Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Apple contra organizatorzy Euro 2012 ?


  • Please log in to reply
73 replies to this topic

#51 Ruczaj

Ruczaj
  • 3528 posts
  • SkądPoznan

Posted 13 May 2007 - 14:52

Tyle że reklamy Apple wyglądają jakby to był okrojony "State of the art" Spaceballsów z 1992r :)


A State of the Art tez nie bylo pierwsze, tylko kopiowalo wczesniejsze animowane "tanczace sylwetki" z (wtedy jeszcze kodowanego) MTV.... I to raczes SotA wyglada na okrojone :)


Kiedys, jak wyplynal szerzej bank WBK (tzn po zakupie przez Irlandczykow) moj kolega projektowal dla nich logo jakiejs linii lokat i zerznal logo Mac Osa: dwie usmiechniete twarze wtopione w siebie. Wtedy nikt sie nie polapal :)

#52 Toszak

Toszak
  • 899 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 May 2007 - 15:11

W rmf fm nawet o tym trąbili

#53 StaweB

StaweB
  • 75 posts

Posted 13 May 2007 - 16:25

I jak znam zycie to pewnie tą reklame ta firma robila na maczkach :)))

#54 Balbiś

Balbiś
  • 243 posts
  • SkądWarszawa

Posted 13 May 2007 - 16:33

Hahah dzięki temu Apple zwróciło uwagę*na Polskę może zobaczą że nie ma wersji sklepu iTunes dla Polski XD

#55 doorshlaq

doorshlaq
  • 847 posts
  • SkądWarszawa

Posted 13 May 2007 - 17:22

oni doskonale o tym wiedzą

#56 admkryn

admkryn
  • 2997 posts
  • SkądLondyn, UK

Posted 13 May 2007 - 19:49

Ale trzeba im przypomnieć. Może wiedza, ale gdzieś im zasłoniło się w mózgach(dashboardach)?

#57 krzysman

krzysman
  • 113 posts
  • SkądPrzeźmierowo

Posted 13 May 2007 - 19:56

moim zdaniem mozna cos podpatrzec, jakies rozwiazania i pomysly a potem je rowinac, wprowadzis jakies wlasne wizje do danego pomyslu, ale mozna tez totalnie zjechac jakis pomysl na wlasne potrzeby, nic nie zmieniajac. i moim zadniem to jest plagiat, jesli czlowiek z pelna swiadomscia podchodzi do tematu aby wykonac cos malym kosztem kierujac sie pomyslami i rowiazaniami innych. Podobnie jest w grafiti. Sa techniki robienia wrzutow ktore sie poodpatruje od starych wyjadaczy, po to aby wlasne projekty byly tak samo dobre i tak samo szokowaly i to jest oki,tego nie neguje, natomisa totalna kserokopie to trzeba tepic. takie jest moje zdanie tego pieknego niedzielnego wieczoru. PZDR

#58 Filip Rychlik

Filip Rychlik

    aka felippe




  • 2928 posts
  • SkądWarszawa

Posted 13 May 2007 - 20:25

a ja proponuje w wolnej chwili zobaczyc demo Spaceballs na Amidze


#59 Ruczaj

Ruczaj
  • 3528 posts
  • SkądPoznan

Posted 13 May 2007 - 21:05

a ja proponuje w wolnej chwili zobaczyc demo Spaceballs na Amidze


A potem byla druga czesc pt "9 fingers" :)

#60 loly

loly
  • 961 posts
  • Płeć:
  • SkądLongIsland, JuEsEndEj

Posted 13 May 2007 - 23:45

surveior chyba masz racje, mysle podobnie jak ty

#61 ozz

ozz
  • 1129 posts
  • SkądBiałystok

Posted 14 May 2007 - 08:17

a tutaj kto to robil :D jest jakis uzytkownik z myapple ??

#62 hwojtek

hwojtek
  • 1273 posts
  • SkądGrzebienisko - Warszawa - cała Europa

Posted 14 May 2007 - 08:53

Auuu, sprawa stała się międzynarodowa...

http://www.tuaw.com/...seems-familiar/

#63 altcomputing

altcomputing
  • 1098 posts
  • SkądŚwidnica

Posted 14 May 2007 - 09:29

wg Gazeta.pl twórcy prezentacji uznają podobieństwo za czysto przypadkowe ;)

#64 dead

dead
  • 425 posts

Posted 14 May 2007 - 10:28

kopiowanie.... i tak dalej to codziennosc w polskiej... i nie tylko polksiej reklamie.... To podobienstwo to maly pikus... i nie pomysl jest chroniony prawem autorskim a dzielo (odsylam do sprawy woloszanskiego i tvp). Popatrzcie sobie na reklamy.... platforma cyfrowa "n" - reklamy hp z serii hands fundusz aig (bodajze) - ktorys z teledyskow radiohead (chodzi mi o to miasto w 3d) piwo Lech - film Pojutrze (twister w miescie) mozna by tak wymieniac dluuugo... a powyzsze reklamy to tylko przyklady, ktory w ciagu ostatnich 2 tygodni weszly do emisji... Kukuu: Co do polskich pseudo-grafikow... (kolejny przyklad tego ze sami o sobie myslimy jak o "podludziach"). Powiedz mi czym sie zajmujesz i tez ci udowodnie ze jestes pseudo-kimstam.... wkurza mnie takie gadanie jak nic innego... Polskiej szkoly grafiki nigdy nie bylo... (no moze plakatu... ) ale grafiki uzytkowej uczymy sie raptem od nastu lat.... no chyba ze ktos juz wczesniej projektowal opakowania zastepcze do wyrobow czekalodopodobnych.... nie bronie tu tej agencji... troche moze przegieli z tym podobienstwem... moze.... ale popatrzcie dookola... przeciez to codziennosc w reklamie.... poatrzcie na bilbordy i sami zobaczycie ze wiekszosc z czyms sie wam kojarzy.... Pozdrawiam

#65 Rafał P

Rafał P



  • 6849 posts

Posted 14 May 2007 - 10:45

Wg mnie cala sprawa to tylko dziennikarski fakt medialny, zeby bylo o czym pisac i mowic. Nie sadze, zeby Apple cos z tym zrobilo. Bedzie troche szumu i miedzynarodowego wstydu w internecie i tyle. Ostatnio Wprost lubuje sie w kaczkach dzienniikarskich. Pisze, ze " Apple rozwaza kroki prawne", ale nie podaje zadnego zrodla tej informacji, zadnych nazwisk,ani faktu. Byle zrobic troche medialnego szumu..

#66 Gość_tygrysio_*

Gość_tygrysio_*

Posted 14 May 2007 - 11:15

To ja pragnę pokazać oryginalne oświadczenie otrzymane od agencji Eskadra

Warszawa, 2007-05-13

Oświadczenie Sztabu Projektu EURO 2012 w sprawie publikacji Wprost Online

Odnosząc się do informacji przekazanych przez internetowe wydanie Tygodnika Wprost dotyczące konwencji artystycznej 30-sekundowej części prezentacji multimedialnej polsko-ukraińskiej kandydatury, którą pokazano w Cardiff, Sztab Projektu EURO 2012 pragnie podkreślić, że jest to w pełni oryginalne rozwiązanie grafiki video, w którym użyto powszechnie stosowaną technikę wizualizacji.
Wskazany przez tygodnik fragment jest jedynie małą częścią ponad trzydziesto minutowej prezentacji. Fragment prezentacji wskazany przez Wprost przygotowany został przez stronę ukraińską. Wykonany został w technologii, która jest bardzo często wykorzystywana w produkcjach video realizowanych dla potrzeb reklamy, teledysków, czy prezentacji. W Internecie można znaleźć bardzo liczne przykłady stosowania tej technologii (np. , , czołówki filmów o Jamesie Bondzie, czołówka programu telewizyjnego Kuby Wojewódzkiego), w której wizualizację oparto na zarysie sylwetek poruszających się w rytm dynamicznej muzyki.
Podstawowym celem tego 30-sekundowego fragmentu było – w przeciwieństwie do wielu innych produkcji wykonanych w tej technologii – zwrócenie uwagi na konkretny szczegół: piłkę z barwami narodowymi Polski i Ukrainy. Do tego krótkiego fragmentu nagrano specjalnie skomponowany utwór muzyczny z tekstem w języku angielskim mówiącym o polsko-ukraińskiej kandydaturze. Ponadto główny motyw klipu – piłka w narodowych barwach polsko-ukraińskich – w jego końcowej części powiększa się i pulsuje. Jest to nawiązanie do niedawno zrealizowanej przez Polskę reklamy, gdzie nasz kraj był komunikowany jako "serce Europy" i takim właśnie biciem serca też kończył się spot.
Sztab Projektu EURO 2012 podkreśla, że jest dumny z prezentacji, która w Cardiff wpłynęła na pozytywną dla Polski decyzję o powierzeniu właśnie Polsce i Ukrainie organizacji EURO 2012. Prezentacja ta wyróżniała się od innych właśnie profesjonalizmem i oryginalnością wyrażoną m.in. różnorodnością nowatorskich technik video zastosowanych w pokazie.

Michał Nykowski

Szef Sztabu Projektu EURO 2012

#67 zoltar

zoltar
  • 9 posts
  • Skądwarszawa(anin)

Posted 14 May 2007 - 11:16

co do plagiatów dorzucił bym jeszcze reklamówki sieci play czerpiące pomysły z kampanii playstation

#68 rzeziol

rzeziol
  • 279 posts
  • SkądPoznań

Posted 14 May 2007 - 11:46

Pierwsza i jakze kluczowa sprawa w tej calej aferze. Wprost zaczyna rownac swoja powaga do Faktu (pomijam juz ze jest to gazeta, ktora zmienia swoje upodobania w zaleznosci od tego kto wygrywa wybory i w tym momencie jest tuba propagandowa PiSu). Jeszcze kilka miesiecy temu byly tam jakies ciekawe informacje (dzieki umowie z Ziobra byla to najlepiej poinformowana gazeta w tematach prokuratury itp itd) Jednakze od pewnego czasu znajduja sie tam takie bzdury ze rece opadaja. A druga sprawa to sprytny zabieg Apple. Za 4-5 miesiecy ludzie beda pamietali tylko: Apple+Euro 2012+ Polska+Ukraina+reklama a jak wszyscy dobrze wiemy rynek PL a takze w pewien sposob rynek Ukrainski ze wzgledu na Euro 2012 beda bardzo chlonne a firmy beda sie przesigaly w reklamach itp itd. Apple sprytnie wykorzystal podobienstwo miedzy spotami i w ten sposob wystartowal duzo szybciej niz inne firmy. BTW Nie jestem zadnym specem od reklam. Jestem zwyklym maly zuczkiem, ktory ma swoj maly rozumek i tak to widzi ;-)

#69 Falcon

Falcon
  • 639 posts
  • SkądKraków

Posted 14 May 2007 - 14:13

Z tym klipem to juz odpuscilbym nawet kwestie realizacji obrazu. Tylko ta muzyka... identiko :)

#70 zbieraj

zbieraj
  • 1016 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 14 May 2007 - 20:29

Ja wciaż pragnę by się naszym dostało za plagiat

#71 Gość_tygrysio_*

Gość_tygrysio_*

Posted 14 May 2007 - 21:43

Ja wciaż pragnę by się naszym dostało za plagiat


Fragment o którym jest mowa był przygotowany przez stronę Ukraińska ... przeczytaj to co uzyskałem od Agencji Reklamowej

#72 zbieraj

zbieraj
  • 1016 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 14 May 2007 - 23:45

Przeczytałem, ale nie zarejestrowałem... Poprawka: Wciąż mam nadzieję, że naszym się oberwie za plagiat ukraiński :D

#73 Rurek

Rurek
  • 106 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 May 2007 - 20:32

Ten cały szum to woda na młyn firmy Apple , te wszystkie doniesienia gazet , serwisów itp, itd... Wystarczy zadać sobie pytanie kto będzie najbardziej wygrany na tym całym szumie. Na stadiony ludzi z nowymi iPodami ( edycja 2012 ) będą wpuszczać z 50% zniżka na bilet :-)

#74 tymoteusz

tymoteusz
  • 33 posts

Posted 10 June 2007 - 14:16

Nie żebym się czepiał... ale skoro była mowa o wzorowaniu się i zarezerwowaniu "Cieni" i kabli jedynie firmie apple donoszę, że wymienione kable i cienie pojawiły się znowu w reklamie Opola 2007

po lewiej stronie -> http://www.itvp.pl/event/opole/

pozdr ;-)

t.




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users