Tyle że reklamy Apple wyglądają jakby to był okrojony "State of the art" Spaceballsów z 1992r
A State of the Art tez nie bylo pierwsze, tylko kopiowalo wczesniejsze animowane "tanczace sylwetki" z (wtedy jeszcze kodowanego) MTV.... I to raczes SotA wyglada na okrojone
Kiedys, jak wyplynal szerzej bank WBK (tzn po zakupie przez Irlandczykow) moj kolega projektowal dla nich logo jakiejs linii lokat i zerznal logo Mac Osa: dwie usmiechniete twarze wtopione w siebie. Wtedy nikt sie nie polapal
moim zdaniem mozna cos podpatrzec, jakies rozwiazania i pomysly a potem je rowinac, wprowadzis jakies wlasne wizje do danego pomyslu, ale mozna tez totalnie zjechac jakis pomysl na wlasne potrzeby, nic nie zmieniajac. i moim zadniem to jest plagiat, jesli czlowiek z pelna swiadomscia podchodzi do tematu aby wykonac cos malym kosztem kierujac sie pomyslami i rowiazaniami innych. Podobnie jest w grafiti. Sa techniki robienia wrzutow ktore sie poodpatruje od starych wyjadaczy, po to aby wlasne projekty byly tak samo dobre i tak samo szokowaly i to jest oki,tego nie neguje, natomisa totalna kserokopie to trzeba tepic. takie jest moje zdanie tego pieknego niedzielnego wieczoru. PZDR
kopiowanie.... i tak dalej to codziennosc w polskiej... i nie tylko polksiej reklamie....
To podobienstwo to maly pikus... i nie pomysl jest chroniony prawem autorskim a dzielo (odsylam do sprawy woloszanskiego i tvp).
Popatrzcie sobie na reklamy....
platforma cyfrowa "n" - reklamy hp z serii hands
fundusz aig (bodajze) - ktorys z teledyskow radiohead (chodzi mi o to miasto w 3d)
piwo Lech - film Pojutrze (twister w miescie)
mozna by tak wymieniac dluuugo... a powyzsze reklamy to tylko przyklady, ktory w ciagu ostatnich 2 tygodni weszly do emisji...
Kukuu: Co do polskich pseudo-grafikow... (kolejny przyklad tego ze sami o sobie myslimy jak o "podludziach"). Powiedz mi czym sie zajmujesz i tez ci udowodnie ze jestes pseudo-kimstam.... wkurza mnie takie gadanie jak nic innego...
Polskiej szkoly grafiki nigdy nie bylo... (no moze plakatu... ) ale grafiki uzytkowej uczymy sie raptem od nastu lat.... no chyba ze ktos juz wczesniej projektowal opakowania zastepcze do wyrobow czekalodopodobnych....
nie bronie tu tej agencji... troche moze przegieli z tym podobienstwem... moze....
ale popatrzcie dookola... przeciez to codziennosc w reklamie.... poatrzcie na bilbordy i sami zobaczycie ze wiekszosc z czyms sie wam kojarzy....
Pozdrawiam
Wg mnie cala sprawa to tylko dziennikarski fakt medialny, zeby bylo o czym pisac i mowic. Nie sadze, zeby Apple cos z tym zrobilo. Bedzie troche szumu i miedzynarodowego wstydu w internecie i tyle. Ostatnio Wprost lubuje sie w kaczkach dzienniikarskich. Pisze, ze " Apple rozwaza kroki prawne", ale nie podaje zadnego zrodla tej informacji, zadnych nazwisk,ani faktu. Byle zrobic troche medialnego szumu..
To ja pragnę pokazać oryginalne oświadczenie otrzymane od agencji Eskadra
Warszawa, 2007-05-13
Oświadczenie Sztabu Projektu EURO 2012 w sprawie publikacji Wprost Online
Odnosząc się do informacji przekazanych przez internetowe wydanie Tygodnika Wprost dotyczące konwencji artystycznej 30-sekundowej części prezentacji multimedialnej polsko-ukraińskiej kandydatury, którą pokazano w Cardiff, Sztab Projektu EURO 2012 pragnie podkreślić, że jest to w pełni oryginalne rozwiązanie grafiki video, w którym użyto powszechnie stosowaną technikę wizualizacji.
Wskazany przez tygodnik fragment jest jedynie małą częścią ponad trzydziesto minutowej prezentacji. Fragment prezentacji wskazany przez Wprost przygotowany został przez stronę ukraińską. Wykonany został w technologii, która jest bardzo często wykorzystywana w produkcjach video realizowanych dla potrzeb reklamy, teledysków, czy prezentacji. W Internecie można znaleźć bardzo liczne przykłady stosowania tej technologii (np. , , czołówki filmów o Jamesie Bondzie, czołówka programu telewizyjnego Kuby Wojewódzkiego), w której wizualizację oparto na zarysie sylwetek poruszających się w rytm dynamicznej muzyki.
Podstawowym celem tego 30-sekundowego fragmentu było – w przeciwieństwie do wielu innych produkcji wykonanych w tej technologii – zwrócenie uwagi na konkretny szczegół: piłkę z barwami narodowymi Polski i Ukrainy. Do tego krótkiego fragmentu nagrano specjalnie skomponowany utwór muzyczny z tekstem w języku angielskim mówiącym o polsko-ukraińskiej kandydaturze. Ponadto główny motyw klipu – piłka w narodowych barwach polsko-ukraińskich – w jego końcowej części powiększa się i pulsuje. Jest to nawiązanie do niedawno zrealizowanej przez Polskę reklamy, gdzie nasz kraj był komunikowany jako "serce Europy" i takim właśnie biciem serca też kończył się spot.
Sztab Projektu EURO 2012 podkreśla, że jest dumny z prezentacji, która w Cardiff wpłynęła na pozytywną dla Polski decyzję o powierzeniu właśnie Polsce i Ukrainie organizacji EURO 2012. Prezentacja ta wyróżniała się od innych właśnie profesjonalizmem i oryginalnością wyrażoną m.in. różnorodnością nowatorskich technik video zastosowanych w pokazie.
Pierwsza i jakze kluczowa sprawa w tej calej aferze. Wprost zaczyna rownac swoja powaga do Faktu (pomijam juz ze jest to gazeta, ktora zmienia swoje upodobania w zaleznosci od tego kto wygrywa wybory i w tym momencie jest tuba propagandowa PiSu). Jeszcze kilka miesiecy temu byly tam jakies ciekawe informacje (dzieki umowie z Ziobra byla to najlepiej poinformowana gazeta w tematach prokuratury itp itd) Jednakze od pewnego czasu znajduja sie tam takie bzdury ze rece opadaja.
A druga sprawa to sprytny zabieg Apple. Za 4-5 miesiecy ludzie beda pamietali tylko:
Apple+Euro 2012+ Polska+Ukraina+reklama
a jak wszyscy dobrze wiemy rynek PL a takze w pewien sposob rynek Ukrainski ze wzgledu na Euro 2012 beda bardzo chlonne a firmy beda sie przesigaly w reklamach itp itd. Apple sprytnie wykorzystal podobienstwo miedzy spotami i w ten sposob wystartowal duzo szybciej niz inne firmy.
BTW
Nie jestem zadnym specem od reklam. Jestem zwyklym maly zuczkiem, ktory ma swoj maly rozumek i tak to widzi ;-)
Ten cały szum to woda na młyn firmy Apple , te wszystkie doniesienia gazet , serwisów itp, itd... Wystarczy zadać sobie pytanie kto będzie najbardziej wygrany na tym całym szumie. Na stadiony ludzi z nowymi iPodami ( edycja 2012 ) będą wpuszczać z 50% zniżka na bilet :-)
Nie żebym się czepiał... ale skoro była mowa o wzorowaniu się i zarezerwowaniu "Cieni" i kabli jedynie firmie apple donoszę, że wymienione kable i cienie pojawiły się znowu w reklamie Opola 2007