Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Oddalem do serwisu a dostalem refurbrished... Chyba


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#26 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:39

No to nie rozumiem. Przecież wymiana w ramach gwarancji (bez względu na to czy na urządzenie nowe czy odnowione) jest nieodpłatna.

#27 Cintulek

Cintulek
  • 2 128 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:44

Ja to wiem, ale Ty teraz się troszkę pogubiłeś, Apple nie robi części zamiennych do urządzeń iOS, a ta wzmianka o "odnowionym" urządzeniu, to tylko komputery (MacBook'i, iMac'i, etc), a do urządzeń iOS nie ma części zamiennych.

#28 Mirko791

Mirko791
  • 4 558 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:54

@ouch, nie martw sie:) dostaniesz nowego.

#29 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:55

Zaraz zaraz... Co ma wspólnego urządzenie odnowione z częściami zamiennymi? Wiesz na czym polega proces odnowienia? Niesprawny telefon wraca do fabryki, gdzie elementy wadliwe wymieniane są na sprawne. Taki telefon trafia następnie do serwisu gdzie wydawany jest klientom w ramach wymian gwarancyjnych. Wzmianka o urządzeniach odnowionych pochodzi z zobowiązania gwarancyjnego składanego nabywcom iPhone'ów. I co mają z iPhonem wspólnego komputery? "Life cycle" iPhone'a 4 jest na takim etapie, że mocno bym się zdziwił, gdyby w ramach gwarancji ktokolwiek dostawał obecnie telefon rzeczywiście nowy, zamiast odnowionego. Apple z pewnością ma co odnawiać. BTW, przy odmianie wyrazów obcych, apostrofu używa się tylko wtedy, gdy na skutek odmiany dwie samogłoski stoją obok siebie. Np. iPhone'a, ale iPhonem. Podobnie jak Johna, ale Eugene'a.

#30 ouch

ouch
  • 33 postów

Napisano 27 sierpnia 2011 - 12:26

odzyskałam go ;p zrezygnowałam z serwisu, na szczęscie jeszcze go nie wysłali... teraz się zastanawiam jak to zrobić, aby dostać zupełnie 'nowego' iphone'a, nie tam żadnego refurbished.

#31 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 27 sierpnia 2011 - 12:38

Lol, a co to za różnica? Wolisz mieć swój własny telefon z wypalonym pixelem niż dostać telefon, który wygląda jak nowy, nie ma żadnych wad (a jeżeli ma to od razu idzie na gwarancję)? Dziwny temat.

#32 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 27 sierpnia 2011 - 14:15

@ouch
Złóż reklamację do sprzedawcy na zasadzie przepisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kc. Zawiadom sprzedawcę o stwierdzonej niezgodności telefonu z umową i zażądaj wymiany na nowy, zgodny z umową. Era z pewnością telefon odeśle do Regenersis z prośbą o wymianę. Jeśli stwierdzisz, że wymieniony telefon nie jest nowy, to będziesz domagała się wydania nowego od Ery.


@North
Różnica, mimo że na pierwszy rzut oka niewidoczna, jest duża. Niech za odpowiedź posłuży fragment uzasadnienia decyzji nr 24/2004 Prezesa UOKiK:

Powszechną praktyką rynkową w zakresie wykonywania obowiązków gwarancyjnych jest dokonywanie wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad, nową fabrycznie. Wydanie konsumentowi rzeczy używanej, choć sprawnej w chwili jej wydania naraża konsumenta na dolegliwości związane z niemożliwym do przewidzenia zużyciem rzeczy przez wcześniejszego jej użytkownika. Tym samym taka praktyka godzi w interesy konsumenta.

W efekcie może on otrzymać rzecz inną niż ta, która stanowiła jego własność, często starszą, bardziej zniszczoną i z bardziej zużytymi podzespołami, której faktyczny stan jest dla konsumenta niewiadomą. Powyższe naraża konsumenta na dyskomfort psychiczny, a także na szkody związane z koniecznością dokonywania dalszych napraw. Należy dodać, że podzespoły, z których zbudowany jest sprzęt elektroniczny dysponują określoną żywotnością. Ich regeneracja przywraca im sprawność, jednak w niewielkim stopniu wpływa na przedłużenie żywotności, wobec czego używanie ich jest w większym stopniu obarczone ryzykiem wystąpienia usterki spowodowanej naturalnym zużyciem, niż w przypadku podzespołów fabrycznie nowych.

Celem gwarancji jest przywrócenie rzeczy wadliwej pełnej sprawności. Nie można uznać, że cel ten jest osiągany w sytuacji, gdy reklamowana rzecz wymieniana jest na rzecz sprawną, lecz używaną, w wielu przypadkach posiadającą inne wady, które mogą ujawnić się w okresie późniejszym, narażając tym samym konsumenta na szkodę.



#33 ouch

ouch
  • 33 postów

Napisano 27 sierpnia 2011 - 14:21

@Tryt, Cintulek - dziękuję bardzo za pomoc. :) @North - dla mnie jest różnica... nie chce telefonu, którego używał ktoś inny, nie wiadomo co było naprawiane- u mnie telefon jest w stanie idealnym, żadnej ryski nic - tylko 1 martwy piksel, możliwe że dla Ciebie nie ma to różnicy, dla mnie jest...

#34 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 27 sierpnia 2011 - 16:17

Okej, teraz rozumiem. Trzeba przyznać, że UOKiK nieźle dba o interesy konsumentów;>

#35 Mirko791

Mirko791
  • 4 558 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 27 sierpnia 2011 - 16:31

@ouch, odbiór tego telefonu w t-mobile wyglądałby tak: pani lub pan daje Ci ofoliowany z obu stron model i pani lub pan mówi: Pani telefon został wymieniony na nowy. Bez żadnych śladów użytkowania, bez jednej ryski czy jednego odcisku palca. Gdyby było inaczej od razu to zgłaszasz im. Dla spokoju sumienia mogłabyś sprawdzić statysktyki czy ktoś kiedyś z niego dzwonił. Teraz czeka Cię pewnie więcej załatwiania, nerwówi i straty czasu, a efekt jaki uzyskasz będzie identyczny.

#36 ouch

ouch
  • 33 postów

Napisano 30 sierpnia 2011 - 20:59

jeśli tak rzeczywiście będzie to zaznacze że to NIE jest NOWY FABRYCZNIE telefon i chce nowy, jeśli to nie zadziała znajdę jakieś inne wyjście aby wyegzekwować telefon.

#37 lewandowsky

lewandowsky
  • 492 postów

Napisano 31 sierpnia 2011 - 02:15

Nie masz co się denerwować, bo 90% części jest nowych. Najczęściej tylko te pozostają, których utylizacja jest bardzo droga ze względu na zawartość metali ciężkich czy innych takich, oczywiście o ile są w 100% sprawne (czyli wyświetlacze lub płyty logiczne). Właściwie ja to popieram, bo to działanie jest nie tylko ekologiczne, ale ergonomiczne. Dla Ciebie to nic nie zmienia, telefon będzie wyglądał jak nowy, bez ryski i z foliami, ale rozumiem twoje oburzenie.

#38 bibunio

bibunio
  • 8 postów

Napisano 10 grudnia 2012 - 02:55

@lewandowsky jeśli chcą działać ekologicznie to niech Apple sprzedaje te telefony mówiąc otwarcie, że są tańsze bo odnawiane a nie wciskając w ramach gwarancji gdy klient płaci słone pieniądze za nowy telefon...

#39 Babeluba

Babeluba
  • 123 postów
  • SkądGdynia, PL

Napisano 10 grudnia 2012 - 17:12

Na telefony refubished gwarancja wynosi 90 dni. Jeżeli normalnej gwarancji masz powyżej 90 dni to masz dalej tą co miałeś, jeżeli masz mniej niż 90 dni to "dopełniają" Ci do tych 90 dni. Trochę pogmatwanie chyba napisałem.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych