Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone po wymianie na nowy - jak jest z gwarancją?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
76 odpowiedzi w tym temacie

#26 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 15 kwietnia 2011 - 16:24

.. ale jaka różnica? Kiedyś odkupiłem od kolesia z allegro ipka z ery.. i gdy pojawiła się usterka po roku to era spokojnie telefon przyjęła i nie patrzyła na kogo faktura jest wystawiona, po prostu ważne było ze był dowód zakupu, telefon nie był zgłoszony jako kradziony, na fakturze był zgodny nr imei.. i wszystko było ok.

Dlatego napisałem, że mało który sprzedawca sprawdza, czy telefon reklamuje pierwotny nabywca (patrz wyżej).
Wszystko fajnie, dopóki nie ma problemów, ale gdy takie się pojawią, sprzedawca szuka powodu do odrzucenia roszczenia klienta.

Nawet kiedy ipek mi się zepsuje to orange go nie przyjmie? Śmiech na sali..

Jeśli osoba żądająca naprawy lub wymiany nie jest pierwotnym nabywcą sprzętu, to mają prawo nie przyjąć.
Uprawnienia wynikające z tzw. ustawy konsumenckiej są niezbywalne. Z gwarancją jest różnie, ale generalnie udziela się jej wyłącznie pierwotnemu nabywcy, co wielu gwarantów wyraźnie w treści zobowiązania zastrzega (m.in. Apple). Niektórzy dopuszczają możliwość przeniesienia wynikających z niej uprawnień na kolejnego nabywcę (np. HTC, ale wyłącznie za pisemną zgodą).

#27 b20308a490

b20308a490
  • 239 postów

Napisano 01 marca 2012 - 12:09

Cześć. Ostatnio popsuł mi się przycisk mute w iPhone 3GS. Telefon kupiony na firmę. Zaniosłem telefon do Orange (był zakupiony w kwietniu 2011, więc jeszcze na gwarancji). Przyjęli, po tygodniu odpowiedzieli, że rzeczywiście stwierdzono usterkę i zamiast naprawiać dali mi nowy telefon. W sumie fajnie, ale co dalej z gwarancją? Czy na ten telefon gwarancja kończy się w kwietniu 2012 tak jak na ten stary? Nie dostałem żadnej nowej karty gwarancyjnej, tylko naklejki z nowym numerem IMEI, a pani mi powiedziała, że nie ma żadnego przedłużenia gwarancji, bo telefon jest na firmę. W załączeniu zrzut ekranu ze strony podanej na początku wątku. P.S. Naprawę nie ma żadnej ochrony dla osób kupujących na firmę telefony? Rok gwarancji i koniec? P.S.2 Czy można jakoś się przenieść z firmy na indywidualnego klienta, by mieć dwa lata gwarancji?

#28 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 01 marca 2012 - 18:27

P.S. Naprawę nie ma żadnej ochrony dla osób kupujących na firmę telefony? Rok gwarancji i koniec?

Jest, o ile wykażesz, że gwarancji rzeczywiście udzielono.

P.S.2 Czy można jakoś się przenieść z firmy na indywidualnego klienta, by mieć dwa lata gwarancji?

Nie można. Klient indywidualny nie ma dwuletniej gwarancji.

#29 b20308a490

b20308a490
  • 239 postów

Napisano 02 marca 2012 - 06:14

No może się źle wyraziłem. Gdy jest się klientem indywidualnym można przez dwa lata reklamować z tytułu niezgodności z umową, a jeśli firmą, to nie można (o ile się nie mylę).

#30 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 02 marca 2012 - 10:57

Zgadza się, ale ponieważ zakupu dokonałeś w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, to z uprawnień przysługujących konsumentom korzystać nie możesz. W takiej sytuacji sprzedawca odpowiada przed kupującym na zasadzie przepisów kc o rękojmi za wady.

#31 maxi33

maxi33
  • 911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 marca 2012 - 11:16

A jesli sam iphone zostal wymieniony na nowy w tmobile to zepsute sluchawki tez moge oddac na ta nowa gwarancje?

#32 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 02 marca 2012 - 11:45

Na jaką nową gwarancję? Telefon kupiłeś na firmę czy prywatnie? Na jakiej podstawie składałeś reklamację?

#33 maxi33

maxi33
  • 911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 marca 2012 - 13:22

No przeciez gwarancja od nowa idzie w tym nowym telefonie. Wiec sie zastanawiam czy akcesoria tez moge oddac na ten nowy numer seryjny telefonu. (prywatnie oddawalem)

#34 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 02 marca 2012 - 15:19

Jeśli telefon jest towarem konsumpcyjnym i reklamowany był z gwarancji, to nic od nowa nie "idzie".

#35 b20308a490

b20308a490
  • 239 postów

Napisano 02 marca 2012 - 15:25

Zgadza się, ale ponieważ zakupu dokonałeś w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, to z uprawnień przysługujących konsumentom korzystać nie możesz. W takiej sytuacji sprzedawca odpowiada przed kupującym na zasadzie przepisów kc o rękojmi za wady.


Hej, a mógłbyś mi podać taki przepis? Ile trwa rękojmia za wady?

---------- Wpis dodano o 15:25 ---------- Poprzedni wpis dodano o 15:22 ----------

Czy to jest ten przepis:

Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

Czyli mam rok czasu by ewentualnie zgłosić wadę iPhona (gdyby się pojawiła), którego mi dwa dni temu dali nowego mimo, że gwarancja kończy się w kwietniu? Dobrze rozumiem?

#36 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 02 marca 2012 - 16:09

Tak, to ten przepis.
Wadę, pod rygorem utraty uprawnień z tyt. rękojmi, musisz zgłosić sprzedającemu niezwłocznie.

Kodeks cywilny
Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć. Minister Handlu Wewnętrznego może w drodze rozporządzenia ustalić krótsze terminy do zawiadomienia o wadach artykułów żywnościowych.
§ 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu.
§ 3. Do zachowania terminów zawiadomienia o wadach rzeczy sprzedanej wystarczy wysłanie przed upływem tych terminów listu poleconego.



#37 b20308a490

b20308a490
  • 239 postów

Napisano 02 marca 2012 - 16:16

Ale rzeczywiście mam tę rękojmię na rok mimo iż gwarancja kończy się w kwietniu?

#38 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 02 marca 2012 - 16:17

Jak to w kwietniu? To kiedy kupiłeś telefon?

#39 b20308a490

b20308a490
  • 239 postów

Napisano 02 marca 2012 - 16:34

Kupiłem rok temu w kwietniu. Dwa dni temu ponieważ się uszkodził Orange wymieniło mi na nowy. No i teraz mam nowy iPhone i chodzi mi o niego. Gwarancja kończy się w kwietniu tak mi powiedziała pani w Orange, z racji tej, że telefon jest na firmę i czy rękojmia zgodnie z zacytowanymi przepisami przysługuje mi rok na ten nowy iPhone.

#40 maxi33

maxi33
  • 911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 marca 2012 - 18:55

Jeśli telefon jest towarem konsumpcyjnym i reklamowany był z gwarancji, to nic od nowa nie "idzie".


Oczywiscie ze biegnie nastepny rok od nowego dostania telefonu.
Nowy sprzet = nowa gwarancja
Co rowniez potwierdza nr seryjny na stronie apple'a
Ale ja sie zastanawiam co z akcesoriami ;p

#41 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 03 marca 2012 - 01:22

Kupiłem rok temu w kwietniu. Dwa dni temu ponieważ się uszkodził Orange wymieniło mi na nowy. No i teraz mam nowy iPhone i chodzi mi o niego. Gwarancja kończy się w kwietniu tak mi powiedziała pani w Orange, z racji tej, że telefon jest na firmę i czy rękojmia zgodnie z zacytowanymi przepisami przysługuje mi rok na ten nowy iPhone.

Okres odpowiedzialności sprzedawcy również dobiegnie końca w kwietniu.

Oczywiscie ze biegnie nastepny rok od nowego dostania telefonu.
Nowy sprzet = nowa gwarancja

Kto Ci takich głupot naopowiadał?
Od 1 stycznia 2003 r., tj. od daty wejścia w życie przepisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kc nie stosuje się do sprzedaży konsumenckiej przepisu art. 581 kc.

Co rowniez potwierdza nr seryjny na stronie apple'a

Numer seryjny nic nie potwierdza. Informacje wyświetlane na stronie Apple są orientacyjne i nie są dla nikogo wiążące.
Wiążące jest jedynie złożone przez gwaranta zobowiązanie gwarancyjne, które stanowi, że w przypadku wymiany nowy telefon zostanie objęty gwarancją do końca pierwotnego okresu gwarancji lub przez okres 90 dni od daty wymiany, w zależności od tego, który z tych okresów będzie dłuższy.
Apple - Legal

Ale ja sie zastanawiam co z akcesoriami ;p

To samo co z telefonem.

#42 carbon1

carbon1
  • 463 postów
  • SkądCalgary,CA

Napisano 03 marca 2012 - 08:05



Numer seryjny nic nie potwierdza. Informacje wyświetlane na stronie Apple są orientacyjne i nie są dla nikogo wiążące.
Wiążące jest jedynie złożone przez gwaranta zobowiązanie gwarancyjne, które stanowi, że w przypadku wymiany nowy telefon zostanie objęty gwarancją do końca pierwotnego okresu gwarancji lub przez okres 90 dni od daty wymiany, w zależności od tego, który z tych okresów będzie dłuższy.


I tu sie z tobą nie zgodzę, gwarancja podawana na stronie APPLE jest bardzo wiążąca, do kiedy podają ze jest gwarancja to faktycznie jest, w Polsce jest tak jakoś dziwnie bo dostajesz gwarancje od operatora ale gdybyś wyjechał ze swoim telefonem za granice gdzie APPLE ma swój APPLE store to zgłosił bys usterke a oni by to załatwili nie zadając pytan, wiem bo miałem tak ostatnio, zaczął mi od czasu do czasu zaczynać sie HOME button zadzwoniłem do Apple, w ciagu 2 dni dostałem poczta specjalne pudelko na iPhona oraz oplacona kopertę UPS, zadzwoniłem do UPS zaeby odebrali przesylke, tego samego dnia po południu przyjechali i przesylke zabrali, wszystko mozna śledzić na stronie APPLE po numerze naprawy, nastepnego dnia otrzali przesylke w UK i tego samego dnia trafiła do testowania, nastepnego dnia rano na ich stronie zobaczyłem informacje ze telefon do wymiany, 2 dni pózniej otrzymałem nowiotkiego iPhone 4, moj IPhone miał jeszcze 5 miesiący gwarancji, jak sprawdziłem serial nowego miał równo rok gwarancji, zadzwoniłem a oni to potwierdzili ponieważ iPhone który dostałem jest nowka a nie refurbished, cała procedura od dnia wysłania przeze mnie telefonu do otrzymania nowego trwała 5 dni bez pytan skąd mam i gdzie kupilem

#43 b20308a490

b20308a490
  • 239 postów

Napisano 03 marca 2012 - 19:31

Okres odpowiedzialności sprzedawcy również dobiegnie końca w kwietniu.


To po co w ogóle ta rękojmia, skoro jest gwarancja i obie trwają tyle samo? Nie bardzo rozumiem.

#44 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 04 marca 2012 - 01:03

I tu sie z tobą nie zgodzę, gwarancja podawana na stronie APPLE jest bardzo wiążąca,

Nie jest. Wiążące jest wyłącznie zobowiązanie gwarancyjne.
Przepisy regulujące tę kwestię to art. 13 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kc i art. 577 - 581 kc.

do kiedy podają ze jest gwarancja to faktycznie jest,

Rozumiesz znaczenie słowa estimated?

w Polsce jest tak jakoś dziwnie bo dostajesz gwarancje od operatora

Operatorzy nikomu nie udzielają gwarancji.

ale gdybyś wyjechał ze swoim telefonem za granice gdzie APPLE ma swój APPLE store to zgłosił bys usterke a oni by to załatwili nie zadając pytan, wiem bo miałem tak ostatnio, zaczął mi od czasu do czasu zaczynać sie HOME button zadzwoniłem do Apple, w ciagu 2 dni dostałem poczta specjalne pudelko na iPhona oraz oplacona kopertę UPS, zadzwoniłem do UPS zaeby odebrali przesylke, tego samego dnia po południu przyjechali i przesylke zabrali, wszystko mozna śledzić na stronie APPLE po numerze naprawy, nastepnego dnia otrzali przesylke w UK i tego samego dnia trafiła do testowania, nastepnego dnia rano na ich stronie zobaczyłem informacje ze telefon do wymiany, 2 dni pózniej otrzymałem nowiotkiego iPhone 4, moj IPhone miał jeszcze 5 miesiący gwarancji, jak sprawdziłem serial nowego miał równo rok gwarancji, zadzwoniłem a oni to potwierdzili ponieważ iPhone który dostałem jest nowka a nie refurbished, cała procedura od dnia wysłania przeze mnie telefonu do otrzymania nowego trwała 5 dni bez pytan skąd mam i gdzie kupilem

Nie chce mi się tego czytać. Pisz poprawnie lub nie pisz wcale.


To po co w ogóle ta rękojmia, skoro jest gwarancja i obie trwają tyle samo? Nie bardzo rozumiem.

Zobowiązanym z gwarancji jest gwarant a z rękojmi sprzedawca. Uprawnienia zwykle różnią się od siebie.

#45 carbon1

carbon1
  • 463 postów
  • SkądCalgary,CA

Napisano 04 marca 2012 - 08:12

Dobrze wiem co znaczy estimeted, tak sie składa ze już ponad 10 lat jestem za granica, ile tak naprawdę miałeś do czynienia z naprawami gwarancyjnymi lub wymianami iPhona, zucasz tu tylko jakieś ustawy, może napisz coś z życia wzięte, a tak na koniec to może nie bądź taki arogancki, jeżeli nie chcesz czegoś czytać to nie czytaj a nie obniżenie sie z tym na forum, nikogo to nie interesuje co ty chcesz a co nie, nie jesteś na forum sam

#46 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 04 marca 2012 - 09:08

Poczytaj: http://www.federacja...es.php?topic=10

#47 carbon1

carbon1
  • 463 postów
  • SkądCalgary,CA

Napisano 04 marca 2012 - 09:22

Ja mam to czytać?

#48 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 04 marca 2012 - 09:51

W przeglądarce internetowej ;)

#49 maxi33

maxi33
  • 911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 marca 2012 - 15:38

W przeglądarce internetowej ;)


boże... <_<

#50 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 05 marca 2012 - 14:45

Dobrze wiem co znaczy estimeted,

Jakoś ciężko mi w to uwierzyć, zważywszy, że nie potrafisz nawet poprawnie przeliterować tego słowa...

tak sie składa ze już ponad 10 lat jestem za granica

To miło, tylko jakie to ma znaczenie? Myapple jest polskim forum, większość jego użytkowników to Polacy mieszkający w Polsce, więc zrozumiałe jest, że dyskutowana jest tu sytuacja w Polsce.

zucasz tu tylko jakieś ustawy,

Te ustawy regulują kwestie tu poruszane.
BTW: Wielki s�ownik ortograficzny

może napisz coś z życia wzięte,

Cały ten temat dotyczy sytuacji z życia wziętych. Czytałeś go w ogóle?

a tak na koniec to może nie bądź taki arogancki, jeżeli nie chcesz czegoś czytać to nie czytaj a nie obniżenie sie z tym na forum, nikogo to nie interesuje co ty chcesz a co nie, nie jesteś na forum sam

Że co? Jakie obniżenie?
Zabierasz głos na publicznym forum posługując się językiem typowym dla niezbyt rozgarniętego gimnazjalisty, piszesz nieskładnie, z bykami, masz poważne problemy ze skleceniem prostego zdania. Zwrócenie uwagi nazywasz arogancją? Nie kompromituj się.
To czytałeś?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych