W ten sposób robiłeś? Nasze urządzenie faksujące skanuje (pewnie kiepsko, ciężko zweryfikować) i śle. Inna sprawa, że numer faksu jest inny, niż nasz numer właściwy (może tak być?). Oprócz enrollment ID wpisywałam na faksie też numer telefonu firmowy (poprosili o to w korespondencji), na który oddzwonili i powiedzieli, że KRS jest nieczytelny i że to nie ma znaczenia, bo i tak chcą certified translation. Bardzo dziękuję Ci za pomoc, spróbuję nowy enrollment wysłać.

#15 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 03 stycznia 2012 - 11:18

Ja wysyłałem z ifon.pl i nie było problemów z odczytaniem. Co do języka to virgin71 ma rację, należy wziąć ich na przetrzymanie :)

#16 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 stycznia 2012 - 16:20

Ja użyłem: Send a Fax for Free – Try Online Faxing with MyFax.com
i raczej polecam usługi amerykańskie, bo u nas często zaniża się jakość, a w USA mają na to wy... mają to gdzieś:)

#17 anks

anks
  • 14 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 stycznia 2012 - 18:10

Argh, założyłam nowy appleid i nowy enrollment, ale mi odpisali, że zauważyli, że już jest firma o takiej nazwie z oczekującym enrollmentem i wycofali nowy :(( czy jest jakiś sposób na wycofanie starego?

#18 clondike

clondike
  • 59 postów
  • SkądBiałystok, PL

Napisano 09 stycznia 2012 - 18:38

Argh, założyłam nowy appleid i nowy enrollment, ale mi odpisali, że zauważyli, że już jest firma o takiej nazwie z oczekującym enrollmentem i wycofali nowy :((

czy jest jakiś sposób na wycofanie starego?


Ja napisałem prośbę o usunięcie (dosłownie coś w stylu please cancel my enrollment, z podaniem numeru). Następnego dnia był już usunięty. Zaraz będę wysyłać papiery w "nowym" enrollmencie, na innym koncie.

#19 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 stycznia 2012 - 09:40

ewentualnie wyślij dokumenty na stary enrollment i czekaj aż odrzucą

#20 anks

anks
  • 14 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 stycznia 2012 - 10:35

skasowałam stary enrollment, założyłam nowy i teraz od razu proszą o Extract from the Commercial Register (KRS), original copy along with a notarized/certified English translation. Chyba zmienili zasady albo trafiłam na jeszcze większą siekierę. No nic, trzeba się będzie wykosztować ;/

#21 clondike

clondike
  • 59 postów
  • SkądBiałystok, PL

Napisano 12 stycznia 2012 - 19:27

Ja też i za pierwszym, i za drugim razem zostałem poproszony o tłumaczenie - chociaż w moim przypadku to tylko 90 zł za EDG...

#22 anks

anks
  • 14 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 stycznia 2012 - 13:00

Mam tłumaczenie KRS (kosztowało 200zł), tłumacz od razu wiedział, że to do Apple :P Pytanie mam odnośnie tego darmowego faksu MyFax. Po jakim czasie przychodzi na skrzynkę ten e-mail potwierdzający, który trzeba kliknąć, żeby faks się wysłał? Zastanawiam się, czy mi go coś po drodze nie porwało.

#23 clondike

clondike
  • 59 postów
  • SkądBiałystok, PL

Napisano 16 stycznia 2012 - 22:18

Mi MyFax nie działał w piątek - faktycznie, powinien przyjść mail i nie przychodził. Wysłałem przez Free Fax • Free Internet Faxing - wszystko na tym etapie poszło gładko, więc polecam.
A w sprawie DG i konta firmowego dostałem odmowę, z takim uzasadnieniem: Apple does not provide an option for sole proprietors in the company program. (...) If you still wish to participate in our developer programs, we offer the Standard Individual Program for sole proprietors. When you enter this program and go to set up the sale of your first app, you will have a one-time opportunity to establish what's called a company name that will show on the iTunes Store.
Właściwie mnie to nie boli ;-)

#24 anks

anks
  • 14 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 stycznia 2012 - 15:38

(Ja wysłałam w końcu płatny fax przez GotFreeFax.com - kosztowało mnie to kilka złotych.)

Jest! Wreszcie zaakceptowali nasz enrollment!

Ale żeby nie było zbyt wesoło, nie jestem pewna, czy to AppleID/konto deweloperskie, które mamy założone na firmę, upoważnia do otrzymania faktury.

Na stronie płatności jest pole do wypełnienia NIP, ale obok jest informacja o tym, że "W przypadku dokonywania zakupów dla firmy można wprowadzić numer NIP, który zostanie wydrukowany na fakturze. Faktura VAT jest dostępna tylko dla użytkowników zarejestrowanych w sklepie Apple Store dla firm. Jeśli nie masz konta w tym sklepie, kliknij tutaj - [url=http://store.apple.com/pl-smb/browse/campaigns/apple_business_experts]Eksperci Apple od rozwiązań biznesowych. To co najlepsze dla Twojej firmy. - Apple Store dla firm (Polska)[/url], aby się zarejestrować, lub zadzwoń pod numer 800 702 322."

Teraz pytanie za milion punktów - czy ja mam to konto czy nie? :D Ktoś przechodził przez to?

#25 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 stycznia 2012 - 17:32

Anks, dostałaś wymóg tłumaczenia, bo na tym samym apple ID robiłaś, zamiast założyć nowe. Faktury VAT w zasadzie nie dostaniesz. Nigdy nie ma na niej pola NIP i ogólnie jest nie do zaksięgowania.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych