
Oddalem do serwisu a dostalem refurbrished... Chyba
#26
Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:39
#27
Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:44
#28
Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:54
#29
Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:55
#30
Napisano 27 sierpnia 2011 - 12:26
#31
Napisano 27 sierpnia 2011 - 12:38
#32
Napisano 27 sierpnia 2011 - 14:15
Złóż reklamację do sprzedawcy na zasadzie przepisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kc. Zawiadom sprzedawcę o stwierdzonej niezgodności telefonu z umową i zażądaj wymiany na nowy, zgodny z umową. Era z pewnością telefon odeśle do Regenersis z prośbą o wymianę. Jeśli stwierdzisz, że wymieniony telefon nie jest nowy, to będziesz domagała się wydania nowego od Ery.
@North
Różnica, mimo że na pierwszy rzut oka niewidoczna, jest duża. Niech za odpowiedź posłuży fragment uzasadnienia decyzji nr 24/2004 Prezesa UOKiK:
Powszechną praktyką rynkową w zakresie wykonywania obowiązków gwarancyjnych jest dokonywanie wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad, nową fabrycznie. Wydanie konsumentowi rzeczy używanej, choć sprawnej w chwili jej wydania naraża konsumenta na dolegliwości związane z niemożliwym do przewidzenia zużyciem rzeczy przez wcześniejszego jej użytkownika. Tym samym taka praktyka godzi w interesy konsumenta.
W efekcie może on otrzymać rzecz inną niż ta, która stanowiła jego własność, często starszą, bardziej zniszczoną i z bardziej zużytymi podzespołami, której faktyczny stan jest dla konsumenta niewiadomą. Powyższe naraża konsumenta na dyskomfort psychiczny, a także na szkody związane z koniecznością dokonywania dalszych napraw. Należy dodać, że podzespoły, z których zbudowany jest sprzęt elektroniczny dysponują określoną żywotnością. Ich regeneracja przywraca im sprawność, jednak w niewielkim stopniu wpływa na przedłużenie żywotności, wobec czego używanie ich jest w większym stopniu obarczone ryzykiem wystąpienia usterki spowodowanej naturalnym zużyciem, niż w przypadku podzespołów fabrycznie nowych.
Celem gwarancji jest przywrócenie rzeczy wadliwej pełnej sprawności. Nie można uznać, że cel ten jest osiągany w sytuacji, gdy reklamowana rzecz wymieniana jest na rzecz sprawną, lecz używaną, w wielu przypadkach posiadającą inne wady, które mogą ujawnić się w okresie późniejszym, narażając tym samym konsumenta na szkodę.
#33
Napisano 27 sierpnia 2011 - 14:21

#34
Napisano 27 sierpnia 2011 - 16:17
#35
Napisano 27 sierpnia 2011 - 16:31
#36
Napisano 30 sierpnia 2011 - 20:59
#37
Napisano 31 sierpnia 2011 - 02:15
#38
Napisano 10 grudnia 2012 - 02:55
#39
Napisano 10 grudnia 2012 - 17:12
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych