Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone po wymianie na nowy - jak jest z gwarancją?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
76 odpowiedzi w tym temacie

#1 Br0k3R

Br0k3R
  • 120 postów

Napisano 09 lutego 2011 - 18:25

witam! jak to jest z gwarancją po wymianie iphone'a? od znajomego słyszałem, że po wymianie na nowy gwarancja jest liczona od dnia wymiany znów przez rok - tylko i wyłącznie na podstawie dokumentu potwierdzającego wymianę iPhone'a, bo w systemie nie odnotowują wymiany urządzenia (mowa o iPhonie zakupionym w Erze). inni za to mówią, że liczona jest od dnia zakupu pierwszego egzemplarza - co jest wg. mnie bardziej logiczne. proszę o wypowiadanie się tylko przez użytkowników mających styczność z taką sytuacją. posty typu "wydaje mi się"/"moim zdaniem"/"wg. mnie" prosiłbym sobie darować - nie nabijajcie licznika :-)

#2 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 lutego 2011 - 18:30

Jeśli wymienią na nowy, to zgodnie z Ustawą, gwarancja biegnie od nowa. Jeśli wymienią na refurba, to tylko 3 miesiące. Z tego wniosek, nie dać się wkręcić na refurba. Oddać na podstawie Ustawy, a nie gwarancji i domagać się nowego telefonu, a nie odświeżonego.

#3 Br0k3R

Br0k3R
  • 120 postów

Napisano 09 lutego 2011 - 19:34

iphone został wymieniony 12-08-2010, teraz usterka wystąpiła ponownie. w "raporcie usługi" w użytych częściach zamiennych jest numer katalogowy B661-5257_ERA, Nazwa części: iPhone 3G S 16GB White ERA oraz w uwagach: "szanowny kliencie, w dostarczonym urządzeniu stwierdzono zgłaszaną usterkę. iPhone został wymieniony na nowy. Nowy IMEI: xxx" czy z tego wynika że mam rok gwarancji czy 3 msc? niby wyraźnie napisane że wymieniony na nowy, ale wolałbym mieć pewność zanim zrobię restore i oddam na gwarancje pozbywając się urządzenia na 2 tygodnie.

#4 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 lutego 2011 - 19:40

To nie wiesz jaki dostałeś? Był nowy z oryginalnymi foliami na wyświetlaczu, czy "wyglądający na nowy" w folii (zwykle dają w woreczkach foliowych)? Zadzwoń do Ery i zapytaj, co za problem.

#5 Br0k3R

Br0k3R
  • 120 postów

Napisano 09 lutego 2011 - 20:05

dostałem zafoliowany jak nówka sam aparat, włożony do woreczka foliowego z naklejką z nowym imei'em na pudełko i do tego "raport usługi"

#6 RiQ

RiQ

  • 2 567 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 lutego 2011 - 20:14

no ja tez tak dostałem i pewnie znakomita wiekszość również. Nigdzie nie jest napisane że to refurb, ale oznaczenie mojego iP 3G z Ery miało bodajże MB489PL/A a otrzymałem uwaga MB489B (to B na końcu oznacza rynek GB/IRL lub Malta)

#7 Br0k3R

Br0k3R
  • 120 postów

Napisano 09 lutego 2011 - 20:17

ja dostałem MC132B - O2 UK Unlocked

#8 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 lutego 2011 - 20:21

No czyli już po gwarancji. Wpisz IMEI albo serial na stronie apple i sprawdź, kiedy kończy się gwarancja wg. numeru. https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do

#9 borkus13

borkus13
  • 72 postów
  • SkądLubin, PL

Napisano 10 lutego 2011 - 13:44

Ja również dostałem od Ery w woreczku foliowym z nowym IMEI'em - gwarancja sprawdzona na tej stronce - dokładnie rok czasu od dnia wymiany.

#10 bohen25

bohen25
  • 127 postów
  • SkądToruń

Napisano 10 lutego 2011 - 13:57

witam, żeby nie zakładać nowego tematu po wpisaniu imei na stronie wyżej podanej mam takie coś:
Dołączona grafika

może mi ktoś to przełożyć na polski bo coś mi świta że wsparcie telefoniczne mam do marca a gwarancje do grudnia 2011.

#11 RiQ

RiQ

  • 2 567 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 lutego 2011 - 13:58

no tak to wygląda

#12 mosiek95

mosiek95
  • 413 postów
  • SkądWadowice

Napisano 10 lutego 2011 - 14:03

Witam przepraszam że piszę ale nie chce zakładać nowego Postu :)
Jak wchodzę na stronę https://selfsolve.ap...rantyDynamic.do i wpisuje mój Numer seryjny w celu sprawdzenia gwarancji to nie pokazuje mi Ile mi zostało gwarancji . Tylko wchodzi na stronę na której pisze : Zasięg serwisu i wsparcia . Co zrobić żeby zobaczyć ile mi zostało gwarancji ? Pozdrawiam :)

---------- Wpis dodano o 14:03 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:02 ----------

witam, żeby nie zakładać nowego tematu po wpisaniu imei na stronie wyżej podanej mam takie coś:
Dołączona grafika

może mi ktoś to przełożyć na polski bo coś mi świta że wsparcie telefoniczne mam do marca a gwarancje do grudnia 2011.


mam takie same tylko zamiast iPhone pisze mi iPad , Co zrobić żeby zobaczyć ile mi zostało gwarancji?

#13 borkus13

borkus13
  • 72 postów
  • SkądLubin, PL

Napisano 10 lutego 2011 - 14:07

Gwarancja to Repairs and Service Coverage

#14 mosiek95

mosiek95
  • 413 postów
  • SkądWadowice

Napisano 10 lutego 2011 - 14:10

Gwarancja to Repairs and Service Coverage


Ale ja nie chce go oddać na gwarancje tylko zobaczyć ile jeszcze mi jej zostało ... a tam mnie przekierowuje do Sklepów apple...

#15 carbon1

carbon1
  • 463 postów
  • SkądCalgary,CA

Napisano 10 lutego 2011 - 14:12

Witam przepraszam że piszę ale nie chce zakładać nowego Postu :)
Jak wchodzę na stronę https://selfsolve.ap...rantyDynamic.do i wpisuje mój Numer seryjny w celu sprawdzenia gwarancji to nie pokazuje mi Ile mi zostało gwarancji . Tylko wchodzi na stronę na której pisze : Zasięg serwisu i wsparcia . Co zrobić żeby zobaczyć ile mi zostało gwarancji ? Pozdrawiam :)

---------- Wpis dodano o 14:03 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:02 ----------



mam takie same tylko zamiast iPhone pisze mi iPad , Co zrobić żeby zobaczyć ile mi zostało gwarancji?



wszystko dziala na tej stronie,wpisujesz numer seryjny i pokazuje Ci ile jeszcze zostalo gwarancji

#16 mosiek95

mosiek95
  • 413 postów
  • SkądWadowice

Napisano 10 lutego 2011 - 14:17

no to mi nie pokazuje i pokazuje się ta sama strona co pan/chłopak wystawił ss na poprzedniej stronie ... Nie pisze nic o gwarancji .

#17 carbon1

carbon1
  • 463 postów
  • SkądCalgary,CA

Napisano 10 lutego 2011 - 14:19

no to mi nie pokazuje i pokazuje się ta sama strona co pan/chłopak wystawił ss na poprzedniej stronie ... Nie pisze nic o gwarancji .


wyslij mi na PM numer seryjny to Ci sprawdze albo zadzwonie do Apple i zapytam

#18 radko93

radko93
  • 949 postów
  • SkądWrocLove

Napisano 10 lutego 2011 - 14:19

Tam jest informacja o gwarancji właśnie... Po wpisaniu nr seryjnego.

#19 tasmaniec

tasmaniec
  • 585 postów

Napisano 10 lutego 2011 - 14:25

w serwisie wymieniają tylko na refurby, a gwarancja jest z poprzedniego telefonu chyba, że była krótsza niż 90 dni to jest wydłużona do nich... u mnie na początku też pokazywało, że mam rok od wymiany, jednak później wróciło do starych terminów z pierwszego telefonu...

#20 michas86

michas86
  • 380 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 kwietnia 2011 - 12:53

Sorry, że odgrzebię stary temat ale nie ma sensu zakładać nowego.. przekopałem forum ale raczej nie znalazłem odpowiedzi na dość nurtujące mnie pytanie. Otóż, mam 3GS'a kupionego w Orange w sierpniu 2009 roku, czyli apple daje rok gwarancji (do sierpnia 2010 roku), ale że należymy do UE, mamy dwa lata gwarancji, czyli apple bezpośrednio 1 rok i ewentualnie można po tym pójść do Orange i u nich reklamować przez kolejny rok (czyli do sierpnia 2011). Ipek został wymieniony we wrześniu 2010 na "nowy" z nowym nr IMEI, MC131B (pewnie refurb) czyli od daty wymiany liczy się 90 dni. OK, ale teoretycznie "stary" 3GS miał gwarancje do sierpnia 2011, a na nowy już mi się skończyła (licząc od września, października i listopada).. czyli jestem w plecy..? Albo mam gwarancje ze starego modelu do sierpnia 2011 jak coś się stanie...? Poprawcie mnie jeśli się mylę i sorry, że tak zamotałem, ale chyba wiadomo o co chodzi ;)) Dzięki za góry

#21 michas86

michas86
  • 380 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 kwietnia 2011 - 15:23

nikt nic nie wie? :|

#22 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 13 kwietnia 2011 - 18:00

nikt nic nie wie? :|


Ja coś wiem :)
W pierwszej kolejności należy ustalić, czy nabywca jest konsumentem.

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Art. 1. 1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny).


Jeżeli tak, to dostarczony w ramach wymiany gwarancyjnej telefon objęty będzie gwarancją do końca okresu gwarancji udzielonej na produkt pierwotny lub przez 90 dni od daty wymiany (w zależności od tego, który z tych okresów będzie dłuższy).
Niezależnie od gwarancji, można dochodzić od sprzedawcy doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę lub wymianę. Tu jednak warto pamiętać, że sprzedawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za niezgodność tkwiącą w towarze w chwili jego wydania konsumentowi. Jeśli niezgodność ujawni się w ciągu pierwszych 6 m-cy, wówczas domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania towaru konsumentowi. Jeśli później, to trzeba będzie wykazać, że niezgodność tkwiła w towarze w chwili jego wydania (z reguły niewykonalne).

Jeżeli nabywca konsumentem nie jest (zakup "na firmę"), to w przypadku dokonanej w ramach gwarancji wymiany telefonu na wolny od wad (bez znaczenia czy nowy czy refurb), termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia telefonu wolnego od wad.

Kodeks cywilny Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.


Co się tyczy gwarancji w związku z UE - nie istnieje przepis, który obligowałby kogokolwiek do jej udzielenia. Nie jest też określony minimalny okres jej trwania. Innymi słowy, jeśli jesteś konsumentem, to:
- od daty wymiany masz 90 dni gwarancji (zgodnie z warunkami zobowiązania gwarancyjnego),
- Orange drugiego roku gwarancji na telefon nie udziela,
- stary telefon był objęty gwarancją przez rok - do sierpnia 2010 (nie 2011) roku,
- nie jesteś w plecy, bo telefon został wymieniony, mimo że nikt takiego obowiązku nie miał,
- do sierpnia tego roku (24 m-ce od daty zakupu) masz prawo żądać naprawy lub wymiany od Orange, jednak Orange może się od spełnienia żądania uchylić, twierdząc że niezgodności w chwili wydania telefonu nie było.

#23 michas86

michas86
  • 380 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 kwietnia 2011 - 19:51

aha.. czyli teoretycznie jak cos się zepsuje, to mogę pójsc do orange i pokazać pierwotną fakturę i ewentualnie domagać sie naprawy? Mam nadzieje że wszystko będzie ok, choć to róznie bywa.. btw, dzieki za odpowiedz ;)

#24 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 14 kwietnia 2011 - 18:17

Co rozumiesz pod pojęciem pierwotnej faktury? Jeśli telefon kupiłeś od innej osoby, która wcześniej kupiła go w Orange, to nie możesz - uprawnionym do wysuwania pod adresem sprzedawcy roszczeń jest osoba będąca stroną umowy kupna. Nie zmienia to faktu, że mało który sprzedawca sprawdza dane widniejące na fakturze z danymi osoby składającej reklamację, ale jeśli się uprą, to mogą z tego powodu robić problemy i racja będzie po ich stronie. To samo z istnieniem niezgodności w chwili wydania rzeczy - z reguły niezwykle trudne do wykazania, w Twoim przypadku już niemożliwe, bo telefon został wymieniony przez gwaranta, więc nie wykażesz, że niezgodność tkwiła w nim w chwili wydania (to nie jest telefon, który sprzedawca wydał konsumentowi). Tak czy siak, pozostaje Ci liczyć na dobrą wolę Orange i to, że nikomu nie przyjdzie do głowy wnikanie w papiery.

#25 michas86

michas86
  • 380 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 kwietnia 2011 - 14:47

.. ale jaka różnica? Kiedyś odkupiłem od kolesia z allegro ipka z ery.. i gdy pojawiła się usterka po roku to era spokojnie telefon przyjęła i nie patrzyła na kogo faktura jest wystawiona, po prostu ważne było ze był dowód zakupu, telefon nie był zgłoszony jako kradziony, na fakturze był zgodny nr imei.. i wszystko było ok. Wiec jaki w tym deal, ze to era, orange, plus czy play.. podobnie jest z masa innego sprzętu sprzedawanego na allegro i innych portalach.. Nawet kiedy ipek mi się zepsuje to orange go nie przyjmie? Śmiech na sali..




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych