Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Oddalem do serwisu a dostalem refurbrished... Chyba


  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 gvd

gvd
  • 129 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 13 August 2011 - 22:15

oddalem iphonea na gwarwancje z powodu plamki na wyswietlaczu po tygodniu dostalem info ze telefon jest do odbioru w salonie ery (mam w erze abonament / t-mobile) w dokumentacji serwisowej jest informacja ze dostalem nowy telefon. Wizualnie owszem:) natomiast poczytalem conieco na forach zagranicznych ze wciskaja jako nowe refubrishe, mozna to podobno stwierdzic na podstawie seriala. moj poprzedni iphone zaczynal sie na 87 a ten na 5K. To jest pewne ze jest refubrished? Jesli tak to moge sie ubiegac o nowy w salonie? I czy jesli mam refubrished a w papierach pisze ze mam nowy to mam gwarancje 12 miesiec? Sorry za brak polskich znakow ale pisalem posta z telefonu. Czekam na odpowiedzi. Pilne

#2 Yankos

Yankos
  • 92 posts
  • SkądLegionowo, Poland

Posted 13 August 2011 - 22:25

Ten jest nowy i nic innego nie dostaniesz chyba że wykryjesz fabryczna wadę to znowu dadzą refubrished to normalne. I z tego co się dowiadywałem to masz starą gwarancję. Takie życie ...

#3 tryt

tryt
  • 628 posts

Posted 13 August 2011 - 22:36

Najpewniej refurb. Wymienianie w ramach gwarancji produktów wadliwych na odnowione już w 2004 roku uznane zostało przez Prezesa UOKiK za godzący w zbiorowe interesy konsumentów czyn nieuczciwej konkurencji (decyzja nr 24/2004), ponadto praktyka ta stoi w sprzeczności z wytycznymi SN w zakresie wykładni prawa i praktyki sądowej w sprawach rękojmi i gwarancji.

Uchwała składu 7 sędziów SN z dnia 26.10.1972r. OSPiKA 1973, poz. 180
W trybie wymiany gwarancyjnej uprawniony z gwarancji ma otrzymać - za zwrotem wadliwej rzeczy - rzecz tego samego rodzaju NOWĄ, wolną od wad.


Żeby cokolwiek w tej sprawie zrobić, należałoby w pierwszej kolejności wykazać, że telefon jest rzeczywiście odnowiony.

Skoro wada została usunięta w ramach gwarancji, to nie możesz domagać się od sprzedawcy wymiany sprawnego telefonu.

Gwarancja przedłuża się o 12 m-cy, jeśli telefon kupiłeś na firmę. Jeśli jesteś konsumentem, to pozostaje okres gwarancji biegnący od daty zakupu lub 3 m-ce, jeśli pozostały okres gwarancji jest krótszy.

#4 Cintulek

Cintulek
  • 2128 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 13 August 2011 - 22:58

Masz nowe urzadzenie ze stara gwarancja - tak jest w Apple i jest to normalne. ;) a numer seryjny tez masz nowy - bo dostałeś nowego iPhone, całkowicie nowy egzemplarz - pamiętaj, ze mając telefon w T-Mobile możesz za free pobrać Navigona. ;)

#5 gvd

gvd
  • 129 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 13 August 2011 - 23:31

no dzięki chłopaki za odpowiedzi. Tak telefon mam wg starej nazwy w erze Navigona mam ;p No i niestety wprowadziliście drobny zamęt czy w końcu nówka czy refurb, no ale wszyscy, jednakowo powiedzieliście, że nic nie da się z tym zrobić ;p szkoda :) A owszem telefon mam na firmę, czyli rozumiem, że gwarancja 12 miesięcy obowiązuje od momentu otrzymania nowego telefonu z serwisu ? Czy można oddać telefon na gwarancję podając słabą baterię za powód serwisowania ? :>>>

#6 Cintulek

Cintulek
  • 2128 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 14 August 2011 - 00:18

Telefon to nowka. Gwarancji nie masz od nowa - leci ona dalej, od momentu aktywowania tego iPhone, którego u nich wymieniles. Co do tego powodu - tak - lecz musisz im pokazać, ze bateria bardzo szybko pada - bo inaczej Ci nie wymienia - i musi ona na prawdę szybko padać.

#7 Mirko791

Mirko791
  • 4558 posts
  • SkądJaworzno

Posted 14 August 2011 - 00:35

Na stronie Apple można oficjalnie kupić taniej sprzęt odnowiony i jest to bardzo jasno zaznaczone. Myślę, że nie pozwolili by sobie na tego typu oszustwo.

#8 Yankos

Yankos
  • 92 posts
  • SkądLegionowo, Poland

Posted 14 August 2011 - 00:39

Ja się bym wtrącił posiadam ipka 4 na firmę gwara kończy się 29.08.2011 a oddałem teraz z poważną wadą i liczę na nowego. Czyli jak mi wymienią to będę miał 12 miesięcy gwarancji znowu ?

#9 tryt

tryt
  • 628 posts

Posted 14 August 2011 - 00:49

@Mirko791
A dlaczegoż by nie, skoro nawet sklepy Apple wymieniają wadliwe iPhone'y na refurby a wymiana na sprzęt fabrycznie nowy jest zjawiskiem niezmiernie rzadkim? Nawet w treści zobowiązania gwarancyjnego jest mowa o wymianie urządzenia wadliwego na odnowione:

W przypadku ujawnienia się wady sprzętu i otrzymania ważnej reklamacji w Okresie Gwarancji, Apple - wedle własnego uznania i w zakresie dozwolonym przez przepisy prawa - (1) usunie wadę produktu bezpłatnie, wykorzystując w tym celu nowe części lub odnowione części będące odpowiednikiem nowych pod względem wydajności i niezawodności, (2) wymieni produkt na nowy lub odnowiony będący odpowiednikiem nowego pod względem wydajności i niezawodności (...)


@Yankos
Tak, jeśli kupiłeś go jako przedsiębiorca. Licz się jednak z tym, że będziesz musiał powalczyć o swoje.
Nie, jeśli kupiłeś go od innej osoby, która dokonała zakupu na firmę.

#10 Mirko791

Mirko791
  • 4558 posts
  • SkądJaworzno

Posted 14 August 2011 - 01:35

Teoretycznie w regulaminie producent może zastrzec sobie wszystko po to, aby mieć ewentualne zabezpieczenie w przypadku sporu prawnego. Natomiast praktyka jest praktyką. Z tego co wiem i czego dowiadywałem się u sprzedawców podczas reklamowania mojego iPhone'a (u mnie po pół roku w czwórce zaciął się przycisk sleep/wake), dostałem kompletnie nowy model. Tam gdzie Apple sprzedaje odnowiony sprzęt, jest to zaznaczone. Nie widzę powodu okłamywania klientów, tym bardziej że jak tryt pokazał zgodne z regulaminem jest oddawanie po naprawie odnowionego sprzętu. Myślę, że tam gdzie klienci dostają lub nabywają sprzęt odnowiony, jest to konkretnie powiedziane.

#11 Yankos

Yankos
  • 92 posts
  • SkądLegionowo, Poland

Posted 14 August 2011 - 01:38

Przyjaciel kupił dwa ipki na firmę i sprzedał mi jeden. Szkoda a przynajmniej 3 miesiące dostanę czy nie ?

#12 tryt

tryt
  • 628 posts

Posted 14 August 2011 - 02:08

To w razie problemów poproś przyjaciela, by telefon reklamował i ew. szarpał się z serwisem.
Jeśli będziesz reklamował sam, to dostaniesz albo 3 m-ce, albo pierwotny okres gwarancji, w zależności od tego, który z nich będzie dłuższy.

---------- Wpis dodano o 03:08 ---------- Poprzedni wpis dodano o 02:46 ----------

Teoretycznie w regulaminie producent może zastrzec sobie wszystko po to, aby mieć ewentualne zabezpieczenie w przypadku sporu prawnego.

Zastrzeganie "wszystkiego" jest z reguły przyczyną sporu prawnego, nie zabezpieczeniem na wypadek jego zaistnienia.

Z tego co wiem i czego dowiadywałem się u sprzedawców podczas reklamowania mojego iPhone'a (u mnie po pół roku w czwórce zaciął się przycisk sleep/wake), dostałem kompletnie nowy model.

Jeśli wymiany dokonał Regenersis, to szczerze w to wątpię.

Tam gdzie Apple sprzedaje odnowiony sprzęt, jest to zaznaczone..

Sprzedaż sprzętu odnowionego a wymiana wadliwego na sprawny lecz odnowiony to zupełnie różne sprawy.

Nie widzę powodu okłamywania klientów

A ja widzę - pieniądze. Odnowienie (naprawa) starego (wadliwego) telefonu jest z pewnością znacznie tańsze niż wytworzenie nowego. Do tego dochodzi oczywiście próba uniknięcia ewentualnych i wysoce prawdopodobnych sporów z klientami, którzy mogliby nie być zadowoleni z faktu otrzymania odnowionego telefonu.

zgodne z regulaminem jest oddawanie po naprawie odnowionego sprzętu.

To nie jest regulamin lecz zobowiązanie gwarancyjne, którego postanowienia stoją w sprzeczności z obowiązującym w Polsce prawem i wynikającym z ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji nakazem prowadzenia działalności zgodnie z dobrymi obyczajami.

#13 ouch

ouch
  • 33 posts

Posted 26 August 2011 - 23:29

witam, mam takie pytanie... dzisiaj oddałam mojego iphone 4 do Tmobile (na gwarancji) mam go niecały rok, po tym co przeczytałam na temat serwisu regenersis mam pewne obawy co do tego wszystkiego. W moim iphonie pojawił się martwy piksel (biały) wg standartów Apple w iphonach 1 martwy piksel kwalifikuje się do wymiany telefonu na nowy... - moje obawy są dość spore co do tego serwisu... niestety najpierw go oddałam a teraz jak to przeczytałam się przeraziłam... mój błąd, a nie chce iphone refurbished... a więc mam pytanie do was, czy jak najszybciej odwołać to wszystko, czyli wycofać wniosek o serwis ... czy poczekać i zobaczyć co będzie dalej.. proszę o pomoc...

#14 Cintulek

Cintulek
  • 2128 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 26 August 2011 - 23:31

Ja bym poczekał i zobaczył, co z tego wyjdzie - w razie czego możesz się potem fatygować z nimi - najlepiej jest wcześniej zrobić zdjęcia urządzenia, a potem jak dostaniesz i jak coś z tym będzie nie tak - sprawdzić, czy to nie refubrished.

#15 ouch

ouch
  • 33 posts

Posted 26 August 2011 - 23:39

zdjęcia mam... przeraziłam się, jak przeczytałam forum. Niby są marne szanse na wygranie tej sprawy, jeśli rzeczywiście iphone byłby 'nowy' ( odnowiony) także nie wiem co zrobić, boję się, bo mój iphone miał folie full body i był wizualnie w idealnym stanie, prosiłam kobiete w tmobile aby napisała że telefon jest w folii itp. korci mnie aby jednak to wszystko odwołać...

#16 Cintulek

Cintulek
  • 2128 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 26 August 2011 - 23:41

Folii i tak nie odzyskasz, więc ja ją bym odkleił od razu, ale to może być zawsze jakaś "cecha charakterystyczna". Zrób jak chcesz, lecz wydaje mi się, że dłużej będzie trwało odwołanie tego, niż naprawa.

#17 ouch

ouch
  • 33 posts

Posted 26 August 2011 - 23:45

chodziło mi o to że był folii, aby wiedzieli że jest w idealnym stanie. Wydaje mi się że jeśli dzisiaj oddałam to raczej tego nie wysłali/ jeszcze/, wtedy bym tam pojechała i może jakoś to załatwiła jeśli można tak ot tak to odwołać...

#18 Cintulek

Cintulek
  • 2128 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 26 August 2011 - 23:46

Zrób jak wolisz. :)

#19 tryt

tryt
  • 628 posts

Posted 27 August 2011 - 00:02

@ouch
Cintulek ma rację. Żądanie wydania nowego telefonu w ramach wykonania zobowiązania gwarancyjnego to zabawa na wiele miesięcy, która najpewniej wiązałaby się z koniecznością wytoczenia gwarantowi powództwa.
Jeśli jesteś zdeterminowana - można próbować. W przeciwnym razie radzę nie wycofywać roszczenia.

Ewentualnie, jeśli telefon jest towarem konsumpcyjnym, możesz wycofać roszczenie gwarancyjne i zażądać od sprzedawcy, na zasadzie przepisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kc, wymiany telefonu na nowy.

#20 ouch

ouch
  • 33 posts

Posted 27 August 2011 - 00:12

teraz to już nie wiem co mam zrobić, no rozumiecie mnie... o telefon bardzo dbałam, pojawił się ten cholerny martwy piksel więc stwierdziłam że jak najszybciej oddam do serwisu, a okazało się że dostane najprawdopodobniej telefon używany przez kogoś, nie wiadomo co w nim było naprawiane.. nie wiem co jest lepsze, czy spróbować odwołać ten serwis i załatwić to przez Isource (jako że Apple gwarantuje podobno 1 rok gwarancji, era 2) zaznaczyć że nie chce żadnego odnowionego telefonu, albo nówka nówka albo naprawiony mój... albo... dać sobie spokój. nie wiem.

#21 Cintulek

Cintulek
  • 2128 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 27 August 2011 - 00:15

Nie ma części zamiennych do urządzeń iOS, więc możesz dostać tylko nowe urządzenie, to wszystko - i wcale nie musisz być kolejną osobą oszukaną przez T-Mobile, trzeba myśleć pozytywnie.

#22 tryt

tryt
  • 628 posts

Posted 27 August 2011 - 00:26

@ouch
Jeśli telefon kupiłaś w Erze, to w iSource nic nie załatwisz.
Zdecydowanie łatwiej będzie wyegzekwować wydanie nowego telefonu od sprzedawcy niż od gwaranta, dlatego radzę złożyć reklamację z ustawy, nie gwarancji.

Nie ma części zamiennych do urządzeń iOS, więc możesz dostać tylko nowe urządzenie


To akurat nie jest prawdą. Brak w obrocie części zamiennych (oryginalnych) nie przesądza o tym, że w ramach gwarancji telefon zostanie wymieniony na nowy. W zobowiązaniu gwarancyjnym jest mowa o możliwości wymiany urządzenia wadliwego na odnowione.

W przypadku ujawnienia się wady sprzętu i otrzymania ważnej reklamacji w Okresie Gwarancji, Apple - wedle własnego uznania i w zakresie dozwolonym przez przepisy prawa - (...) wymieni produkt na nowy lub odnowiony będący odpowiednikiem nowego pod względem wydajności i niezawodności (...).



#23 Cintulek

Cintulek
  • 2128 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 27 August 2011 - 00:31

Moim zdaniem, to jest tak: Apple nie produkuje części zamiennych - jeżeli chcesz naprawić iPhone, czy inne urządzenie, to dostajesz nowe, a płacisz tylko za część, która została "naprawiona". :) Dlatego to wszystko takie drogie. Lecz mogę się mylić, ja zawsze wymieniaem w okresie gwarancji, więc... :)

#24 tryt

tryt
  • 628 posts

Posted 27 August 2011 - 00:33

Serwis pogwarancyjny to inna para kaloszy. Tu jest mowa o wymianie w ramach gwarancji.

#25 Cintulek

Cintulek
  • 2128 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 27 August 2011 - 00:35

Wiem, ale ja nawiązałem do Twojej wypowiedzi o częściach zamiennych. :)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users