Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Allegro - Johnnyvodka


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
417 odpowiedzi w tym temacie

#376 roes

roes
  • 24 postów

Napisano 26 sierpnia 2013 - 06:40

Witam, na allegro w programie ochrony kupujących jak przechodzi się do wypełnienia wniosku/formularza ubezpieczeniowego napisane jest m.in:
 przedmiot oferty nie był umieszczony na liście towarów zakazanych, a oferta nie naruszała Regulaminu Allegro,
 posiadasz potwierdzenie wpłaty za przedmiot na konto Sprzedającego (wpłata nie była dokonana gotówką),
 towar został wysłany pocztą lub kurierem (a nie odebrany osobiście),
 towar nie uległ zniszczeniu lub nie został zagubiony podczas transportu,
transakcja była realizowana na terenie Polski,
 posiadasz pisemne postanowienie o wszczęciu dochodzenia/śledztwa wraz z numerami RSD lub Ds.


Nie znam prawa, czy ktoś może napisać jak to rozumieć? Na terenie Polski cała transakcja, czyli miejsce wysłania i odbioru w PL, czy to chodzi o finalizację transakcji, czyli miejsce odbioru?

W innym miejscu w regulaminie napisane jest,
Program Ochrony Kupujących nie obejmuje sytuacji, gdy:
j. Miejsce odbioru Towaru znajdowało się poza granicami Polski;

Trochę nie jasno jest to napisane.

Pytanie jeszcze do tych co składali już zeznania na policji, czy dostaliście już numer sprawy który wymaga allegro? Lub po jakim czasie go dostaliście? Chciałbym wiedzieć czy policja podejmuje się działań w tym temacie czy raczej umarza sprawę. Jeśli już nadała numer Waszej sprawie to napiszcie, będzie to dla nas jakaś nadzieja. Bez wszczęcia śledztwa allegro nam nic nie odda, sprawa musi być w toku. Ja zawiadomienie składałem dopiero w czwartek, powiedziano mi że może to potrwać miesiąc.

Może jeśli ktoś kto nie składał jeszcze zawiadomienia a wybiera się, zapyta się na komisariacie czy jeśli jest tyle osób poszkodowanych nie lepiej złożyć wspólny pozew?. Każdy by wypisał kwoty transakcji, jaki sprzęt, daty i dowody wpłat, nie wiem tylko jak z podpisami. Każdy powinien się pod tym podpisać. Pytajcie o to w swoich miejscach zamieszkania. Może wspólnie zdziałamy więcej.

#377 krakers

krakers
  • 8 135 postów
  • SkądNibylandia

Napisano 26 sierpnia 2013 - 07:52

@roes: może się coś zmieniło, ale kiedyś wystarczał sam świstek o zgłoszeniu tego na policję, który przychodził po 1-2 tygodniach. To, że sprawę miesiąc później umarzali Allegro nie interesowało. Ja, o zgrozo, składałem zgłoszenie w komórce zajmującej się przestępczością internetową i człowiek, który je ode mnie spisywał nie wiedział nawet co to jest Allegro... Po jakichś dwóch miesiącach otrzymałem informację o umorzeniu śledztwa(wątpię czy było podjęte w ogóle), a kasę od Allegro i tak dostałem. Tutaj chodzi o formalność w postaci papierka, a nie szukanie złodzieja.

#378 daviddalion

daviddalion
  • 5 postów

Napisano 26 sierpnia 2013 - 07:59

Zgłoszenie na Policji robiłem około 12.08.2013. Potwierdzenie z Policji ma dojść do 30 dni. Opisałem sprawę do Allegro na zwykła skrzynkę kontaktową, otrzymałem odpowiedź, że mogę już zgłosić sprawę do POK, a dokumenty mam dosłać gdy je dostanę. Po wypełnieniu formularza POK po kilku dniach otrzymałem odpowiedź: "Rozpatrzyliśmy pozytywnie Twój wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Potwierdź swoje zgłoszenie, przesyłając do 2013-11-21 (90 dni) następujące dokumenty: wydrukowane i podpisane: formularz oraz cesję wierzytelności, oryginał bądź notarialnie potwierdzoną kopię dowodu wpłaty za przedmiot na konto sprzedającego, kserokopię dowodu osobistego (z numerem i serią, numerem PESEL oraz adresem zameldowania), kserokopię postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa." Więc jak na razie to spokojnie czekam na dokumenty z Policji.

#379 krakers

krakers
  • 8 135 postów
  • SkądNibylandia

Napisano 26 sierpnia 2013 - 08:53

Dowiedz się jeszcze o dowód wpłaty. U mnie musiał to być dowód z placówki banku. Wdruk z internetu nie wchodził w grę. Ale to było kilka lat temu, więc mogło się zmienić.

#380 lubieherbate

lubieherbate
  • 399 postów

Napisano 26 sierpnia 2013 - 09:47

Dowiedz się jeszcze o dowód wpłaty. U mnie musiał to być dowód z placówki banku. Wdruk z internetu nie wchodził w grę. Ale to było kilka lat temu, więc mogło się zmienić.

Korzystałem z POK jakieś pół roku temu i wydruk potwierdzenia przelewu z iPKO na konto PayU wystarczył.

#381 effac-it

effac-it
  • 3 postów

Napisano 26 sierpnia 2013 - 10:11

Ponieważ od nie tak dawna banki na dole adnotują "Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie wykonania przelewu. Dokument sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz.U.Nr 140 z 1997 roku, poz.939 z późniejszymi zmianami). Nie wymaga podpisu ani stempla."

#382 mwwww

mwwww
  • 3 postów

Napisano 26 sierpnia 2013 - 11:20

Tylko ze allegro wprowadziło limit w tym programie do 120 dni od transakcji, więc już sie nie łapie. Chyba tylko wiara w policję została...

#383 verce

verce
  • 83 postów

Napisano 27 sierpnia 2013 - 11:38

[QUOTE=roes;2164150]Witam, na allegro w programie ochrony kupujących jak przechodzi się do wypełnienia wniosku/formularza ubezpieczeniowego napisane jest m.in:

transakcja była realizowana na terenie Polski,

Przeciez kupiles w Polsce i placiles tez...


Nie znam prawa, czy ktoś może napisać jak to rozumieć? Na terenie Polski cała transakcja, czyli miejsce wysłania i odbioru w PL, czy to chodzi o finalizację transakcji, czyli miejsce odbioru?

W innym miejscu w regulaminie napisane jest,
Program Ochrony Kupujących nie obejmuje sytuacji, gdy:
j. Miejsce odbioru Towaru znajdowało się poza granicami Polski;

Trochę nie jasno jest to napisane.

Miejsce odbioru w Polsce przecież masz paczka pocztowa czy kurierska to Ci przynoszą do domu.


Miałem sytuacje ze iphone 5 wysyłka z Hiszpanii, pok zwrocilo kase...

#384 DeWo

DeWo
  • 8 postów

Napisano 29 sierpnia 2013 - 10:34

Panowie, Kupiłem u niego Aira 22 lipca, z czasem oczekiwania 2 miesiące. Fakt, że jeszcze nie minęły, ale w zaistniałej sytuacji nie wydaje mi się, że tego Macbooka zobaczę kiedyś na oczy. Gość nie odpowiada na emaile, w sporze na AllegriAllegro też się nie odzywa. Co robić?

#385 artur_n

artur_n
  • 11 postów
  • SkądLBL

Napisano 29 sierpnia 2013 - 11:31

Zgłaszać sprawę czym prędzej na policję.

#386 roes

roes
  • 24 postów

Napisano 29 sierpnia 2013 - 16:31

Przy zgłaszaniu tego na komisariacie może być różnie, ale zawiadomienie przyjąć muszą. U mnie sprawdził treść aukcji i pytał się co tak szybko się zjawiłem, było chyba dwa dni po terminie dostarczenia. Dotarło do niego dopiero jak opowiedziałem o negatywach i o braku kontaktu, o tym co piszą pokrzywdzeni i Ci co czekają od ładnych kilku miesięcy. Także nie masz na co czekać. Ruszaj, będziesz miał zapas czasu. Powodzenia.

#387 demandred

demandred
  • 305 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 31 sierpnia 2013 - 21:46

Johnny robil to wszystko z glowa, ma tu w Polsce swoja kancelarie prawna. Zakladam ze dobrze sie zabezpieczyl, chociaz ze wzgledu na skale jego dzialania skarbowka mogla sie zainteresowac. No ciekaw jestem jak to sie skonczy.

#388 noko

noko
  • 6 postów
  • SkądWarszawa/Kraków

Napisano 10 września 2013 - 14:02

Witam,

Z racji tego, że również wybieram się na policję aby zgłosić sprawę dot. Johnnyvoodka (czekam na macbooka od 31 maja, ostatni kontakt z nim był jakoś na początku sierpnia), mam propozycję aby wszyscy, którzy już zgłosili się na policję właśnie w tej sprawie podali w którym z komisariatów dokonali zawiadomienia, (miasto i numer akt oraz datę przesłuchania/zawiadomienia), tak aby kolejne zgłaszające osoby mogły powiązać swoje zgłoszenia w swoich miastach powołując się na innych zgłaszających - wtedy sprawa będzie miała większy wymiar i nie zostanie tak szybko umorzona.

Zgadzam się również z osobami które bronią tego allegrowicze bo sam dokonałem u niego zakupu maca 2 lata temu i nie miałem większych zastrzeżeń co do przebiegu całej transakcji, było opóźnienie ok 2 tyg, ale na bieżąco byle informowany co i jak. Niesetny tym razem to już tak pęknie nie wyglądało, tym razem sprzedawca nie informował sam z siebie co się dzieje z przesyłka, jedynie po moim mailu po wyznaczonym terminie, poinformował mnie że ma problem z urzędem celnym i przesyłki są zatrzymane i odsyłane do stanów. Nie ma z jego strony żadnych propozycji rozwiązania tego problemu.

#389 sonicgt

sonicgt
  • 1 321 postów

Napisano 10 września 2013 - 14:23

Niestety mogłeś wcześniej o jakieś dwa tygodnie czasu zgłosić sprawę na policję, wtedy po miesiącu byś dostał numer sprawy RSD i zmieściłbyś się w przedziale POK Allegro czyli max 120dni, wtedy z Programu Ochrony Kupujących dostałbyś zwrot pieniędzy a tak to raczej duża niewiadoma na odzyskanie pieniędzy od sprzedającego.

#390 misiek-puchatek

misiek-puchatek
  • 25 postów

Napisano 11 września 2013 - 10:02

Przyznam szczerze że jestem zaskoczony tą sytuacją bo sam u niego kupiłem też dwa ipady za jeden nawet dostałem zniżkę w postaci zwrotu kilkuset zł bo coś tam mi nie pasowało z kolorem chyba jak dobrze pamiętam. Mam nadzieję że wszystko się wyjaśni na korzyść poszkodowanych.

#391 pl.andi

pl.andi
  • 17 postów
  • SkądWonderland, OSX

Napisano 11 września 2013 - 19:40

jak wygląda Wasza komunikacja z Allegro i próby odzyskania pieniędzy z POK - Program Ochrony Kupujących? Czy też macie wrażenie, że Allegro działa beznadziejnie w tej sprawie i nie wykazuje w ogóle dobrej woli, a wręcz stara się proces skomplikować?

#392 noko

noko
  • 6 postów
  • SkądWarszawa/Kraków

Napisano 11 września 2013 - 20:30

Wysłałem maila 2 dni temu do allegro a dziś dostałem informacje iż została sprawa przekazana do odpowiedniego serwisu, a no i że proszą o cierpliwość.

#393 tramwaj29

tramwaj29
  • 3 postów

Napisano 12 września 2013 - 11:23

ja dokonałam zawiadomienia na
KRP Warszawa II
ul. Malczewskiego 3/5/7
02 - 617 Warszawa
23.08.2013

numeru akt : WPG II 9682/12 (tam w środku to 2 rzymska)

- - - Połączono posty - - -

Hej, jestem w takiej sytuacji jak wy.
Allegro łaskawie odpisało mi na temat po ponad dwóch tygodniach.. Zobaczymy co dalej.

#394 roes

roes
  • 24 postów

Napisano 13 września 2013 - 05:54

Witam, ja zawiadomienie złożyłem : Komisariat Policji Warszawa Ursynów ul. Janowskiego 7. Też KRP Warszawa II. Było to 22 sierpnia. Minęło 3 tygodnie i dalej nic, rozumiem tramwaj29, że Ty złożyłaś zaw.dzień po mnie i ten numer który piszesz: "numeru akt : WPG II 9682/12" to jest ten numer RSD, którego wymaga allegro? Pozdrawiam

#395 noko

noko
  • 6 postów
  • SkądWarszawa/Kraków

Napisano 13 września 2013 - 13:25

Ja zawiadomienie złożyłem też w Komisariacie Policji Warszawa Ursynów ul. Janowskiego 7. KRP Warszawa II w dniu 12.09.13.

#396 tramwaj29

tramwaj29
  • 3 postów

Napisano 29 września 2013 - 22:49

tak mi sie wydaje (ze to jest wlasnie ten RDS) Ja dostałam juz odpowiedź z policji i rozpoczeli sledztwo, wiec jutro wysylam poleconym papierki do allegro i czekam na zwrot :)

#397 roes

roes
  • 24 postów

Napisano 30 września 2013 - 10:56

Ja muszę się chyba wybrać osobiście na Janowskiego. W czwartek minęło 5 tyg. Może jakiś list zaginął, na naszej kochanej poczcie/i jej skrzynkach wszystko jest możliwe. Dostałaś to poleconym czy był normalnie w skrzynce?

#398 tramwaj29

tramwaj29
  • 3 postów

Napisano 02 października 2013 - 11:16

Hej, zrobiłam błąd w numerze akt, powinno być numeru akt : WPG II 9682/13 (tam w środku to 2 rzymska)

- - - Połączono posty - - -

Hej, zrobiłam błąd w numerze akt, powinno być numeru akt : WPG II 9682/13 (tam w środku to 2 rzymska)

#399 daviddalion

daviddalion
  • 5 postów

Napisano 03 października 2013 - 22:32

Dziś dostałem zwrot środków z POK Allegro. Podsumowując: Johnnyvodka to strata pieniędzy na 5 miesięcy. Na zaświadczenie z Policji czekałem 6 tygodni. Na przelew z Allegro czekałem 4 dni po tym jak Allegro otrzymało przesyłkę ode mnie z dokumentami. Pełen szacunek do pracowników Allegro! Mam nadzieję, że pozytywnie zakończą się historie pozostałych oszukanych.

#400 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 04 października 2013 - 06:24

jak wygląda Wasza komunikacja z Allegro i próby odzyskania pieniędzy z POK - Program Ochrony Kupujących? Czy też macie wrażenie, że Allegro działa beznadziejnie w tej sprawie i nie wykazuje w ogóle dobrej woli, a wręcz stara się proces skomplikować?


Daruj sobie z nimi, pic na wode fotomontaz... Kupilem zaplacilem przez ich syfiasty Payu i od 4 miesiecy po kontakcie mailowym zglaszaniem tego nie odpisali nawet na jednego maila. Olali totalnie sprawe. Dlatego coraz bardziej sklanialbym sie ku pay pal i robienie tym sposobem przelewuw bo tam odrazu kase odzyskasz na allegro graniczy z cudem albo chca sie nawciagac kasy od Nas jak najwiecej.

Co z tego ze koles dostal komenta negatywnego jak nic nie zrobili w sprawie oprocz zablokowania mu konta a ja jak i inni bez towaru ani bez kasy...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych