
Ile placimy za sprzet Apple, a ile za marke Apple?
#26
Napisano 17 sierpnia 2011 - 00:30
#27
Napisano 17 sierpnia 2011 - 00:39
To jest ważny element w dyskusji nad dylematem sprzęt/marka, czyli de facto cena/jakość.
#28
Napisano 17 sierpnia 2011 - 00:43
#29
Napisano 17 sierpnia 2011 - 00:46
#30
Napisano 17 sierpnia 2011 - 00:50


#31
Napisano 17 sierpnia 2011 - 00:54








#32
Napisano 17 sierpnia 2011 - 00:58

#33
Napisano 17 sierpnia 2011 - 07:52

#34
Napisano 17 sierpnia 2011 - 07:52
#35
Napisano 17 sierpnia 2011 - 08:24
Stefan kiedys wspominal, ze Apple na czysto wyciaga 30% ze sprzetu - tyle placimy za marke
Dokładnie 28%, jednak to uwzględnia tylko techniczny koszt wytworzenia, większość na forum do tego się odnosi. Pomimo tego jest to najwyższa marzą w branży, HP ma 5,66%.
---------- Wpis dodano o 09:24 ---------- Poprzedni wpis dodano o 09:20 ----------
Apple od samego początku kreuje sprzęt jako markę premium, IMO im sie to udaje.
---------- Wpis dodano o 09:24 ---------- Poprzedni wpis dodano o 09:24 ----------
Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i genialny przykład z garniturem, dodałbym jeszcze zegarek oraz kije golfowe w bagażniku

#36
Napisano 17 sierpnia 2011 - 08:30

#37
Napisano 17 sierpnia 2011 - 08:42
#38
Napisano 17 sierpnia 2011 - 08:44
Hmm, Asus VX7 kosztuje tyle co MacBook Pro 15, a UX21 i UX31 tyle co MacBooki Air.Po pierwsze, czy Apple byloby marka przez wielu uwazana za wyjatkowa, gdyby ceny ich sprzetu ksztaltowaly sie na poziomie Acera czy Asusa?
Z tego by wynikało, że Apple jest tanią masówką przy elitarnych pecetowych laptopach marki Luvaglio.Po drugie, czy uzytkownik sprzetu Apple nie wykorzystuje faktu wysokiej ceny dla wlasnych korzysci? Czy kupujac Apple placimy tylko za sprzet? Sprzet, czyli hardware i system Mac OS X.
Odpowiedz na pierwsze pytanie jest prosta. Elitarne i wyjatkowe jest to, co jest drogie, gdyz dla wielu pozostaje w sferze marzen, dla niektorych jest z trudem osiagalne, niewielu moze sobie na to pozwolic bez wyrzeczen. W taki sposob powstaje marka Premium. Gdyby Macbook Pro kosztowal w sklepie 2500zl, nikt nie uwazalby tego komputera za sprzet dla wybranych. W opinii "prostego ludu" bylby to kolejny Acer lub Asus, czyli komputer, ktory kazdy ma i nikt sie nim nie zachwyca.
Na drugie pytanie odpowiedziec powinni sobie ludzie, dla ktorych komputer jest narzedziem pracy. Najwazniejsze w biznesie jest to, aby spelniac standardy branzowe i oczekiwania klientow. W tym miejscu nalezy sobie zadac pytanie, dla kogo jest Mac. Jezeli jestes fotografem lub grafikiem - Mac stanie sie twoja wizytowka, na rowni z twoim portfolio. Kupujac Maca, nie placisz tylko za sprzet, placisz rowniez za reklame. Placisz za to, w jaki sposob postrzega Cie klient. Mac jest elementem twojego wizerunku, a o kreowaniu wizerunku czesto zapominaja nawet zawodowcy. Czesto to wizerunek i "marka" decyduje o sprzedazy produktu lub pozyskaniu klienta, a przynajmniej bardzo w tym pomaga. I prosze nie mylic tego z lansem, bo mowimy o biznesie, a w biznesie lans to reklama.
Pytanie teraz, ile warta jest reklama w postaci Maca w rekach np. zawodowego fotografa? Ile pieniedzy, ktore wydalismy na Maca mozemy uznac za pieniadze zainwestowane w reklame? To chyba jedno z wazniejszych pytan, jakie powinien sobie zadac zawodowy fotograf, zastanawiajacy sie dlaczego doplacil do Maca.
Należałoby się zastanowić dlaczego zaoszczędził kupując MacBooka Pro z matrycą TN i nie wybrał HP EliteBooka z matrycą Dreamcolor ani Della Precision z PremierColor (obie typu IPS).

#39
Napisano 17 sierpnia 2011 - 09:27
#40
Napisano 17 sierpnia 2011 - 10:30
Hmm, Asus VX7 kosztuje tyle co MacBook Pro 15, a UX21 i UX31 tyle co MacBooki Air.
Jednakze nie z tymi modelami kojarzona jest marka Asus. Wg mnie Asus sam ustawil sie na marketowej polce, oferujac niskie modele w niskich cenach i na tej bazie tworzac 90% swojej oferty. Przypominam, ze chodzi o swiadomosc i odbior marki z perspektywy sredniozaawansowanego w technice klienta, a nie znawcy poszczegolnych modeli.
Z tego by wynikało, że Apple jest tanią masówką przy elitarnych pecetowych laptopach marki Luvaglio.
To teraz pomysl, ile osob wogole slyszalo kiedykolwiek o takich laptopach. Z punktu widzenia rynku, maja zbyt slaby marketing i reklame, aby zwrocic na siebie uwage i stac sie przedmiotem pozadania dla mas.
Należałoby się zastanowić dlaczego zaoszczędził kupując MacBooka Pro z matrycą TN i nie wybrał HP EliteBooka z matrycą Dreamcolor ani Della Precision z PremierColor (obie typu IPS).
Moim zdaniem wystarczy spojrzec na wszystko poza matryca (wizualnie) zeby wiedziec, dlaczego nie wybral HP.
Swoja droga zastanawiam sie, kiedy producenci PC sami przestana sobie robic krzywde, oferujac design ktory nigdy nie dotrze do potrzeb estetycznych osob, pracujacych w zawodach kreatywnych. Dobry sprzet, dobra matryca, ale co z tego, jak niemal od razu chce sie odwrocic wzrok i spojrzec w inna strone. Z Apple jest odwrotnie - nie chce sie odwracac wzroki i spogladac gdzie indziej. Ludzie kupuja oczami, jedza oczami, oceniaja oczami. Nalezy o tym pamietac.
---------- Wpis dodano o 11:30 ---------- Poprzedni wpis dodano o 11:07 ----------
Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i genialny przykład z garniturem, dodałbym jeszcze zegarek oraz kije golfowe w bagażniku
Fotograf w garnituze wygladalby jak ochroniarz, ktory przed chwila skonfiskowal komus sprzet. Dlatego wizytowka fotografa musi byc co innego, poza umiejetnosciami i talentem. Nie twierdze, ze musi to byc sprzet Apple, ale na wielu klientow to najlepiej dziala.
#41
Napisano 17 sierpnia 2011 - 11:46
#42
Napisano 17 sierpnia 2011 - 12:08
#43
Napisano 17 sierpnia 2011 - 13:40
#44
Napisano 17 sierpnia 2011 - 14:31
#45
Napisano 17 sierpnia 2011 - 14:45
#46
Napisano 17 sierpnia 2011 - 15:05

#47
Napisano 17 sierpnia 2011 - 18:06
I uważać, żeby przypadkiem wykreowany wizerunek nie przesłonił kompetencji i umiejętności.Moim zdaniem wystarczy spojrzec na wszystko poza matryca (wizualnie) zeby wiedziec, dlaczego nie wybral HP.
Swoja droga zastanawiam sie, kiedy producenci PC sami przestana sobie robic krzywde, oferujac design ktory nigdy nie dotrze do potrzeb estetycznych osob, pracujacych w zawodach kreatywnych. Dobry sprzet, dobra matryca, ale co z tego, jak niemal od razu chce sie odwrocic wzrok i spojrzec w inna strone. Z Apple jest odwrotnie - nie chce sie odwracac wzroki i spogladac gdzie indziej. Ludzie kupuja oczami, jedza oczami, oceniaja oczami. Nalezy o tym pamietac.
#48
Napisano 17 sierpnia 2011 - 18:20
#49
Napisano 17 sierpnia 2011 - 18:30

#50
Napisano 17 sierpnia 2011 - 18:33
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych